رواية جارتى ضرتى كاملة بقلم دودا حودا

 رواية جارتي ضرتي كاملة



رواية جارتى ضرتى الفصل الأول

#جارتي ضرتي
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
فاتن :احمد يا احمد احمد قوم هتتاخر
احمد :هو انا مش هعرف ارتاح منك شويه ههههه
فاتن :حبيبي انت بتقول ان مديرك واقف علي غلطه منك مش عايزين تأخير
احمد :هاخد شاور عقبال ما تحضري الفطار .
فاتن :تمام يا حبيبي وسمعت فاتن صوت هبد عالسلم راحت تشوف فيه اي
دعاء :انا اسفه بجد اني بنقل الصبح كده انا دعاء جارتك الجديده
فاتن :اهلا بيكي لا يا حبيبتي انا فاتن
دعاء :خلاص الرجاله يعتبر طلعوا العفش ومافيش خبط تاني
فاتن :هو انتي ليه اللي وافقه معاهم
دعاء :علشان لوحدي مش معايا حد
فاتن :طيب ثواني هخلي جوزي يروح الشغل ونكمل كلمنا
دعاء :تمام ماشي ودخلت فاتن شقتها عشان تشوف احمد لبس ولا لسه
احمد : ايه ده انتي كنتي فاتحه باب الشقه ليه
فاتن : الشقه اللي قصادنا خلاص كنت سكنت
احمد : والله طب كويس
فاتن : بس بنت لوحدها يا حرام
احمد : بنت ومن انت صاحب البيت بيسكن البنات لوحدهم
فاتن : مش عارفه والله
احمد : المهم يا فاتن خلينا في حالنا و ملناش دعوه بحد
فاتن :طيب على الاقل هاعمل لها غدا النهارده وهاتيه لها حرام اكيد هي تبقى ملغومه في ترويق الشقه
احمد : ماشي يا ستي اعملي ليها اكل
فاتن : يلا بقى ان تاخذ السندوتشات دي وامشيي عشان متتاخرش على شغل
احمد : بقى كده عشان ما تتاخرش على شغل ولا عشان عايزه تعرفي الحكايه
فاتن : انا عيب عليك
احمد : خذي بالك من نفسك وما تنسيش النهارده ميعاد الدكتور
فاتن : معقول معقول انسى لا طبعا يا حبيبي مش هنسى
احمد : خذي بالك من نفسك يا حبيبتي وباس فاتن دمغاها ومشي
وعملت اكل فاتن وراحت ل دعاء
فاتن :انا قلت انك اكيد مش هتعرفي تعملي غدا في جبت الغداء وجيت ليكي نتغدى سوا
دعاء : والله انا لسه مفطرتش لحد دلوقت
فاتن : طب يلا عشان يبقى عيش وملح وانا هساعدك في ترتيب الشقه
دعاء. بجد شكرا لكي مش عارفه اقول لك ايه
فاتن : تقولي ايه ما فيش كلام يلا اقعدي كلي
دعاء : انتي اسمك ايه بقى
فاتن : انا اسمي فاتن متجوزه من خمس سنين
دعاء : وانا اتجوزت اربع شهور وطلقت
فاتن :ليه كده بس
دعاء : الحمد لله ما كنتش بحبه كان كبير عني
فاتن : طيب هو فين اهلك
دعاء :من ساعه ما طلبت الطلاق من جوزي وهو مش عايزاهم يعرفوني ثاني لانه هو اللي كان بيصرف عليهم
فاتن : معقول الكلام ده
دعاء : واكثر من كده والله الحمد لله على كل حال انا شوفت جوزك وهو نازل الصبح
فاتن :احمد اه حبيبي ربنا يخلي ليا انسان محترم اوي
دعاء :ربنا يسعدكم الحمد لله كلت انا خلصت المطبخ هقوم اعمل الشاي
فاتن :والله ما يحصل انا هعمل عندي
دعاء :كده كتير والله
فاتن :حبيبتي دي حاجه بسيطه
وخلصت الشقه معاها
فاتن :تمام ياقلبي كده
دعاء :ايوه طبعا ذوقك حلو اوي
فاتن : انتي اللي شقتك جميله معلش همشي انا علشان عندي ميعاد دكتور
دعاء :تحبي اجي معاكي
فاتن :لا لا ربنا يخليكي ريحي انتي تعبانه طول النهار وبعدين احمد جاي معايا
