رواية قرار عيله الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

 رواية قرار عيله الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

رواية قرار عيله الجزء الثالث

رواية قرار عيله الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا


رواية قرار عيله البارت الثالث

حسين :قولي يا مصيبه
ثريا :انا كنت حاسه أنه مش هيجي يخطبني كنت قاعده بقرا قصه وطلبت منه أن زي ما نكون بنمثلها الكلام اللي انا عايزه وبعدين قصيت الكلام للجمله المفيده
حسين :انتي مش سهله يا بت
ثريا :بقولك اي عايزين نخلص الموضوع ده
حسين :اكيد هيخلص
ثريا :انا طالعه اطبطب علي اختي حبيبتي
حسين:وانا رايح لبابا حبيبي وطلعت ثريا
ثريا :ممكن ادخل
امال :سبيني لوحدي والنبي
ثريا :انا غلطانه والله اني سمعتك حقك عليا
امال :انا مش زعلانه منك والله زعلانه علي قلبي اللي حبه
ثريا :بس انا عايزكي تهدي وتفكري
امال :بقولك والنبي انزلي علشان مش عايزه اتكلم مع.حد وتلفون البيت رن ردت ثريا من اوضه امال
محروس :ازاي تعملي فيا كده
ثريا :انا ثريا مش امال يا محروس
محروس :ينفع اكلم امال
ثريا :ممكن تسبها دلوقتي معلش
محروس :احنا كنا متفقين على كل حاجه ليه عملت كده
ثريا :ارجوك يا محروس سبها دلوقتي
محروس :ماشي حاضر وطلع عتمان زق باب الاوضه
عتمان :بقولك اي دلع البنات ده مش عندي مفهوم الفرح الشهر الجاي زي ما قولنا وخرج
امال :ارجوكي هعمل اي لازم يعرفوا
ثريا :وتخلي بنت غلبانه تااذي ليه
امال :انا لو هموت مش هتجوز محروس
ثريا :وليه الموت انتي تسبي البيت وتمشي
امال :اروح فين
ثريا :في اي مكان
امال :لا لايمكن اعمل كده في بابا
ثريا ':برحتك اتجوزي محروس ولو حد سال عالتسجيل هقول معرفش حاجه
امال :بقي كده
ثريا 'انتي عارفه بابا بيحب عمك محمود ازاي ومش هيقف معاكي لو ابن اخو غلطان وتاني يوم بعد ما امال كانت خايفه قالت لاختها ان هي هتسيب البيت وتمشي
ثريا :خدي الفلوس دي خليها معاكي
امال:انا بفكر اقول لبابا احسن
ثريا :تانيخو متجوزك طمع فيكي عايزه تكلمي برحتك
امال قالت إنها هتمشي الفتره دي وبعدين تبقي ترجع ومش فكرت في ابوها ولا شكلها ولا اي حاجه وثريا كانت طماعه جدا
حسين :امال فين امال
ثريا :اكيد نايمه اطلع اصحيها يا بابا
عتمان :لا هطلع انا وطلع تمام وفضل يخبط علي الباب
افتحي يا امال انتي بنتي حبيبتي ومقدرش اعمل حاجه غصب عنك افتحي يا قلبي
والباب مقفول فتح الباب ودخل لقاه جواب
امال :بابا حبيبي ياريت تسامحني انا بحب واحد ولازم اتجوزه ومشيت لاني مش هقدر اتجوز محروس اه وخد فلوس من دولابك لحد ما اقدر اتصرف
عتمان :يااااااااا حسين روحت في داهيه بنتي جابت ليا العار
والكل طلع يجري
ثريا :خير يا يابابا
عتمان :انا خلاص اتفضحت
الام:في اي فين امال
عتمان :بنتك فضحتنا خلاص وخد حسين الجواب
حسين :المجرمه لازم تموت
الام وقعت من طولها
وبعدها باسبوع
حسين :عمي بدأ يسأل عملنا اي في موضوع امال
عتمان:محدش يجيب سيرتها
ثريا :بابا أما راي أن تقول لعمي انك عايز تجوزني انا محروس امال تعبت وراحت مصحه نفسيه
حسين :انتي بتقولي اي
ثريا :امال نتفضح وسط العيله
عتمان :الكل يطلع برا مش عايز كلمه من حد
ثريا : حاضر يا بابا
وخرجوا
حسين :بقولك اي مش ده اللي اتفقنا عليه عايزه تتجوزي محروس
ثريا :افهم يا غبي محروس لو انا اتجوزوا هاخد منه مش هياخد مني
حسين :مش موافق
ثريا :والله العظيم انت مش بتعرف تفكر نصيحه مني اتجوز انت فاطمه أخته والخير يبقي لينا كلنا
حسين :انتي اللي كاتبه الجواب صح
ثريا :جواب اي لا مش انا
حسين :امال ليه قطعتي بسرعه
ثريا :علشان بابا ونفسيته
حسين :عيب عليكي انا حافظك واتجوزت ثريا من محروس وحسين من فاطمه
وكل واحد حلف وماتت الام وعرفت امال من الجرنال
امال لجوزها يوسف
امال :معقول امي ماتت
يوسف :نعم وانتي عرفتي منين
امال : مش قولت ليك قبل ما اتجوز أن ليا أهل
يوسف :عارف بس هتعملي اي دلوقتي
امال :مش عارفه بس لازم اروح
يوسف :تروحي فين يا مجنونه انتي ناسيه انتي عملتي اي
امال:هروح واللي يحصل يحصل دي امي
وفعلا لبست وراحت ومعاه بنتها اسماء وعتمان الصغير
وكانت صدمه للكل لما دخلت
ثريا :انتي اي اللي جابك هنا يا خاينه
امال :انتي بتقولي اي
ثريا :امشي اطلعي برا
امال :ثريا انتي اكيد اتجننتي
عتمان :ده اللي جبتي لينا العار علشان تتجوزي
امال :بابا انا كنت عيله صغيره مش فاهمه حاجه ولما ثريا سمعتني التسجيل أن محروس عايز يتجوزني مصلحه وقالت ليا لازم اسيب البيت عملت كده
محروس :انا تسجيل أي
ثريا :دي كدابه جايه بعد ما ماما ماتت علشان تورث بس بعينك انتي خاطيه
عتمان :بس اطلعي برا يا امال
يوسف :عمي أما بسمع عنك انك عاقل ممكن تسمعني
ثريا :مش عايزين نسمع حاجه
يوسف :ممكن تروحي اب مكان لحد ما اخلص كلامي
امال بنت محترمه جدا وانا مكنتش اعرفها قبل ما تيجي تشتغل عندي والله وبعدين طلبت منها أن ازور أهلها علشان انا بجد بحبها قالت ليا كل الحوار انا رجل اعمال يعني اسمي وسمعتي يهموني وطلبت منها اني اجي واتقدم بس هي كانت خايفه وكل شويه اقول ليها تعالي نروح بنتك محترمه
حسين :لازم اقتلك يا خاينه واغسل عارك ومسك السكينه وكان هيقتل امال بس جت في ايد يوسف
عتمان :حسين انت عملت اي
يوسف :بنتك كويسه هي كانت صغيره وفكرت تفكير اطفال والله مش اكتر
عتمان :بنتي ماتت ولو سمحت ورانا عزا خدها وامشي بدل ما انا اللي اخلص عليكم
حسين :اي الكلام ده يابابا دي لازم تموت
يوسف :يلا يا اسماء يلا يا عتمان والكل بص
اه هي سمت عتمان علي اسمك
ومشيوا ومسك محروس ثريا من أيدها
ثريا:اي ده سيب ايدي وجعتني
محروس :عايز اعرف تسجيل أي
ثريا :دي كدابه والله
محروس :لا مش كدابه احنا حصل بينا حوار زي ده زمام
ثريا : بقولك اي انسي احسن ليك مفهوم
وكل شويه كانت تروح امال وأبوها يرفضها برضه
#رجوع

