القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دار الموتى الحلقة الثالثة 3 بقلم دودا حودا

 رواية دار الموتى الحلقة الثالثة 3 بقلم دودا حودا

رواية دار الموتى البارت الثالث

رواية دار الموتى الحلقة الثالثة 3 بقلم دودا حودا


رواية دار الموتى الفصل الثالث 


#دار الموتي
#الحلقه الثالثه
#بقلم دوداا حوده
كوثر :حاضر ماشي هقوم امشي دلوقتي
امل :وعايزه سلسله جوزي
كوثر :مش فاهمه
امل :هو فاكره أن هو ممكن يسبني انا ويتجوزك وحده زيك
كوثر :انتي بتقولي اي
امل :قومي امشي من هنا يلا
كوثر :خساره يا صاحبه عمري
امل :فاكره نفسك هتضحكي عليه بالعيال دي انا جوزي بيحبني
كوثر :ربنا يخليكم لبعض سماح حنان اصحوا
امل :هاتي السلسله
كوثر :اقسم بالله دي بتاعتي
امل :كدابه انتي قولتي أن شيماء خدت كل دهبك
كوثر :وقولت ليكي أن والله بنتي جبتها منها
امل :وهي راحت قالت ليها هاتي السلسله يا عمتو راحت ادتهلها
كوثر :لا خدتها من وراها
امل :حراميه يعني
كوثر :قطع لسانك قوموا
امل :اقسم بالله لو السلسله مجتش مش هسيبك تخرجي سليمه ولا انتي ولا عيالك واتصلت بالفون ب اخوها محسن
امل :الحقني يا محسن الحيوانه اللي اسمها كوثر سرقتني وعايزه تاخد جوزي مني اطلب البوليس
كوثر :خدي منك لله بكره تعرفي انك ظلمتني
امل :برا بيتي يا زباله ونزلت وهي مش عارفه هتروح فين وتاني يوم الصبح صحي سامي
سامي :صباح الخير قاعده كده ليه
امل : اتفضل انا عارفه انها نذوه وراحت واياك تصرف فلوسك علي حاجه زي كده تاني
سامي :اي ده ومش فاهم حاجه
امل : السلسله اللي جبتها للهانم
سامي :هي قالت ليكي كده هي عايزه توقع بينا اقسم بالله ما حصل
امل :هي قالت حاجه دي عامله تكدب وتقول بتاعتها بس خدتها منها بعد ما طردها
سامي :عملتي اي يا مجنونه اقسم بالله ما اعرف حاجه عن اللي بتقولي ده
امل :فاكريني هصدق كدبك
سامي ضربها بالقلم :اخرسي خالص مين اللي كداب
امل :فاكر انك هتزلني علشان مش بخلف
سامي :لا انتي اتجننتي خالص
امل : افتكر اصلك انا اللي شغلتك وانا اللي بنيتك
سامي :عندك حق انتي طالق انا ميشرفنيش اعيش مع وحده زيك
امل :لا والنبي يا سامي انا اسفه انا مقدرش اعيش من غيرك
سامي :اوعي من قدامي بقي انا قرفت
امل :سامي يا سامي .....