دعاء :تمام يا حبيبتي ونزلت فاتن راحت للدكتور
الدكتور :للاسف برضه مافيش امل بعد العلاج
احمد : برضه طيب والحقن
الدكتور :ملوش لازمه مدام فاتن عندها مشكله كبيره
فاتن :طيب نجرب نعمل الحقن يا دكتور
الدكتور :والله لو شايف ان في امل هاقول لك علمي
احمد : تمام يا دكتور بعد اذنك واخذ فاتن ومشي
فاتن : احمد لو عايز تتجوز انا ما عنديش مانع
احمد :انتي بتهزري صح عمري ما اعمل كده انتي عندي اغلي من اي حاجه
فاتن :والله ما هضايق
احمد :لو اتكلمتي تاني في الموضوع ده هزعل منك يلا اطعلي هجيب سجائر وجاي
فاتن :تمام ماشي وطلعت لقت دعاء فاتحه الباب
فاتن :ازيك يا دعاء
دعاء : بخير ايه عملت ايه عند الدكتور
فاتن : برده ايه ما فيش امل للخلفه
دعاء : هي مشكله عندك ولا عند استاذ احمد
فاتن : لا لا احمد كويس المشكله عندي انا
دعاء :حبيبتي ربنا يديكي يارب
فاتن :تعالي اتعشي معانا
دعاء :لا لا مينفعش
فاتن :لا تعالي حتي تتعرفي علي احمد ودخلت وكان الدكتور بيتصل بيها
فاتن :طب بعد اذنك معلش دقيقه واحده دعاء رد على التليفونه جوا اخذت التليفون وردت على دكتور
الدكتور :على فكره يا مدام اللي احنا عملناه ده اكبر غلط احمد كان لازم يعرف ان المشكله من عند هو
فاتن : ارجوك يا دكتور انا مش حبا اشوف احمد مكسور ياريت حضرتك ما تقولوش
دكتور : طيب والحل هتفضلي كده عايشه حياتك من غير ما تكوني ام
فاتن :احمد عندي اغلى من الدنيا كلها ارجوك يا دكتور احمد ما يعرفش ان المشكله من عنده هو
الدكتور : اللي يريحك
فاتن : انا كده هاكون مرتاحه
وخلصت
دعاء :معقول معقول مشكله الخلفه منها هي ومش عايزه تقول لجوزها قد كده بتحبه وجريت قعد ماكنها من غير ما حد يشوفها
ودخل احمد الشقه كانت قاعده دعاء من غير طرحه وظهرها للباب راح ملس علي شعرها
احمد :لسه مضايقه يا حبيبتي
دعاء :قامت مفزوعه
احمد :انا اسف والله بحسبك فاتن انتي مين
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء الثاني

رواية جارتى ضرتى الفصل الثانى 2

دعاء : انا دعاء جارتكم الجديده
فاتن : انت طلعت يا احمد دعاء جاريتنا الجديده احمد فوزي
احمد : اه اهلا وسهلا بعد اذنك عشان غير هدومي
دعاء : اه اتفضل حضرتك
فاتن : ما لك يا بنتى واقفه كده يا ليه
دعاء : ما كانش ادخل معاكي واحد جاي من شغل وعايز يريح جسمه مكنش ينفع ادخل معاكي
فاتن :بلاش تكبري الموضوع كده هاروح بس اطلع ليه ترنج لانه مش بيعرف يعمل اي حاجه والله
دعاء : ربنا معاكي يا حبيبتي ويخلي لك يا رب
ودخلت فاتن لقت احمد بهدومه علي السرير
فاتن : ايه ده انت ما غيرتش هدومك انت قاعده كده ليه
احمد ازاي يا فاتن ادخل بيتي الاقي واحده غريبه قاعده معنا
فاتن : طيب وفيها ايه يا احمد والله دي غلبانه جدا ومطلقه وما لهاش احد
احمد : كمان مطلقه ازاي يا بنت الكلام اللي انت بتعمليه ده
فاتن : وهي ذنبها اي ان ابوها حيوان جوزها واحد اكبر منها في السن
احمد : و المطلوب مني ايه دلوقتي
راحت وهي بتفك زرايز القميص
فاتن : مطلوب منك يا احمد يا حبيبي تخرج تتعشى معانا
احمد : حاضر يا فاتن عشان عارف ان انت جايه متنكد عليكي من عند الدكتور مش هنكد عليكي اكثر من كده
