القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الهضاب

  

 رواية مطلوب عريس صعيدي الجزء الثالث



رواية مطلوب عريس صعيدي البارت الثالث

وفجأه يخرج مالك المسدس ويصوبه الي رأس ميار لترفع مايا وجهها اليه لتري انه لا يمزح فهو كان كالبركان الغاضب وعيونه مشتعله من الغضب
احمد :مالك دي اختي
مالك بعصبيه :وهي غلطت فيا مش فيك بت ذي دي تغلط فيا
مايا بتحدي:بت تبتك هتهدنني ببتاع لعبه
مالك :لعبه تحبي تموتي باللعبه دي
يرفع مصطفي المسدس من مالك ليطلق الطلقه في السماء
مايا بخوف:دا انته مجنون
احمد :مالك كنت هتقتل اختي
مالك :واقتلك انته كمان لو البت دي اتكلمت تاني
مصطفي:مالك لازم تتحكم بعصبيتك دي
مايا : هبلغ البوليس عليك انا مش هسكتلك انته فاهم
مالك : يا بت اتلمي هقتلك واللهي
مايا بتحدي:انا قدامك اهو
احمد :مايا اسكتي خالص مالك انا بعتذر بالنيابه عنه
مايا:بتعتذر ليه هو الي غلطان
مالك :انا مغلطش انتي مش شعرك منكوش هو اكده شعر البنات ولا لبسك المايع ده استغفر الله عامله ذي ابليس اللعين
مايا :كل ده عليا انا
مالك :ايوة انتي يا سحليه
مايا بغضب وتقترب من مالك
مايا :انا هوريك
مالك بتحدي :وريني انا موجود وانتي موجوده
مصطفي:_بس يا جماعه اي ده يلا يا مالك هنتأخر وانتي يا مايا متزعليش هو كده
احمد: من اول مقابله ضرب نار
يرحل مالك ويترك مايا تشتعل من الغضب وتتضرب الارض بقدميها كالاطفال
مايا :مغرور وهمجي
كان احمد واقف وفي خاطرها ليه لا هو الي قدر عليها بس اذاي
👮
وفي الطريق
مصطفي: عكننت علي البت
مالك :متجبش سيره المحروجه دي انا لو شوفتها تاني هقتلها
مصطفي بسخريه: هو انته سكتلها دا انته كان فاضل دقيقه وتجيبها من شعرها
مالك :_عارف كنت هعمل اكده بس هي مش حلالي ولا اقدر امسكها او عشان حرام لكنت جبتها من شعرها وضربتها علقه موت تحترم نفسها شويه
مصطفي😯:كل ده
مالك :مش عارف اخوه تاركه اكده اذاي
🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍
وفي القاهره
محمود:بقولك عايزك تدور علي واحد صعيدي كده كويس
احمد:_ليه
محمود:عشان اجوزه اختك
احمد:نعم بدورلها علي عريس صعيدي
محمود:ايوة ده الي يعرف يشكمها
تأخذ زينب الهاتف من محمود
زينب:ايوة هو الي يقدر يشكمها ويخليها تحترم نفسها شويه
احمد:انتوا تعرفوا تيجوا اسكندريه
زينب:ليه
احمد:_لاقيت العريس ده صعيدي ومخابرات ومش هيشكمها بس دا هيربيها
زينب:_وهتعرف تقنعه وتقنعها
احمد:سيبهالي دي
👵
وفي الاسكندريه في بيت مالك
فريده :واخيرا اتأخرت
مالك :_قبلت واحده مفهوفه في عقلها
مصطفي:يا اخي ارحم كنت هتموتها
فريده :بت مين دي مالك والبنات😀 احكيلي يا صاصا
مصطفي:اخت احمد صاحبنا بس هي ومالك اتخانقوا
مالك :دي لسانها عايز القص وبزمتك دي منظر بت لو كانت اختي كنت قتلتها
مصطفي😏:بنتا كنت هتعمله
فريده😅: والبنت سليمه لسه
مصطفي:_الحمد لله بالصدفه
فريده:حلوة
مالك: اسألي المحترم الي جمبك
مصطفي:انا دنا غلبان وبعدين عندي بتاعتي
فريده : طيب الفطار جهز
🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍🙍
وعند مايا
كانت غاضبه وتكسر كل شئ
ياسمين :مالك
مايا :واحد قليل ذوق بيتريق عليا
ياسمين: متحطيش في دماغك كلام حد
مايا :انا يتقالي سحليه ومنكوشه
ياسمين😅:مين قالك كده
مايا :الزفت الي اسمه مالك ده
