القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية كان فيه وخلص الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

 رواية كان فيه وخلص الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية كان فيه وخلص الجزء الثاني

رواية كان فيه وخلص الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا


رواية كان فيه وخلص البارت الثاني

احمد قام جري :انتي بتعملي اي
مي :مالك يا احمد فيه اي
احمد :مش انتي شكلك اتجننتي
مي :ليه مش انت كنت بعد ما اتخطبت لعمار كنت عايزني اسيبه واتخطب ليه
احمد :مي ده كان زمان وكنت حاسس اني بحبك وضيعتك من ايدي وعمار اخويا وصاحبي وعيب اوي اللي بتقولي دلوقتي ده
مي :ماشي يا احمد برحتك
عمار :رايح فين
احمد :عايز امشي
عمار :احنا لسه خلصنا كلامنا مش تقعد نشوف هنعمل اي
احمد :لا خلاص أنا اي اللي يخليني اصبر هروح لابو دعاء واتكلم معاه
مي :بسرعه كده
احمد :اه تحبوا تيجوا معايا
مي :انت اكيد اكيد هتيجي تلاقيني هناك مش صاحبه عمري
احمد :اااه طبعا بعد اذنك يا عمار
عمار :مع السلامه يا حبيبي وبعد ما نزل احمد
مي :مالك فيك اي باصص ليا كده ليه
عمار :هو اي اللي حصلك فيكي اي
مي :مالي اوعي تقول اني تخنت بعد الجواز وقامت من مكانها
عمار :رايحه فين
مي :هشوف نفسي بقيت كام كليو
عمار :بجد يا مي انا مستغربك أنتي مي اللي حبيتها
مي :في اي يا احمد انت عايز تعمل مشكله
عمار : هههههههههههه احمد انا عمار يا مي
مي :عادي يا عمار وارد أن احمد كان لسه هنا واتلغبط انا مش اقصد
عمار :ولا تقصدي ماما جايه عندنا بكره حضرتك فكرتي هتعملي اكل اي
مي :اعمل اكل انت عايزني اعمل اكل في عزومه
عمار :عزومه اي يا مي دي ماما واكيد اسماء اختي بس اللي هيجوا كده عزومه
مي :هنجيب من برا
عمار : انتي عايزه ميزانيه لوحدك للأكل وبس في موضوع الاكل ده
مي :انت بقيت اوفر اوي يا عمار انا هخلي ماما تدفع مش عايزه منك حاجه
عمار :مي الموضوع مش كده انا اتفقت معاكي انك هتعيشي علي قد ظروفي بعد الجواز وقولتي ماشي
مي :ظروف وانا شايفه أن ظروفك تسمح نجيب اكل من برا
عمار :ماشي يا مي الموضوع خد اكبر من حجمه اوي خلصنا
مي :واي خلصنا دي مش فاهمه بقي
عمار:مالك يا مي فيكي اي انتي عايزه تتخانقي
مي :لا عايزه انام تصبح علي خير
عمار:هو كمان مافيش عشا
مي :عالسفره سخن لنفسك بقي باي
عمار :سلام

وتاني يوم في العزومه
اسماء :تسلم ايدك يا مي الاكل تحفه
مي :ميرسي بس مش انا اللي عامله الاكل
الام :حبيبتي بس السفره شكلها حلو اوي ذوقك تحفه في تقديم الاكل
مي :شكرا لحضرتك يا طنط
اسماء :ناويه تكلمي في شغلك يا مي
مي :ااااه طبعا معقول هسيبه
اسماء :تمام لو تحبي يعني ابقي شريكه معاكي اكون مبسوطه
مي :اه تمام اوي يا قلبي
اسماء طيب بعد الغدا نتكلم
مي :تمام والباب خبط فتحت مي
دعاء :مش بتردي علي فونك ليه
مي :معلش عندي ناس رخمه
دعاء :لمي نفسك يا بت مساء الخير يا جماعه
عمار :مساء الخير حماتك طيبه وفعلا هتحبك
دعاء :اي
مي :معلش هو ساعت كده بيهبل
الام:بيهبل في حد يقول كده
دعاء :هي مش تقصد يا طنط
اسماء :تعالي اقعدي مكاني انا هجيب طبق والباب خبط تاني
خليكي يا مي انا هفتح
اسماء :احمد تعالي ازيك
احمد :سومه ازيك عامله اي الندل ده مش قال انك هنا
عمار :والله يا قلبي عامل تعالي اقعد
احمد :ازيك يا دعاء عامله اي
مي :اخبارك اي يا احمد
اسماء :انا هجيب طبق ليك يا احمد
احمد :لا والله انا واكل
دعاء :وانا كمان مش جعانه والله
عمار :كده طيب اوكيه ممكن تقعدوا في البلاكونه لحد ما نخلص اكل
مي :ازاي يعني الاكل يبقي محطوط ومش يكلوا
عمار :سيبهم برحتهم هما مش ضيوف
ودخلت البلاكونه هي وأحمد
احمد :اي فكرتي
دعاء :احمد بجد انا لسه معرفكش
احمد :بس والله انا حبيتك اوي
دعاء : طيب عالاقل نعرف بعض شويه
احمد :طيب نخلي خطوبه نتعرف بيها علي بعض
دعاء :ماشي يا احمد
احمد :موافقه بجد
دعاء :ايوه
مي :تحبوا تشربوا الشاي هنا ولا اي
احمد :لا هنشرب الشاي معاكم جوا
دعاء :مي انا فرحنا اوي
مي :خير في اي
دعاء :بطلي استعباط احمد قالي انكم عارفين
مي :وانتي رايك اي
دعاء :مش عارفه بس حاسه أنه كويس
مي :بسرعه كده
دعاء:لا طبعا اكيد هيكون في فتره خطوبه
مي :تمام ربنا يوفقك وأحمد عمل خطوبه عالضيق بس فرح كبير جدا

