رواية حب بعد خيانة الفصل الرابع 4 بقلم مريم

 رواية حب بعد خيانة الفصل الرابع 4 بقلم مريم

رواية حب بعد خيانة الجزء الرابع 

رواية حب بعد خيانة الفصل الرابع 4 بقلم مريم


رواية حب بعد خيانة الحلقة الرابعة

الفصل الرابع

ماهي:انا !!
اعمل ايه .... أنت متدخلنيش في مواضيع كبيره كده .... أنت عارف بتتعامل مع مين .... مع سيف الأنصاري .... دا ممكن يوديك في ستين داهيه ..... أنت بتحسب علشان سابك المره الي فاتت يبقي هتتمادي فيها .... سوري في اللفظ .... أنت بالنسبه ليه ولا حاجه .... شوف حجمك واعرفه كويس
جاسر:انت لو فضلتي هنا انا ممكن اقتلك غوري من وشي دلوقتي
ماهي:هغور .... بس انا كنت مجرد بفكرك انت مين وهوااااا مين
مشيت ماهي وسابت جاسر بيفكر يتصرف ازاي مع سيف
___________
سيف بيتكلم مع جاسمين ف الفوون:

سيف: جاسمين بكره هاخدك ونروح سيتي
جاسمين : اي ده ليه
سيف: علشان هجبلك هدوم محجبات وتجيبلي كل اللي عايزه لجهازك ي عروسه
جاسمين ؛ انا هتحجب!!
سيف: ايوا مستغربه ليه
جاسمين : لا بس ماشي مااشي
سيف: بكره الساعه 5 هعدي عليكي
جيسي: ماشي
سيف: يلا سلاام
جيسي: سلاام
___________
تاني يووم:

ف سيتي ستارز:-
واقفين قدام محل للملابس الحريمي
جاسمين: سيف روح شوف مكان بعيد عن هناا عايزه اشتري شويه حاجات
سيف:ليه يعني ما تشتري وانا وافق
جاسمين بحرج: ما هو مينفعش
سيف: هدخل معاكي يعني هدخل وفعلا دخل معاهاا المحل
وسيف لما شاف انه فعلا للنساء وقد اي جاسمين محرجه انه معاها
سيف بهزار: ما انا كده كده هشوفهم عليك فايه رايك انا الي اخترهم ليك😂
جاسمين :انت رخم.....
وخلصوا وخرجوا ......

تاني يوم:
سيف:ايه رايك آخذك تقابلي ماما
جاسمين :اكيد موافقه
سيف:طب لو قالت حاجه تضايق عديها علشان خطري انا

جاسمين:بمعني؟
سيف:بصي يعني متزعليش من طريقه كلامها معاكي.توعديني ...
جاسمين :أوعدك .....يلا بينا
سيف:يلا ... اركبي ...

في فيلا الأنصاري :

ايمان بصوت منخفض لسيف:جبتها بردوا ....
سيف بنفس نبره الصوت : أرجوك يا ماما ... علشاني انا ....
جاسمين واقفه تتفرج علي جمال الفيلا وعلي حجمها .... الي أصغر غرفه فيها في حجم الشقه بتاعتها
سيف:ايه رايك افرجك

جاسمين :ومالوا
سيف بصوت منخفض:بالمره نبعد عن أمي دلوقتي

جاسمين:بتقول حاجه ....
سيف:بقول يلا بينا ؟....
وفضل يفرج فيها وهي مذهوله
سيف:دي بقي غرفتي انا ....

جاسمين : اااه ....جميله حدا
سيف:هسيبك ....ماشي....
جاسمين قعدت تتفرج في الغرفه ....
ووقفت علي السرير وقعدت تتنطت
سيف دخل :
سيف:بتعملي ايه يا مجنونه

جاسمين وهي بتتنطط:تعال دى السرير ده جميل اوي
سيف:اجي فين ...
انزلي لو ماما شافتك هتبهدلك
وفجاه دخلت ايمان .....
ايمان:ايه الي بيحصل هنا
جاسمين نطت بسرعه من علي السرير
سيف هيتكلم. .
. جاسمين قاطعته :برتب السرير ... أصلوا مبهدل
ايمان:ومين الي بهدلوا. ...
سيف:ماما جاسمين هتتغدي معانا النهارده
جاسمين :لا انا كدا اتأخرت زمان ماما مستنياني
سيف:هتتغدي وبعدين تمشي

جاسمين : سيف.....

قاطعها:جاسمين انا كلمتي مبتتغيرش
واتغدوا ......

