القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب بعد خيانة الفصل الثالث 3 بقلم مريم

 رواية حب بعد خيانة الفصل الثالث 3 بقلم مريم

رواية حب بعد خيانة البارت الثالث

رواية حب بعد خيانة الفصل الثالث 3 بقلم مريم


رواية حب بعد خيانة الحلقة الثالثة

سيف:جاسمين
جاسمين :خير
سيف:كنت عايز اعزمك علي الغداء النهارده
جاسمين :اكيد في حاجه
سيف:عايز اقعد اتكلم معاك اصلي برتاح وانا بكلم معاكي
جاسمين :اشطاا هتيجي تأخذني الساعه كام
سيف:4 العصر مناسب
جاسمين :اشطااات
في المطعم:

سيف:عملتي ايه مع جاسر

جاسمين :ولا سأل من ساعه يوم الخطوبه
سيف :وانت مسالتيش عنه
جاسمين :لا طبعا ... اسأل عنوا هو مين المفروض يسأل علي مين هو احنا مش هناكل اصلي جعانه اوي
سيف:😂 حاضر تاكلي ايه بقي
جاسمين؛انت بتضحك علي ايه وبعدين انت مش جعان
سيف:لا اصلي فطرت الساعه 7 الصبح
جاسمين :الساعه 7 ومكلتش من بعدها
سيف:هو انت بتكلي كام وجبه في اليوم
جاسمين :علي حسب
سيف:يعني ايه علي حسب طب المتوسط وجبتين

جاسمين :😂😂مين ده الي وجبتين. ....
سيف:تلاته
جاسمين :زود
سيف:ازود .اربعه
جاسمين :كمان
سيف:بتاكلي اكتر من اربعه بس مش باين عليكي
جاسمين :انا كل ساعتين باكل دا انت متعرفنيش
سيف:اه افهم من كده ان انت وأكله قبل ما تيجي وكمان جعانه دلوقتي
جاسمين :لا مكلتش قبل ما اجي وعشان كده هموت من الجوع وانت قاعد تتكلم
سيف:😂 والله العظيم انت عسل
جاسمين :مش بقولك قاعد تتكلم وانا بموت من الجوع
سيف:خلاص شوفي تاكلي ايه يلا علشان انت جوعتيني
جاسمين :تأخذ من ده ومن ده ومن ده ومن ده وكمان من ده
اتفضل
سيف:بس كده ...
وهما بيتغدوا:
سيف:ممكن أسألك عنك انت وجاسر
جاسمين :السيره دي بتقلب مزاجي اتفضل.....
سيف:هو انتوا بقالكوا قد ايه مع بعض
جاسمين :حوالي سته شهور .....
سيف:وعرفتيه ازاي ؟
جاسمين: هو ابن صاحب بابا الله يرحمه فأنا عارفاه من وانا صغيره وسافر هو وعائلته كام سنه وبعدين رجع من سنتين وعرفتوا بقي في الفتره دي .. وفي الست شهور الي فاتوا قالي انوا بيحبني وعايز يتجوزني
سيف:وانت بتحبيه .....
انتي اساسا حاسه انوا بيحبك
جاسمين :.............
سيف:طيب
قاطعته:معلش سيبك من السيره دي دلوقتي اصلي من ناقصه
وفجاه جاسر اتصل بيها وراحت هي قفله عليه
سيف:ممكن تردي علي فكره

