القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ايثار امرأة (كاملة) بقلم دودا حودا

 رواية ايثار امرأة (كاملة) بقلم دودا حودا 


رواية ايثار امرأة الفصل الأول

رواية ايثار امرأة (كاملة) بقلم دودا حودا 


رواية ايثار امرأة البارت الأول 

#ايثار امراة
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
انا هنا عندي 28سنه حكايتي غريبه شويه وعارفه أن ناس كتير هتكون ضدتي في الاول بس أنا بشر زي اي حد الحكايه أن كان جاي عريس لبنت عمي رحاب عندها 26سنه بس مش احلي مني ولا حاجه مرات عمي كانت غريبه شويه احنا بيت عيله 3ادوار ب6شقق كل واحد من عمامي وعماتي قاعد في شقه اول دور شقه جدي مجدي وشقه عمي اشرف ساكن قصاده
واحنا الدور اللي فوقه وعمي محمد قصدنا بابا اسمه جمال فوق بقي عمتي مديحه وعمتي ناهد انا ليا اخوات بنات انا هنا الكبيره وشيماء اللي بعدي وهبه الصغيره خالص وعمي اشرف عندوا رحاب وندي وعمي اشرف مش عندوا اولاد وعماتي كذلك الاتنين مش عندهم اطفال ندخل في الموضوع عالطول دخلت رحاب وكان أول مره لما يجي ليها عريس تكون عايزني احضر معاها
رحاب:يا هنا قومي بقي
هنا :عايزه اي يا شيخه سبيني انام
رحاب :انا عايزه اكون احلي بنت انهارده
هنا :العريس رقم كام
رحاب : هههههههههههه 5بس المره دي هتم
هنا :امممم مانتي عارفه امك مش هتكون حباه وجودي
رحاب :سيبك منها ده حوده جاي ااااه انا جايه اهو اله
هنا :بت هو في اي هو انتي تعرفي
رحاب : امممممم اه اعرفه
هنا :منين قولي
رحاب :بعدين نتكلم بقي
هنا :المقابله عند جدك برضه
رحاب :ايوه مانتي عارفه لازم ابوكي وابويا وجدك وعمك يكونوا موجودين تحت ما برضه لما يجي ليكي عريس المقابله هتكون تحت
هنا :بعد الشر مش وقته
رحاب :بقولك اي يابنت عكسيا حبيبتي عايزه فستانك الجديد
هنا :اي الأوفر ده فستان اي دلوقتي البسي طقم عادي
رحاب : ليه كده ده كان هيكون فيا كويس
هنا :اسمعي الكلام انا هخليكي قمر ودخلت هبه اخت رحاب
هبه :رحاب كلمي ماما
رحاب :طيب حاضر المهم خدي اللبس والمكيب وانزلي شقه جدك يا هنا
هنا :حاضر ماشي ودخلت رحاب شقتها وأمها سماح كانت وافقه غضبانه جدا
رحاب :مالك فيكي اي يا ماما
سماح :كنتي بتعملي اي جوا
رحاب : كنت عايزه هنا في حاجه
سماح :مش قولت ليكي 100مره لما يكون جاي ليكي عريس هنا متكونش موجوده
رحاب : ليه كده دي هنا بتحبني يا ماما
سماح:كلامي يتسمع مفهوم
ودخل محمد ابو رحاب
محمد:فيه اي صوتكم عالي
سماح :ابدا مافيش حاجه لسه عامله تتلكع ومش راضيه تلبس
محمد :اخلصي يا رحاب الناس جايه
سماح :انت متاكد يا اخويا أنهم قالو عايزين بنتك
محمد :الراجل مقلش حاجه غير أنه عايز ينسبنا
سماح :بس هو اكيد يقصد رحاب صح
محمد:بقولك اي اخلصي بقي
سماح :حاضر نازله اهو اخلص الاكل يا اخويا والبنات كلهم كانو في اوضه وحده مع رحاب
هنا :بت يا رجال قولي ليا هنا انتي متاكده اوي أن العريس عايزك انتي ازاي
رحاب :هقولك بس بيني وبينك والنبي
هنا :قولي اي فيه اي
رحاب :فاكره يوم ما ندي كانت تعبانه وروحت بيها للدكتور
هنا :اه فاكره امك سعتها قالت روحي لوحدك
رحاب :قابلت محمود ده وقالي أنه عايز يطلب ايدي وشافني كذه مره وكلم بابا عني
هنا :بس اشمعنا المره دي اللي فرحنا اوي كده
رحاب :مش عارفه حاسه براحه اوي من ناحيته
هنا :طيب أعدالي وشك خليني اخلص بقي
رحاب :تحسي أن شكله فيه حاجه كده تشدك ليه مش عارفه ليه
ندي :ربنا يسعدك يا اختي يا حبيبتي
هنا :ها اي رايك في المكيب ده
رحاب :جميل تسلمي يا قلبي يارب
ودخلت هبه اخت هنا
هبه :العريس جه
رحاب :بجد
هبه :بس اي وقعتي وافقه المره دي طول بعرض اي
هنا :فيه الماسكرا
رحاب :اي ده انتي مش عندك ده انا معنديش
هنا :هطلع اجيب من الشقه عندنا وانزل
رحاب :طيب بسرعه وخرجت هنا علشان تشوف العريس مش عارفه تشوفه طلبت من هبه اختها أنها تطلع فوق السطوح وتحدف حاجه علي العربيه اللي كانت وافقه قدام البيت عربيه محمود
وبعدها خرج العم الكبير اشرف يشوف فيه اي وطلب من محمود أنه يخرج ينقل العربيه بتاعته
هنا :وقعت الشنطه اللي كانت نازله بيها ونزلت تجيب الحاجه من عالارض والطرحه وقعت من علي شعرها
محمود:معلش انا اسف
هنا :لا ولا يهمك انت اخو العريس
محمود:لا العريس نفسه
هنا :مانت شكلك كويس اهو مش زي ما بتقول رحاب
محمود : هي قالت اي رحاب بقي
هنا :في.حد بيقول يا هنا صح بعد اذنك
محمود :خدي اقولك ودخلت هنا تجري علي جوا والعريس مشي
رحاب :هو فيه اي مش المفروض اني كنت ادخل
هنا :مش فاهمه حاجه هو اي اللي بيحصل
ودخلت شروق ام هنا
هنا : هو فيه اي ياماما
شروق :العريس طلع عايزك انتي يا قلب ماما وجدك قالو هنفكر اخيرا هفرح بيكي يا حبيبتي
رحاب :ازاي ده حصل انتي بتتكلمي بجد يامرات عمي
شروق :امال انتي فاكره اي فاكره كل عريس هيكون جاي ليكي انتي
هنا :طيب وبابا رايه اي
رحاب :في اي هو انتي موافقه يا هنا
.........
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 
reaction:

تعليقات