رواية بنتى أصبحت شيطان الفصل الثانى 2 بقلم دودا حوده

 رواية بنتى أصبحت شيطان الجزء الثانى



رواية بنتى أصبحت شيطان البارت 2

# بنتي أصبحت شيطان
#الحلقه الثانيه
#بقلم ودوداا حوده
ودخلت الخدامه مديحه اخذت حاجه من الكومودينو وخرجت ثاني من غير ما تكلم احد
محمد:خذي هنا انت زي تدخلي علينا الاوضه واحنا نائمين
ومردضتيش عليه ولبس الروب وخرج وفضل ينده علي فريد
محمد: فريد يا فريد تعال هنا انا عايزه
فريد : تحت امر حضرتك خير في حاجه
محمد:ازاي واحده من الخدامين تدخل علينا الاوضه واحنا نائمين واكلمها كمان مش بترد عليا
فريد : اكيد مديحه اللي عملت كده وعلى فكره هي طرشه وخارصه ومش بتسمع
محمد : برده ماشي ازاي تدخل الاوضه من غير ما تخبط
فريد : انا حاسبها على الموقف اللي عملته ده
محمد: لا تمشي من هنا حالا
فريد : هو حضرتك نسيت الوصيه ولا ايه ما لكش الحكم انك تمشي اي احد الا بعد 40 يوم
عائشه : محمد يلا بينا احنا لا نمشي من هنا انا مش عايزه اعيش في الفيلا دي
فريد : ما بقاش ينفع يا هانم
عائشه :والله انا باكلم جوزي حاجه متخصكش انت وبعدين هو ايه اللي ما بقاش ينفع احنا محبوسين هنا ولا ايه
فريد : استاذ محمد طالما حضرتك وافقت على الوصيه يبقى لازم تكملها للاخر
محمد:عائشه تعالى نتوقع نتكلم في اوضه ما لو سمحت
عائشه : محمد انا بجد خايفه اعيش في الفيلا دي
محمد : طيب تعالى بس ونتكلم فوق
وطلعوا الاوضه
عائشه :اولا انا بحب بيتي و مرتاحه في جدا ثانيا انا كنت عارفه ان عمك شغال في المقابر وعارفه كمان كان بيحط اعمال في بق الميتين
محمد : اهو غار في 60 داهيه ملناش الا فلوسه
عائشه : لو بتحبني بجد يلا نمشي من هنا
محمد :عائشه لو سمحتي اقفي جنبي انا مش حابب اشتغل في شركه اللي انا شغال فيها فاهمه يعني ايه ان انا اشتغل في شركه عمي واكون انا كمان اللي صاحبها
عائشه : وهتقدر تقعد 40 يوم في الفيلا دي من غير ما تخرج ولا تروح في اي حته
عائشه :اوعدك يا ستي هم 40 يوم بس و بيع الفيلا دي واخذ لك مكان ثاني ونعيش فيه انا وانت وبنتنا مريم
عائشه :يا رب يعدي على طول بقى ال40 يوم دول والله العظيم انا حالتي النفسيه زي الزفت
محمد:كل حاجه بتعدي بس مهم انا مش مرتاح لفريد ده عايزين ننفذ مشروب الحرف عشان ما يجيش ويقول ان احنا عملنا حاجه تلغي الوصيه
عائشه : ماشي يا حبيبي حاضر
وتاني يوم مسكت التلفون الارضي تتصل بحد وجه السفرجي خد منها التلفون
عائشه ازاي تعمل كده خذ هنا كلمني لو سمحت ويظهر قدام منها
فريد :على فكره ده اخرس وما بيتكلمش
عائشه : وياتري في حد غير حضرتك هنا بيتكلم ولا ايه كل ما النساء لحد تقول ده اخرس ومش بيتكلم
فريد : حضرتك لو عايزه اي حاجه هنا في الفيلا تقدر تطلبيها مني انا
عائشه هو زي اخذ التليفون مني و يقفل السكه وانا اطلب تلفون
فريد : من ضمن الوصيه يا فندم ان حضرتك 40 يوم ما تكلميش احد تليفون ولا حتى موبايلك الشخصي
عائشه : لا احنافعلا الحقيقي في سجن ما فيش الكلام اللي حضرتك بتقوله ده
فريد : هانت يا هانم كلها 39 يوم كل حاجه هتتحل
محمد : خير في ايه
عائشه : ممنوع الكلام في التليفون كمان يا محمد شفت شفت الجمال اللي احنا فيه
فريد : يا فندم كل ده من ضمن الوصيه
محمد : مامه عائشه ست تعبانه ولازم تتكلم معها
فريد :طبعا يا وصيه على التليفون هنا وموبايلات حضراتكم بس موبايلي انا عشان خاطر مامتك حضرتك تعبانه هخليها تكلمك
عائشه : يا محمد انا مش هاقدر اعيش في الوضع ده
فريد : تفضل يا فندم كلمي مامتك زي ما انت عايزه اخذت التليفون والغريبه ان كان رقم مامتها مسجل على موبايل فريد
عائشه : ازاي بقى رقم ماما متسجل عندك لو سمحت
فريد : حضرتك احنا نعرف عنكم كل حاجه اكيد مش هنسلم ورثه عم استاذ محمد كده لاي حد وعندي كمان رقم باباك وارقام اخواتك
عائشه : ماشي اتصل بتليفون ومامتها رديت بسرعه
الام : عائشه عامله ايه يا حبيبتي عمال اتصل بك ما حدش بيرد انت فين يا ماما
عائشه : ماما احنا سافرنا انا ومحمد
الام : كده من غير ما تبلغينى مش مفروض انك تعرفيني
عائشه :معلش يا ماما والله لسفر دي فجاه انا ولو في اي حاجه رني على الرقم ده وانا هاكلمك
الام: ليه موبايلك فين
عائشه : معلش يا ماما هابقى افهمك بعدين
الام :خلاص يا حبيبتي تمام وفجاه سمعت صوت مريم بتصوت اقفلت التليفون وطلعت تيجي تشوف مريم فيها ايه
عائشه : مالك يا مريم فيكي ايه كنتي بصوتي ليه يا حبيبتي
مريم : القط يا ماما كلمني وقال لي يا مريم شرب اللبن
محمد: هههههههههههه معقول يا مريم القط هيكلمك برده
مريم : اه والله يا بابا وكان واقف على رجلي كمان
عائشه : حبيبتي القطط مش بتتكلم
مريم : بس توم اند جيري بيتكلم يا ماما
عائشه : حبيبتي ده مش حقيقي
محمد :يلا بينا نفطر ونسوا عشان يفطروا مكان الفطار شكله غريب جدا
محمد : ايه ده انا مش فاهم
فريد : دي كل الاصناف اللي عمال كان بيحب ياكلها
عائشه : طبعا انا مش هاكل حاجه ما اعرفهاش
فريد : حضرتك تقدري تقولي لي طبخ على الحاجه اللي انت بتحبيها وهو يعملها لك
محمد: تمام ماشي عايزين فطار العادي فول طعميه بيض بطاطس
فريد : تحت امرك يا فندم ربع ساعه الاكل يبقى جاهز وبص للخدم شيلو الاكل
وبليل كانت قاعده عائشه ومحمد
عائشه : كان نفسي اشتغل اي
محمد : ايه يا حبيبتي انت عليكي تحلمي وبس
عائشه : نفسي يبقى عندي بيوتي سنتر كبير قوي
محمد :ينفذ الحلم
عائشه : انا باتكلم جد والله
محمد :وانا كمان والله
عائشه : طيب انا جعانه تيجي ناكل
محمد: بصراحه اكلهم مش عاجبني ما تنزلي انت تعملي لينا حاجه كده انا كلها
عائشه : كنت هاعمل كده على فكره كلهم فعلا ميتاكلش تحس ان في حاجه غريبه كده
محمد: ماشي حبيبتي انا هدخل اؤخذ دوش وعقبال ما انت ما تجيبي الاكل
ونزلت عائشه تعمل الاكل
وكانت الخدامه ولاء واقفه
ولاء : تحبي اعمل لك حاجه يا فندم
عائشه: لا شكرا انا هاعمل ايه ده هو انت بتتكلمي ازاي اللي انا عارفه ان اكل هنا مش بيتكلموا
ولاء : وبتكلم اتمنى من حضرتك انا ما حدش يعرف حاجه عشان اقدر ساعدحضرتك
عائشه : مش فاهمه ساعديني في ايه
ولاء : اسعدك انك تلاقيها
عائشه : الاقي مين انت بتقولي ايه انا مش فاهمه حاجه
ودخل فريد
عائشه : خير في حاجه
فريد :انا جيت اشوف حضرتك عايزه اي انت عارفه انت عارفه ان كل اللي هنا مش بتتكلموا كده هتحتاج احد يفهمه الكلام تؤمري بايه حضرتك وانا اساعدك
عائشه : شكرا لحضرتك انا احضر العشاء واطلع على طول
فريد : تمام انا واقف عقبال ما حضرتك ما تخلصي
عائشه : لا حضرتك انت ممكن تتفضل تخرج بره احسن عشان اعرف اخذ راحتي في المطبخ
فريد : كلها39 يوم هترتاحي مني خالص
عائشه :اتمنى ذلك وبدات حضر العشاء وفوق في اوضه محمد كم ياخذ وسمع باب الاوضه اتفتح
محمد :عائشه انت جيتي لو سمحت عايزه بشكير عشان نسيت اخذ بشكير وانا داخل
ودتوا البشكير وخرجت
محمد: انتي مكسوفه يا روحي هههههههههههه وبص في وشها شفاها مكشره مالك يا عائشه حد ضايقك ولا ايه
وخرجت عائشه
وبعدها محمد ملقهاش في الاوضه فضل ينده عليها
محمد: عائشه عائشه انت رحت فين يا ماما
ووقف في نص الاوضه لقاه مكتوب بالدم علي المرايا لازم تلاقيني مافيش وقت وبعدها باب الاوضه اتفتح
عائشه : ايه ده انت واقف كده ليه يا ابني هتاخذ برد روح البس هدومك
وبص محمد علي المرايا ملقاش حاجه
عائشه : يا محمد انت فيك ايه ما بتردش علي ليه
محمد : انا حياتي ما فيش المهم انت كنت زعلانه كان فيك ايه كان في احد قال لك حاجه هنا في الفيلا
عائشه : انا زعلانه مين قال ان انا زعلانه
محمد : شكلك كان باين عليه قوي انت بتديني البشكير
عائشه : هههههههههههه محمد هو انت سخن مين اداك بشكير
محمد: ابدا ما فيش حاجه وبص كده وفضل يفكر طيب مين اللي دخل على وتنام بشير ايوه هي امراتي عائشه ايوه شكلها ازاي بس يا ربي
عائشه : طب يلا ناكل يا حبيبي وقعدت كلت ونام وهو مديها ظهره وهو عمال يفكر مين يا ربي اللي دخلت الاوضه
عائشه : محمد هو انت زعلان مني بتيجي ظهرك ليه بصلي
محمد: ابدا يا حياتي وكانت المفاجاه لما محمد بص ناحيه عائشه ولقاها😨😨😨
يتبع

رواية بنتى أصبحت شيطان الفصل الثالث 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-