رواية بنت هانم كاملة بقلم دودا حودا

 رواية بنت هانم كاملة بقلم دودا حودا 

رواية بنت هانم كاملة بقلم دودا حودا 


رواية بنت هانم الحلقة الأولى


اسماء :يا ماماااااا ماما تعالي لو سمحت
امل :خير في اي عامله تزعقي ليه
اسماء :هو مش ابنك معاه لاب ادخل اخد شاور اخرج القي واخد اللاب بتاعي ليه
امل :في اي يا احمد مش معاك لاب
احمد :اسالي الهانم كانت بتتكلم معا اصاحبها بيقولوا اي
اسماء :وانت ازاي تفتح الشات بيني وبين زميلي
احمد :امال اخلي بالك منك ازاي
اسماء :والله الوحيده اللي من حقها تكلمني هنا ماما
امل بااااااااااس اخرسوا في اي
احمد :خدي شوفي
امل هههههههههههه يخربيتك يا اسماء اي يابت في حد يتكلم كده هههههههههههه
احمد :انتي بتضحكي يا ماما
الام :يا حبيبي بتهزر معاه أصحابها وفيها اي
احمد :يا ماما عيب
اسماء :ملكش دعوه بقي
الام :اتكلمي معاه اخوكي عدل
اسماء :مش كفايه قلبي لسه مكسور من اللي اخو مراتك عمله فيا يسبني بعد الخطوبه بشهر 😭
الام :مش قولتك متجبيش السيره دي تاني
اسماء :قلبي وجعني اوي يا ماما
احمد :مانتي السبب انو يمشي
اسماء :لا والله لا يا حبيبي دي مراتك اللي حبت تكسرني قدام اصاحبي خلت اخوها يخطبني وبعدين قالت ليه سبها
احمد :بنت انتي عبيطه وهي هتعمل كده ليه
الام غاويه تشوف بنتي مكسوره
احمد :كده يا ماما
الام :المهم خلصنا الفطار جاهز
احمد :مش هاكل ومشي وقفل الباب ورا
اسماء :اكيد هي اللي قالت ليه كده علشان يفطروا لوحدهم
الام:وانا هسيبها البت السوسه دي
اسماء :ماما اصبري انا عايزه فلوس علشان نازله
الام :روحي خدي من الدولاب
اسماء :باست امها حبيبتي كتر خيرك ومشيت الام
راحت تخطبت علي شقه احمد فتحت امل مرات احمد
منال:ماما تعالي يا حبيبتي
الام :فين ابني
منال :مش هو عندك تحت
الام :والله وانتي متعرفيش أنه مشي من عندي
منال :انا كنت في الحمام ومسمعتش الشقه اتفتحت وخرج احمد من اوضه النوم
الام : انتي بتكدبي عليا يا زفته
منال :والله ما شوفته انت جيت امتي
الام:ااااه اعمليهم عليا يابت
منال :ماما أنا مش فاهمه بتقولي اي
احمد :والله يا ماما هي مش شافتني وانا داخل الشقه
منال:والله المفروض اني اصدق بقي
احمد :يا ماما اهدي بس
امل :بقولك اي لو فاكره أن انتي هتقدري تمشي البيت ده زي ما انتي عايزه
احمد. :يا ماما مينفعش كلامك ده
الام :ينهار اسود انت بتزعق لامك اه يا خساره تربيتك يا امل ااااه با قلبي ووقعت من طولها
وجه الدكتور يكشف عليها
الدكتور :ممكن كوبيا مياه يا استاذ احمد
احمد :اه طبعا وراح احمد
الدكتور :فوقي يا امل
امل :ضغط وسكر هه
الدكتور :حرام عليكي انتي ليه بتعملي في ابنك كده كل شويه تعملي ام اغمه عليكي وانتي صحتك بوم
امل :الله اكبر في عينك المهم الواد جاي
احمد :ماما الحمد لله انك فوقتي
امل :ااااه مش قادره هموت يا دكتور
احمد :بعد الشر عليكي يا ماما
الام :اوعي كده سيب ايدي وروح لمراتك
الدكتور :مش قولت محدش يزعلها تاني
احمد :انا اسف يا ماما سامحني والنبي
ودخلت منال
منال :الف سلامه عليكي يا ماما
الام :تعالي وديني الحمام يا احمد وخرجت والكل خرج معدا منال فضلت في الاوضه تعيط
وبليل دخلت اسماء
اسماء :ماما عامله اي وحشاني
الام :بخير يا قلبي
اسماء :ماما اصاحبي رايحين شرم وانا ....
الام :عايزه تروحي معاهم
اسماء :ايوه يا حبيبتي
الام :عنيا يا قلبي روحي معاهم
اسماء : طيب ايدك
الام :انتي عالطول عايزه فلوس
اسماء :ربنا يخليكي ليا يارب
الام :عيني وراحت منال تجيب فلوس
اسماء : يالله يا ماما
الام :انتي خدتي كام الصبح
اسماء 2000جنيه
الام ده كده ناقص 5000الف
اسماء ازاي يعني ومن امتى بيتقص من دولابك فلوس
الام:كان في هنا 10000الف دلوقتي 3000
اسماء : طيب هو في احد غريب داخل الشقه النهارده
الام :ما فيش يا بنت الحراميه والله لسود عشيتها
اسماء:بهدوء بس وفي شقه منال كانت قاعده هي وأخوها سامح
منال :هو انا لازم اتاحيل عليك علشان تجيلي
سامح :انتي عارفه ومش بحب اجي هنا كتير علشان موقفي حساس اي كل الاكل ده
منال :كل يا حبيبي بالف هنا
سامح :امال احمد فين والباب خبط
منال :ماما الله يرحمها شكلها كانت بتحبه ههههه اهو جه
وفتحت الباب
امل :,فين الفلوس يا حراميه
منال :, حضرتك بتقولي اي
امل:ااااه شريك هنا جاي ياخد الفلوس وكمان بياكل من شقي ابني
يتبع