فاتن :ماشي يلا بينا بقى لي ست اللي قاعده بره دي
احمد :تمام ماشي وخرج وكانت دعاء قاعده عنيها في الطبق اللي بتاكل فيه
فاتن : ما لك يا بنتي قاعده كده ليه ما تفكي
دعاء : هيكون مالي يعني ما فيش حاجه
احمد : وانتي منين اصلا يا مدام دعاء
دعاء : اصلا في الشرقيه او كنت متجوزه هنا في القاهره في حلوان لو حضرتك تسمع عنها
احمد : اه اه عارفها
دعاء : طيب بعد اذنكم انا بقى عشان لازم ادخل انام
فاتن : يا بنتي ما انتي قاعده مع انه احنا مش هانام دلوقتي
دعاء : بجد انا تعبانه جدا ومحتاجه انام
فاتن : خلاص اللي يريحك بس بكره هنفطر سوا
دعاء : خلاص تمام ماشي تصبحوا على خير
احمد :وانتي من اهل الخير
فاتن :هتشرب شاي
احمد :لا تعبان وعايز انام
فاتن :انت لسه زعلان
احمد :فاتن انا مش عايزك تكوني غلبانه اوي كده
فاتن :احمد انا مليش صحاب ولا اهل ولا ليا حد بالله عليك انا مصدقت ان يكون ليا جاره اتكلم معاها بدل طول النهار مانا بكلم نفسي
احمد :انا عمري ما بغصبك علي حاجه انتي حره تصبحي علي خير
فاتن :وانت من اهل الخير ونامت فاتن
وفي شقه دعاء
دعاء بتكلم نفسها :اهي دي الرجاله اللي بصحيح مش العجوز اللي كنت متجوزا بس اديكي سمعتي أنه مش بيخلف وانا مالي انا عايزه واحد يصرف عليا يعني اللي خلفه خدوا اي بس اي شيك جدا ولبق في كلامه وانسان محترم بجد وعارفه أنه مش هيقدر يقاوم جمالي ونامت وتاني يوم صحيت كان احمد نازل
دعاء :صباح الخير
احمد :صباح الخير فاتن صحيت
دعاء :مانا دخله افطر معاها الكحك ده بعمله حول الليل علشان نفطر بيه
احمد :بس انا مستعجل
دعاء :ده ليك خدوا معاك انا هاخد من عندي لينا
احمد :متشكر اوي
دعاء:علي اي
احمد :بعد اذنك
دعاء :اتفضل ونزل يااااه ريحه برفانه تحفه
وخرجت فاتن
فاتن :كنت لسه هدخل ليكي
دعاء :صباح الخير
فاتن :صباح الخير يالله تعالي
دعاء :ثواني هجيب الكحك اللي عملته
فاتن :تصدقي انا نفسي فيه اوي
دعاء :حبيبتي ثواني هجيب واجي
فاتن :وانا هدخل اللغي اللبن ودخلت وهما عالفطار
دعاء :مالك فيكي اي
فاتن :مخنوقه اوي
دعاء :علشان موضوع الحلفه
فاتن :اه طبعا والله مش علشاني علشان خاطر احمد
دعاء :حبيبتي قولي يارب وبإذن الله ربنا هيكرمكم احممم انا امبارح كنت عطشانه وسمعتك وانتي بتكلمي حد وعرفت انك قايله لجوزك أن المشكله من عندك انتي
فاتن :ارجوكي اوعي احمد يعرف بالكلام ده
دعاء :عيب عليكي الكلام ده بس ليه تعملي في نفسك كده مش عايزه تكوني ام
فاتن :لو من احمد يبقي عايزه اخلف دسته انتي متعرفيش احمد ده اطيب قلب واحن قلب في الدنيا والله عيال اي قدام نظره من عين احمد
دعاء :يابخته بيكي
فاتن :يا بختي انا بيه انتي متعرفيش احمد ده بالنسبه ليا اي ابويا وأمي واخويا وكل حاجه
دعاء :طيب بقولك اي انا اللي هعمل الغدا انهارده عايزه ادوقكم اكلي
فاتن :المطبخ عندك اهو عيشي فيه برحتك
دعاء :كنت عايزه بسورد النت
فاتن :متجسل في الاجنده اللي جمب التلفون
دعاء :ده رقمك
فاتن :لا رقم احمد هو عامل الباسورد باسمه ورقمه