وفي فيلا عتمان
ميرا :وافقه في البلاكونه
روؤف :وافقه كده ليه الجو ساقعه
ميرا :لا مش سقعانه بقولك يا رؤوف انسي كلام جدي انا هرفض برضه
رؤوف :تعرفي انك حلوه اوي
ميرا :انت بتقول اي
رؤوف :والله حلوه اوي هنزل نجيب الدهب بكره
ميرا :لا طبعا انا عارفه انك مش بتحبني
رؤوف :مش ممكن الحب يجي بعد الجواز
ميرا :اكيد لا
رؤوف :لازم ندي نفسنا فرصه
ميرا :انت عايز المزرعه مش اكتر
رؤوف :مش هكدب عليكي بس برضه مش عايز ازعل جدي
ميرا :انا بجد مليش ذنب أن كل واحد يتقدم ليا يموت وعارفه انك خايف من كده
رؤوف :بقولك انا عايز نجهز نفسنا علشان الفرح مفهوم وعدا شهر بعد ليس الدهب وجه يوم الفرح
رؤوف :تصدقي انك حلوه اوي
ميرا :بجد بتكثف
رؤوف :انا ازاي مكنتش شايف الجمال ده
ورن فون رؤوف اميره
رؤوف :ثواني ودخل البلاكونه نعم فيه اي
اميره :انزلي في الجنينه
رؤوف :انتي بتهزري صح
اميره :بقولك اي اسمع الكلام احسن ليك
رؤوف : حاضر حاضر طيب ودخل ثواني بس وجاي ونزل لها
عايزه اي
اميره :هتسهر معايا انهارده
رؤوف :انتي مجنونه صح
اميره :يبقي مش بتحبني
رؤوف :بموت فيكي
اميره :منك لله يا جدي خليت الكل يحب الفلوس وطمعان
رؤوف :اميره مش وقته
اميره :اقسم بالله لو ما عملت اللي انا عايزه ل هفضحك قدام العيله كلها
يتبع د

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : أضغط هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-