رواية بنت هانم الفصل الثاني

سامح :انتي بتقولي اي يا ست انتي 
امل :ينهارك اسود ست انتي اي الكلمه دي 
سامح :انا ساكت بس لاني في بيت احمد 
ودخلت اسماء 
اسماء :يا ماما الفلوس اهي كانت وقعت في الدلفه اللي تحت وانتي مخدتيش بالك 
منال :انا عايزه اعرف فلوس اي اللي حضرتك كنتي بتقولي عليها 
وخرجت امل لشقتها 
اسماء :احنا اسفين خالص يا منال معلش انتي عارفه ماما 
سامح :هو انتي ناويه تكلمي في البيت ده بعد اللي سمعتي 
اسماء :في اي يا سامح انت عارف ماما معلش حقك عليا انا يا منال 
سامح:ردي عليا يا منال ولو كان قرارك اه انا مش هاجي ليكي ابدا 
اسماء :في اي يا سامح ده بيت اختك برضه زي ما هو بيت احمد اه ملوخيه انا نفسي فيها اوي 
منال:اتفضلي 
اسماء :والله ما هقعد الا لما سامح يعقد 
سامح :وانا مش قاعد 
اسماء :راعي أن منال حامل وتعبانه ارجوك ومسكت ايد سامح 
منال :علشان خاطري يا سامح اقعد 
سامح :لو سكتي المره دي ليها حق تعمل فيكي اي حاجه 
منال :طيب اقعد بس ونتكلم 
اسماء :ممكن تجيبي ليا طبق 
منال :عيني 
اسماء :هو انت مش بترد علي تلفوناتي ليه 
سامح :مبقاش في حاجه بيني وبينك يا اسماء خالص 
اسماء :بس انا لسه بحبك 
سامح :وانا عمري ما هبقي بدون راي معاكي 
اسماء :انا غلط لما عليت صوتي عليك والله 
                    #فلاش باك 
اسماء :الو ازيك يا سامح هو احنا مش هنخرج ولا اي 
سامح :اسماء بجد انا راجع من الشغل تعبان خليها يوم الجمعه 
اسماء :لسه يوم الجمعه لا لو مخرجتش معايا انا هخرج مع اصاحبي 
سامح : يعني اي لا طبعا انتي عارفه الساعه كام 
اسماء :طيب انا عايزه اخرج دلوقتي 
سامح :طيب اديني ساعه اكل بس 
اسماء:ليه هو مافيش مطاعم 
سامح :ماشي هلبس واعدي عليكي 
اسماء :لا عقبال ما تلبس انا هيجيلك بالعربيه 
سامح :لا هنركب اوبر بفلوسي انا 
اسماء :ماشي تمام وفعلا لبس وراح ليها ونزلت اسماء 
سامح :ينهار اسود اي اللي انتي لبساه ده 
اسماء :بنطلون جينز وجميز 
سامح :بنطلون مقطع يا اسماء 
اسماء :بقولك اي هو ده لبسي 
سامح :اطلعي كده قدامي 
اسماء :براحه متزعقش
وطلع سامح لاحمد هو اسماء 
اسماء :سيب ايدي 
سامح :اطلع قدامي 
اسماء :براحه طيب وفضل يخبط علي احمد فتحت منال 
منال :سامح اي ده في اي 
سامح :فين احمد 
احمد :تعالي يا سامح 
سامح :عجبك اللي اختك فيه اي 
احمد :اي ده ادخلي اقلعي البنطلون ده 
اسماء :بصوت عالي لا مش هقلع وده لبسي وطول ما انا في بيت ابويا محدش ليه دعوه ويعمل راجل عليا 
احمد ضربها بالقلم :اخرسي انتي بتقولي اي 
ودخلت امل 😧😧😧😧
امل :, فيه اي 
اسماء :,ابنك عامل راجل وبيضربني قدام مراته وأخوها 
احمد :انا راجل غصب عنك 
امل :, اياك تمد ايدك عليها تاني 
احمد :شيفاه بنتك لبساه اي 
امل :مالو لبسها لبس هوانم للشحاتين ميعرفوش عنه حاجه 
سامح :تمام وانا عايز وحده زي شحاته كل شي قسمه ونصيب يا احمد ومشي سامح 
امل :احمد طلق منال 
احمد :لا يا امي مش هيحصل 
امل :سيب اختك بعد الخطوبه بشهر وانت تخلي اختك علي زمتك واغم عليها منال شلها احمد وطلب الدكتور 
وجه الدكتور يكشف عليها
الدكتور :مبروك المدام حامل 
امل :معقول الف الف مبروك يا احمد 
احمد :مبروك يا منال 
منال :تعبانه مش قادره 
الدكتور :واضح أن عندها انميا لازم تعمل التحليل دي 
احمد :حاضر يا دكتور وخرج الدكتور وأحمد وامل 
امل :حقك عليا يا بني 
احمد : ليه يا امي غاويه تخليني عيل قدام الناس 
امل :حبيبي حقك عليا انا اسفه 
اسماء :تعالي يا ماما عايزكي وخدت امها ومشيت 
امل :فيه اي 
اسماء :هو انتي هتعدي الموضوع ده علي خير 
امل :مراته حامل مينفعش اعمل حاجه 
اسماء :وحقي انا طول عمري انا اللي بسيب يجي اليوم اللي حساله زي ده يسبني 
امل :والله لخلي يجي ليكي زاحف 
                 #رجوع 
اسماء :انا بحبك يا سامح والله 
سامح :وللاسف انا بحبك جدا بس مينفعش اسلوبك معايا 
اسماء :اوعدك اكون من ايدك دي لايدك دي 
سامح :هتوافقي تعيشي بأسلوبي 
اسماء :اكيد والله وباست سامح من خدوا وخرجت منال 
منال :خدي يا اسماء 
اسماء : لا هروح اشوف ماما وخرجت جري 
منال :هو فيه اي 
سامح :انا عايز أخطب اسماء تاني 
منال :لا مينفعش 
سامح :انا لسه بحبها والله 
منال:بلاش دي مش هتنفعك 
سامح :هي بجد مستعده تتغير علشاني 
منال:والله اللي انت عايزه 
وجه احمد 
احمد : سامح حبيبي ازيك 
سامح :الحمد لله انت عامل اي 
احمد :بخير وعلشان موضوع اسماء محدش عرف أحمد ب موضوع الفلوس 
وبعد ما روح سامح 
احمد :مالك يا منال 
منال :حبيبي الحمل تعبني اوي بس
احمد :هانت كلها شهر 
منال :ربنا يعدي على خير 
احمد :اي ده سامح بيرن معقول نسي حاجه 
منار :لا عايزك في موضوع تاني 
احمد :الو ايوه يا سامح 
سامح :احمد انا عايز ارجع لاسماء 
احمد :مبلاش يا سامح خلينا حبايب 
سامح :هي قالت ليا أنها هتتغير 
احمد :مش هيحصل انا عارف اختي 
سامح :ممكن ندي بعض فرصه ثانيه
احمد :والله هشوف ماما واكلمك وفعلا الام وافقت وجه سامح 
امل :بعد ما سبتها راجع ليها 
سامح :انا لسه بحب اسماء والله 
امل :والله اخد رأيها وخرجت اسماء وفي ايديها شنطه سفر 
احمد :رايحه فين 
اسماء :مسافره شرم 
امل :سامح عايز يرجعلك يا اسماء 
اسماء :انا ارجع ليك انت هههههههههههه لا طبعا انت عايز وحده من الشحاتين وانا بنت هانم ابص ليك انت كنت عاميه زمان انما دلوقتي لا 
يتبع 


