القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الهضاب

   

 رواية مطلوب عريس صعيدي الجزء الرابع



رواية مطلوب عريس صعيدي البارت الرابع

احمد : ليه بتحبي حد تاني رفضه الجواز من الكل يبقا اكيد في حد
مايا :لا مفيش
احمد:اومال رافضه ليه
مايا ببرود: وانته مالك
احمد : يا حبيبتي مالك هيحميكي هةدو مناسب ليكي
مايا:دا مجنون وعصبي ولسانه طويل
احمد بكذب:مش هيداخل في حياتك هو مشغول دايما وهيخليكي تعملي الي عايزة
مايا :بجد
احمد بكذب :اه وكمان خدي حقك منه علي الكلام الي قاله
مايا : اكيد هخليه يندم وبعدين امه طيبه الصراحه
وفي خاطرها هخليه يندم علي الشتيمه الي قاله واجبره انه يطلقني ويبقا كسرت غروره
احمد:قولتي اي
مايا :موافقه
احمد بفرح :كويس هما هيجوا بكرة
😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠
اما في الفيله الخاصه بعائله شاهين يدخل مصطفي وهو غاضب
الخادم:تحب احضر لحضرتك الاكل
مصطفي:لا انا طالع ارتاح شويه مسمعش صوت حد
يدخل مصطفي غرفته ويكسر المرأه ويتذكر كلام ياسمين
مصطفي :ماشي يا هانم اخرتك في حضني اما وريتك
ليخرج مصطفي هاتفه ويتصل برقم
مصطفي:ايوة راقب ياسمين الشناوي متغبش عن عينك فاهم كل تحركته تجيلي
ويغلق مصطفي الخط ويبتسم بخبث بقا عايزة تلعبي بديلك معايا دا في احلامك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
يصل ومحمود وزينب للفيله
مجدي:اهلا وسهلا اسكندريه نورت
محمود:بنور اهلها عامل اي وعروستنا عامله اي
مجدي:تمام ياسمين تعالي سلمي علي عمك
ياسمين :حمدلله علي السلامه
زينب:بسم الله ما شاء الله احلويتي
مايا:هي حلوة من زمان انتي الي حوله بس
محمود:مايا
احمد:يا جماعه في خبر حلو مايا متقدملها عريس وهي وافقت
محمود بفرح:وافقت.
زينب:هيجوا امته
احمد:بكرة
زينب:مجدي عايزين نحدد قريت الفاتحه بتاع ياسمين واحمد
ياسمين بصدمه :فاتحه
زينب:ايوة
فاتن :معنديش مانع الوقت الي عايزنه البنت بنتكم
زينب:اي رأيك يا عروسه
ياسمين بتوتر: معنديش مانع
مايا :الف مبروك يا سوسو
اما ياسمين في خاطرها يارب استر مصطفي لو عرف هيقتلني
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
وفي الصباح كان الجميع يتجهز لاستقبال الضيوف وكانت مايا مشغوله علي الهاتف اما ياسمين شارده الذهن
لتدخل فاتن
فاتن :يلا يا بنات الضيوف وصلم
تنزل الفتاتان من علي السلم وتجلسان ترفع ياسمين وجهها لتجد ان مصطفي هو الذي يجلس امامها
ياسمين في خاطرها :يا نهار اسود
كان مصطفي يبتسم بخبث
اما مايا فجلست امام مالك
محمود :اهلا بيكم شرف لينا انكم عايزين بنتي
فريده : متقولتش كده مايا عسوله اوي ربنا يحميها
مالك :ندخل في المهم اذا كانت العروسه وموافقه تبقا خطوبه وكتب كتاب سوا
مايا بسخريه :ميبقاش فرح بالمرة
مالك بحده :_وماله خير البر عاجله
مايا:اي ده انته وخدني شقط مينفعش
مالك :ليه
محمود:مالك معا حق يا مايا وكده كده هتتجوزم نأجل ليه
فريده :وانا موافقه بعد الخطوبه باسبوع الفرح
محمود:نقرأ الفاتحه
زينب:ونقرأ فاتحه احمد وياسمين
مصطفي باستهزاء:فاتحه مين
فاتن :ياسمين بنتي الي قعده قصدك دي
مصطفي:عارفه عز المعرفه
احمد:عارفه منين
ياسمين بسرعه :اتقابلنا قبل كده مرة
احمد :اه
مصطفي وهو ينظر لياسمين بحده فقد انقذت نفسها وارسلت اليه رساله تتوسل له قبل ان ينطق بانها ستقابله وتشرح له
بسنت : لحظه ياسمين مجدي الشناوي صح
