القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة فرحات الفصل الثالث 3 بقلم إسلام احمد

 رواية حياة فرحات الفصل الثالث 3 بقلم إسلام احمد

رواية حياة فرحات الجزء الثالث

رواية حياة فرحات الفصل الثالث 3 بقلم إسلام احمد


رواية حياة فرحات البارت الثالث 


الفصل التالت
فرحات سجل اسمها ع تلفونه ..
Hayat Farahat ❤
فرحات شاف صورة الواتس بتاعها حاطة صورة الجميلة ...من كرتون الجميلة
والوحش
فرحات قال لنفسه بسخرية : اكيد الوحش يبقا حازم 😅🙂
فرحات راح في النوم ....
قوم قوم الحقني خدني منهم ...
فرحات قام وشافها وعمالة تبعد عنه وهو بيجري عليها عشان يمسك ايديها
اسراء : ابعد عنها يا فرحااات .. .ديه مش كويسة
والده : يابني ابعد اياك تلمسها ...هتضييع
حازم بيعمر مسدسه : لو لمستها او قربت منها هقتلك
نسرين: اجري يافرحات .. .الحقها هتضيع منك
طارق بيبصله بسخرية .. .
حياة : متسبنيش 😢
فرحات جري ...
حازم : 💥💥 رصاصتين
.......
فرحات قام مفزوع من الكابوس ده
والدته : ايه يابني ده كله نوم ؟؟!!!
فرحات استغفر ربنا وهدي شوية : هي الساعة كام ؟
يوسف : الساعة بقت ٣ العصر يعم اصحي.
فرحات قام والكابوس بيتكرر في خياله ...غسل وشه وراح قعد عند الشبابيك المفتوحة لوحده ع الكنبة . .
فرحات : كان جوايا ساعتها شعورين صعاب جدااا .. .
شعور بيوحي بخيبة الامل ...وبيقولي انت لو دخلت العلاقة هيحصل زي اللي قبلها ..انت اللي هتضحي بكل حاجة وفي الاخر هي مش هتعمل حاجة .. .انت
ممكن تتعلق اها وتحبها بس اياك تعترفلها بده ..لانه ببساطة مفيش دليل ع الحب ده ...الحب افعال مش كلام ...فاحسنلك ..تتعامل معاها عادي خااالص وبكل
برود ...حاول تبقا قاسي لانك لو معملتش كده هتكون زي اللي قبلها ...وشعور تاني بيقولي خش العلاقة وغامر وحبها وهي اكيد دورت عليك اهو ...يعني شارياك ...فمن الافضل انك تحاول ولو فشلت خلاص مفيش مشاكل ..وبعدين انت لسه متعرفهاش عشان تتعلق بيها .. .
اسراء : طب مشيت ورا انهي شعور فيهم .. .وبعدين في فرق اللي فاتت كنت انت اللي بدور عليها ...ديه هي اللي بتدور عليك
فرحات بابتسامة : لا ...للاسف اللي فاتت هي اللي علقتني بيها ...وبعدها انا اللي دورت عليها ...بصي انا اتعلمت ..اني معترفش لحد بحبي ..ايا كان ...لان بعدها
تلقائي هيعرف انك موجود علطول ..هيعرف انك ملهوف عليه ...فانا من الافضل اني اصبر شوية او كتيير ....مشيت ورا ايه بقا ده اللي هقوله دلوقتي .
والدته : انت قاعد كده ليه يابني لوحدك .. .تعالي اعقد معانا . .
فرحات : سبوني شوية مع نفسي ولما افوق هجي اعقد معاكوا .
والدته : ماشي يابني ...انت عملت ايه امبارح بقا 😅 .. .
فرحات ابتسم: لا عادي ده اق ل حاجة عندي
والدته : ماشي يعم
فرحات فتح تلفونه وبيبص ع الواتس بتاعها ....لقي الصورة اتشالت .. .اتخض شوية ...وبعدها ابتسم وقال: شوف قلبك عم ل فيك ايه خلاك تفكر انها عملتلك بلوك من غير متكلمك ولا تظهر عندها اساسا ...اهدي كدا ووازن الامور ...
بعدها بشوية .. .
يوسف : تعالي يابني جهز معانا الاكل
فرحات : ه و انا بقيت ابن الكل دلوقتي 🙂
فرحات قام وحط التلفون في جيبه ...وراح يجهز الاكل معاهم وصبح ع والده وبعدها قعد في جنب كده قدام والده
رقم غريب بيتصل ... .
فرحات كتم الصوت وراح بعيد عند اوضته .. .ومتحير يفتح ولا لا . .
فرحات مستني الصوت اللي هيرد عليه
المتصل : الو ...ايوه فرحات معايا ؟
فرحات قلبه انقبض وبيدق جامد .. .بس عقله مستغرب ايه اللي بيحصل ده :
ايوه ..مين ؟
المتصل : انا نسرين يابني مش انت اديتني رقمك امبارح .
فرحات هدي شوية وابتسم : هو في ايه حتي انت مفكراني ابنك .
نسرين مستغربة : بتقول ايه ؟!
فرحات بيتكلم بصوت واطي لانه خايف حد يسمعه ...مش بيعرف يتكلم في التلفون
طول ما والده ووالدته موجودين : ايوه ...في حاجة ؟
نسرين : مالك في ايه ...انت بتوشوشني ؟؟ متعلي صوتك
فرحات : مينفعش هيجتلوني
نسرين ضحكت وفرحات غصب عنه صباعه شغل مكبر الصوت
فرحات اتخض بعدها واتفزع وقفل السكة بسرعة ..وبدا ينهج وخايف وفي نفس الوقت عايز يضحك من اللي حصل وفي نفس الوقت حس ان ممكن مشكلة تحصل بسبب انه قفل في وشها السكة .
يوسف بغموض : انت بتعمل ايه هنا ؟!
فرحات وشه محمر : مفيش حاجة
يوسف : امال ايه اللي سمعته ده ؟! بتسطرشني ؟!!
فرحات : لا والله بس في فيدي و كنت بتفرج عليه
يوسف : استغفر الله العظيم ..فيدي و ايه هقول لابووووك
فرحات : يانهار ابييض .. .يعم هقولك كل حاجة بس ناكل الاو ل
والده : ايه يابني كنت بتعمل ايه كل ده ؟؟!
فرحات : مفيش في واحد صاحبي اتصل بيا
والده : صاحبك برضوا ..؟!
فرحات متماسك: اها
كلهم كلوا وخلصوا وفي اللي نام وفرحات صاحي ومتحير يدخل يكلمها ولا يكلم نسرين ؟!
فرحات : ازيك
فرحات بعت الرسالة وهو عارف انه بكده هيفتح ع نفسه حرب نفسية وعاطفية ملهاش اول من اخر .
اسراء : مفكرتش قبل ماتبعت ؟
فرحات : نعم !!! . .ده مفيش لحظة عدت مفكرتش فيها بس كل اما افتكر حاجة من القديم اخااف تتكرر مع ديه ..لان كده يبقا معملناش حاجة وهنتعب ع الفاضي .
اسراء : لا ...انت اللي كنت غلطان في العلاقة الاولي اصلا .
الساعة ١٠ فرحات فتح الواتس
حياة : مين ؟

(اسراء هتعرفوا هي مين بمرور الاحداث في منكم هيفهم هي مين ودورها ايه ....فرحان بتفاعلكم مع الرواية 
يُتبع ..

reaction:

تعليقات