القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ابن عمي المدمن الجزء الرابع

 رواية ابن عمي المدمن الجزء الرابع

رواية ابن عمي المدمن البارت الرابع

رواية ابن عمي المدمن الجزء الرابع


رواية ابن عمي المدمن الحلقة الرابعة

البارت الرابع بارت كبير اهوه تفاعلوا عشان اكمل

_بس...
=ابوس ايدك مش قادر حاسس انى بموت
لبست عبايه وطرحة وطلعت على الصيدليه زى المجنونة
_لو سمحت
=نعم
_ممكن الدوا دا
=أفندم؟ ادرينالين أسف دا بيطلع للحالات الخطر
_فيه عندك مسكن قوى للجسم زى المخدر
=ايوة
_لو سمحت يا دكتور ممكن تيجى معايا البيت جوزى هيموت ومحتاجة مساعدتك بسرعة يا دكتور
الدكتور ساب الصيدليه لصيدلى زميله وخد الشنطة بتاعته وروحنا للبيت
فتحت الباب ولقيته على الأرض وجسمه بيترعش جامد وعيونه لسه سودا
_أمل فين الحقنة ومين دا
=دا...
*امسكيه بسرعة لازم ياخد الحقنة دلوقتى
_تمسك مين ابعدوا عنى اااه
مسكته وكان بيقاوم بعزم قوته إلى تكاد معدومه والدكتور عبي الحقنة واعطهاله ولقيته بعدها غمض عينه
_دكتور هو اى دا
=مخدر هيخليه ينام فترة صغيرة وهيديه شويه، للأسف يا مدام جوز حضرتك مدمن وأدمانه بقي عامل زى المرض إلى بيتفشي في جسمه وممكن يسبب مضاعفات كتير زى سقوط الشعر والتشنجات وال.. والموت انا اسف
فضلت اعيط من كلام الدكتور وانا شيفاه قدامى ومش عارفه هعمل اى
_طب طب والحل دكتور
=مفيش حل غير المصحة
_م مصحة
=هما هناك بيعالجوا كويس
_طب ونسبه إلى يرجع كويس كام؟
=الحمد لله موصلش للمرحلة الخطيرة اوى ممكن بنسبه كبيرة يرجع تانى
_الحمد لله يرب.. شكرا يا دكتور جدا مش عارفه اقولك اى
=العفو دا واجبي، بس لازم يتنقل المصحة بسرعة عشان حالته هتدهور زيادة
_يعنى اعمل اى دلوقتي
=انا ممكن اتصل بصاحب ليا في المصحة دى واخليه يجيب سيارة الإسعاف ومسعفين يخذوه
_لو سمحت بسرعة
=حاضر هتصل بيه اهو
اتصل بالدكتور صاحبه وقاله ان ربع ساعة وتيجى الإسعاف
_للأسف المخدر دا هينتهى بعد عشر دقايق
روحتله وحطيت راسه على رجله وحضنته وبدأت اعيط، كنت بعيط من قلة حيلتى وضعفي وعشان حاسه بيه وبوجعه