جاسمين :اتغدينا اهوا يلا بقي علشان أمشي
سيف:يلا ....
في السياره:

جاسمين :غرفتك تحفه يااه مستنيه اليوم انها تكون ليا انا كمان
سيف:ليك !ليك ازاي
جاسمين ؛هو انا مش هبقي مراتك
سيف:لا ماهو هيكون في واحده ثانيه غير دي بتاعتنا احنا الاثنين ....ولازم نشوف مكان نعيش فيه لوحدنا بعيد عن ماما بالذات

جاسمين ؛وبعدين انا مش عارفه انت ليه خايف من مامتك كده ...دي كيوت خالص

سيف:هاهاهاها ... كيوت ... دي بتقول كيوت دا انت لسه هتشوفي الكيوت علي اصولوا. ...
ووصلت بيتها...
وعدت الأيام .... وكل يوم بيزيد حب وتعلق سيف بجاسمين
وأكتر حاجه بتعجبوا فيها برائتها وكمان جنونها
عند جاسر

جاسر بيفكر هيعمل ايه ..... يقتلها ... لا لا هو مجنون
يخطفها !ولا يرجعها ويوهمها بحبوا ليها تاني .... بس اكيد المره دي مستحيييل طب ليه ميحاولش مش ممكن ينجح. .. ولو فشل مش هيخسر حاجه ...ولا يعمل ايه ....
وجه يوم الخطوبه ....

جاسمين :ايه رايك نقوم نرقص
سيف:ماشي .....بس حاسبي .....

جاسمين :احاسب علي ايه ؟
سيف:انت نسيتي آخر مره كنت برقص فيها معاكي ...
جاسمين :ااه يوم خطوبه مي واياد
سيف :ااه ... ساعه ما كنت هتوقعي
والمره دي بقي انتي بفستان مترين قدامك وتلاته وراكي
من الآخر كده متأكده انك مش هتكسفي نفسك ...وهتقعي

جاسمين :انت بتتريق عليا يا سيف
طب هقوم أرقص .. يعني هقوم أرقص ....
سيف:يلا بينا ...
وقاموا يرقصوا ....

جاسمين كانت صعب عليها ترقص بفستان كده وكمان كعب عالي وفعلا راحت جايه واقعه ....
سيف وقع علي ضهره ...وهي وقعت فوقه
سيف:مش قلتلك آرتاحتي ...
جاسمين :الحقني يا سيف مش عارفه أقوم ...
سيف:يعني انا الي عارف اتحرك ...
واياد ومي ادخلوا وقوموهم من علي بعض
والناس كلها كانت بتصور
سيف: فضحتينا ....
جاسمين :ايه رايك نقوم نجرب تاني ....
سيف:انت بتهزري ....
جاسمين :لا... مبهزرش ولسه جايه تقوم ....
سيف:اقعدي يا حبيبتي لحسن اسيبلك القاعه وامشي
جاسمين :علي انا كنت بهزر ويشوف هتعمل ايه
سيف:الفتره الجايه لازم تتعلمي ترقصي بالفستان والكعب
علشان الفرح
دا انتي النهارده كنت مسخره .... 😂😂
جاسمين :انت بتضحك ....
وعدي اليوم علي خير .....

وفي يوم:

جاسمين لقت جاسر في البيت وهي راجعه من شغلها ...
جاسمين :انت ... ايه الي جابك هنا انت عارف ان انا مش طايقه اشوفك تاني بدأ يقرب منها واحده واحده وهي تبعد
جاسر:جاسمين انا بحبك ...وده كان زمان قبل ما تعلق بيك ... صدقيني انا عمري ما كنت عايز ااذيكي ابدا

جاسمين :ابعد عني والكلام ده انتهي ....
جاسر:يعني انت مش مصدقاني
جاسمين :ولا حرف ... وبعدين مين الي دخلك هنا وفين ماما
جاسر:متقلقيش مامتك عند اعمامك يعني احنا الاثنين انا وانت هنا وبس ... وناخد الي انا عايزوا يعني هاخدوا
وبدأ يقرب منها ... وهي تجري وتصوت وجاسر راح يقفل باب الشقه ..... وكان بدأ يقرب منها ويحاول يقطع هدومها وهي بتحاول تمنعه وتصرخ وبتبكي وبتترجاه يسيبها
بس مره واحده سيف دخل ....خنقوا وكان هيموتوا
سيف: بقي انت جاتلك الجراه انك تعمل كده
جاسمين :سيبوا يا سيف بلاااش أرجوك علشان خاطري
سيف:ادخلي جوه يا جاسمين واقفلي الباب عليك

