القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب بعد خيانة كاملة بقلم مريم

 رواية حب بعد خيانة كاملة بقلم مريم

رواية حب بعد خيانة كاملة بقلم مريم

الجزء الأول

(جاسمين):البطلة بتاعتنا ، دكتوره صيدلانية متوسطة الجمال ، عيونها عسليه ، شعرها أسود طويل ، والدها متوفي وهي بتشغل علي شان تصرف ع والدتها ، صاحبتها المقربة مي

(سيف):البطل بتاعنا ، صاحب سلسله شركات ادويه ، جمالوا فوق الخيال، وكل البنات هتموت عليه بس هو مش بيفرق معاه بيكره البنات شايف ان كل همهم الفلوس وبس ، شعره اشقر ، عيونه زرقاء ، صاحبه المقرب إياد

(جاسر):جاسمين بتحبوا بس واخدها تسليه ، كل يوم مع بنت شكل ، شخصيتة عنيده ، جمالوا عادي عيونه عسلي ، شعروا بني داكن

(مي):صاحبه جيسي (جاسمين)الانتيم ، وبتحب اياد ، رقيقه اووي ودمها خفيف ، محجبه ودائما بتنصح جيسي

(اياد):صاحب سيف المقرب ، شريكه في الشغل ، محترم وملوش ف جو البنات،بس عنده مي رغم جمالها العادي ملكه جمال

(هاله):والده جيسي

(ايمان):والده سيف

(جمال):والد سيف ، ومشهور او العيله مشهوره بعيلة الانصاري

جاسر : ايه رايك نخرج مع بعض جاسمين

جاسمين: يا جاسر انا مش عايزه اخرج

جاسر بيمثل الزعل: ماشي جاسمين براحتك.....

جاسمين: لا خلاااص خلااص هخرج معاك بس متزعلش

جاسر:ايواا بقي يلا مستنيك ف الكافيه ده *****

جاسمين: اشطاا سلاام

جاسر: سلاام
___________________
ف مكان تاني:

اياد: اقعد بقي حولتني

سيف: مش قادر يا اياد الحجه قاعده تزن عليا اتجوز اتجوز عايزه افرح بيك

اياد: ما تتجوز

سيف: يابني البنات دول كل همهم الفلووس وبس

اياد: مش كلهم عندك مي مثلا

سيف: ربنا يخليك انت ومي لبعض هي قمه ف الاحترام بصرااحه

اياد: بمناسبه مي بقي مي وواحده صاحبتها هيجو يشتغلوو هناا

سيف: ينورو

اياد: اطير انا بقي علشان مي بتتصل

سيف: الله يسهلووو

اياد: كله من عينك المدورة دي

سيف ضحك:غور يااض

___________
اياد: كنتي فين يا هانم من الصبح

مي بخوف: كنت...... كنت

اياد: قولي يا مي كنتي فين ومردتيش

مي:كنت عند جارتنا وسبت الموبايل ف البيت

اياد:جارتكم مين!!

مي: طنط وفاء مامت عمار

اياد بعصبيه: مش قولت متروحيش عند الست دي تاني عشان الزفت ابنها اللي كل ما تروحي يبصلك بصات مش كويسه ولا انتي بقي عاجبك نظراته

مي اتضايقت من كلام اياد وعيونها دمعت: اسفه يا اياد بس هي قالتلي تعالي ساعديني وانا اتحرجت اقولها لا

اياد: ماشي يا مي بس متتكررش تاني

مي بصوت فيه دموع: حاضر

اياد: مالك

مي: مفيش

اياد: زعلتي صح!

مي: ليه وهو انت قولت حاجه تزعل

اياد: خلاص بقي متزعليش انتي عارفه اني بغير عليكي ومبحبش حد يبصلك...بحبك

مي: وانا كمان بحبك

اياد: هقفل انا بقي علشان عندي شغل لا الله الا الله

مي: محمد رسول الله

________________
جاسمين قابلت جاسر وقاعده معاه:

جاسر: وحشتيني اووي

جاسمين: وانت كمان..مش هتيجي تخطبني من ماما بقي

جاسر:استني بس شوويه يا قلبي وكل شئ يتعدل

جاسمين لسه هتتكلم تلاقي واحده جايه عليهم وبتقول: جااسر فينك مختفي فين كده

جاسر: ماهي

ماهي: ايوا ماهي مش بتسال يعني وتقرب منه وتحضنه

جاسر: وحشتيني يا بت

ماهي: وانت اكتر والله يا عمري مش بتيجي تسهر ليه زي الاول

جاسر:جاي بكره

ماهي: مستنياك

جاسر بيبص جمبه ملقاش جاسمين بس مهمهوش

جاسر: اقعدي بقي نتغدا مع بعض

ماهي: شوور

________________

جاسمين حاست انها ملهاش مكان واتضايقت علشان كده مشيت وكلمت مي تجيلهااا البيت

مي: حبيبي انا هروح لجاسمين البيت ماشي!

اياد: لا يا مي

مي: وحياتي عندك يا اياد عايزه اروحلها هي متضايقه شكلهاا وعايزاني اروحلها

اياد: طب بقولك ما تجيبي يا جاسمين وانا اجيب سيف ونخرج كلنا مع بعض واهو بالمره نتكلم عن شغلكو معانا

مي: اممم موافقه

اياد: نتقابل بقي ف نادي **** كمان ساعه

مي: مااشي

اياد: مي

مي: نعم

اياد: بحبك

مي ضحكت: وانا كمان بحبك اوووي

وقفلت معااه وكلمت جاسمين وقالتلهاا وف الاول رفضت بس بعدين اقتنعت بالفكره

reaction:

تعليقات