رواية حياة فرحات الفصل الرابع 4 بقلم إسلام احمد

 رواية حياة فرحات الفصل الرابع 4 بقلم إسلام احمد

رواية حياة فرحات الجزء الرابع 

رواية حياة فرحات الفصل الرابع 4 بقلم إسلام احمد


رواية حياة فرحات البارت الرابع


حياة فرحات
الفصل الرابع
اسراء : ثانية بس ... .انت اديت رقمك لنسرين مش كده وهي اديتك ورقة فيها رقم حياة .. .طب ليه هي مديتش رقمك لحياة وخلصته ؟؟
فرحات : لا ....حياة كانت عارفة بكل حاجة . .بس كانت عايز تعرف شخصيتي من بعيد يعني ...كانت عايزة تشوف ان كنت عاوزها وعاوز اعرفها ولا مجرد صدفة ووقت وخلاص ولا انا مرتبط ولا ايه بالظبط ومن ناحية تانية تعرف معاملتي من كلامي مع نسرين
نسرين اتصلت : مه و من الادب والذوق ان حضرتك تقف ل في وشي
فرحات : لا والله غصب عني ...والدتي تعبت وروحت الحقها .فقفلت التلفون .
نسرين : اها ...الف سلامة طب هي كويسة دلوقتي ؟
فرحات : اها تمام الحمدلله ...فرحات عايزها تقف ل عشان يرد ع حياة . .
نسرين : طب انت كلمتها ؟!
فرحات : كلمت مين ؟
نسرين : انت ايه يعم ؟؟ .. .حياة مالك ؟
فرحات : اها بعتلها رسالة
نسرين : قولتلها ايه بقا ؟
فرحات : ليه ؟
نسرين : عادي عشان اعرف وبعدين ..ديه مش سه ل تتعام ل معاها هي مش جريئة زي مانت متخي ل ...بس .. ه و موضو ع طوي ل ابقا احكيلك عليه ..بس هي
ردت ولا لسه ؟
فرحات : ل و قفلتي هعرف ردت ولا لا ؟
نسرين : ماشي ...سلام
حياة : مييين ؟
؟؟؟
شكلك بتعاكس ...وانا مش فاضية للاشكا ل اللي زيك ..بلوك
ك ل الرساي ل ديه اتبعتت وفرحات بيكلم نسري ن
فرحات ساعتها حس انه مش عارف يعم ل ايه ...يعني كده خلاص ...اتصدق احسن برضوا بلا حب بلا زفت هي ل و عايزا ك هتكلمك وبعدين هي عارفة اني اللي
بكلمها ..طب ليه عملت بلوك ؟؟
نسرين: ايوه ياحياة .. .كلمتيه ؟؟ /😃
حياة : لا ه و بعتلي ازيك وبعدها بعتله كذا رسالة بقو ل فيها مين فمردش وعم ل
فعملتله بلوك seen
نسرين بانفعااا ل : انت متخلفة يابت انت... ايه اللي عملتيه ده ممكن افهم ليه ده
؟؟؟
اها وانا كمان عايز افهم ليه ده .. .ليه بقا مكلموش بعض ها ليه ؟؟ ....حازم دخ ل
فجأة وفي ايده كوباية شاي وطبق بسكويت وكحك
نسرين اتصدمت : حياة اقفلي دلوقتي .
حازم : ليه بس تقف ل ...كملوا كلام ...انا كده كده مخلصتش لسه الشاي ...انا لما باك ل مبسمعش حاجة ...كملوا كملوا
حياة عرفت ان حازم عرف انهم بيوصلوا لفرحات
نسرين : انا مش فاهم انت عايز ايه ؟
حازم مردش
نسرين : مترد
حازم مردش
نسرين : عفكرة حياة مش بتحبك
حازم : بس انا شاي ل منك ...بقا تكدبي ع اخوكي وتقولي انك بتبعدي الواد فراخااات ده عن حياة ...وكنت لسه بقو ل قد ايه انت اخت عظيمة الاقيكي بتقربيهم
من بعض ...لا زعلان منك اووي الصراحة . .وشرب الشاي
نسرين مش عارفة تعم ل ايه : بص ...انت عايز ايه ؟
حازم : قسما بالله يا نسرين .. .ل و عرفت انهم بيكلموا بعض وانت بتقربي منهم انا