وفي الشارع كانت قاعده كوثر بتعيط
حنان :, ماما أنا سقعانه
كوثر :معلش يا حبيبتي تعالي في حضني
سماح :ماما الحقي الست دي مش عارفه تعدي الطريق
كوثر :خلي بالك من اختك بس وقامت جابت الست الكبيره
الست ام مصطفي ست كبيره مش لاقيه حد يخدمها
ام مصطفي :شكرا يا بنتي
كوثر :العفو يا امي حضرتك عايزه حاجه اعملها لك تاني
ام مصطفي :كتر خيرك انا بيتي قريب هنا ممكن تشيلي الشنط دول معايا
كوثر :ماشي يا امي وندهت للبنات
ام مصطفي :بناتك
كوثر :ايوه
ام مصطفي :ربنا يخليهم ليكي يارب
كوثر :متعرفش حد هنا عندوا اوضه اقعد فيها انا وبناتي
ام مصطفي :عندي في البيت شقه
كوثر :لا شقه صعب هي اوضه
ام مصطفي :ليه يا حبيبتي
كوثر :بس انا لسه هنزل اشوف شغل وادفع ليكي الايجار
ام مصطفي :انتي جوزك فين
سماح :بابا ميت وعمتو خدت شقتنا
ام مصطفي :يا حبيبتي يا بنتي دول بنات اخوهم يعني عرضهم ازاي يعملوا كده فيهم تعالي اطلعي انا عايشه لوحدي وطلعت كوثر وكانت خايفه اوي
ام مصطفي :تعالي متخافيش البيت ده كله بتاعي مافيش حد ساكن فيه إلا المعلم ابراهيم عندوا محلات وبيبع حاجات قسط وعندوا شقق يا اما بس ساكن هنا علشان بيدفع ايجار 3جنيه والدور التاني ساكنه في ام احمد ست طيبه اوي بتبيع جبنه وانا الدور التالت والشقه اللي قصادي فاضيه تعالي
كوثر :ربنا يسترك بس هتخدي مني ايجار كام
ام مصطفي :نطلع فوق ونتكلم تعالي

وطلعت الشقه
ام مصطفي :انتي عايزه تشتغلي اي
كوثر :اي حاجه
ام مصطفي:انا محتاجه حد يعملي اكل ويجيب طلباتي ب500جنيه في الشهر والشقه ايجارها 500
كوثر :اعملك اللي انتي عايزه والله من غير فلوس وانا هشتغل وادفعلك الايجار
ام مصطفي :لا ايجاري هاخدوا انك تعملي ليا اكل واستغلي واصرفي علي عيالك
كوثر 'محدش بيقف جمب حد كده
ام مصطفي :انتي بنت حلال والله وتستهالي كل خير تعالي لوريكي شقتك
كوثر :اتفضلي وقامت شافت الشقه حلوه اوي وعدا يومين وهي قاعده عندها وبتعمل ليها الاكل وبتروق الشقه
كوثر :امال فين عيالك
ام مصطفي :اكيد هتشوفيهم
كوثر :بيجولك
ام مصطفي:لما اموت
كوثر :بعد الشر عليكي
ام مصطفى:كل واحد مراته مش عايزه يجي هنا وهو عايزين الورث بس
كوثر :ربنا يهديهم
ام مصطفي :يارب الاكل خلص
كوثر :اه وخلصت الشقه بس ينفع اني انزل ادور علي شغل بس وآسيب البنات هنا
ام مصطفي :اه طبعا ينفع انزلي يا حبيبتي بس بعد ما تكلي
كوثر :مش جعانه والله
ام مصطفي : قولت مافيش نزول من غير اكل وخدي خلي 200جنيه دي معاكي
كوثر :لا والله مش عايزه
ام مصطفي:هتروحي تشوفي شغل كده خلي معاكي فلوس ولما تشتغلي ابقي هاتيها
كوثر :اقسم بالله ما شوفت في حنيتك
ام مصطفي :حبيبتي يا بنتي
ونزلت كوثر

وهي ماشيه واحد وقفها
كوثر :ايوه مين حضرتك
مصطفي :انا مصطفي اللي انتي قاعده مع أمه
كوثر :خير فيه اي
مصطفي :انا سمعت انك بتدخلي الشقه عندنا
كوثر :والله باذن ولدتك
مصطفي :عارف انا عايز منك خدمه بس
كوثر :احنن قلب امكم عليكم صح
مرات مصطفي شاهندا شخصيه برده
شاهندا:لا يا شطاره احنا عايزين ورق البيت ده من الدولاب
كوثر :نعم بتقولي اي
مصطفي :هديكي قرشين حلوين والله بس انتي شيفاه البيت كبير ازاي وماما سيباه الناس فيه والبيت جايب مبلغ حلو اوي وهجيب شقه لماما وهديكي 25الف جنيه ها قولتي اي
يتبع

reaction:

تعليقات