رواية بنت هانم الفصل الثالث

سامح :اسماء انتي بتقولي اي
اسماء :سامح انا طول عمري انا اللي برمي الحاجه وانت كنت فاكر زمان أن بعدك عني هيكسرني بس لا يا بابا انا بنت امل مفهوم أن كنا رضينا زمان وخدنا اختك مش هنغلط تاني واتجوزك دلوقتي
احمد :اسماء احفظي ادبك
وامل حطت رجل علي رجل
امل : يالله يا روح ماما علشان متتاخريش علي اصحابك
احمد :انتي بتقولي اي يا ماما
امل :في اي هو الجواز بالعافيه بنتي مش عايزه سامح
منال:بنتك اللي طلبت من اخويا أنه يرجع ليها
اسماء :انا لا طبعا تلاقي اخوكي كدب عليكي وقالك الكلام ده
منال :العيب علي اخويا انو صدق وحده زيك
امل :بت 😡احفظي ادبك
منال :كسره اخويا مش بالساهل
امل :تصدقي انك مش قاعده في البيت ده
منال :وانا مش عايزه يالله يا سامح
احمد :استني يا منال انا جاي معاكي
امل :رايح فين
احمد :مع مراتي
امل :وهو بمزاجك
احمد :امي انا مش هسيب مراتي والبيبي اللي في بطنها
اسماء :اتاخرت علي اصاحبي
احمد :تصدقي انك ناقصه تربيه وانا. هربيكي
ومسك اسماء فضل يضرب فيها واسماء بتحوش والكل بيحوش راحت امل زقت منال وقعت علي الارض اغم عليها
احمد :منال وشال منال هو وسامح وجري بيها عالمستشفي
وفي بيت امل
اسماء :تفتكري حصل ليها حاجه
امل :مكنش قصدي والله ازقها
اسماء :انتي خايفه ولا اي
امل :علي اخوكي وزعله
اسماء :المهم انا لازم امشي اتاخرت
امل :مش هتستني نعرف اي اللي حصل
اسماء :لاااااا مش هينفع انا قولت لاصحابي
امل :طيب يا روحي امشي وخدي بالك من نفسك
اسماء :ابقي عرفني الزفته عملت اي
امل :تمام يا قلبي لا اله الا الله
اسماء :محمد رسول الله
وفي المستشفي
الدكتور :الجنين نزل
احمد :لا اله الا الله
سامح :معلش بكره ربنا يعوضك
الممرضه :يا دكتور مدام منال متعصبه جدا
احمد :منال وجري علي الاوضه
الممرضه :لو سمحت اخرج برا
سامح :احمد والله اختك السبب
احمد :سامح مش وقته الله يخليك المهم عندي منال دلوقتي
وخرج الدكتور من الاوضه
الدكتور :انا اديتها حقنه منومه
احمد :كويس برضه
الدكتور :هتفضل هنا في المستشفي لحد الصبح
سامح :هي هتبقي تمام
الدكتور:باذن الله وبعدين انتو لسه صغيرين قادرين انكم تخلفوا تاني
احمد :باذن الله
الدكتور :بعد اذنك ومشي الدكتور
احمد :سامح انا جاي اقعد عندك يومين
سامح :ينهار ابيض تحت امرك
احمد :هروح اجيب هدومي من الشقه
سامح :بلاش طيب دلوقتي
احمد :هكون مرتاح كده
سامح :اللي يريحك وراح الشقه وسمعت صوته امل
امل :احمد اقسم بالله ما كان قصدي هي منال كويسه
احمد :بعد اذنك
امل :والله ما كان قصدي البيبي عمل اي
احمد :نزل يا ماما نزل علشان انتي مش عايزني اكون مبسوط نزل علشان انتي مش عايزني اخلف من منال علشان انتي مش بتحييها
امل :انا والله ابدا
احمد:بس بقي انا كنت ببقي عارف يا امي انك مش تعبانه ومتفقه مع الدكتور علي كده وكنت فعلا قلبي بيوجعني كانك فعلا مريضه يا امي انا عارف انك مش بتحبي منال بس انا بحبها وده كفيل انك تعمليها كويس عالطول محسسها أن هي أقل مننا في كل شي وهي احسن وحده في الوجود لو بعدت عني انا ممكن اموت
امل :يعد الشر عليك بس هي خدتك مني
احمد :محدش كان يقدر انتي جيتي عليها كتير اوي يا امي والله
امل :انا اسفه والله
احمد :انا نفسيا تعبان ولازم اسيب البيت
امل :لا مش هيحصل
احمد :انا هكون مرتاح كده
امل :وانا لا حقك عليا يابني
احمد :بعد اذنك وسبها ومشي وتاني يوم راح المستشفي ل منال
احمد :قلبي عامل اي
منال: بخير الحمد لله
احمد :حقك عليا
منال :احمد احنا لازم نتطلق
احمد :انتي بتهزري صح
منال :انا مش هعرف اعيش معاك ومامتك بتكرهني يمكن الاول قولت مع الوقت هتحبني بس برضه مش عارفه
احمد :منال ....والباب خبط
احمد :ادخل يا سامح
امل :انا مش سامح ينفع ادخل
احمد :لسه جيتي يا ماما منال تعبانه بجد
امل :اخرج برا لو سمحت
احمد :ليه
امل :احمد لو سمحت سبني انا.ومنال وبص لمنال لقاها بتهز في رأسها يعني اه اخرج
احمد :ارجوكي يا ماما مش عايزها تتضايق
امل :اخرج برا بس وفعلا خرج وقفل الباب
امل :منال انا ...
منال:قبل اي كلام انا طلبت الطلاق من ابنك خلاص مش محتاجه تقولي اي حاجه
امل :ومين قالك اني هكون مرتاحه كده وطلعت منديل من شنتطها وفضلت تسمح دموعها انا ميته بسببك يا منال والله حقك عليا يابنتي وقامت باست رأسها
منال:بتعملي اي يا ماما
امل :انا المفروض اكون ام ليكي كنت حماه مفتريه حقك عليا يابنتي والنبي سامحني
منال :ماما انتي بجد جايه تصلحني
امل :ايوه طبعا ومن هنا ورايح يستحيل ازعلك تاني
منال:والله نفسي فعلا تعتبرني بنتك
امل :من هنا ورايح والله
احمد دخل :ماما لو سمحت
منال :هات عربيه علشان نروح بيتنا
احمد :احنا هنروح عندكم
منال :لا هنرجع مع ماما
امل :يا حبيبتي يا بنتي وروحت البيت لقت التلفون عامل يرن
اسماء :اي يا ماما فينك عامله اتصل علي الفون والبيت مش بتردي
امل :كنت في المستشفي
اسماء : خير مالك
امل :كنت بجيب اللي ما تتسمي
اسماء :نعم بتقولي اي
امل :البت سقطت واخوكي كان سايب البيت
اسماء :وانتي تروحي تجبيها ازاي
امل :استني هفهمك والموبايل فصل
اسماء :يووووو ده وقته وهي ماشيه خبطت في شاب
اسماء :مش هتحاسب يا أعمي
عصام :غصب عني حد يشوف القمر ده وميضعفش
يتبع


