القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قرار عيله الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية قرار عيله الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية قرار عيله الجزء الخامس

رواية قرار عيله الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية قرار عيله البارت الخامس

قرار عيله
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
ميرا :ده عتمان ابن خالتو امال
رؤوف :وازاي تقفي معاه
عتمان :في اي يا رؤوف احنا برضه أهل
رؤوف :امك ماتت في نظر جدي يعني ماتت في نظرنا كلنا
عتمان :شكرا لذوقك بس لو احتاجتوا اي حاجه هنا انا تحت امركم
رؤوف :شكرا ليك اكيد مش هنعوز يلا بينا يا ميرا وطلعوا الاوضخ
ميرا :اي الاسلوب ده مش فاهمه
رؤوف :انا عايز افهم بقي انتي عرفتي منين مع ام مش شوفنا الا مره او اتنين
ميرا:انا خد رقم خالتو وكنت بتواصل معاها
#فلاش باك
كانت خارجه امال وجوزها وعليها من الفيلا بعد ما ابوها مشاها
ميرا :خالتو عاالفكره جدو بيحبك اوي وكل بسمعه وهو بيكلمك وبيقول أنه مسامحك
امال :انتي ميرا صح
ميرا :ايوه يا خالتو وبحبك جدا من كتر ما بسمع جدو بيقعد يتكلم مع صورتك
يوسف :يلا بينا
امال :ثواني بس بوصي عايزه منك خدمه ينفع تخدي رقمي وكل شويه تطمنيني علي جدو
ميرا :ايوه يا خالتو ينفع وبدأت ميرا تطمن علي خالتها من الوقت للتاني وكانت بتروح تشوفها كمان
#رجوع
رؤوف :كل ده يطلع منك انتي
ميرا : انا حاسه أن فيه حاجه غلط ماما عملتها زمان وبعدين ماما كل ماتيجي سيره خالتي تتخنق
رؤوف :هو انتي روحتي فين الصبح
ميرا :جدو كتب ليا تمن الجوازه
رؤوف :مش فاهم
ميرا :مش انت خدت المزرعه انا خدت المستشفي
رؤوف :انتي شيفاه اللي جدك بيعملوا ده صح
ميرا :هو مسؤل عن أفعاله
رؤوف :ماشي ممكن بقي كلام مع خالتك وابنها ممنوع انتي بقيتي مسؤله من راجل المفروض انك تسمعي كلامه ولا اي
ميرا :ماشي والباب خبط فتح رؤوف
اميره :مساء الخير
رؤوف :اهلا تعالو
رافت :كنتو فين احنا جينا مره ومش لقينا حد هنا
رؤوف : كنا بنتغدا
اميره :مالك يا ميرا مش مبسوطه اني جيت. ولا اي
رؤوف :اميره مش وقته اي كلام
اميره :بفرحه شديده اي مالكم هو انتو متخانقين
ميرا :بعد اذنكم أما طالعه انام
رؤوف : وانا كمان طالع انام
اميره :عايزك
رؤوف :بعدين وبص لاخو رافت
رافت :بقولك اي ما تيجي نخرج
اميره :لا مش عايزه اخرج
رافت :طيب هنقعد نعمل اي هو طالع مع عروسته تعالي بقي نخرج
اميره :ابعد عني احسن يا رأفت الله يخليك
رافت :انتي حره انا خارج
وطلع رؤوف ل ميرا
ميرا :لو سمحت يا رؤوف انا مش عايزه اي خناق
رؤوف :وانا مش جاي اتخانق والله
ميرا :رؤوف هو انت بصراحه معايا علشان المزرعه ولا علشان انك بتحبني وعايز تفضل جمبي
رؤوف :امممممم هقولك الحقيقه ولا عايزني اكدب
ميرا :اكيد الحقيقه طبعا
رؤوف :الاول كنت عالشان المزرعه ده حلم حياتي بس مش عارف فيه حاجه بتقربني ليكي وفي نفس الوقت حاجه تبعدني عنك
ميرا :الصلاه
رؤوف :بتقولي اي
ميرا :صلي يا رؤوف وقرب من ربنا هتلاقي حياتك كويسه اوي
رؤوف :تصدقي اني مش بعرف اتوضا اصلا
ميرا : وده ينفع
رؤوف :طيب عرفني اعمل اي طيب
ميرا :تعالي اقولك ودخلت اتوضت قدام روؤف وهو كمان اتوضا وصلوا هما الاتنين مع بعض
ميرا :تعالي نقرا القران شويه
رؤوف :ماشي وفعلا عمل كده ونام وكان أول يوم رؤوف ينام وهو مرتاح جدا بالطريقه دي

