القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم زهرة الهضاب

        

 رواية مطلوب عريس صعيدي الجزء التاسع



رواية مطلوب عريس صعيدي البارت التاسع


محدش يقولي انتي تاجره مخدرات ولا ايه😁😁😁😁 انا دمجه في القصه دي مشاكل كتير ومنها اطفال الشوارع كمان 😉مع ظهور شخصيه هتقلب القصه فهد الجمال
وهاجر من اطفال الشوارع وليه دور كبير
مالك :مخدرات
وقعت الصينيه من يد مايا ليلتفت اليها مالك ليجدها ترتجف والعرق كثيف علي جبيناها من شده التوتر والخوف
مالك : مالك
نظرت اليه بخوف بل كانت ترتجف بلعت ريقاها وحاولت استجماع شجاعتها لكي لا تكشف نفسها
مايا :مخدرات ايه
نظر اليها بشك من منظرها واقترب منها بهدوء
مالك :مخدرات مالك خايفه كده ليه
في خاطرها لا معرفش لو كان عرف كان زمانه مش هادئ كده
مايا بكذب :ابدا اصل بخاف من الكلمه دي وبخاف من الدم والوحده والوحده وحشه
مالك: تاني مرة حسبي علي ايدك عشان متتعوريش وامسكي الصينيه حلو ومتخفيش من حاجه دي قضيه قتل اخدت جرعه زياده
مايا : وماتت
مالك: ماتت مقتوله بسبب المخدرات
فريده :ربنا يكفينا شرها المخدرات بدمر
مايا :بس بتنسي الوجع والوحده ومبتخلكيش تحسي بحاجه
مالك :شكلك مجرباها
مايا بتوتر:لا ابدا كان هيبان عليا صح
مالك : بس بتتكلمي كانك مجربه المخدرات قبل كده
شعرت بأن قلبها سيتوقف من الخوف ولا تعرف كيف ستتهرب من الاجابه لتلمح بعيناها مقله الزيت خلفها ودون ان يشعر مالك بتحرك يدها وضعت يدها في الزيت المغلي لتتجنب بطش مالك ومعرفته انها مدمنه لتصرخ بصوت عالي من الالم
امسك يدها بسرعه ووضعها في الدقيق لتهدي الوجع قليلا
مالك بلهفه:اهدي متعيطيش جت سليمه
مايا ببكاء:ايدي
اخرج يدها من الدقيق وامسك يدها برفق وظل ينفخ فيها
نظرت اليه بحقد وغل فهو السبب في فعلتها
مالك :احمدي ربنا ان الزيت كان برد شويه
فريده :جبت المرهم
مالك :هاتي
يضع لها المرهم
مايا :بيوجع بيوجع
مالك :دي لسعه بسيطه كان بارد هتحمر شويه بس وتخف علي طول مكنش لازم صوتك عالي صحيتي الجيران
مايا😮:يعني مش حرق 😠مجربتش الحرق عشان هتحسا بوجعي
مالك بحده :لا كان بارد هتحمر ومش هتسيب علامه وقولتلك مش حرق وبعدين محدش قالك تحطي ايديك في الزيت
مايا :يعني قصده احرق نفسي
مالك:وايدك مش بتمشي لوحدها
مايا:تقصد ايه بكلامك كده
فريده :بسسسسسس انتوا الاتنين اطلعوا برة عشان اجهز الفطار
مايا :يعني مش هعرف اساعدك في الطبيخ
مالك بحده؛يكون احسن انتي فاشله اصلا
ظلت تمتم في سرها شرير مزعج قاسي
وتحمد ربنا انها معرفش عن ادمنها حاجه
مالك :انا هطلع البس عشان رايح شغلي
فريده :هكون حضره الفطار ثواني والفطار يبقا جاهز
مايا 😭:يا خساره البطاطا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وعند احمد
احمد :محمود بابا انا رايح الشغل
محمود :اتصلت بمالك اطمنت علي اختك