جاسمين :انا مش عايزه ارد انت مش قلتلي خليه يعرف قيمتك
سيف:ردي عليه يمكن يكون في حاجه مهمه
جاسمين :ماشي
وردت :
جاسمين :نعم
جاسر :************
جاسمين :وانت مالك
جاسر:*********
جاسمين :يعني وانت مالك افهمها زي ما تفهمها مع السلامه
سيف:ايه ده دا انت عصبيه جامد
جاسمين :بلا هم دي حاجه تحرق الدم
سيف:هو كان عايز ايه 😂
جاسمين :هو انا ليه كل أما اكلمك تضحك كده كان متصل يقولي انت فين وبتعملي ايه
وفجاه جاسر كان قدام جاسمين
جاسر:انت هنا بتعملي ايه
جاسمين :بتغدي ايه في حاجه .... ولا حضرتك عايز حاجه
جاسم :قومي يلا معايا
جاسمين : لا .....
جاسم قومها بالعافيه ومسكها من ايدها
سيف:حيلك ... حيلك هو مفيش حد مالي عينك ولا ايه
جاسم : وانت مالك
سيف:يعني ايه وانت مالك كنت مين حضرتك علشان تعمل فيها كده
جاسمين : قلتلك قبل كده ملكش كلمه عليا فياريت تحترم نفسك وكفاية فضائح لحد كده
جاسم:بقي كده يا جاسمين
جاسمين :ايوه وياريت تمشي كمان
جاسم :ماشي انا همشي
ومشي :
جاسمين ودموعها علي خدها:لو سمحت روحني
سيف:ماشي انا اسف لو كنت ..
قاطعته:انت بتتاسف ليه اساسا انت معملتش حاجه
هو الي بيدور علي حاجه تقلبها نكد
جيسي قاعده ف البيت وسرحت ف سيف وابتسمت لما افتكرته وهو بيسخنها علي جاسر
;ياتري عملتلي ايه يا استاذ سيف انا عمري ما سمعت اي كلمه من حد علي جاسر بس انت من ساعة ما ظهرت وانت مغير حياتي استرها ياارب وفجاه فونها رن
جاسمين:نعم
سيف: وحشتيني قولت اكلمك
جاسمين فرحت: انت متصل تستظرف بقي!
سيف: اسف يا ستي...المهم عايزك بكره في موضوع مهم في المكتب بتاعي قبل ما نخرج مع بعض
جاسمين:خير!
سيف:بكره بكره
جاسمين: ماشي ويلا علشان عايزه انام
سيف:ماشي ياستي سلاام
جاسمين: تصبح ع خير
سيف: وانت من اهله
ولما قفلت ابتسم وقال وانتي من اهلي!!
استغرب نفسه ليه قال كده بس قال عاادي ونام
اياد بيكلم مي ف الفوون
اياد:كنتي اميره انهاارده يا قلبي
مي: ما انت كمان كنت حلووو للدرجه خفت واحده كده ولا كده تاخدك مني
اياد: محدش يملي عيني غيرك
مي: بحبك اوووي اووي يا اياد
اياد:وانا اكتر والله
مي: لا انا اكتر بقي
اياد:انا اكتر😡
مي:والله اعورك انا اكتر
اياد: انتي اكتر خلااص اهدي😂
مي: ايوا كده
اياد:بقوولك اي
مي:هاا
اياد: بكره هتيجي الشركه ي روحي
مي:نعم!! لا مش هااجي
اياد: هتيجي
مي:طب خلاص يلا غوور علشان اعرف اصحي الصبح
اياد: مااشي لا الله الا الله
مي:محمد رسول الله
عند جاسر:
;مااشي يا جاسمين بتفضلي سيف علياا وانت ياسي سيف صبرك عليا ان ما ربيتك ومسك فونه واتصل علي ماهي
جاسر: ماهي تعاليلي البيت
ماهي بدلع: عيووني مسافه السكه واكون عندك
جااسر: يلاا
تااني يوووم:-
ف مكتب سيف قاعد مي واياد وجاسمين وسيف:-
سيف:بصوا جمعتكم النهاارده علشان عرفت حااجه عن جاسر
كلهم: جااسر!!
سيف: ايواا جاسر...وبدا يوريهم فيديوهات مسجله لجاسر مع بنات وفيديوو مع ماهي فيه:
ماهي: انت هتفضل مع اللي اسمها جيسي دي كتير
جاسر: لا طبعا انا عايزه المسها بس وبعدين هرميها
ماهي: ايوا بقي هو دي جسووري
جاسمين قاعده مصدومه ومش مصدقه اللي سمعته واللي شافته
مي: قولتلك قبل كده يا جاسمين بس انتي مبتسمعيش الكلام واديكي شوفتي بعينك