هوريكي ايام سودة لانك انت السبب. ..تمام ؟؟
نسرين سكتت ودخلت اوضتها
نسرين كانت شخصية طيبة جدا ...لكن شيطانة في نفس الوقت ل و حد استفزها ...ا و ضايقها ...كانت لونها قمحاوي وشعرها ناعم جدا .
اما حازم ..فكان شعره بيحب يصبغه ابيض دايما وبيلبس نضارة نظر ...وكان مليان شوية .
فرحات اتص ل بنسرين ...نسرين كنسلت عليه
وبعتتله رسالة عالواتس : كلمني عالساعة ٢ كده ...متبعتش اي حاجة دلوقتي ولا تتص ل
فرحات شاف الرسالة ...وكان ك ل شوية يدخ ل ع رقم حياة وكأنه مستني انها تفك البلوك .. .
اسراء : وفكيته ولا ايه اللي حص ل وعملت ايه مع نسرين ؟
فرحات : نسرين☺ .. .نسرين كانت الام ل اللي بتسند عليه دايما تقريبا نقذتني في مواضع كتير و ساعدتني كتيير جدا ...كنت بقو ل لنفسي دايما ان اي علاقة فيها
طرف تالت بتفش ل ...لكن المرة ديه ديه الحاجة الوحيدة اللي تقدر توصلني لحياة
وتعرفني بك ل صغيرة وكبيرة خصوصا انهم اصحاب جدا وقد بعض في السن
اسراء : هما كانوا عارفين سنك ؟؟
فرحات ابتسم: اهي ديه المصيبة اللي كان احتما ل اقع فيها وتضيعلي ك ل اللي
بعمله ...لاني هما معتقدين اني كبير ...وانا معرفش سنهم
اسراء : مسالتش نسرين ليه ؟؟
فرحات : الساعة ٢ بقا
الساعة ١:٣٠ ..
نسرين : في حاجة ولا ايه كنت بتتص ل ليه ؟
فرحات : كنت عايز اتكلم معاكي في حاجة .. .هي عملتلي بلوك ده علاجه ايه ؟!
نسرين : 😂😂😅 علاجه ايه
بص انت عايز تكلمها ولا لا ؟
فرحات فكر شوية قب ل مايبعت ومش عارف يقو ل ايه : عايز اكلمها اعرفها عادي
نسرين : مش فاهمة . .يعني عايز تكلمها ليه ؟
فرحات بدأ يتظاهر انها مش فارقة معاه : او لا انت اللي اديتيني رقمها .. يعني هي
اللي عايزة تكلمني ...ومعني انها عملت بلوك يبقا كده بتلعب معايا بقا ؟
نسرين : انت عرفتها الاو ل انت مين ؟
فرحات : لا ما الله يباركلك انت اتصلتي بيا ساعتها
نسرين : اهاااااا ...طب خلاص انا هتصرف
فرحات : طب ممكن اعرف هتعملي ايه ؟
نسرين : ملكش دعوة بقا انا هقولها انك كن ت بتكلمني .
فرحات : طب هي مش هتزع ل ؟
نسرين : تزع ل ليه ؟
فرحات : اني كلمتك يعني
نسرين : انت عس ل يا فرحات 🙂🙂
خش نام واستغطي كويس ...اهااا نسيت اقولك ..هي قالتلي عفكرة انك عبيط
خالص .. .تبقا اجمد شوية كده ☺😅 ... .انت بتشرب سجاير ؟!
فرحات : لا طبعا ولا اي حاجة
نسرين : لا هي بتحب اللي بيشربوا سجاير جدا ....وخلي بالك هي بتحب الروشيين فظبط شعرك الغريب ده ...وانا هكلمهالك وممكن اخليكوا تتفقوا ع معاد تتقابلوا فيه مع بعض اشطا ؟!
فرحات : ماشي .. .بس انا مش فاهم كلامك كويس يعني ايه بتحب اللي بيشربوا سجاير وشعري ماله وفي كلام غريب قولتلي ه ده ليه وازاي ممكن افهم ؟!
نسرين اتصدمت : حاااازم انت ماسك تلفوني بتعم ل ايه اييييه ؟!!!!! ! 

يُتبع ..

لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-