رواية بنت هانم الفصل الرابع 

اسماء :لا والله 
عصام :الجميل اسمه اي 
اسماء :اسلوب بيئه اوي 
عصام :والله جمالك اللي عمل فيا كده 
اسماء : اوعي كده مش ناقصك ومشيت 
وفاء :مالك يابت مولعه كده ليه 
اسماء :الزفته رجعت البيت تاني 
وفاء :وانتي زعلانه ليه 
اسماء :هرتاح لما اخويا يطلقها 
وفاء :حرام عليكي 
اسماء :اصل بحبه اوي 
وفاء :يا مفتريه ماهو جالك وانتي قولتي لا 
اسماء:كرامتي 
وفاء :خلي كرامتك تنفعك بقي اي ده الواد هشام اهو يا هشام هشام تعالي 
اسماء :انتي تعرفي 
وفاء :ايوه ده صاحب اخويا 
اسماء :طيب اصبري امشي لاني لسه شتما 
وفاء : ليه كده 
اسماء :بعدين 
هشام :مساء الخير 
اسماء مساء الخير 
وفاء :هشام دكتور امراض القلب
اسماء : اهلا بيك 
وفاء:ودي اسماء صحبتي 
هشام : اتعرفنا علي بعض 
وفاء :والله ده فين 
اسماء :بعد اذنكم 
هشام :انا اللي ماشي فرصه سعيده 
وفاء :عرفتي فين ده 
اسماء :خبط فيا من شويه المهم يلا ناكل انا جعانه 
وفاء :يلا بينا وراحوا كلوا 
اسماء :ماتيجي نقعد علي البحر شويه
وفاء :حرام عليكي انتي لاقيه صحتك 
اسماء :فيه اي 
وفاء :انا عايزه انام 
اسماء :هو احنا جاين ننام 
وفاء :احنا طول النهار بتلف 
اسماء :روحي انتي
وفاء :هروح انا تعبانه انتي مجنونه خليكي معاه جنانك 
اسماء :امشي وراحت وهي عامله تفكر ياتري هو انا كده غلط طيب مانا بحبه ليه عملت كده غبيه غبيه لسه عملت كده بس هو جرحني وكان لازم القلم يترد ليه 
هشام :جميل اوي منظر البحر بليل 
اسماء :هو في اي انت مراقبني 
هشام:ابدا والله انا كنت جاي اقعد علي البحر شوفتك 
اسماء :تمام 
هشام :انا مش متطفل لو عايزني امشي هامشي
اسماء :لا اتفضل 
هشام :بجد والله انا مش بعكسك بس انتي فعلا حلوه اوي 
اسماء :شكرا ليك اوي 
هشام :انا جيت جاي اقرا الكتاب ده هنا 
اسماء : هيبتا انت قريته 
هشام:مش بزهق منه 
اسماء :ولا أنا بحب اقرا اوي 
هشام :اتفضلي طيب 
اسماء :معايا نسخه في اوضتي فوق 
هشام تحبي تشربي حاجه أنا هشرب لاتيه
اسماء :لا مستحيل 
هشام :في أي 
اسماء :اصل انا مش بشرب الا لاتيه 
هشام : ههههه برضه 
اسماء :حاجه غريبه فعلا 
هشام :تمام هطلب لاتيه 
اسماء :تمام 
هشام :أنا طالع بكره سفاري تيجي معايا 
اسماء :هشوف وفاء الاول 
هشام:تمام ده رقمي لو حبيتي تيجي رنوا عليا
اسماء :تمام اكيد هرن عليك 
هشام :تمام وبعد ما شربو الاتيه 
اسماء :أنا طالعه انام بقي
هشام :بدري كده 
اسماء :الساعه 1
هشام :طيب تمام يلا بينا نروح الاوتيل
اسماء :تمام وطلعت الاوضه 
وفاء :أطفئ النور 
اسماء :يخربيت كده وطفت النور ومسكت الفون لقت رساله من هشام عالواتس 
هشام :كان يوم جميل انهارده 
اسماء :😊😊
هشام:مش فاهم 
اسماء 🤭🤭🤭
هشام :والله هنقضيها ايموشن 
اسماء 🤫🤫🤫🤫
هشام :كده طويب 
اسماء 🤔🤔🤔🤔🤔
هشام:طيب تصبحي علي خير 
اسماء :هتنام 
هشام 🤗🤗🤗🤗
اسماء :😂😂😂😂
هشام 😘😘😘😘😘
اسماء :والله 😡😡😡
هشام :خلاص بهزر هههههههههههه 
اسماء :طيب 
هشام :يلا روحي نامي علشان ورانا بكره موال 
اسماء :ايوه تصبح على خير
هشام :وانتي من اهل الخير ونامت 
وتأني يوم صحيت بدري 
اسماء :يلا يا وفاء 
وفاء :لا انا جسمي متلج مش قادره اقوم 
اسماء :احنا رايحين سفاري وهشام جاي معانا 
 وفاء :لا والله 
اسماء :في اي انتي مضايقه 
وفاء :لا خالص بس والله مش قادره اقوم 
اسماء :طيب باي انا نازله وباست وفاء ونزلت واتصلت وفاء ب هشام 
هشام :اي نزلت 
وفاء: ايوه وانا عملت عيانه بس انت عرفتها منين 
هشام :وانتي مالك اقفلي بقي سلام ومسك الفون واتصل 
هشام :الو ايوه يا سامح انا خارج مع الموزه 
سامح :بسرعه كده
هشام :دي بت وقعه 
سامح :ماشي قولي عالاخبار بقي اول باول 
هشام :طيب يلا بقي علشان نزلت 
سامح :والله لاخد حقي وحق اختي منك يا اسماء الكلب
يُتبع ..