ياسمين بتوتر:ايوة
تنظر بسنت لمصطفي وياسمين يبقا الي كنت سمعا صح
فريده :عايزين مايا تنزل بكرة مع مالك يجيبوا الشبكه
محمود :معنديش مانع
مايا : ☺ من عنيا ثم تنظر لمالك 😒
مالك:طب انا همشي بقا عشان عندي شغل
مايا وهي تمتم في داهيه
مالك بحده :سمعتك
مايا 😮:انا قولت حاجه
مالك :يلا يا مصطفي
مصطفي :اسبقني انته ويتكلم بصوت عالي هروح علي الشاليه الي علي البحر
بسنت وهي تنظر لياسمين التي كانت يدها ترتجف
وبعد مغادره الجميع تلحق ياسمين بمصطفي وكانت بسنت تراقبه وكانت مايا تنظر لهم من الشباك وبيدها سيجارة مشتعله
مايا :واضح ان في حاجه بين ياسمين ومصطفي
وفي الشاليه يدخل مصطفي وتدخل خلفه ياسمين
مصطفي:اهلا اهلا مبروك علي الخطوبه
ياسمين :مكنش قدامي حل تاني
ينظر لها بعيون جامحه ومشتعله من الغضب ويسمكها من ذراعها ويثني ذراعها خلف ظهرها
مصطفي: احنا مش هنلعب سوا كتير
ياسمين بتألم : انته الي بدأت وعيونك زايغه انا بكرهك اوي
مصطفي بقسوه اكبر بقا كده طب انا غلطان اني مقولتش للكل
تدخل بسنت فجأه
بسنت:انك مراته
😏😏😏😏😏😏😪😪😪😏😏😏
اما في مديريه الامن
ياسر:عرفت توصل لحاجه
مالك : ياسين الرفاعي عايز كل حاجه عنه
ياسر:تمام
مالك :وبكرة اعتبرني عرضه
ياسر:ليه
مالك :هخطب بكرة
ياسر😱:ومين المجنونه الي قبلت بيك
مالك بحده :بتقول حاجه
ياسر وهو يبلع ريقه لا خالص
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اما احمد فكان يجلس في غرفته حتي دخلت عليه مايا
مايا :انته
احمد :نعم يا مايا
مايا :انته بتحب ياسمين
احمد :بصراحه لا
مايا : اومال خطبتها ليه
احمد: انتي مش شايفه ماما وبابا
مايا : تحب اخلصك من الجوازه دي
احمد : ياريت مايا: بس بشرط واحد
احمد:قولي
مايا : تقولي نقطه ضعف مالك
احمد😮:معندوش
مايا :اذاي يعني هو مش بني ادم
احمد 😶:بس معندوش حته امه واخته مش نقط ضعفه
مايا😒:اذاي
احمد:واللهي روحي اساليه
مايا😮:مش هساعدك غور
احمدفي خاطره بعد الجواز هتتربي يا مايا ومش اي تربيه
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡💧⚡⚡⚡
ياسمين بصدمه :بسنت
بسنت :مالكم شفتوا عفريت
مصطفي:ايوة ياسمين مراتي وشرعي كمان
بسنت :عارفه كنت سمعتك قبل كده وانته بتكلم امك عشان كده قولتلك اني سمعت اسمك قبل كده
ياسمين ببكاء:كان غصب عني هو الي جبرني
وخطفني
بسنت :خطفتها يا مصطفي
مصطفي:اعمل اي يعني كل اما قولها تقولي اصبر استنا شويه وانا صبرت كتير
بسنت :ومهتمتش باهلها ولا سمعته
مصطفي :مقربتش منه وبعدين لو مش خايف علي سمعته كنت زماني قولت للكل انها مراتي مش صابر عليها
بسنت :طب هتعملوا اي
ياسمين :تطلقني يا مصطفي مفيش حاجه بينا
مصطفي :بتحلمي انا هديكي يومين بس لو مقولتيش انا هقول
بسنت :مصطفي حرام عليك
مصطفي:ملكيش دخل انتي بنت خالتي بس متدخليش بيني وبين مراتي
ياسمين :مقدرش اقول لماما اني اتجوزت من غير ما تعرف
مصطفي:هتقدملك وهتوافقي غصب عنك
ياسمين :واحمد
مصطفي :واللهي دي مشكلتك مش مشكلتي وانا حذرتك امبارح
بسنت : تعالي يا ياسمين شكله اتجنن
مصطفي بسخريه :اعقابلك اما تبقي ذي
ياسمين :منك لله
مصطفي:ادعي من هنا لبكرة انتي بتاعتي بس
☀☀☀☀🌸🌸🌸🌸🌸
وفي الصباح تستيقظ مايا وتدلف لحمام تاخد شاور وتلبس
ياسمين :مالك وصل
مايا ببرود: وانا اعمله اي
ياسمين: بيقولك انجزي
مايا :في حد بيجيب شبكه الصبح
ياسمين :مش عشان تجيبوا حاجات للفرح
مايا بخبث:_وفرحك انتي كمان ولا هتروحي لحبيب القلب
