القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من حفر حفرة لأخيه وقع فيها الفصل العاشر 10 بقلم آية علي

 رواية من حفر حفرة لأخيه وقع فيها الفصل العاشر 10 بقلم آية علي

رواية من حفر حفرة لأخيه وقع فيها الجزء العاشر

رواية من حفر حفرة لأخيه وقع فيها الفصل العاشر 10 بقلم آية علي


رواية من حفر حفرة لأخيه وقع فيها البارت العاشر



من حفر حفرة لأخيه وقع فيها

الحلقة العاشرة

حازم كان نايم عالسرير وجاله إشعار عالفيس ورساله ماسنجر واتفاجئ وانصدم من المنظر شاف صور هبة وكل حاجة مش حلوة بقي مصدوم ومش مصدق نظره والفيديو منشور في كل مكان عالسوشيال ميديا والفيس لايف وكل وسائل التواصل الاجتماعي واستحقرها في نفسه 😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐تاني يوم الصبح في المدرسة هنا راحت مالقتش هبة وطبعا هدي معروف ظروفها والمدرسين عاملين ليها إجازة مرضية هنا بقت قلقانة علي هبة وترن عليها الجرس يخلص وماتردش زاد قلقها اكتر قالت بعدين ابقي أشوفها يمكن مشغولة ولاحصل عندهم ظروف 🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

اهل هبة باباها ومامتها قلقانين عليها ماجاتش خالص ويرنوا الفون مايردش بقوا هيموتوا من القلق والخوف ومش عارفين يعملوا ايه إخواتهاالكبار اتنين رجالة متجوزين ومخلفين وشغالين في مكاتب محاسبة واتفاجئوا في شغلهم عالاب باللي حصل لهبة والناس بقت تتفرج وتضحك وتقول كلام يجرح ويغلطوا والتريقة شغالة مايعرفوش أصلا إن هي اختهم اخوها الكبير بيقول لصاحبه ياعم شوف شغلك صاحبه شغل ايه تعالي شوف اللي حصل انت مش عايش في الدنيا اخوها فيه ايه خير اداه اللاب وقاله شوف ايه رأيك بنت من الأرياف عملت ايه اخوها انصدم وبقي هاين عليه يقوم يكسر اللاب ويسبب الشغل ويمشي بس اتماسك علشان مايظهرشي شئ وقاله طب الشغل اهم وسيب الزفت ده صاحبه ياعم روح اشتغل انت خدنا ايه من الشغل طلع اخوها الكبيريدعي عماد



كلم اخوها التاني فون واسمه منصور



وقص عليه كل ماحدث وبقت صدمة ومصيبة كبيرة للاتنين رجالة محترمين وليهم مركزهم وبيتهم وحريمهم وولادهم ومستواهم التجاري في أكبر مكاتب محاسبة في القاهرة ويقيمون هناك حسب ظروف شغلهم وينزلون البلدلأمهم وأبوهم وأختهم الصغيرة كل أجازة ليهم مناسبات أعياد الضروري يعني عماد ألووووووو

منصور أيوة ازيك يا عماد عامل ايه

عماد مصيبة وحطت علي دماغنا منصور ليه بس فيه ايه اهدي كده وقولي بالراحة خضتني ياخويا حد جرالو حاجة لاقدر الله عيالي ولاعيالك ولاالجماعة في البلد عماد يااااريت ياخويا كان بقي قضاء وقدر منصور اومال فيه ايه بس ياخويا وقعت قلبي قول بقي عماد العاهرة أختك انا مش هقدر أحكي ياخويا افتح اللاب عندك وهات السوشيال ميديا والفيس انت هتلاقي من غير ماتدور دي الفضيحة مالية الدنيا بس بقولك اوعي حد يعرف إنها أختك اعتبر نفسك كأنك ماتعرفش لأن هتلاقي الكل عارف عندك واحنا مش ناقصين فضايح أكثر من كده كفاية فضيحة ابوك وأمك وفضيحتنا في البلد اللي هنعيش العمر كله بيها منك لله بدنبك ياختي يابنت ابويا وأمي سلام ياخويا وقفل معاه منصور فتح اللاب شاف الفيديو انصدم وبقي مش عارف يعمل ايه وكلم عماد وبلغو إنو شاف اللي حصل واتفقوا بعد الشغل بيتقابلوا في اقرب كافتيريا علشان يتكلموا بهدوء ويشوفوا حل للموضوع ده😐😐😐😐😐😐😐 هنا خارجة من المدرسة بعد تعب يوم دراسي كامل ومجهود كبير خصوصا إنها كانت جايبة من المدرسين كل اللي فاتها في فترة تعبها علشان تذاكره وتعوضه وكمان كانت ناوية تروح عالندوة الدينية لأقرب مسجد علي طول وبعديها تروح المستشفي تطمن علي هدي وتروح لمامة هبة تسألها علي هبة تشوفها ماجاتش المدرسة ليه وتروح عالبيت وتبقي خلصت كل مشواريرها علشان تروح تذاكر في هدوء وروقان وكانت بتكلم مامتها عالفون وبعدين محمود اخوها بتبلغهم بكل خطواتها علشان مايقلقوش عليها وكمان تربيتها ماتسمحشي تعمل حاجة من غير علمهم وموافقتهم كمان وفجأة انصدمت في اللي واقف قدامها واتخضت وخافت لدرجة قلبها كان هيقف منها

ياترا هو مين

هنعرف الحلقة اللي جاية

رأيكم يهمني كتييير

يُتبع ..

reaction:

تعليقات