القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة فرحات الفصل السابع 7 بقلم إسلام أحمد

 رواية حياة فرحات الفصل السابع 7 بقلم إسلام أحمد

رواية حياة فرحات الجزء السابع 

رواية حياة فرحات الفصل السابع 7 بقلم إسلام أحمد


رواية حياة فرحات البارت السابع

الفصل السابع

حازم بك ل صوته وبعصبية : فرحااااااااااات

حياة : انت واخدني فين ؟! ... و مين انت عشان تمسك دراعي وتركبني عربيتك . .انا اعرفك منين ولا انت تعرفني منين رد علياااا؟!

فرحات ساكت ومش بيرد ومركز في الطريق .

حياة بانفعا ل: ه و انا عشان وافقت ارقص معاك يبقا خلاص كده يبقا عايزاك او بينا حاجة ا و حتي هيكون بينا حاجة ...رد عليا ...انت واخدني ع فين ؟!

فرحات بصلها ومردش .

حياة بعصبية وصوت عالي : ممكن ترد عليا بعد اذنك ....انت مبتسمعش ولا

ايه ...وبعدين انت عارف ايه اللي ممكن يحصلك باللي انت عملته ده ...انا ممكن اتص ل بوالدي ويوديك في داهية ...فاحسنلك تنزلني وتسيبني .

فرحات بصلها تاني ومردش .

حياة : خلاص انا هتص ل بقا وشوف ايه اللي هيجرالك .. .استن... .

مممممم الظاهر اني نسيت التليفون في العربية رجعني ل و سمحت ...انت عايز مني ايه رد عليا؟!!

فرحات جواه ناااار مش راضية تهدي بسبب اللي حص ل ه و ضيع حياته في لحظة وفي الاخر تطلع لعبة منها ...فرحات لنفسه: انا قولتلك ..حرااام عليك متمشيش ورا قلبك ..عاجبك كده اديك خسرت ك ل حاجة وضيعت نفسك ...طب دلوقتي اعم ل

ايه ؟

اسراء : مممم عملت ايه ؟

فرحات : شعور ساعتها صعب .. .انا ولا راضي احكيلها اللي حصلي بسببها ..

عشان مظهرش اني ضعيف وكده مليش حد ولا ليا قيمة ...ولا راضي اقرب منها عشان تحتويني ا و اكلمها ا و احكلها عشان ممكن اضعف قدامها ... و مكنش قدامي في دماغي غير.... العقاب .

حياة فكرت شوية وبعدها فتحت الدرج اللي قدامها وطلعت مسدس فرحات اللي صاحب والده نسيه في عربيته ... .

حياة موجهة المسدس في رأس فرحات: اوكي ....كده حل و ...كده هتتكلم .. .ا و هتنزلني ا و هترجعني ...يلا رجعني بقولك ..

فرحات بصلها بسخرية 😏 ...وكم ل عادي وزود السرعة .

حياة بنفاذ صبر وزهق وتنهيدة طويلة : ب ص المسدس اه و حطيته في الدرج .. .ياريت تتكلم قولي احنا رايحين فيييين ؟؟ .. .

فرحات مردش ومكم ل ...

حياة بزعيق : طب رجعني يابني انت ...انت مش بتفهم ؟؟ ؟!!!!!

فرحات ركن في جنب ووقف . .

مسكها من شعرها بعصبية : بصي بقا مش انا اللي يضحك عليا .. .انا ضيعت بسببك ....انا حياتي انتهت....عارفة يعني اي ه ....وانت السبب...انا ... .

فرحات بيبصلها وعينيه احمرت وبيكلمها بغ ل لدرجة ان عروق وشه ورقبته ظهروا ....بعدها ساب شعرها وهي بدأت تعيط .

فرحات لف وشه الناحبة التانية وصوت نهجانه عالي جدا و بيتنفس بصعوبة ... و وشه بيرتعش ...وزعلان جدا من اللي عمله لانه عمره مامد ايده ع بنت .

حياة مسحت دموعها واتعصبت : انت مري ض ولا مجنون...انت ازاي تشد شعري كده ؟؟؟!!! .....انت عااايز ايه ارحمني انا مش ناقصة ...رجعني بقا رجعني بقاااا .

فرحات النار قامت جوااااه اكتر وبعدها هدي شوية وغمض عينيه واتنهد تنهيدة طويلة وبص قدامه .

فرحات كم ل مشي ولكن بتهور اكبر وبسرعة مش عادية وهيا عمالة تصوت ... .

الساعة ١٠ بلي ل . في المستشفي.

نسرين : انت السبب في ك ل اللي حص ل ده اديك ضيعتها منك .

حازم بانفعا ل شديد : ابعدي عني انا بكرهك

نسرين : اهدي بس ... .انا رايحة اجبلك حاجات .

رقم غريب بيتص ل بنسرين : تعالي ع المكان اللي اديت عنوانه لحياة عالواتس ....تلفونها عندك في العربية هاتيه وتعالي .

فرحات بيكلمها من سنترا ل .

اسراء: استني بس انا مفهمتش ايه ده ؟؟!!!

فرحات : هقولك ....بابا لما خد التلفون ونام ...

انا دخلت خدته تاني و دخلت ع نسرين وشوفت رسالة الميعاد اللي مكنتش شوفتها اصلا ومكنتش مركز مع بابا لما كان بيقولي ميعاد ومش ميعاد . .

ودخلت اشوف الواتس بتاع حياة ان كانت فكت البلوك ولا لا ....لاقيت صورتها

ظهرت عندي تاني فقولت كويس بعتلها عنوان لمكان كنت بخطط اروحه من فترة بس انا بعتلها عشان اعرف ان كانت تعرف المكان ده ولا لا كبداية كلام.

فرحات خلص مكالمة وخرج من السنترا ل .

زجاج شباك العربية اتكسر !!!!

فرحات جري يبص ملقاش حياة !!! والمسدس مرمي ع الكرسي !! !

بص يمين وشما ل وفي ك ل حتة وحس انه هيفقدها.

لاحظها بالصدفة بتجري بالقميص الابيض والبنطلون الاسود .

فرحات اتحرك ناحيتها بالعربية : اركبي احسنلك انت مش هترجعي .

فرحات قام وراح ناحيته وهي بتجري بعيد عنه وهي بتجري بتعيط ...لحد اما فرحات وقف قدامها ومسكها من دراعها الاتنين بانفعا ل : في اييييه ؟؟

حياة بعياط وصوت عالي : ابعد عني ..سيب ايدي ...انا عايزة اروح ...انا خايفة ...بخاف اكون لوحدي ...روحني ارجوك ....ارجوووك.

فرحات بيبصلها ومشاعره مضطربة جدا : خايفة من ايه ؟؟

حياة بعصبية وعياط : بص انا مش عايزة حاجة غير اني اروح .. .ارجوووك .

فرحات مسكها من دراعها : طالما جيتي معايا يبقا مش هتروحي.

حياة بصت لعينه : يعني ايه ؟!

فرحات ببرود اعصاب شدها : يعني هتركبي العربية وهتيجي معايا .

ركبها العربية وهي مستسلمة وتعبت جدااا من العياط والمناهدة .

فرحات بصلها وبعدها اتحرك .

اسراء : يا عيني حرام عليك والله ايه الهدف من ده كله وايه المكان اللي هتروحه

؟!

فرحات ابتسم : هتعرفي بس بعد اما تقوميني وتوصليني الحمام ! ! 


يُتبع ..


reaction:

تعليقات