وفي شقه عمار
عمار :,مالك يا مي
مي :نعم انت بتسال
عمار والله ما اعرف مالك
مي :شايف الافراح اللي بجد
عمار :كلنا عارفين ان احمد ظروفه المديا كويسه ولازم يعمل فرح كبير كده
مي :اه وفرح دعاء يكون احسن من فرحي صح
عمار:اي التافهه دي وبعدين مانتي عملتي فرح في جوازتك الأولي وبعدها بشهر اطلقتي
مي :هو مش قولت ليك متجبش سيره الموضوع ده تاني
عمار :هو فيه اي المفروض اني استحمل كلامك اللي زي السم وانتي مافيش كلمه تيجي علي كرامتك
مي :احمد بس انت عارف ان الموضوع ده بيغصبني
عمار :ماشربك للسجائر بيعصبني لبسك بيعصبني طريقه كلامك كل حاجه وساكت في اي ارحمي نفسك بقي شويه
مي :طيب اهدي حقك عليا
عمار :اوعي انا هنام في الصاله
مي :برحتك بقي
عدا شهر علي جواز احمد ودعاء وكان احسن شهر عسل في الدنيا وبعدها انقلبت الأحداث بعد جوازهم ب6شهور
كان في يوم مي عند دعاء
مي :مالك فيكي اي
دعاء :مش عارفه احمد مالو
مي : مالو يعني
دعاء :متغير اوي
مي : هههههههههههه بسرعه كده
دعاء :انتي بتضحكي
مي :لا بس انتو لسه متجوزين يعني عالنت
دعاء :والله بقي غريب جدا
مي :طبيعي يا بنتي انا عارفه احمد من زمان وكنت متوقعه أن ده يحصل
دعاء :بس هو وعدتني أنه هيتغير
مي :كان عمار اتغير كلهم كده ودخل احمد
دعاء :مساء الخير يا حبيبي
احمد :مساء النور يا قلبي ازيك يا مي
مي :مساء الخير عامل اي
احمد :امال فين عمار
مي :جاي في الطريق
احمد :ريحه البيت عامله كده ليه
دعاء :عامله محشي
مي : بجد هتتخني اكتر من كده اي ارحمي نفسك
دعاء :مامت احمد بتحبه والباب خبط
مي :ده اكيد عمار وفعلا هو وبعدها مامت احمد جت
عمار :يااااه محشي ده انا نفسي فيه اوي
مامت احمد :مرات ابني احسن وحده تعمل محشي
احمد :اه كل شويه تعمل لينا حتي زادت 15كليو بعد الجواز
مامت احمد:انت بتقول اي
دعاء :الحمد لله وبعد العزومه مشي عمار ومي
احمد :مالك يا ماما
الام :انت قليل الادب
احمد :بتقولي اي يا ماما
الام :لما تحرج مراتك قدام الناس تبقي قليل الادب
احمد :ياماما انا راجل اعمال محتاج وحده تكون شيك في حياتي قدام الناس
الام :,انت متجوز علشان الناس ولا علشانك
احمد :شوفتي صحابتها
الام :امممم قليله الذوق زيك بالظبط وبتتكلم من منخريها
احمد :بس ليدي في نفسها
الام :بس مراتك جايه مش عايزه كلام في الموضوع ده قدامها

وفي شقه عمار
مي :مالك فيك اي
عمار :انتي ليه مش زي صحبتك
مي :انا ابقي زي دعاء بلا قرف
عمار :اهو انا نفسي في الاقرف ده
مي : عمار انت عايز اي
عمار :عايز احس اني متجوز يا مي
مي :ازاي بقي
عمار :بوصي اي ده اي الهدوم دي
مي :غسيل عايز يطبق
عمار : وراكي اي بقي طول اليوم
مي :بقولك اي تصبح على خير مش هينكد عليا انهارده ودخلت خدت شاور وبعدها مسكت الفون وجت رساله من احمد
احمد :اي القمر ده انتي كل ماده وتبقي احلي ليه كده
يتبع

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية كان فيه وخلص)
reaction:

تعليقات