ياسمين بتوتر:حبيب القلب مين ده
مايا :مصطفي باين اوي
ياسمين بخضه :مصطفي لا مفيش انا هتجوز احمد
مايا:متكدبيش علي نفسك مصطفي صح
تغلق ياسمين الباب
ياسمين :مصطفي يبقا جوزي
مايا بصدمه :متجوزه
ياسمين :غصب المجنون خطفني
مايا بضحك :واللهي جدع
ياسمين :بتضحكي علي اي
مايا:علي الاقل انتي لقيتي حد يحبك وخطفك كمان الدور والباقي علي وحده مكروه من الكل
ياسمين :مايا
مايا :متخفيش مش هقول لحد وهتعملي اي مع احمد
ياسمين :دماغي واقف
تدق فاتن علي الباب
فاتن:يلا يا بنات
مايا:حاضر
تنزل مايا وكانت ترتدي جيبه قصيره وبلوزه كت
ينظر لها مالك بحده
مالك : انتي مش لبسه ليه
مايا :البعيد احول
حاول التحكم باعصابها لكي لا يقتلها وتواعد لها
مالك :والسنيورة طالعه مع راجل مش فرفور اطلعي يا مكلوبه البسي حاجه حشمه
مايا :انته لغتك مش فاهمه بتقول كلام شبهك
زفر بقوه وتكلم بلهجه لا تقبل النقاش
مالك :بقولك اطلعي البسي حاجه عدله احسن اقسم بالله فرحي عليكي الليله بدل الخطوبه
محمود: اهدأ يا بني
مايا :يوووووه اسمع يا زفت انته هو عشان انته هتبقا جوزي مفكر نفسك اسي السيد لا يا بابا انا مش امينه
محمود :مايا
فريده 😮:عسل واللهي اديله شويه
وقف امامها مباشرة ووجهه لا يبشر بخير يصفعها قلم يوقعها ارضا من شده الصفعه امام الجميع لم يهتم بأحد
مالك:دي هديه الخطوبه
تحسست وجهها وكانت في صدمه تلك اوى مرة يصفعها احد
مايا :انته بتضربني انا
مالك :واكسرلك دماغك كمان لو لسانك طول دا بس تهويش
فريده :مالك دا مينفعش
مالك بصوت عالي
مالك :مراتي وانا حر
محمود : تستاهلي انتي الي غلطانه
تنظر مايا لمالك بكره
مايا :_مش هتجوزك استحاله ابقا مع البني ادم ده
حملها رغم عنها وسط صراخها وذهول الجميع
ظلت تضربه علي كتفه
مايا :نزلني نزلني يا مجنون
احمد:مالك وخده ورايح فين
مالك : هكمل نص ديني واتجوز اختك المصونه
مايا :استحاله نزلني
مالك :افتح الباب بتاع العربيه يا احمد
فريده :مالك نزلها
زينب بشماته في خاطرها احسن خليها تتربا شويه
مايا :نزلني
يخبط مالك رأس مايا في رأسه لتفقد واعيها ويدخلها السيارة
ويتصل بمصطفي
مالك :هتلاقي مأذون وتعالوا علي الفيله دلوقتي
مصطفي : طيب
مالك :وانته يا عمي تعاله عشان توقع انته واحمد
فريده :مالك
مالك : هتجوزها واخلص من وش كل شويه خطوبه وفرح يبقا جواز علي طول
💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍
يصل مالك والجميع الي فيله مالك
ويحمل مالك مايا الي غرفته
مالك:بسنت لبسيه حاجه عدله مش عايز حد يشوفها اكده
بسنت :حاضر
ينظر مالك لمايا وهي نائمه
مالك : وقعتي ومحدش سمه عليكي
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
وفي الاسفل يحضر مصطفي المأذون
وكانت عينه علي ياسمين
ياسمين بخضه :نفس المأذون
يقف مصطفي خلف ياسمين وبصوت كحفيف الافاعي
مصطفي: اي رأيك
مالك :يلا يا حضرة المأذون دا وكيل العروسه ودول الشهود
المأذون :والعروسه فين
مالك :مخموده اقصد تعبانه شويه
المأذون :لازم توقيع العروسه وبصمتها
مالك :طيب هجيبلك توقعها بس اخلص
يصعد مالك للغرفه
مالك :انتي يا مفهوفه اصحي
بسنت :حرام عليك
مالك :اطلعي برة واقفلي الباب
بسنت: حاضر تخرج بسنت وتغلق الباب
يمسك مالك كوب من الماء ويقوم بسكبه علي وجه مايا
مايا بفزع :ماما
مالك :لا يا حيلتها انا مالك كابوسك الجديد
اسسسسسسسسستوب

reaction:

تعليقات