_ان شاء الله هيبقي كويس
=ان شاء الله.. شكرا جدا يا دكتور بجد ربنا يكتر من امثالك
_هفضل برا الشقه لغايه ميجوا يخذوه
طلع وقفل الباب وانا فضلت بصاله وبعيط بعد شويه بدأ يفتح عينه وحط ايده على راسه وبدأ يقول اه..
_أ أمل اى إلى جابنى هنا
=كريم متتكلمش ارتاح بس
_ج جبتى الحقنه
=ها.. اه جبتها
_هى فين؟ ومين إلى كان معاكى دا واعطانى اى؟
=مهو إعطاك الحقنة
_بس انا لسه حاسس ان محتاجها انتى بتضحكى عليا ومجبتيش حاجة صح انتى عاوزة تعملى اى بالظبط!!
=اهدى يكريم اهدى
_مين الى كان معاكى دا انطقي
فضلت ماسكنى من درعاتى من فوق وصاغط عليهم وكنت بعيط ومش عارفه ارد اقوله اى
فجأة الباب خبط
_م مين الى جاى دلوقتى!!
=هروح افتح اشوف مين
_ومين هيجى دلوقتي هو؟
=هو مين
_إلى كان معاكى من شويه.. انتى ناويه على اى يا امل
=اهدى يكريم عشان خاطرى كل حاجة هتبقي تمم
فتحت الباب وكان اتنين رجالة ووراهم الدكتور وقالهم ادخلوا
أسوأ مشهد في حياتى مر عليا كان اللحظة دى وهو بيصرخ وهما بيلبسوه البالطو الأبيض وماسكين ايده
_لا سبونى.. وخدنى على فين.. امل لاء خليهم يسبونى ويقلعونى البتاع دا
كنت بعيط وانا قلبي واجعى اوى وبصاله روحت حضنته وهمست في ودنه (كل حاجة هتبقي تمم)
خدوه ومشيوا وانا والدكتور واقفين كنت حاسه ان روحى بتتسحب منى
_متخافيش هيبقي كويس
=هو انا ممكن اروحله امتى
_دا عنوان المستشفي، ممكن تروحيله بكرة وتعرفي مواعيد الزيارة
=شكرا يا دكتور تعبتك معايا
_العفو.. بعد اذنك

الدكتور مشي وانا لسه بعيط دخلت الاوضه مش عارفه اعمل اى ولا اكلم مين كل إلى عوزاه انى اشوفه واطمن عليه.. شكلى وقعت في حبك يكريم او يمكن صعبان عليا مش عارفه إلى عوزاه ومتأكدة منه انى اشوفك كويس وبس
فضلت طول الليل قاعدة لوحدى وخايفه، لغايه مطلع عليا الصبح وروحت لماما.. خبطت على الباب ولما شوفتها مقدرتش امسك دموعى وحضنتها وفضلت اعيط

_مالك يبنتى بس في ايه.. هو كريم عمل فيكى حاجة!!
خدنى ودخلتنى جوا وفضلت اعيط ومش عارفه اقول اى وجه بابا
_في اى يا ساميه مالها؟
=من ساعت مجت وهى بتعيط مش عارفه حصل اى
_في اى يا امل مالك
سكت وبصيتلهم شوفت لهفتهم عليا واحساس بابا بالذنب انه جوزنى كريم.. مسحت دموعى وبصيتلهم
_بعيط عشان انتوا وحشتونى اوى(يعنى مش عشان كريم في المصحة تؤتؤ عشان وحشتوني)
=يعنى اخبارك تمام يبنتى
_ايوة يبابا الحمد لله.. كنتوا وحشنى اوى
قومت حضنتهم وقعدت تانى
_امال فين جوزك
=في البيت يماما
_عارف انك جايه؟
=ايوة طبعا دا حتى قولتله انا راحة لماما وبابا قالى ماشي ووافق على طول وكان نفسه يجى معايا بس ان شاء الله يبقي معايا
_ان شاء الله.. مبسوطة معاه
=ايوة الحمد لله دا طيب خالص
_الحمد لله ربنا يسعدك يبنتى
ضلت قاعدة عند ماما لغايه الظهر وقلتلها انى راجعة البيت عشان كريم ومشيت وروحت المصحة
_ممكن اعرف كريم مدحت الجمال في غرفه رقم كام؟
=102
_شكرا
=بننصح بعدم إرهاق المريض وتجنب العصبيه
_حاضر
فضلت ادور على رقم الحجرة لغايه موصلت فضلت واقفه وبعدين دخلت لقيته قاعد إلى آخر السرير ضهره للباب وبيبص وهو قاعد على المنظر من برا

_كريم انت كويس؟
=انتى اي إلى جابك هنا
_اهدي عشان خاطرى
=انا بكرهك يا امل، انتى اكتر حد بكره في حياتى

يتبع ..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا 
reaction:

تعليقات