دعاء :تمام لحد بس ما اشترك في النت
فاتن :عيب كده يلا بينا نشوف هنعمل اكل اي ووقفوا في المطبخ يعملوا الاكل
فاتن :بجد انتي بقيتي حاجه مهمه اوي عندي ومليتي عليا وقتي بجد
دعاء :انا اللي كنت خايفه اني معرفش اسكن لوحدي الحمد لله أنه رزقني بيكي واتصل احمد بفاتن
احمد :انا في السوبر ماركت عايزه اجيب حاجه
فاتن :ايوه هات لينا حاجات لزوم السهره احنا التلاته
احمد :تلاته مين
فاتن :ايوه دعاء احمد بيسلم عليكي
دعاء :سلمي عليه
احمد :هي هتتغدا معانا
فاتن :ايوه الاكل اتعمل وكمان دعاء اللي عامله الاكل
احمد :برحتك مش هتكلم تاني في الموضوع ده وقفل السكه هي فاتن دي عبيطه ولا اي يمكن فكره أنها عايزنب اتجوز لسه في دماغها بجد مش فاهمها وطلع وخلاص بقي إجراء روتيني أنه يلاقي دعاء عندهم كل يوم لحد ما اتعود
وفي يوم كان راجع من الشغل تعبان
فاتن :مالك
احمد :مش عارف بطني وجعاني اوي
دعاء :الف سلامه عليك
احمد : معلش اتغدوا انتم عشان انا تعبان مش قادر اكل
دعاء : لا طبعا ناكل من غيرك ازاي
احمد : بجد بطني وجعاني قوي ولازم انام شويه
فاتن : طيب يا حبيبي ادخل رايح شويه
احمد : بعد اذنكم واحمد نائم لحد الساعه 12 بالليل ولقاه فاتن نائمه جنبه
ميرضيش يصحيها ومسك تلفونه لقاه رساله من عالواتس من رقم غريب
دعاء :انا دعاء ياريت اول ما تصحي وتشوف رسالتي تطمني عليك انا والله ماكان لاني قلقانه عليك
احمد الحمد لله بقيت كويس
دعاء :والله مكنتش عايزه امشي بس فاتن كانت بتنام علي نفسها كنت عايزه اطمن عليك
احمد :بخير والله قومي كلي طيب
دعاء :مش هعرف اتعود اكل معاك 😧😧اقصد معاكم معاكم
احمد :فاتن يا فاتن
فاتن :اي يا حبيبي
احمد :انا جعان
فاتن :عيني وقامت تحضر الاكل
احمد :اي ده ده النور عند دعاء شغال ماتشوفيها تيجي تاكل معانا

رواية جارى اصبحت ضرتى الفصل الثالث

فاتن :اه صحيح ثواني وراحت خبطت عليها
دعاء :اي ده فاتن انتو لسه صاحين
فاتن :اه احمد صحي وجعان ما تيجي تكلي معانا
دعاء :معلش انا هموت وانام
فاتن :بجد هزعل منك تعالي يالله
دعاء :والله بجد مش جعانه معلش سامحني
فاتن :اللي يريحك عايزه حاجه
دعاء :اه انا اللي هعمل فطار الصبح
فاتن :تمام ياقلبي تصبحي علي خير
دعاء :وانتي من اهل الخير وراحت تنام
احمد :اي ده مجتش معاكي ليه
فاتن :شكلها كلت
احمد :نعم انتي بتقولي اي
فاتن :بقولك شكلها كلت انا فضلت اقول ليها فضلت تعتزر وتقولي لا مش عايزه اكل
احمد :تمام ماشي روحي حضري الاكل ومسك الفون وكأنها واتس
احمد :انا تعبان وقومت اكل علشان خاطرك وانتي جايه تقولي كده
دعاء :احمد ارجوك انا شوفت أن اللي عملته ده غلط ازاي اكلمك من ورا صحبتي وهي متعرفش أن رقمك معايا ارجوك يا أحمد في حاجه غريبه بتحصل وانا عايزه امنعها
احمد :في اي ممكن اعرف
دعاء :احمد انا بحس اني فرحانه اوي لما بشوفك وبحس انس مش بعرف اكل الا معاك ومتيالنيش كل ده أمتي وازاي لاني معرفش والله اول ما شوفتك وحسيت بحاجه غريبه اوي في قلبي
احمد :انتي بتقولي اي
دعاء :انا اسفه اني بقولك الكلام ده بس كان لازم اقولك اني مجتش ليه انا عامله اغلط نفسي علي اللي عملته