رواية بنت هانم الفصل الخامس

سامح :والله لاخد حقي وحق اختي منك يا اسماء الكلب 
منال :اي ده انت بتكلم نفسك 
سامح :تعالي يا حبيبتي 
منال :كنت بتقول اي 
سامح :متخديش في بالك 
منال :يعني اي انا سمعاك بتقول اسماء 
سامح :مخنوق من اللي عملته 
منال :معلش يا حبيبي انساها 
سامح :اكيد هنساها
منال :طيب عايز حاجه 
سامح :استني هوصلك 
منال :لا خليك انت لسه راجع من الشغل 
سامح :يا حبيبتي مينفعش تمشي لوحدك 
منال :اختك ب ميت راجل سلام 
سامح :سلام يا حبيبتي خدي بالك من نفسك 
ونزلت منال وركبت تاكسي علشان تروح وكانت بتتكلم في التلفون 
منال :ايوه يا احمد انا لسه نازله من عند سامح اهو 
احمد :طيب ليه يا بنتي مش رنتي عليا كنت جيت خدك 
منال :انا راكبه تاكسي وجايه عالفكره سامح اداني 5000جنيه اللي كان وخدهم منك 
احمد :وليه خديتهم منه دلوقتي 
منال :والله قولت ليه خليهم قال...... يوووو وقته التلفون يفصل شحن دلوقتي  رايح فين يا اسطي مش ده الطريق
السواق :بشوف طريق مختصر 
منال :بس بسرعه بالله عليك
السواق :عنيا يا هانم وغمضت عينيها 3دقايق لقت نفسها في الصحراء 
منال :احنا فين 
السواق :اششششش اخرسي 
منال :حرام عليك انت عايز اي 
السواق :هاتي الفلوس اللي معاكي يا حلوه 
منال :خدهم وسبني في حالي والنبي 
السواق :بسرعه وهاتي الموبيل ده كمان 
منال :خد كله مش عايزه حاجه الا انك تسبني في حالي 
السواق :انزلي يلا من هنا 
منال :هنزل فين حرام عليك انت خد كل حاجه والله ما هصرخ ولا هقول حاجه بس وديني مكان اعرف امشي منه 
السواق :والمفروض اني اصدقك صح يلا يا حلوه وراح نزلها من العربيه الجيبه اترفعت 
السواق : يخربيت كده ده انتي حلوه اوي 
منال :انت عايز اي ابعد عني وغور من هنا
السواق :مش قبل ما ادوق طبق البسبوسه ده 
منال :الحقوني وقرب عليها وكان في عربيه معديه شافت نور التاكسي وسمعت صوت راحوا عليه 
كان والدين سيد ومحمد
سيد :قرب من السواق وشده بعدوا عن منال 
منال :الحقني والنبي 
محمد :نزل في ضرب والسواق كمان كان بيضربه لحد ما كتفو ووده القسم 
الظابط :سرقه ومحاوله اغتصاب 
السواق :انا مسرقتش ده كان بمزجها انا عارفها وهي لما شافت الناس راحت مصوته 
منال :والله كداب 
الشاويش :زوج المدام دي برا 
الظابط :خلي يدخل 
احمد :منال انتي كويسه
منال : الحقني يا احمد
الظابط :حضرتك جوزها 
السواق :ايوه هو وهي كانت بتقبلني من ورا وانا اتصلت بيها انهارده وقولت ليها اني محتاج فلوس قالتلي هتجيب من اخوها لان هي ليها عندوا 5000جنيه وفعلا روحت ليها وكان ليه فلوس عند واحد اتصل بيا وقالي أن الفلوس جاهزه قولتها خلاص مش عايز دول راح جوزها مكلمها ولما زعق لها انها راجعه لوحدها قالت ليه أنها كانت رايحه تجيب الفلوس من اخوها 
منال :كداب والله كداب انا فعلا كلمت احمد من تلفوني وقولت ليه أن سامح اداني الفلوس وهو سمع المكالمه وهو حاول يسرقهم ويغتصبني 
محمد :فعلا انا روحنا علي صوت الصويت الإنسان ده كداب وهي فعلا صداقه في كلامها واتحبس السواق وروحت منال 
امل :اي ده ايه اللي عمل في هدومك كده 
احمد:ماما مش وقته 
امل :دي مكنتش سرقه بقي 
احمد :ماماا لو سمحت 
امل :مهي لو الهانم ترجع بيتها بدري مكنش حصل معاها كده 
احمد :ارجوكي انا مش ناقص 
منال :بعد اذنكم 
احمد :وانا كمان طالع وطلع الشقه مش بيتكلم 
منال: احمد هو انت مصدق كلام السواق ده 
احمد :معرفش 
منال :يعني اي 
احمد :انا قولتك وانتي راجعه من عند اخوكي رني عليا ليه جيتي لوحدك 
منال :والله محبتش اتعبك 
احمد :وعجبك اللي احنا فيه دلوقتي 
منال:والله غصب عني 
احمد :ادخلي لو سمحت اوضتك 
منال :طيب اسمعني بس
احمد :مش عايز اسمع حاجه ودخلت جوا شحنت الموبيل واتصل بيها سامح 
سامح :مش قولت ليكي لما تروحي كلمني 
منال :انا كنت هضيع انهارده 
سامح :يعني اي 
منال :السواق اللي كنت راكبه معاه كان بيحاول يغتصبني
سامح :بتقولي اي 
منال :المشكله ان قال لاحمد اني اعرفه 
سامح :وفين الكلب ده 
منال :في القسم انا تعبانه مش قادره اتكلم 
سامح :طيب ارتاحي والصبح نتكلم 
منال :ماشي وقفل السكه واتصل على عصام 
عصام :ياعم اهدي خلاص البت بقت عجينه طريه في ايدي 
سامح :لا متعملش معاها حاجه احنا عندنا ولايه
عصام :يعني اي
سامح :ابعد عنها 
عصام :هو انا بمزاجك 
سامح :بجد حرام علينا 
عصام :خلاص البت دخلت مزاجي وانا مش هسبيها 
سامح :هقتلك 
عصام :سلام يا صاحبي 
سامح :لا اللي كان هيحصل في اختي ده كان بسبب اللي كنت عايز اعمله في اسماء ومينفعش اسماء تتاذي
يتبع 