ياسمين :تقصدي مالك الشهاوي ملقتيش غير ده
تدخل فاتن
فاتن :انا راحه المول حد عايز يجي
مايا:انا
ياسمين :وانا
اما احمد فكان يفكر في كيف يقنع مالك بالزواج من مايا ليتصل به
احمد : انته فين دلوقتي.
مالك :في بيتي هكون فين
احمد 😅:انته مش عايز تتجوز
مالك:يا وش الفقر عايز اي مش كفايه اختك الصبح انا لو شفتها تاني مش هسيبها غير لم ربيها
احمد :بالضبط دا الي عايزة منك
مالك:عايز اي
احمد:تتجوز مايا
مالك :_اتجوز اختك؟
احمد :ياريت ويبقا عملت معايا معروف عمري ما انساه
مالك :في حد عاقل عايز يبيع اخته ولا هي عشان مش اختك شكلها اكده مش اختك عشان اكده حابب تقلل من قميتها
احمد : مايا اختي من اب بس بعتبرها ذي بنتي وبحبها وبخاف عليها عشان كده اخترتك انته وبعدين انته مش بدور علي عروسه
مالك : انته عارف انته بتقول اي دلوقتي انته عارف طبعي كويس واختك مش هتتحملني يوم
احمد : هحكيلك عنه
يحكي احمد لمالك عن مايا كل شئ
مالك :انته متأكد ان دي ذي البنات
احمد:عرفت بقا انا اخترتك ليها ليه
مالك : هفكر
ليغلق الخط وتترسم علي وجهه ابتسامه خبيثه
مالك :فرصه وجت لي انتقم منك علي الي قولتيه ورحمه ابوي لهربيكي يا منكوشه
وفي المول
كانت مايا تشتري الاغراض لتجد طفله صغيره تمسك بيدها
مايا بحنان : الله حلوة اوي عايزة اي يا كوكو فين مامتك
الطفله :معنديش ماتت وسبتني
مايا بحزن وتضمها :انتي ذي تعالي اجبلك شبسي وسندوتشات اسمك اي صحيح
الطفله :اسمي امال
مايا :وانا مايا تعالي يلا
تذهب الطفله مع مايا وتشتري لها الاغراض
ياسمين :مين دي
مايا :امال
فاتن :تعرفيها
مايا :لا بس هي شكلي امها ماتت واكيد عندها مرات بفكر اتبانها
ياسمين :مفيش تبني
مايا :اتكفل باموله يعني موافقه يا اموله
فاتن :مايا حبيبتي انت دماغك دي جيباها منين
مايا :ليه
فاتن:عشان زمان ابوها قالب الدنيا عليها
تعالي نوديها لامن المول
مايا :طيب
تذهب مايا والجميع لامن
الامن :ايوة في واحد بيدور علي بنته ونفس الصورة
يتصل الامن بالرجل ويحضر وتتعؤف امال عليه
مايا :خلي بالك منها خدي يا اموله ده رقمي لو عوزتي اي حاجه انا موجوده
كانت فريده وبسنت في المكان
فريده :سبحان الله الي يشوف طريقه لبساها ميشفش حنيتها علي الطفله
بسنت :ربنا يهديها
فريده :فعلا المظاهر خداعه
👮👮👮👮👮👮👮👮👮👮
واثناء خروج مايا من المول تصدم في جسد قوي كانت ستقع لكنه امساكه وحاوطت يده خصرها حتي لا تقع
مايا بفزع :انته
مالك :انتي تاني
مايا : اللهم ما طولك يا روح سبني يا بتاع انته
مالك حاضر
يتركه مالك لتقع علي الارض
مايا بتألم :واحد غبي
مالك :مفيش اغبي منك انتي الي قولتي سبني وبعدين ينخفض لمستواها ويمسكها من شعرها امام الجميع
مالك :لسانك يطول عليا مش هسكتلك فاهمه يا سحليه
مايا :سيب شعري يا متخلف انته
زاد قسوته وامساكها بقوه اكبر وجعلها تصرخ من الالم
فاتن :مش ده صوت مايا
ياسمين :اه
مالك:قولتلك لسانك ميطولش انا سكتلك مرة مش هسكتلك تاني
مايا :سبني يا مجنون هبلغ عليك
مالك بسخريه :بلغي عندك اقسام الشرطه كلها بس انا خط احمر فاهمه
تأتي ياسمين وترا مالك ومايا
ياسمين :مايا مالك
مالك :اتزحلقت وقعت
اما مايا فكانت تنظر اليه بغضب واقسمت ان تنتقم منه
ياسمين :انتي بخير
مايا : ايوه
فريده:مالك انته جيت
مالك :خلصتي
فريده :اه وتنظر لتجد مايا
فريده بابتسامه :اهلا يا حبيبتي