سلام يا احمد وقفلت نت
وفضل يرن وهي تكنسل
فاتن :يالله يا حبيبي الاكل جاهز
احمد :ماشي وقعد عالاكل مكنش بياكل
فاتن :في اي يا احمد
احمد :مش عارف لما حسيت اني عامل بطني وجعتني تاني
فاتن. طيب هعمل ليك حاجه دافيه تشربها
احمد :لا عايز انام وتاني يوم فاتن بتصحي احمد عالشان يروح الشغل
فاتن.:احمد يا احمد يالله قوم
احمد :مش قادر يا فاتن اروح الشغل
فاتن :خلاص يا حبيبي خليك انهارده
احمد :فعلا انا لازم اقعد انهارده
فاتن :طيب هحضر الفطار
احمد :ماشي وراحت تحضر الفطار وفضل يرن علي دعاء لحد ما قفلت تلفونها وبعد ما فاتن حضرت الفطار راحت خبطت عليها
دعاء : تعالي يا فاتن
فاتن :مالك انتي كمان
دعاء : شكلي وخدا برد
فاتن :الف سلامه عليكي يا حبيبتي تعالي وهعملك ليمون بعد الفطار
دعاء :لا والله ما هقدر اكل
فاتن :لا انتي بقيتي رخمه اوي
دعاء :بجد سامحني هنتغدا سوا اكيد
فاتن :طيب تعالي اقعدي معانا يا دعاء بدل ما تقعدي لوحدك
دعاء :معانا ليه هو احمد مارحش الشغل
فاتن :تعبان والله هو كمان
دعاء :الف سلامه عليه وبعدين يا بنتي مينفعش تخلي دائما معاكي انتي وجوزك كده
فاتن :مش فاهمه كلامك
دعاء :يابنتي انتي ازاي طيبه كده عالطول تخلي وحده عائشه معاكي انتي وجوزك الرجاله ملهمش امان
فاتن :احمد انتي متعرفيش احمد لا لا مش حكايه اني احلي وحده ولا حاجه بس احمد بيخاف ربنا اوي
وانتي باين عليكي بنت حلال وعمرك ما تخوني العيش والملح
دعاء :ربنا يعلم انا بحبك ازاي يا قلبي
فاتن :وانا كمان
احمد :فاتن يا فاتن
فاتن :حاضر يا احمد طيب هدخل وهستناكي علي الغدا
دعاء :ماشي حاضر يا قلبي
ودخلت فاتن
احمد :كنتي فين
فاتن :كنت بشوف دعاء تيجي تاكل معانا بس بتقول تعبانه
احمد :مالها
فاتن :شكلها عندها برد يالله نفطر
احمد :بعد الفطار عايز شوربه الخضار
فاتن :انا مش عندي هيبقي ابعت البواب يجيب
احمد :ماشي وبعد الاكل فضلت تنادي عالبواب مش بيرد
فاتن :احمد انا هنزل أما السوق
احمد ليه كده
فاتن :البواب مش تحت
احمد :طيب استني لما يجي
فاتن :لا هنزل لاني عايزه اجيب شويه طلبات للبيت
احمد :خلاص بس بلاش تتاخري
فاتن :اكيد حاضر ونزلت وراح احمد شقه دعاء
دعاء :مين
احمد :احممم انا احمد
دعاء :فتحت ايوه يا استاذ احمد
احمد :قافله تلفونك ليه
دعاء :اصل حاسه اني غلط ومينفعش الكلام اللي أنا قولته وسمع حد طالع شدته دعاء جوا وقفلت الباب
احمد :هو انتي حلوه كده بجد
دعاء :احمد انا مصدقت بقت ليا صديقه وعمري ما إخونها
احمد :بس انا من حقي اكون اب
دعاء :بس انا بالذات لا
احمد :انا مش عارف انتي عملتي فيا اي
دعاء :هو انا عملت حاجه
احمد قرب منها
دعاء :لاااااا انا مش بنت سهله زي ما انت فاكر فوق
احمد ،:والله عارف بس بجد مش عارف اسيطر علي قلبي انشد ليكي اوي
دعاء :بحلال
احمد : موافق بس مش هينفع فاتن تعرف دلوقتي
دعاء :ماشي وانا مش عايزها تعرف اصلا وباب دعاء خبطت
احمد :مين
دعاء :معرفش ادخل جوا
وفتحت الباب كانت فاتن
دعاء :فاتن تعالي يا حبيبتي
فاتن :ماشوفتيش احمد وهو نازل
دعاء :انا لا خالص ليه هو انتي مكنتيش جوا