رواية بنت هانم الفصل السادس

وفي الكافيه قاعد هشام واسماء 
هشام :انتي حلوه اوي يا اسماء 
اسماء :ميرسي ليك 
هشام : بجد روحك حلوه اوي 
اسماء :تعرف اول مره احس اني مش عارفه ارد علي حد 
هشام :يااااه مش كل حاجه بنتمنها ينفع تحققها 
اسماء :مش فاهمه 
هشام :انا معجب بيكي اوي ونفسي بجد نتجوز 
اسماء :بسرعه كده انت ولا تعرف عني حاجه ولا انا اعرف عنك حاجه 
هشام :اكيد هتعرف كل حاجه عن بعض 
اسماء :تمام تيجي البيت وتتقدم لاخويا 
هشام :اكيد مش هيوافقوا عليا 
اسماء :ليه انت دكتور ومحترم ليه مش هيوافقوا
هشام :لاني متجوز 
اسماء :اي نعم وقامت وقفت
هشام :افهمي بس اقعدي 
اسماء :انت عايز تتجوزني وانت متجوز 
هشام :اسماء انا انسان مدمر عايش مع وحده مش بتحبني كتبت ليها كل املاكي وهي ماشيه بدماغك أهلها حصلت مشده بيني. بينها راحت عند اهلها ومن يومها كل شويه يهددوني أنهم هيخدوا كل حاجه انا اهم حاجه عندي شغلي انا شريك في مستشفي وخايف اني أطلقها تتجوز شريكي في المستشفي وسعتها كده انا فعلا ادمرت كل حاجه راحت 
اسماء :وانت ازاي تكتب ليها كل حاجه 
هشام :كانت بنت غلبانه في الاول وبتحبني جدا بس كلام ابوها وامها معاها هما اللي خلوها كده 
اسماء :والله هي لو بتحبك بجد مهما حد اتكلم معاها عمرها ماتعمل كده 
هشام :الله يسمحها بقي 
اسماء :بس فعلا احمد مش هيوافق اننا نتجوز 
هشام : مش بقولك بس انا حبيتك ومقدرش ابعد عنك
اسماء :طيب أحاول معاهم 
هشام :هو فيه حل 
اسماء :اي هو الحل 
هشام :نتجوز 
اسماء :مانا قولت ليك اصبر اتكلم معاهم 
هشام :اقصد عرفي وسعتها هما اللي هيقولوا اننا نتجوز 
اسماء :انت اتجننت صح 
هشام :اهدي بس وهفهمك 
اسماء :سيب ايدي بدل ما أفرج عليك الدنيا 
هشام :اقعدي بس 
اسماء :قولتك سيب ايدي ومشيت اسماء طلعت الاوضه  
وفاء :مالك يابت 
اسماء :مافيش 
وفاء :شكلك مخنوقه هو هشام ضايقك 
اسماء :قولتك مافيش عايزه انام 
وفاء :برحتك 
اسماء :ماشي ونامت وفاء وجت رساله من هشام ل اسماء 
هشام :حقك عليا والله انا حبيتك وغصب عنب فكرت في الفكره دي
اسماء :خلاص مش عايزه اسمع اعزار 
هشام :حقك عليا بالله عليكي ما تزعلي مني 
اسماء :قولتك خلاص وقفلت وعملت بلوك ليه عليك ده ولا اي 
وفاء :بتكلمي نفسك 
اسماء :انتي لسه صاحيه 
وفاء :ما تقولي مالك 
اسماء :المتخلف اللي اسمه هشام 
وفاء :مالو عملك اي 
اسماء : بيقولي انا نتجوز عرفي 
وفاء : واي يعني 
اسماء :انتي عبيطه انتي كمان 
وفاء :انا وعلاء عالفكره متجوزين عرفي 
اسماء :ينهارك اسود بتقولي اي 
وفاء :اه والله امال انتي فاكره اي 
اسماء : مش خايفه علي اهلك 
وفاء :هيحصل اي يعني كده كده اهلي عارفين ان بحب علاء بس علشان لو هما رفضوا يكلموا الموضوع انا اغصبهم 
اسماء :لا طبعا ده كان احمد موتني 
وفاء :هو احمد فاضي ليكي اصلا 
اسماء : ايوه انتي متعرفيش احمد 
وفاء : برحتك بس انا بقولك اكتر البنات متجوزين دلوقتي عرفي 
اسماء : انا لا مش كده 
وفي بيت احمد 
منال :ممكن افهم انت ليه مش بتتكلم معايا 
احمد : ارجوكي انا مش عايز اتكلم 
منال :بجد انت مصدق ان انا ممكن اعمل كده 
احمد :لا طبعا بس انتي غلطتي برضه اولا متتكلميش في التاكسي عن اي حاجه وإن معاكي فلوس ثانيا كنتي خليتي حد وصلك يا انا يا اخوكي 
منال :حقك عليا 
احمد :انتي عارفه كان ممكن يحصل ليكي اي 
منال :عارفه وقلبي وجعني اوي 
احمد :امال انا اعمل اي 
منال :ارجوك انا عايزك جنبي الفتره دي 
احمد خد منال في حضنه وحاول يهديها 
منال :انا اسفه. الله والحمد لله ربنا ستر 
احمد :الحمد لله وخبطت امل عالباب 
فتحت منال:وهي بتعيط تعالي يا ماما 
امل :انتو خليتوا فيها ماما عالطول قاعده لوحدي 
احمد :معلش يا ماما 
امل :الحمد لله يا حبيبي انها جت سليمه 
احمد :الحمد لله 
امل. طيب انا عامله الاكل يالله ننزل نأكل 
احمد. ماشي يا ماما امال اسماء جايه امتي 
امل :بكره باذن الله 
منال : تيجي يارب 
امل :اللهم امين ونزلوا كلهم عند امل 
وفي الفندق 
وفاء :محدش شاف هشام انهارده 
علاء :لا لا مش عارف اول مره مينزلش من الأوضه 
وفاء :ما تتصل بيه طيب 
علاء : حاضر واتصل بيه 
هشام :الو 
علاء :الو اي مال صوتك 
هشام :انت فاتح الاسبيكر 
علاء :اي مالك تعبان الف سلامه 
هشام: هههههههههههه يخربيتك هضحك 
علاء :مانت كنت كويس فيك اي 
هشام :ارسم الدور عايزها تطلع 
علاء :طيب يا حبيبي ريح نفسك تحب اطلب ليك دكتور 
هشام :هي عامله ازاي شكلها مخضوض 
علاء :ايوه طبعا ماشي سلام 
اسماء :هو مالو 
علاء :مش عارف شكله تعبان 
اسماء :طيب ماتيجي نطلع نشوفه 
وفاء :غبيه اطلعي انتي الاول وبعدين احنا 
اسماء :بتقولي اي لا طبعا 
وفاء :اخلصي بقي الواد طيب بلاش يضيع من ايدك 
اسماء :فكرت شويه وبعدين طلعت 
علاء :باركي ليها هتكون عروسه 
وفاء :اسماء مش سهله 
علاء :ولا هشام دلوقتي هتشوفي 
وفاء :احنا مالنا لينا الفلوس وبس 
وطلعت اسماء وخبطت علي الباب 
فتح هشام وهو باين عليه التعب 
هشام:اسماء عمري ما كنت اتوقع انك ممكن تيجي 
اسماء :وشك احمر كده ليه 
هشام :شكلي واخد برد ومش قادر اقف وكان هيقع راحت مسكته اسماء دخلته وهشام قفل الباب برجله من غير ما تاخد بالها 😧😧😧
يُتبع ..

