القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنتى أصبحت شيطان الفصل الثالث 3 بقلم دودا حوده

 

 رواية بنتى أصبحت شيطان الجزء الثالث



رواية بنتى أصبحت شيطان البارت 3

#بنتي أصبحت شيطان
#الحلقه الثالثه
#بقلم دوداا حوده
انصدم لما شاف عمه عمر نايم جمبه
قام مفزوع من عالسرير اترمي في الأرض وقف لقاه وحده بتقومه وبتقوله متخليش ال40يوم يعدوا من غير ما تلاقيني
محمد :عائشه قومي
عائشه :مالك فيك اي يا حبيبي
محمد :عمي كان هنا
عائشه :عمك الله يرحمه ازاي يعني
محمد :عمي كان نايم مكانك
عائشه :اكيد بتحلم يا حبيبي
محمد :انا لازم امشي من هنا
عائشه :مبقاش ينفع
محمد :انتي اللي بتقولي كده
عائشه :انت ناسي الوصيه
محمد :خايف عليكم والله
عائشه :هنكون في امان
محمد :عائشه فوقي بقولك الفيلا فيها حاجه
عائشه :فيها ورث كبير باب الاوضه خبط راح ينفع
مريم :بابا ينفع انام معاك
محمد :من أمتي يا مريم
مريم :خايفه انام لوحدي
محمد :روحي وشوفي ولاء وخليها تنيمك
فريد :في حاجه يا استاذ محمد
محمد :هو فيه اي في حد يخض حد كده
فريد :تحت امرك
محمد :هو انت بتنام امتي
فريد :مينفعش انام وحضرتك تكون عايز حاجه
محمد :شوف حد من الخدم ينيم مريم
فريد :تحت امرك وكانت مديحه واقفه
مريم :لا بلاش دي
محمد. بنت عيب يلا روحي نامي وراحت علشان تنام دخل لقاه عائشه نايمه
محمد :عائشه انتي نمتي
عائشه :في حاجه يا محمد
محمد:بقولك مش عايز نقعد في الفيلا تقولي عايز حاجه
عائشه :انت قولت ليا كده امتي
محمد :نعم انا لسه كنت بكلمك من شويه
عائشه :انا من ساعات ما كلت وانا نايمه اه صحيح كنت عايزه اقولك حاجه
محمد :خير في اي
عائشه :في خدامه هنا بتتكلم
محمد:واي يعني
عائشه :لما كلمنتي قالت حاجه غريبه اوي قالت اني مقولش لحد اني عرفت انها بتتكلم وتاني حاجه لازم لقيها
محمد :هي مين
عائشه :معرفتش دخل الزفت اللي اسمه فريد وفي اللحظه دي شباك الاوضه اتفتح وكان في طيار هواء فظيع مع ان الجو كان حر وكانت ليله سودا علي محمد لحد الصبح والأمر طلع طبيعي خالص كل واحد بيشتغل في الفيلا
محمد :فريد انا عايز الخدامه اللي اسمها ولاء
فريد :معندناش حد اسمه ولاء
محمد :ازاي مش مراتي كانت واقفه مع بنت اسمها ولاء امبارح
فريد :احنا معندناش حد باسم ده وانا حضرتك تقدر تقوم تشوف بنفسك بس سؤال هي المدام عرفت اسمها ازاي
محمد :فريد انا مش مرتاح للفيلا وهمشي
فريد :قدامك ست خطوات لو عايز تمشي
محمد :واي هما
فريد :تعالي ورايا ودخل المكتب وطلع وصيه تانيه
فريد :ده جواب من عمك قالي لو حضرتك مقدرتش تكمل الوصيه لازم تنفذ الست شروط لازم تنفذ شرط منهم دول
محمد :في اي الجواب ده
فريد :حضرتك شوفه وانا هخرج برا واستني ردك
وفتح الجواب وكان فيه كل الاتي
عمر : ازيك يا محمد عامل اي انا جبتك هنا علشان تقدر تكمل اللي انا مگلمتوش بس عارف انك جبان زي ابوك ومش هتقدر عملت تعويذه أن لما تدخل الفيلا وتوافق علي الوصيه مينفعش تخرج إلا لما تنفذها وإلا تموت اه ومش لوحدك انت وعائلتك كلها اولا مبروك علي حمل مراتك ايون مراتك حامل من يوم ما دخلت الفيلا لان برضه انا السبب في الحمل ده لازم يجي الولي اللي هينفذ اللي مش هتقدر انت تنفذو شرط من الشروط دي علشان تخرج من الفيلا دي
#اولا تسيب مراتك لينا
#ثانيا ممكن بنتك تحل الموضوع
#ثلاثه تكون السبب في دخول بنت هنا وتقدر تكمل اللي مراتك المفروض تعمله
#تحرق البدروم اللي تحت بكل مافيه اه بس ده مش سهل لان نااااااار السموم تحت
#تجيب دجال يقدر يساعدك
#تحرق المصحف وخروجك هيكون في امان والورث كله ليك
محمد كان مصدوم جدا ومش عارف يتصرف ازاي مش هيقدر علي ولا شرط من دول
فريد :حضرتك خلصت
محمد :وانا لو فضلت 40يوم هنا بدون ما اعمل ولا حاجه من دول اي اللي هيحصل
فريد :هتخرج في امان انت والعائله مسافه ما المدام تولد
محمد :تولد اي علي 40يوم
فريد :انا معنديش اي علم غير أن فاضل 3ايام وبطنها تكبر
محمد :انا في كابوس وعايز افهم
فريد :معنديش اي حاجه اقدر اشرحها ليك بعد اذنك
محمد :اي المصيبه دي ازاي اعمل فيا وفي مراتي كده
ودخلت عائشه
عائشه :انت كويس
محمد :اكيد كل حاجه هتبقي تمام
عائشه :مش حاسه بكده
محمد :عائشه ارجوكي وسمعوا مريم بتصوت
جريوا عليها كانت واقفه في فرانده الفيلا
محمد :مالك فيكي اي
مريم :القط مات 😭
عائشه :معلش يا حبيبتي بس مين اللي وقعوا كده
مريم :هو لوحدوا
محمد :حبيبتي معلش مش معاكي القطه بتاعتك
مريم :ايوه معايا بس كنت بحبه اوي عمر
محمد :مين عمر
مريم :القط يا بابا
محمد :مين اللي سماه
مريم :مديحه يا بابا وكانت بتحبه
عائشه :مديحه ازاي وهي مش بتتكلم يا حبيتي
فريد :بس بتعرف تكتب
محمد :يالله بينا ندخل جوا
بقولك انا عايز اكلم حماتي
فريد :نعم
محمد :اكلم حماتي
فريد :ايوه ايوه تحت امرك واتصل بيها
محمد :ازيك يا ماما
الام :بخير يا حبيبي عائشه عامله اي
محمد :بخير بس كنت عايز اسال علي الايات اللي بتقريها علي المياه علشان عايزه اشرب مريم مياه مقرا عليها قران
محمد :الو الو انتي رحتي فين
فريد :موبيلي فصل هشحنه واخليك تكلمها تاني بعد اذنك
محمد :لا انا لازم اخرج نفسي من المشكله دي
من غير ما عائشه تحس
وبليل في اوضه مريم
مديحه :مالك زعلانه ليه
مريم :عايزه القط
مديحه : تيجي تودي ليه مراته
مريم :ازاي
مديحه جابت سكينه خدي يا مريم :اعمل اي
مديحه :ادبحي القطه جوزها عايزها شيفاه واقف زعلان ازاي
بصت مريم لقت القط واقف عالسرير ضخم ومنظره يخوف وفجاه الباب فتح وكان 😨😨😨
يتبع
فاضل فيها جزئين هينزلوا بكره

رواية بنتى أصبحت شيطان الفصل الرابع 

reaction:

تعليقات