مايا :حضرتك بتكلمني
فريده :ايوة انته تعرفه يا مالك
مالك :_معرفه سوده بعيد عنك
فريده بضحكه :متزعليش هو كده
بسنت : انتي اسمك ايه
مايا😊:مايا
بسنت:اسمك حلو وانا بسنت
فريده :وانا ابقا ام مالك وبسنت
مايا :ام الشيطان المغرور ده اذاي
نظر مالك اليها بحده
مالك بحده :انتي اي لسانك طويل ليه
فريده :ملكش دعوه هي بتكلمني انا مش انته
بسنت بضحكه : هو كده يا مايا متزعليش
فريده :اومال فين والدتك يا مايا
مايا بحزن:معنديش
فريده بحنان:ممكن تعتبرني ذي امك
مايا : ؟؟؟؟
فريده :مالك
مايا :اول مرة حد يقولي كده لتضمها مايا وسط استغراب الجميع.
فريده :من النهارده انتي ذي مالك وبسنت
بسنت :وانتي
ياسمين :اسمي ياسمين مايا تبقا بنت عمتي اسمي ياسمين الشناوي
بسنت باستغراب:سمعت الاسم ده قبل كده
فريده :مايا انا موجوده لو عوزتي اي حاجه انا موجوده
مايا 😏:انتي متأكده انك ام الشيطان ده
مالك بحده :انا معمر المسدس علي فكره اي كلمه تانيه هفرغه فيكي
مايا 😑:هبلغ عليك
بسنت :يلا يا مايا ماما هتعملنا محاضره
مايا : حاضر فرصه سعيده طنط فريده وبسنت فرصه زفت وطين يا مالك
مالك في خاطرها وانا هخاليهالك طين بجد بس اما تيجي بيتي يا حلوة هندمك علي لسانك ده
فريده : بنوته عسل
بسنت :اه بس مش محجبه وطريقه لبساها
مالك :عجبتك يا ام مالك
فريده :ايوه
مالك :_هجبهالك قريب قوي
فريده : بجد الف مبروك يا بني
مالك :بس نروح لاهله الاول ونشوف رأي المحروسه المجنونه دي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وفي غرفه ياسمين تدخل ياسمين الغرفه لتجد
مصطفي:حمدلله علي سلامه الهانم
ياسمين:انته
مصطفي:اي شفتي عفريت
ياسمين بتوتر:انته جيت هنا اذاي
مصطفي :انتي نسيتي اني ضابط جيت من الشباك
ياسمين :عايز اي يا مصطفي
مصطفي بحده :كنتي فين
ياسمين :وانته مالك واتفضل اطلع من هنا حالا
مصطفي بسخريه :لا انتي نسيتي الي بينا
ياسمين :مفيش حاجه بينا انته هتستعبط
مصطفي :بقولك اي متختبريش صبري عشان ان زهقت ومش هسكت اكتر من كده
ياسمين :يوه كام مرة قولتلك لا يعني لا
مصطفي بغضب:انا صبرت عليكي كتير اوي بس انتي الي جبتي لنفسك المشاكل واستحملي الي هعمله بقا
ياسمين: مش خايفه منك واتفضل اطلع احسن ما حد يجي
مصطفي :ماشي يا بنت الشناوي
يخرج مصطفي ويترك ياسمين في قلق
ياسمين بخوف:انا الي عملته ده ربنا يستر وميتهورش
🙎🙎🙎🙎🙎🙎🙎🙎🙎🙎
وعند احمد
احمد:الو
مالك : هاجي بكرة الساعه ٧ عشان اطلب ايد المفعوسه اختك
احمد بفرحه :تمام
مالك :بس عارف لو اختك رفضت هقتلك انته وهي انا
احمد :مش هترفض هتوافق
مالك :هنشوف سلام عشان عندي اجتماع مع الزفت الي اسمه ياسر
احمد: سلام
يذهب احمد الي غرفه مايا التي كانت تتكلم علي الهاتف وعندما تراه تغلق بسرعه
احمد: بتكلمي مين
مايا :وانته مالك ومش تخبط
احمد:نسيت 😋
مايا :عايز اي
احمد:في عريس متقدملك
مايا باستهزاء:ومين ده كمان
احمد:مالك الشهاوي
مايا بصوت عالي:نعم يا خويه مالك
احمد:حلو صح😅
مايا :دا علي جثتي اني اتجوز الكائن ده
احمد :ده لطيف خالص وكيوت خالص
مايا :اوي اوي بامارة امبارح جواز لا ومن الكائن ده استحاله
اسسسسسسستوب
يا ترا مالك هيتجوز مايا؟
مايا مخبيا اي وكانت بتكلم مين؟
مصطفي كان بيتكلم عن اي واي علاقته بياسمين؟وبسنت سمعت الاسم قبل كده فين

reaction:

تعليقات