رواية بنت هانم الفصل السابع

اسماء :تعالي ريح علي السرير 
هشام :ااااه مش عارف مالي تعبت ليه كده 
اسماء : طيب هطلب ليك دكتور 
هشام:لا لا مش مستاهله 
اسماء :ازاي بس 
هشام:شويه وهبقي كويس 
اسماء :انت عالطول كده عندي 
هشام:مش عندي والله هعاند في تعبي بس انا عربي كويس 
اسماء :يارب 
هشام :تعرفي انك حلوه اوي
اسماء قامت من عالسرير : شكلك بقيت كويس 
هشام :رايحه فين 
اسماء :بطل دلع بقي وقوم 
هشام :والله فعلا مش قادر 
اسماء :ده انا كنت حطاه في دماغي أننا هنخرج شويه 
هشام:ده انا فكرك لسه زعلانه مني 
اسماء :بصراحه كنت زعلانه بس مش عارفه لما تعبت نسيت  كل حاجه 
هشام :انا بحبك والله ومتساليش ازاي بالسرعه دي انا حاسس انك حد مهم اوي بالنسبه ليا
اسماء :وانا بجد حاسه اني حبيتك 
هشام :طيب ليه مش موافقه نبقي مع بعض 
اسماء:طيب اديني فرصه اقول لماما هي بتحبني ويمكن يوافقه عليك 
هشام :انا عارف طبعا عمرهم ما هيوافقوا 
اسماء :انا لايمكن اعمل كده 
هشام :وانا علشان بحبك لا يمكن اعمل حاجه  غصب عنك 
اسماء :انا هتكلم معاه ماما وأشوف هتقول اي 
هشام :تمام ماشي طيب مينفعش تتاخري كده في الاوضه معايا علشان وفاء متقولش حاجه 
اسماء :تمام انا نازله خد بالك من نفسك 
هشام تمام مع السلامه ونزلت اسماء وكانت بتفكر في الموضوع 
وفاء :اي عامل اي 
اسماء :الحمد لله بقي كويس 
وفاء :برضه مش موافقه 
اسماء :ايوه طبعا انا لايمكن اعمل حاجه زي كده 
وفاء :خليكي عبيطه ده دكتور ومشهور والف بنت تتمني أنه يعرض عليها العرض ده واهم شي كويس وابن ناس 
اسماء : بعد اذنك 
وفاء :رايحه فين 
اسماء :هتمشي شويه علي البحر 
وفاء :ماشي ومشيت اسماء واتصلت وفاء ب هشام 
هشام :خير 
وفاء :بقي تبقي معاك وتنزل وانت مش متجوزها 
هشام :اهدي يا غبيه 
وفاء :اهدي اي بس 
هشام :لازم اخليها تيجي هي اللي تقول انها عايزه كده 
وفاء :مش هتيجي 
هشام:بكره تشوفي اللي اشطر منها جه 
وفاء :اقصدك مراتك بطه مهو انا السبب برضه في جوازكم 
هشام :انتي عايزه اي مش خدي التمن 
وفاء :لااااااا بس تمن اسماء حاجه تانيه 
هشام :طيب اقفلي لان ألبومه بتيجي علي السيره 
وفاء :مين اسماء 
هشام :لا فاطمه سلام لأنها علي الويت 
وفاء :الله معك برميل نكد هيضرب في وشك هههههه
هشام :انتي السبب 
وقفل معاها ورد علي مراته 
بطه :هشام حرام عليك انت فين 
هشام :عايزه اي يا بطه مش قولت ليكي عندي شغل 
بطه :حبيبي انا نفسي اطمن عليك 
هشام :كويس 
بطه :طيب هترجع امتي انت وحشني اوي 
هشام :مش عارف يا بطه والله قبل ما اجي هكلمك 
بطه :طيب انا عايزه اقولك علي حاجه 
هشام :معاكي ورنت عليه اسماء 
هشام :بطه اقفلي معلش معايا مكانه مهمه 
بطه :طيب اسمعني بس انا .....
وقفل السكه 
ام بطه :اي عرفتي المحروس انك حامل 
بطه :أصله في الشغل يا ماما 
ام بطه :شغل اي ده اللي عالطول بعيد عن مراته 
بطه :معلش يا ماما ربنا معاه 
ام بطه :انا نفسي افهم بتحبي فيه اي 
بطه :والله هشام حنين يا ماما 
ام بطه :طيب يا حبيبتي المهم ريحي انتي اعصابك علشان اللي في بطنك 
بطه :حاضر يا ماما وخرجت الام وكانت بطه زعلانه اوي كان نفسي تعرف ان خلاص هتبقي اب 
وفي الفندق كانت اسماء بتكلم هشام 
اسماء :معلش عطلتلك عن تلفونك 
هشام :لا يا حبيبتي ده دكتور زميلي كنت بساله اخد علاج اي 
اسماء :انت لسه تعبان 
هشام :لما بسمع صوتك بكون كويس والله 
اسماء :انا عايزه اطلب منك طلب 
هشام :تحت امرك يا حبيبتي 
اسماء :انا موافقه 
هشام : بجد معقول مش مصدق نفسي 
اسماء :بس مش عايزه وفاء تعرف 
هشام : عنيا بس كده اهم شي اننا نكون معاه بعض 
اسماء :تمام ماشي 
هشام :طيب انتي كلميها وقولي ليها انك لازم تمشي من الفندق 
اسماء :وهنروح فين بقي 
هشام :طول مانتي معايا سيبي نفسك خلاص 
اسماء :تمام ماشي 
هشام :المهم بليل نتقابل علشان نروح احلي مكان سوا نقضي فيه عش الزوجيه 
اسماء :تمام ماشي 
وفي اوضه وفاء 
وفاء :انتي ماشيه ولا اي 
اسماء :ايوه 
وفاء :رايحه فين 
اسماء :هنزل اي فندق تاني عايزه اكون بعبده عن هشام 
وفاء :برضه انتي لسه مش موافقه 
اسماء :خلاص بقي مش قفلنا الكلام ده
وفاء :تمام برحتك بس خليكي هنا وتبقي نمشي سوا 
اسماء :لا مش عايزه ارجع القاهره دلوقتي 
وفاء :برحتك والباب خبط 
اسماء :شوفي مين عالباب 
وفاء :تمام اكيد الاكل وراحت فتحت 
اسماء :مالك وشك اصفر ليه كده
وفاء :تعرفي مين اللي جه برا 
اسماء :لا مين 
وفاء :مصيبه كبيره 
اسماء : انطقي مين 
وفاء :اخرجي كلمي انتي احسن 
يتبع 

رواية بنت هانم الفصل الثامن


اسماء  :اوعي تقولي احمد 
وفاء :أنيل اخرجي كلمي 
وخرجت منال لقت سامح 
اسماء  :سامح خير في حاجه 
سامح :عايز اتكلم معاكي في موضوع 
اسماء  :خير 
سامح :ينفع ننزل نتكلم تحت 
اسماء  :لا مش عايزه اتكلم معاك اصلا 
سامح :منال بجد موضوع مهم ولازم تتكلم فيه 
اسماء :سامح كل اللي بيني وبينك اختك أنها مرات اخويا غير كده لا وجه هشام 
هشام :في حاجه يا منال 
اسماء  :ده اخو مرات اخويا وكان جاي ياخد حاجه مني علشان احمد عايزها 
هشام :طيب اتفضلي ادخلي اوضتك 
اسماء  :حاضر وقفلت الباب 
هشام :تعالي ننزل نتكلم تحت 
سامح :ابعد عنها احسنلك 
هشام :حاضر بس تعالي تحت الاول 
سامح :ماشي. نزل معاه 
هشام :انا حبيت منال بجد والله 
سامح : ومراتك 
هشام :انت عارف ان مراتي عندها القلب وممكن تموت في اي وقت 
سامح :ماشي تيجي تطلب أيدها من اخوها
هشام : دلوقتي لا علشان خاطر مراتي 
سامح :وانا مش هسمح ليك تعمل ليها حاجه 
هشام : مش دي اللي كنت عايز تفرح فيها 
سامح :حرام هيترد لاختي
هشام :اه عندك حق فعلا انا هاجي واتكلم معاه اخوها لما اظبت بس دينيتي 
سامح : لو اللي بتقولوا ده كلام اي كلام والله ما حد يجيب حق البت دي الا انا 
هشام :عيب عليك والله 
سامح :ماشي هحاول اصدقك 
هشام :انا بتكلم بجد هي بنت حلال والله مجنونه اه بس طيبه 
سامح :ماشي 
هشام :مسافر دلوقتي 
سامح :ايوه 
هشام :توصل بالسلامه 