جاسمين :سيف ....
قاطعها بنبره صوت عاليه جدا لدرجه انها خافت وجسمها بدأ يرتعش :ادخلي ....
جاسمين رجليها اتجمدت مكانها وأول مره تشوف سيف بالحاله دي
ودخلت بالعافيه زي ما قال ...
سيف:ايه رايك تقابلني راجل لراجل
جاسر وقع علي الأرض و بيحاول ياخد نفسه
بس جاسر قام وطلع بره الشقه
وسيف سابه يمشي بكل سهوله
دخل لجاسمين ال لقاها مغمي عليها بدأ يحاول انوا يفوقها. ... وأخيرا فاقت
جاسمين : قتلته ....
سيف:لا علشان خاطرك انتي بس سببته يمشي

جاسمين بدموع: انا مش عارفه لو انت مكنتش جيت كان اي هيحصل
سيف خدها ف حضنه: محدش هيقدر يلمس شعره واحده منك..وكمل بضحك غيري😂😉
جاسمين : ع فكره انت رخم
سيف: عارف عارف...م يلاا نروح نتغدا مع بعض
جاسمين: مليش مزاج
سيف: انا مش باخد رايك يلا قوومي وشدها من ايدهاا للعربيه
جاسمين : مجنون وربي
سيف: بيكي وربي

____________
وهماا بيتغدوا:
يجي واحد يسلم ع جاسمين وسيف واقف متعصب
ياسين: جاسمين اخبارك عاش من شافك
جاسمين: اهلا ياسين
ياسين: اخبارك عامله اي
جاسمين: الحمدلله
وبصت ع سيف لاقيته موولع
جاسمين: احب اعرفك سيف خ..
قاطها سيف: جوزهاا
جاسمين اتصدمت منه😳
ياسين بص لجاسمين وقال: اي ده اتجوزتي
سيف يحط ايده حولين وسطها ويشدها له: اه مفيش مبروووك بقي
ياسين: مبرووك طبعاا بعد اذنكوو بقي
جاسمين لسه هتتكلم
سيف بعصبيه: ولا كلمه قداامي يلا
جاسمين خافت منه وراحت معاه بس اتفاجات انه خدها البيت بتاعه!
جاسمين : احنا اي جبنا هنا
سيف: مش عاايز اسمع صووتك
وشدها م ايدهاا لحد الاوضه بتاعته ومردش ع امه وهي بتنادي عليه ولما وصل اوضته قفل الباب بالمفتاح
سيف بعصبيه وصوت عالي: مين الزفت ده

جاسمين بخوف ودموع: يا يا ياسين
سيف: ما انا عارف انه زفت ياسين ايوا مين برضو
جاسمين: كان جاري
سيف مسك ايدهاا جاامد واتكلم بعصبيه اكبر: ااه جارك طب بصي بقي لو شوفت الكائن ده تاني هقتلوو ونصيحه مني بلاش تشوفي غيرتي يا جاسمين هتندمي
جاسمين بدمووع: ايدي ي سيف بتوجعي
لاحظ سيف فعلا انه ماسك ايدها جامد وسابها وراح جاب مرهم وحطه ع ايدهاا

جاسمين ف نفسها: انت حنين ولا عصبي ولا اي بالظبط مش عارفاك طريق بس اللي اعرفه اني بحبك ي سيف
سيف: اسف ي ملااكي بس مقدرتش امسك اعصابي وانا بغير عليكي جدا
جاسمين بدموع: انت خوفتني منك ي سيف
سيف: اسف ي عمري
جاسمين : لا مش متقبله اسفك وعايزه امشي..انت زي م كنت هتضربني دلوقتي هتضربني بعدين..روحني ي سيف
سيف قرب منها اووي لدرجه انها لازقة في الحيطه
سيف بهمس: انا بحبك ي جاسمين والله بس بغير عليكي اعمل اي ف حد يكون معاه قمر زيك ي ملااكي وميغرش عليه
جاسمين بهمس:بس انت كنت هتضربني
سيف: مقدرش والله..وعلشان كده هعوضك ع عصبيتي دي
جاسمين: ازاي!
سيف: كده..وقرب م شفايفهاا وطبع عليهاا بووسه خفيفه وبعدين بعد علشان يشووف جاسمين اتضايقت او حاجه لاقها مستسلمه تماما وده شجعو اكتر انه يبوسها تاني بس المره دي طول فيهاا وهي لفت ايدها ع ضهره وبتلعب ف شعره وفجاااه الباب يخبط

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-