وفي بيت امال
عتمان : ماما يا ماما ماما انتي فين
امال :تعالي يا حبيبي انا فى المطبخ
عتمان :عايز اقولك حاجه
امال :خير يا حبيبي
عتمان :ميرا بنت خالتي
امال :مالها ميرا
عتمان :اتجوزت
امال :وانت عرفت منين
عتمان :شوفتها في المطعم اللي انا شغال فيه
امال :مالك يا حبيبي شكلك مضايق ليه كده
عتمان :بصراحه انا حسيت براحه من نحياتها وكنت عايز اتجوزها
امال :كل شي نصيب يا حبيبي
عتمان :صح كان حلم صعب معقول جدي كان هيوافق
امال :حبيبي متعرفش ربنا مخبي ليك اي اكيد هيرزقك بانسانه احسن منها
عتمان :هو انتي ليه يا ماما سبتي البيت
امال :علشان كان كله طمع والكل مس بيفكر الا في الفلوس وبس خالتك ثريا دمرت حياتي انا كنت بحب ابن عمي محروس ولما جه اتقدم هي دمرت حياتي علشانها وانا كنت عيله وافتكرت ان اختي بتحبني وخايفه عليا كدبت كدبه
انت كنت تحب تعيش في بيت كله طمع والكل بيغدر في بعضه يا قلبي
عتمان :لا بس بحس أن ميرا دي شبهنا
امال :بس اتربت في بيت كله طمع ومش بيفكرو الا في الفلوس وبس
عتمان :أنا داخل اوضتي
امال :هجهز الغدا واجي اغبط عليك يا حبيبي
عامان ماشي يا ماما

وفي فيلا ثريا
ثريا :مالك يا محروس
محروس :ابدا بشوف مراتي مرتين في الاسبوع بس عايزني اكون عامل ازاي
ثريا :هو انا قاعده مش بشوف مالي
محروس :بنتك فين يا هانم
ثريا :سلامتك يا حبيبي بنتي سافرت مع جوزها
محروس :نسيت اقولك انك عندك بنت تانيه انسه
ثريا :اكيد عند جدها انت عارف انها بتحب تبقي هناك
محروس :روحت ومش لقيتها هناك
ثريا :امال فين
محروس :سافرت اسكندريه
ثريا : هههه مجنونه اكيد علشان تحاول تفشكل بين رؤوف وميرا
محروس :انتي بتضحكي
ثريا :فيه اي مالك صوتك عالي ليه
محروس : بناتك هتموت بعض وانتي ولا انتي هناى
ثريا :اهدي بس اميره كانت بتحب رؤوف بس جدها بقي ربنا يهديه
محروس :أنا مش مستوعب الكلام اللي بتقولي ده
ثريا :هو اللي خلانا نبقي كده
محروس : وأنا مش هضحي ببناتي علشان عليه مجنونه زيكم كل همها الفلوس
ثريا :,اللزم حدودك العيله المجنونه دي اللي خليتك فوق
محروس :ماشي واتحرك ناحيه الباب
ثريا :رايح فين
محروس :رايح اجيب بنتي وسافر علي اسكندريه
اميره : بابا تعالي
محروس :انتي هنا ليه
اميره :جايه اقعد مع اختي
محروس :يلا بينا
اميره : علي فين
محروس :هنتكلم في مصر
اميره :لا انا مش همشي وضرب محروس بنته بالقلم
ونزل جري رؤوف
رؤوف :فيه اي يا عمي
محروس :اطلعي هاتي هدومك
رؤوف :اهدي بس فيه اي
محروس :خليك في حالك يا رؤوف لو سمحت
ميرا:بابا خير يا حبيبي
محروس :سمعتي قولت اي
ميرا :معلش يا رؤوف لازم نسافر معاهم
محروس :لا أقسم بالله ما يحصل
ميرا :بابا
رؤوف :مس هتعرف تسوق كده هاجي اوديكو القاهره وارجع
ميرا : ماشي وفعلا سافرو

وبليل ميرا قاعده في الاوضه ونسيت خالص أن رافت معاهم
رافت:هما فين الناس
ميرا :اي ده انت مش سافرت
رافت لا ليه هما مشيوا
ميرا :اااه ولازم تمشي دلوقتي
رافت :ازاي بس حد يسيب قمر كده ويمشي
ميرا :انت عايز اي
رافت :هقولك دلوقتي 😯😯😯😯😯😯😯
يتبع

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : أضغط هنا 
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق