القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الهضاب

    

 رواية مطلوب عريس صعيدي الجزء الخامس



رواية مطلوب عريس صعيدي البارت الخامس

وضعت يدها علي رأسها
مايا :دماغي وجعني منك لله عايز اي
مالك :امضي هنا
مايا:اي ده
مالك :ورق كتب الكتاب يا حيلتها
مايا بتحدي:لا مش همضي
مالك بسخريه :هتمضي
مايا بغضب:هو بالغصب مش هتجوز واستحاله اتجوزك يا بني ادم انته
يمسكها مالك من شعرها وبلهجه محذرة
مالك بتهديد :انتي عارفه لو موقعتيش هنه وخلصنا وديني لهوريكي وش عمرك ما شفتيه
ومش هتتطلعي سليمه اقصدي مش طلعه اصلا
مايا بتألم : هتقتلني يعني بنتا كنت هتعملها هتفرق معاك ولا معايه هتريحني وبعدين عايز تتجوزني ليه
مالك بغضب:عشان مش عيله ذيك الي تنزل كرامه مالك الشهاوي ولا تقلل من قيمتي وبعدين مفكره اني متقدملك لوحدي اياك اخوكي هو الي عرض عليا جوازي منك دنا شفقان عليكي وبكسب فيكي ثواب احسن ما يبوعكي للي يسوه والي ميسواش
صدمت من كلامه
مايا بصدمه :احمد الي قالك كداب احمد بيعملش كده
يصفعها صفعه قويه علي وجهها لتصمت
وتبكي بحرقه
مالك :قولتلك لسانك يطول مش هرحمك
مايا ببكاء :لدرجه دي انا رخيصه عندهم وعايزين يخلصوا مني
مالك ببرود:هم اهلك مليش صالح بس ليا صالح انك وافقتي بالاول يعني هتكملي
تمسح دموعها وتستجمع قوته
مايا :اوعا تفكر اني ضعيفه انا هوريكي وانته الي جبرتني ورحمه ماما يا مالك لهتشوف انته والناس الي تحت دي
.
مالك بتحدي : هنشوف
مايا دون وعي
مايا :هات الورق ده
توقع مايا علي ورق الزواج
مالك: كملي نوم بقا
يخرج مالك وتتواعد مايا له ولاحمد
ونهضت من مكانها
ونزلت خلف مالك
كان المأذون اتم كتب الكتاب واعلنهم زوج وزوجه
محمود:الف مبروك
مالك :الله يبارك فيك
احمد: نادلها بقا عشان نروح
مالك بثغره :انادي لمين هي بقت مراتي يعني ده بيتها
احمد :من غير فرح
مايا بسخريه :_ وانته مالك يا احمد عايزني بعد اما بعتني ليه
احمد بحزن :مايا عملت كده عشانك
ينظر مالك لمايا
وصار كالبركان ليذهب ويمسك بيدها ويضغط عليها ويتكلم بصوت حاد
مالك :روحي علي الاوضه ومتطلعيش
مايا : لا انا ماشيه
مالك بسخريه :علي فين يا حيلتها
مايا :في اي داهيه تشلني انته مالك
مالك بسخريه: بنا الي هشيلك من النهارده ملكيش طلوع بره البيت ده
مايا بغضب : ماشي يا مالك سيباك النهارده لاني مش قادره بس هوريك وكلامك مش هيمشي عليا
مالك :جربي كده
احمد :مايا انا
مايا بعصبيه:محدش يكلمني انتوا فاهمين
فريده :اهدي يا بنتي وتعالي معايا
مايا ببكاء :معنديش حد
فريده بحنان:انا معاكي ولو مالك زعلك انا الي هقفله انتي ذي بنتي تعالي يا قلب ماما
مايا ببكاء:مش عايزة حد معنديش غير ام واحده بس وماتت
تضمها فريده اليه منك لله يا مالك عملت في البت اي
مالك ببرود:هو انا لسه عملت حاجه
فريده:يا بني انته معندكش قلب ولا رحمه
مالك :هاتي المدعوجه دي اما وديها الاوضه لحسن شكلها نامت
مايا :مدعوجه في عينك
مالك : استغفر الله طب تعالي يا ملكه
مايا بتفكير :ملكه حلو
فريده في خاطرها البنت دي غلبانه بينضحك عليها بقي كلمه حلوى ووقعت مع ابني ربنا يسترها عليها
تصعد مايا مع مالك وكانت تمتم
مايا :_ملكه حلو اسم حلو
مالك باستغراب :ربنا يشفيكي يارب
مايا : يا انته تقولي ملكه علي طول ماشي
مالك ببرود :اطلعي يا مدعوجه وانتي سكته
مايا 😈😈: شرير اما وريتك
مالك بثغره حاده :اخرسي
😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮
وفي الاسفل يرحل احمد والجميع
ويرسل مصطفي رساله لياسمين
ياسمين :فاضل يوم
وكان احمد حزين اما امه كانت طيره من الفرح انها خلصت من مايا
😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
وعند مايا
مايا :_يلا برة
مالك :نعم
مايا :من النهارده دي اوضتي بس فاهم
مالك :٠٠٠٠
مايا:انته مبتتكلمش ليه
مالك :حديثك ماسخ ذيك اتخمدي احسن مخمدك بطريقتي
وقفت امامه ووضعت يده حول خصرها .
مايا :هو انته فاكر عشان عيطت بتمثيل ابقا ضعيفه وانك عشان اتجوزتني هتبقا معايا انته بتحلم
جذبها اليه لترتطم في صدره وبصوت حاد وغاضب
مالك :_ اوعي تكوني مفكرة اني هسكتلك دا مستحيل وانا لم بعوز حاجه بأخدها بس انتي اصل مش داخله دماغي فتعقدي بادبك معايا لحسن مش هتقدري تنطقي تاني فاهمه ول عود كلامي
مايا بغضب:انا مش ذي البنات يا بتاع انته دنا اجمل منك وشعري احلي من شعرك
مالك بحده :مهفوفه اتخمدي مش فاضي لدلعك الماسخ ولو نطقتي تاني البتاع ده هيرنك علقه تحرمي تنطقي تاني
مايا بتحدي :طيب يا مالك هتخمد بس واللهي لوريك
تنام مايا وتترك مالك يعمل
ليرن هاتفه
مالك :ايوة عرفت حاجه
ياسر:ايوة عرفت وياسين ده وراه حاجات كتير اوي
مالك :وهو فين داهيه
ياسر:في امريكا بس هيجي هو وابنه
مالك:هو عنده ابن
ياسر:ايوة اسمه فارس وجي عشان بيحب واحده وجت مصر
مالك :وعرفت حاجه عن البت دي
ياسر:_لا بس عرفت انها من عيله غنيه ومدلعه
مالك :اكيد وراها حاجه هي كمان اعرفلي كل حاجه عنها وهي فين في مصر وانا هشوف شغلي وياها
ياسر:تمام بس في مشاكل كبيره
مالك :خير
ياسر:٣بنات مفقودين النهارده من المنشيه
مالك :انا معاود بكرة. وهشوف
ياسر:تمام
يغلق مالك الخط وينظر لمايا النائمه
مالك بتواعد:هتشوفي ايام سوده نامي نمت عليكي حيطه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وفي مكان اخر في الصعيد
حمدي: تعرفلي كل حاجه عن ولد اخوي فاهم
رابح : وعايزه ليه عاد
حمدي:ملكش صالح فاهم يا ولد
رابح:طيب يا بوي هروح الاسكندريه
حمدي :ملكش صالح ببت عمك فاهم
رابح :تقصد بسنت مليش صالح بيها
حمدي:البت زينه البنات خساره فيك
رابح بحزن :_عارف يا بوي
حمدي:لو عرفت انك اتحدثت وياه بقتلك فاهم انته اخرك واحده شبهك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وفي الصباح تستيقظ مايا قبل مالك
مايا بخبث:😋هطلع عينك
تدلف مايا الي الحمام لتأخد شاور لكن تتذكر انها ليس لديه ملابس هنا لتلف المنشافه حول جسدها
لتيقظ مالك
مالك :الساعه لسه ٤الفجر عايزة اي
مايا:هدوم
مالك بنعاس: البسي اي حاجه واخلصي
مايا :طيب هروح لبسنت اجيب منها حاجه
يفتح مالك عيناه ويصدم من منظرها
ليمسك بيدها قبل ان تخرج
اسسسسسسسسستوب


reaction:

تعليقات