واتصل بمنال 
اسماء  :ايوه انت فين 
هشام :انزلي 
منال :حاضر 
وفاء :في اي 
اسماء :سلام ومشيت اسماء راحت قلبت هشام وركبت العربيه معاه 
اسماء :مالك ساكت ليه 
هشام :مافيش 
اسماء :هو في اي سامح اتكلم معاك في حاجه 
هشام :ليه هو فيه حاجه 
اسماء :لا اصل شكلك مضايق 
هشام :مقولتيش ليه انو كان خطيبك وعايز يرجع ليكي 
اسماء :والله انا عمري ما ارجع ليه ولا افكر فيه 
هشام :بس هو لسه بيفكر فيكي
اسماء :امل مالي هو حر 
هشام :والله 
اسماء : اسمع بس انا مليش دعوه بيه والله ولما جه كان عايز يتكلم معايا في موضوع وانا قولته مش عايزه اتكلم معاك 
هشام:لو سمحت أنا مش عايز حتي ازيك ليه 
اسماء :حاضر والله ولو عايز انه ميجيش يشوف أخته هعمل كده 
هشام :انا بحبك وبيغير عليكي 
اسماء :وانا بموت فيك والله 
هشام :حبيبتي ربنا يخليكي ليا 
اسماء : انا كمان والله احنا رايحين فين 
هشام :اجمل مكان لان هكون فيه انا وانتي بس 
اسماء :حبيبي وراحت مكان شكله بجد مش مستوي اسماء خالص وفصلت تبص للمكان 
هشام: اي مالك 
اسماء :شكله غريب اوي 
هشام :ده المكان الوحيد اللي هينفع نكون فيه مع بعض 
اسماء :حبيبي اي مكان يكون جنه 
هشام :طيب تعالي بقي عايزك في كلمه 😧😧
وتأني يوم صحيت اسماء علي تلفون امها
اسماء  :ايوه ياماما 
امل :ماما اي وزفت اي 
اسماء  :فيه اي 
امل : قومي اللبسي والقيكي قدامي 
اسماء  : في حاجه ولا اي 
امل :ايوه عايزه فلوس وانتي اللي عامله ليكي توكيل اخوكي مينفعش يجيب ليا 
اسماء  :طيب خدي منه لحد ما اجيى
امل :انا خلصت كلامي سلام 
هشام :فيه اي 
اسماء  :ماما عايزني اروح 
هشام :ليه 
اسماء :اصلها تعبانه ومحتاجه فلوس مش قادره تنزل 
هشام:طيب ما اخوكي موجود 
اسماء  :انا الوحيده اللي معايا توكيل 
هشام :طيب مينفعش تزعلي ماما يلا بينا 
اسماء  :بسرعه كده 
هشام:هنتقابل في القاهره يا قلبي 
اسماء  :صحيح احنا مش هنكتب عقد جواز 
هشام :طبعا بس لما نرجع مصر علشان عايز اضمن حقك ونكتبها عند محامي 
اسماء  :بجد 
هشام :طبعا وباست هشام وقامت علشان تلبس ورجعت القاهره 





اسماء  :ماما ازيك وحشاني 
امل :وانتي يا روح ماما مالك خسيتي ليه كده 
احمد :حمد لله علي السلامه 
اسماء  :الله يسلمك انت لسه زعلان مني 
احمد :انا طالع شقتي
اسماء  :بوصي يا ماما 
امل :معلش المهم انتي عامله كده ليه 
اسماء  :مالي بس منا حلوه اهو 
امل :ماشي يا حبيبتي المهم انا عايزه 50الف جنيه انزلي اسحبيهم وقابلي المحامي اديهم ليه 
اسماء :ليه هو في حاجه 
امل :ايوه بيخلص ليا شغل وانا مش قادره انزل 
اسماء : حاضر ونزلت واتصلت بهشام 
هشام :اي روحتي 
اسماء :ايوه ونازله اقابل المحامي 
هشام :خير 
اسماء :هديلوا فلوس 
هشام :ماشي لما تروحي كلمني 
اسماء :حاضر 
وتاني يوم 




امل :قومي بقي كافيه نوم 
اسماء :اي يا ماما 
امل :انا خارجه قومي تعالي معايا 
اسماء :مش قادره 
امل :انا مش قادره امشي لوحدي 
اسماء :خدي منال 
امل :طيب قومي روقي الشقه 
اسماء :طيب حاضر ونزلت واتصلت اسماء ب هشام 
هشام :صباح الهنا 
اسماء :صباح الخير 
هشام : عامله اي 
اسماء :تمام صاحيه غصب عني
هشام :ليه 
اسماء :ماما كانت عايزه تخدني معاها 
هشام :فين 
اسماء :وانا مالي اهي خدت مرات اخويا وانا لوحدي 
هشام :طيب اجيلك 
اسماء :لا مينفعش 
هشام :يجد وحشاني 
اسماء :افرض جم 
هشام :جيب اصاحبي علشان لو في حاجه 
اسماء :ازاي بس 
هشام :ملكيش دعوه بقي هاتي العنوان وراح وخد اصاحبه معاه بنات وشباب 
اسماء :اصاحبك هيقولوا اي دلوقتي 
هشام :تعالي عايزك بس 




ودخل الاوضه 
هشام :شقتكم حلوه اوي 
اسماء : عقبال شقتنا 
هشام :اسكتي انا مخنوق اوي 
اسماء :مالك فيك اي 
هشام :بجد عايز افتح مركز والفلوس ماثره معايا 
اسماء : حبيبي محتاج كام



وسمعت صوت من برا منال بتزعق 
منال :انتو مين 
 ماجده :احنا اصحاب اسماء 
اسماء :اي في اي 
منال :انتي فين ومين دول 
اسماء : وانتي مالك 
منال :هو اي اللي انا مالي اطلع القي راجل وبنت قاعدين لوحدهم في الشقه كده 
اسماء :انا موجوده 
هشام :اسماء انا هامشي 
منال :وده مين كمان 
اسماء :اخو ماجده وكان في الحمام 
امل:باس في اي 
اسماء :الهانم بتزعق علشان جايبه اصاحبي يا ماما 

منال : مينفعش يا ماما اللي اسماء بتعمله ده 
امل :وحضرتك جايه تعدلي علينا هنا في البيت 
منال :والله ما اقصد بس مينفعش تعزم اصاحبها وحضرتك مش في البيت 
امل :بنتي متربيه يا حبيبتي وانا واثقه فيها 
منال :حبيبتي انا مقولتش حاجه 
امل :ولا ينفع تقولي واتفضلي اطلعي علي شقتك 
منال حاضر وطلعت ودخلت اسماء اوضتها ومسكت الفون 
واتصلت ب هشام
هشام :الله يخربيتك مش قولتي ماما بايته برا 
اسماء :معرفش اي اللي جابها شوفت أن الحمد لله أن خرجت من الاوضه كانت هتعمل اي لو جت لاقتني معاك 
هشام :وهو انتي مش مراتي 
اسماء :في السر امتي بقي باباك يجي علشان نعرف الناس كلها أننا متجوزين 
هشام:المهم دلوقتي هتصرف في الفلوس ازاي 
اسماء :والله انا معايا الدهب ممكن ابيعه
هشام :مش قولتي أن معاكي توكيل انك قدري تسحبي فلوس ماما 😧😧
يتبع 


الرواية متوفرة كاملة على مدونة يوتوبيا
ولكنها لن تظهر لك إلا بعد وضع تعليق على هذا المقال.

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-