احمد :ايوة
محمود:وعامله ايه
احمد :بيقول كويسه
محمود :عايز اشوفها قبل اما اسافر
زينب بخبث:ايوة عايزين نشوفها
احمد:هقول لمالك
فاتن بخضه :الحقوني مش لاقيه ياسمين
مجدي:اذاي
فاتن :دورت عليها ملقتهاش
احمد :ممكن تكون راحت لمايا
فاتن :مش بتخرج غير لما تأخد اذني
مجدي: رنيتي عليها
فاتن :التليفون فوق ودي مش من طبيعه ياسمين
احمد : طيب هدور عليها
فاتن :هو مفيش غيره
مجدي:تقصدي مين
فاتن :مصطفي شاهين
احمد بصدمه ؛مصطفي زميلي في الشغل
فاتن:ايوة
احمد:طب هو ماله
فاتن : متجوزين ياسمين تبقا مرات مصطفي
مجدي بصدمه:بتقولي ايه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وعند مالك كانت فريده حضرت الفطار وجلس الجميع علي المائده نظر مالك لمايا لم تستطع حمل الملعقه
مالك : افتحي بوقك
مايا : انا
مالك : هو في حد غيرك هنا مش عارف يأكل
مايا: هتأكلني هم يا جمل ذي العيالٍ
مالك بحده اخلصي في يومك ده هسيبك جعانه
تفتح مايا فمه ويطعمها مالك وسط دهشه اخته وامه
مالك في خاطره عامله ذي الاطفال بس لسانها عايز القص بس منكرش انها غلبانه وبريئه شويه عاشت لوحدها اذاي دي وهي بتهور والهبل ده وكمان في الغربه
بسنت بغيره :مالك هتتأخر علي شغلك وتنظر لمايا بغيره
فريده :انا هأكلها افطر انته
مالك: طيب
مايا :حبوب كتير
نظر لها نظره ارعبتها
مايا :_بمدح فيك
مالك بحده وقسوة:ايدك محروقه بس لسانك متحرقش المرة الجايه هلسعك في لسانك عشان يقصر شويه
نظرت اليه بغضب
مايا:مخصماك😡
🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥
وفي مقر الامن تجلس شابه في العشرين من عمرها ويبدو عليها الفقر والتشرد
ياسر: انتي تاني يا هاجر
هاجر :هو فين هو هيجي امته
ياسر:معرفش حاجه مش انا المسئول عنه
هاجر: نفسي اكلمه
ياسر:واللهي يا بنتي معرفش حاجه عنه
يدخل مالك
مالك :انتي
هاجر :ارجوك يا باشا نفسي اكلمه لو مرة اطمن عليه بس
مالك : هو بخير وكويس
هاجر:طيب هيرجع امته
مالك : دي حاجات ملكيش دخل فيها
هاجر:يا باشا احنا غلابه وعلي باب الله مش قد الناس دول هيقتلوها لو عرفوا حاجه
مالك بحده : قولتلك هو كويس وبعدين ده شغل مش لعبه وبعدين هو ضابط مش شحات
هاجر ببكاء :انا الي بقلم ايمان وائل شحاته بس هو ساعدني كتير عايزة اطمن عليه بس خلني من بنت شوارع لوحده نضيفه دا لو طلب حياتي ادهاله
يرن هاتف مالك
مالك :حظك هو الي اتصل
مالك : عملت ايه
فهد:جبتلك معلومات بالهبل ومهمه جدا
مالك :قول
فهد :شحنه الكوكا والقات هتيجي عن طريق سفينه من اليمن الخشخاش (الافيون ) والمثلث ال ذهبي هيجي عن طريق سفينه من تايلاند والحشيش برده دي اكبر صفقه جايه
مالك :يا ولاد####
فهد:هقفل انا
مالك :_في واحده عايزة تكلمك خد
هاجر بفرح :اذيك يا باشا انته بخير
فهد :اسمي فهد مش باشا احنا قولنا ايه
هاجر:اوامرك يا باشا
فهد :_تاني