جاسمين كل اللي بتعمله انها بتعيط
اياد: خلاص بقي يا جاسمين واضحكي ضحكتك حلوه والحمد لله انك عرفتي حقيقته قبل ما في حاجه تحصل.. وبعدين ده حته واحد يعني انتي قوويه يلاا بقي نقوم نتغدا
سيف: اخرج انت مع مي يا اياد وانا هرجع جاسمين البيت
اياد ومي: مااشي
سيف فضل قاعد شويه مش بيتكلم واخيرا نطق
سيف: جاسمين تتجوزيني!!
جاسمين :**********
سيف:جاسمين انا عارف ان الظروف دلوقتي صعبه فهسيبك تفكري براحتك بس انا كنت عايز اقولك حاجه ..... انا دي اول مره احب بنت وأطلب منها الجواز انا اول مره ارتاح مع بنت انا اول مره اتكلم مع بنت بصراحه ويكون حاسس أن عايز اقعد معاها طول اليوم ... انا كنت بحسب أن البنات كلهم شبه بعض بس انت اثبتي ليا عكس كده ... انا مكنتش متوقع ابدا أن في يوم احب واحده او أفكر أن انا اتجوزها .... بس انت قلبتي حياتي كلها ......
جاسمين :سيف......
قاطعها:بلاش دلوقتي يا جاسمين لازم تقعدي تفكري الأول ........ ويلا اروحك وبعد ما تفكري ابقي بلغيني قرارك سواء أكان بالرفض او الموافقة
جاسمين :ماشي....
جاسمين رجعت البيت دخلت غرفتها وقعدت تفكر في طلب سيف منها للجواز
بس خلاص هي قررت هتعمل ايه من قبل ما تفكر ........
تاني يوم :
جاسمين راحت لمكتب سيف بس سمعت صوت جاسر جوه ففضلت بره لحد ما يخلصوا
سيف :انت ايه الي جابك هنا وازاي دخلت
جاسر:انا جاي أخذ الي انت اخذتوا مني
إنما دخلت ازاي دي فأنا جاسر
سيف :وايه الي اخذتوا منك بقي ....
جاسر:جاسمين .. دي بتاعتي انا بقي انا بقالي 6 شهور مستحملها وفي الآخر انت تيجي تأخذها كده....
سيف:طلام ما انت مش طايقها كده عايزها ليه ....
أنت أساسا متستهلهاش ....
جاسر:انا عايز منها حاجه واحده بس ......
قاطعه:واشمعني عايزها منها ما في الف بنت غيرها
جاسر: اهو مزاج .....
سيف:طب يا ابوا مزاج اطلع بره ومشفش وشك تاني وانسي ان جاسمين ترجعلك
جاسر: انا بقولك انا جاسر والي عايزوا بيأخذوا .....يالزوق بالعافيه جيسي بتاعتي انا ..
سيف:بره ...
جاسر خرج
جاسمين بعدها بشويه دخلت بتحاول تسيطر علي أعصابها
وبتتمني لو كانت مسمعتش حاجه .... بس الي مفرحها خوف سيف عليها وحبوا الحقيقي ليها
سيف:جاسمين ... ايه الي جابك بدري الصبح كده
جاسمين:انا خلاص قررت وأنا مواقفه انك تتجوزني

عند جاسر:

جاسر:بقي واحد زي ده يطردني ......
ماهي : يا حبيبي خلاص انسي جيسي ما انت يا ما قابلت بنات احسن منها الف مره واديني انا معاك اهوا
جاسر:لا جاسمين غير اي بنت .....
ماهي : ايه الفرق بقي .....
جاسر:انت مالك انت ....
ماهي : خلاص انا غلطانه يلا انا همشي ولما تعوزني ابقي كلمني
سيف أخذ جاسمين يتغدوا بره
سيف: ايه رايك نحدد معاد الخطوبه
جاسمين : بسرعه كده
سيف : اه .... بصي ايه رايك بعد أسبوعين
جاسمين :اثنين ......مش بدري شويه
سيف:لا مش بدري ولا حاجه بس انت بلغيني برأي مامتك وعائلتك
جاسمين :أن شاء الله
واتحدد معاد الخطوبه زي ما سيف كان عايز
ماهي:ها ايه رايك اهي جيسي هتتجوز سيف .....
جاسر:بس لو جيسي شافته بيخونها ...
ماهي: انت ناوي تعمل ايه ....
جاسر:مش انا الي هعمل انت الي هتعملي

لقراءة الجزء الرابع : اضغط هنا 
reaction:

تعليقات