القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قرار عيله الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية قرار عيله الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية قرار عيله الجزء الرابع 

رواية قرار عيله الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا


رواية قرار عيله البارت الرابع 

#قرار عيله
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
رؤوف :هو فيه اي انا مش فاهمك
اميره :اي بابيبي بحبك بلاش احبك
رؤوف :حبني بعقل لو حد شافنا كده هيبقي شكلي اي
اميره :رؤوف انا لحد دلوقتي عاقله انما لو عايز تشوف الجنان علي حق عندي استعداد والله
رؤوف :انتي عايزه اي بالظبط
اميره :انت هتتجوزها
رؤوف :شكلك عبيطه صح مانا متجوزها
اميره :رؤوف بقولك اي بطل استهلاك مفهوم
رؤوف :لازم اعمل كده
اميره :مافيش خلفه
رؤوف :من غير ما تقولي
اميره :قلبي وجعني تخيل ان انا مع حد غيرك هتعمل اي
رؤوف :يا حبيبي شيلي اي حاجه من دماغك انا بحبك انتي
اميره شافت ميرا في البلاكونه
راحت ماسكه رؤوف من رقبته وباسته
رؤوف :انتي مجنونه صح افرضي شافنا
اميره :ياريت علشان يعرفوا أننا بنحب بعض
رؤوف :اميره انا عايز عقل ارجوكي
اميره :اطلع ليها ومش عايزه اتكلم معاك تاني
رؤوف :اهدي بس بطلي عصيبه
اميره :طيب بوسني
رؤوف :طيب مش وقته
اميره :وانا بقولك وقته يلا وباسها وميرا فضلت تعيط ودخلت جوا طلع رؤوف
رؤوف : انتي لسه بالفستان
ميرا :رؤوف لو سمحت أنا عايزه انام انهارده بعد اذنك
رؤوف :نعم بتقولي اي
ميرا :انا تعبانه بجد
رؤوف :برحتك اللي انتي عايزه تصبحي علي خير
ميرا :وانت من اهله وتاني يوم خبطت الخادمه وفتحت ميرا
الخدامه :مبروك يا ست ميرا
ميرا :بطلي دوشه
الخدامه :حاضر يا ستي الفطار
ميرا :انا هفطر مع جدي
الخدامه :ازاي يا ستي هو ينفع
ميرا :سمعتي الكلام يلا نزلي الاكل ده
الخدامه :حاضر تومرني ياقلبي ونزلت ميرا عالاكل
ثريا :اي ده فيه اي نازله لسه
عتمان حبيبت جدها تعالي يا قلبي اقعدي جنبي
ميرا باست ايد جدها :صباح الخير يا جدي
عتمان :صباح الخير نفطر وعايزك جوا
اميره :خير يا جدي
عتمان :وانتي مالك هديها النقطه بتعتها
اميره :وانا بقي مافيش حاجه ليا
ثريا بكره تتجوزي يا حبيبتي وتخدي كل شي
ميرا :انا عايزه اطلب منك طلب يا جدي
عتمان :عارفه ومش هتسيبي شغلك
ميرا :بجد رؤوف هيوافق
عتمان :مش انا وافقت دكتوره زيك حرام تسيب شغلها
ثريا :طيب وليه يا بابا
عتمان :انا رايح مكتبي وابقي تعالي ورايا يا ميرا
ميرا :ماشي يا جدو ونزل رؤوف
رؤوف :مش المفروض تصحيني
ميرا :اسفه هدخل اشوف جدو
اميره :اقشر ليك بيض يا رأفت
رؤوف : ليه هو اتشل
رافت:وانت زعلان ليه علشان مراتك مش قشرت ليك ده انت رخم اوي

وفي مكتب عتمان
ميرا:نعم يا جدي
عتمان :بكره تروحي مع المحامي انا هكتب المستشفي ليكي
ميرا انا مش عايزه حاجه يا جدو
عتمان :الواد رؤوف ده كويس والله
ميرا :بس مش بيحبني يا جدو
عتمان :بكره يعرف اني مديله جوهره والله ميرا :جدو انا مش بحب اقولك لا بس والله انا مش مرتاحه
عتمان :اسمعوا كلام راجل كبير والله مش هتخسروا
رؤوف دخل
رؤوف :صباح الخير يا جدي
عتمان :صباح الخير يا حبيبي تعالي
رؤوف :يرضيك اصحي ملقيش مراتي جنبي
عتمان :لسه مش متعوده بكره بليل انتو مسافرين
رؤوف :لا مش عايز اسافر دلوقتي هو حضرتك هتكتب للمزرعه باسمي امتي
ميرا :بعد اذنكم
عتمان :انت غبي يا واد في حد يقول كده
رؤوف :بلاش اعرف
عتمان :خليك في شهر العسل وبعد شهر العسل نتكلم
رؤوف :ماشي
عتمان :روح صالح مراتك بقي
رؤوف :حاضر وطلع ليها كانت بتعيط
رؤوف :ميرا انا اسف
ميرا:مافيش حاجه بس بجد احنا متجوزين علشان خاطر جدي وبس
رؤوف :قصدك اي
ميرا :يعني كل واحد هيكون مع نفسه لحد ما نطلق
رؤوف :بنت عمتي من زمان واول مره اشوف شعرك شعرك حلو اوي
ميرا :سيب شعري
رؤوف :ده انا جوزك والله
ميرا :لو سمحت سيب شعري
رؤوف :طيب تعالي اقولك حاجه 😍😍
رغم أن ميرا كانت عارفه أن رؤوف مش بيحبها بس هو كان بيموت فيها

رافت :مالك يا اميره
اميره :مافيش اكيد جدي كتب ليها حاجه
رافت 'طبعا مش حبيبت جدها
اميره :البت دي طول عمرها سوسه والله
رافت :بكره ناخد حقنا ونتجوز
اميره :مين اللي يتجوز
رافت :انا وانتي
اميره : هههههههههههه حلوه أما وانت ينفع اه نخطط سوا انما نتجوز بعض لا جدك علمنا نكون ميتين عالفلوس يعني لو واثقه أن ليا حق عندك هاخدو
رافت :انتي صعبه اوي وتاني يوم نزلت ميرا ورؤوف
ثريا :علي فين
رؤوف :مسافرين
ثريا :فين
رؤوف :هنسافر في فيلا اسكندريه
ثريا :حبيبي تروحوا وتيجوا بالسلامه
رافت :ممكن اجي اقضي يومين
رؤوف :طول عمرك رخم
اميره :وانا كمان ايه
ميرا في بالها :يبقي رؤوف هيتغير معايا
رؤوف :تمام ماشي ومشيوا ووصلوا الفيلا
رؤوف :جعانه
ميرا :مش اوي
رؤوف :تيجي ناكل سمك
ميرا :ماشي وراحوا مطعم وبعد الغدا
رؤوف:هقوم اغسل ايدي
ميرا :تمام راح ورجعت لقاه راجل قاعد مع ميرا
رؤوف :مين ده
ميرابخوف :ده ........
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 
reaction:

تعليقات