هاجر ببكاء:معلشي بقا انته هترجع امته العيال علي الرصيف بيسلموا عليك اوي
فهد :وحشتوني واللهي كلكم اوعي يكونوا بيسرقوا تاني
هاجر :لا محدش فينا بيسرق واللهي توبنا المهم ان حضرتك ترجع بالسلامه بس
فهد : ان شاء الله خدي بالك من نفسك ولو عوزتي حاجه مالك يبقا صحبي مع السلامه يا هاجر
هاجر :ان شاء الله هترجع ومرفوع رأسك
مالك :خلصتم
فهد :مالك خلي بالك من هاجر والاطفال دول ماشي لو جرلي حاجه خلي بالكم منهم دول غلابه اوي
مالك : ان شاء الله هترجع مع السلامه وخد بالك من نفسك يا بطل
هاجر:شكرا ليك يا باشا
مالك :خدي دول يا هاجر ولو عوزتي حاجه انا موجود
هاجر :لا يا باشا مستورة الحمد لله انا بشتغل الحمد لله بس امانه عليك لك الباشا يرجع طمني عليه
مالك :ان شاء الله
تخرج هاجر وتترك مالك وياسر
ياسر:ذي ما انته قولت حصل
مالك : اتصل بالحاج محمد وهاته هو اهل البنات
ياسر:حاضر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وعند مصطفي يصل احمد ومجدي الي بيت مصطفي
مصطفي:اهلا اهلا
مجدي:فين بنتي
مصطفي:تقصد مراتي
احمد بغضب:مكنتش اتوقع منك كده
مصطفي :ليه ان شاء الله انا معملتش حاجه حرام وبعدين التار الي بينكم مليش دعوه بيه
احمد:انته تخرس خالص
مصطفي بغضب:لا الا ياسمين يا احمد انته اصل متنفعش زوج واحد باع اخته بسهوله عشان يريح رأسه جي دلوقتي يخاف علي وحده تانيه طب خاف علي الي من لحمك ودمك يا اخي مش تبيعها
يلكمه احمد علي وجهه ويرد مصطفي عليه
مصطفي بغضب عارم:قولك اتعصبت ليه عشان كلامي صح عارف لو ياسمين كانت عايز اي حد تاني ويستاهلها مدام هي هتكون مبسوطه كنت سبتها بس انته لا الي يبيع اخته ميستاهلش
ومفكر نفسك راجل الرجوله انك تحتوي الي بتحبهم وتكون سبب سعاده ليهم مش تدمرهم
ايوة خطفت ياسمين بس عرفين ليه عشان انهي التار الي بين العيله والتانيه ولاني بحبها محدش فيكم فكرة مرة ذنبها ايه اختي الي ماتت فكرتم لا انتوا السبب في موت اختي بس ده قضاء الله وذي ما اختي ماتت ابنك مات يا مجدي انته السبب في موت الاتنين عمري ما هنسا كسرت امي بدل ما تفرح ببنتها جتلها جثه فرحه ام وعريس في فرحه تقلب مبت بسبب غرور حضرتك
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌸🌸
وعند مي كانت تجرب الملابس وارتدت الحجاب وكانت جميله جدا كالملاك ليتصل بها رقم غريب
مي:الو
&&:مش قولتلك هوصلك
مي بخوف:انته مين
&&:اناالي هقتلك لو نطقتي بحرف
مي:تقصد ايه وانته مين
&&؛انتي ومايا حسابكم قرب يخلص
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وفي مديره الامن
محمد :بنتي مش مدمنه مكنتش مدمنه
مالك : الطب الشرعي اثبت انها مدمنه ومن زمان
محمد:كان ظهر عليها
ياسر:في نوع جديد من المخدرات حبوب مش بيظهر علي الشخص ده غير انه بينسا كتير ومش بيحس بحاجه ولاسف دي شركات الادويه الي بتعمل كده
مالك :عايز اعرف كل حاجه عن بنتك وعم البنات التانيه كل حاجه
محمد:منها لله امها هي الي رماتها وانا كنت مشغول دايما الوحده كانت صعبه عليها وفي يوم جات قالتلي ان في وحده من امريكا بتكلمها
مالك :ومين دي
محمد:معرفش هي كانت بتكلمها دايما وبنتي خلتها تتعاطا مخدرات لان البنت دي كانت وحيده دايما
مالك :يعني بنتك خلت بنت ذيها تبقا مدمنه
يعني دمرت حياه واحده كمان
محمد : هي كانت بتكلمها عادي وبتحكلها ان اهلها رموها بنتي قالتها ان الحبوب دي بتنسي الوجع والالم
مالك بغضب:يعني انته شكل اب تسيب بنتك مدمنه ودمر حياه بنت ذيها وبتقول البنت وحيده يعني لو اخدت جرعه زياده هتموت
محمد: هي جت مصر وكانت عايزة تشوفها
مالك :ومقولتش كل ده من الاول ليه والبنت دي اسمها ايه وهي فين
محمد:انا لسه عارف امبارح من المحادثات بينهم كانت سايبه الايميل مفتوح
مالك :وريني والبنت اسمها ايه
محمد: الفيس بتاعها مش باسمها مكتوب باسم احب امي.
مالك :يعني مقالتش اسمها في المحادثه
محمد: قالت بس مش فاكر التليفون في البيت
مالك :طب يلا هاجي معاك واشوف
يرن هاتف محمد
محمد بصدمه ويمسك قلبه
ياسر:في ايه يا حاج مالك
محمد :ولعوا في البيت قلبي الحقوني
ينقل محمد للمستشفي
مالك :انا لازم اعرف مين البت دي قبل اما يوصلوا ليه وراها حاجه كبيرة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وفي البيت
كانت مايا تقف في الوسط لتضع يدها في هيئه مثلث
مايا :البيت ده عايز ديكور جديد
يصل مالك للبيت ويجدها تقف في الوسط
مالك:بتعملي ايه
مايا :بفكر
فريده:مالك لازم تعلن جوازكم
مالك :طيب
بسنت :هو الجواز ده حقيقي وهيستمريعني مايا مش هتمشي
مايا 😁:اه لقيت عيله حلوة ارزل عليهم
نظر اليها باستغراب هل بتلك السرعه اعتبرتهم عائلتها
بسنت: بس
مالك :مايا مراتي وهعلن جوازنا
بسنت:مالك اذن انته عارف اقصد ايه
مايا:مش فاهمه حاجه
نظر الي اخته بعيون حارقه وامسك ذراعها وبصوت لا يسمعه احد
مالك:مايا لو عرفت حاجه مش هرحمك
بسنت بخوف:مش هتكلم انته حر
فريده بحزن وفي خاطرها يا حبيبتي يا بنتي اعتبرتينا عيلتك بس لو عرفتي الحقيقه هيبفا منظرك اذاي هتتقبلي الوضع ولا هتسيبي البيت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وفي الصباح تستيقظ مايا قبل مالك وتفتح النافذة لتشم الهواء
مالك :اقفلي الزفته دي
مايا بخبث:لا
مالك :هقوملك
مايا :_ اصحا عايزة اتكلم معاك شويه
مالك :خير
مايا:هقدم في الكليه هنا
مالك :طيب حلو
مايا :بس مش عايزة حد يعرف اني متجوزه ولا تعمل فرح
مالك بعصبيه:نعم يا حيلتها انتي عايزة تنضربي باين
مايا :يووووه اسمع بس عرض خاص حلو محدش يعرف اني مراتك هيكون احسنلك انته
مالك بحده :اذاي
مايا :بص يا مالك انته عارف اني مش هسكتلك كتير وهدفعك التمن غالي اوي تمن الضرب والاهانه دي وكمان مش وفجأه
😁😁😁😁😁


reaction:

تعليقات