فاتن :لا كنت نازله اجيب حاجات ورجعت مش لاقيه
دعاء :طيب تعالي استني عندي ولا اقولك تعالي.نعمل الاكل احسن مش ناويه تغديني ولا اي
فاتن :اه اه ناويه انتي شكلك تعبان اوي. وشك احمر
دعاء. :اه انتي عندك ليمون صح
فاتن :اه تعالي ودخلوا الشقه وقفلت الباب بعدها احمد رن الجرس
فتحت دعاء ليه
دعاء :انت كنت فين
احمد :بجيب سجائر ليه في حاجه
فاتن :نازل تجيب سجائر ب بيجامه النوم يا احمد من أمتي
يتبع

الفصل الرابع

جارتي أصبحت ضرتي
الحلقه الرابعه
بقلم دودااحوده
احمد :من التعب والله لا فاتن
فاتن :الف سلامه عليك يا حبيبي وكانت مش مرتاحه فاتن من أمتي وأحمد ممكن ينزل كده طيب ليه دعاء مقلتش تعالي نحضر الفطار عندي لا لا انتي مخك راح فين جوزك راجل محترم وبيحبك وعمره ما يعمل حاجه تغضب ربنا ابدا
دعاء :فاتن يا فاتن عامله اكلمك
فاتن :معاكي يا حبيبتي
دعاء :بقولك هتشربي شاي ساده ولا باللبن
فاتن:لا ساده
احمد :انا شويه وهنزل اقابل مدحت صاحبي
فاتن :خير في حاجه
احمد :اه بيقول عايزني في موضوع مهم
فاتن :تمام يا حبيبي
دعاء :وانا كمان عايزه انزل اشوف شغل ومعرفش مكان هنا
فاتن : ليه شغل
دعاء :يابنتي انا عايشه علي فلوس الدهب بتاعتي وخلاص قربت تخلص هصرف منين
احمد : ربنا معاكي ويوفقك بعد اذنكم اغير هدومي
دعاء :وانا هروح شقتي انا كمان علشان اللبس
فاتن :تحبي اجي معاكي
دعاء :ياريت
فاتن :طيب روحي اللبسي عقبال ما اللبس
دعاء :حبيبتي ربنا يخليكي ليا
فاتن :ويخليكي ليا ياقلبي ومشيت دعاء
احمد :خدي إذن مين انك هتروحي معاها
فاتن :وفيها اي يا احمد
احمد :, فيها كتير مراتي تدخل كل محل شويه علشان تسأل عايزين ناس ولا لا
فاتن :البنت غريبه ومتعرفش حاجه هنا
احمد : فاتن انا مش مرتاح للبنت دي قولتك اروح اسيبك تخرجي معاها كمان
فاتن :انا هنا في المنطقه
احمد :كمان الناس تشوفك اللي عرفاكي انك بدوري علي شغل من فضلك اعتزري ليها
فاتن :ازاي بس علشان خاطري المره دي
احمد :فاتن متخلنيش احلف بالطلاق انها مش هتيجي هنا تاني
فاتن :طلاق من أمتي يا احمد وانت بتقول الكلمه دي
احمد : لما دعاء دي تبقي مسيطره علي عقلك كده يبقي لازم اقول كده
فاتن :انا طول عمري مليش حد ولا ام ولا اخت ولا صاحبه باب الشقه ده كان بيتقفل بايدك الصبح يتفتح بايدك بليل كنت بكلم الحيطان
احمد :وهو ذنبي انك مش بتخلفي ومعاكي عيل يونسك
فاتن :انت بتعايرني يا احمد
احمد :سابها وخرج وشويه وجت دعاء
فاتن وهي بتعيط :تعالي يا دعاء
دعاء. :مالك فيكي اي
فاتن :مش عارفه حسيت فجاه اني تعبانه
دعاء :لا الف سلامه تحبي اوديكي للدكتور
فاتن :لا لا انا عايزه اكون لوحدي شويه روحي شوفي شغل ولما تيجي ابقي تعالي عرفني عملتي ايه
دعاء: عايزاني اسيبك وانتي تعبانه كده وانزل
فاتن : والله هابقى كويسه وروحي بس شوفي مشوارك ولما تيجي عدى عليا
دعاء : خلاص ماشي يا حبيبتي يا اللي يريحك
فاتن : تمام يا حبيبتي ومشيت دعاء وفاتن قفلت الباب
وكان أحمد مستنيها تحت
احمد : دعاء تعالى ركبي عربيه
دعاء : ايه ده انت هتيجي معيا
عشان خاطر اشوف شغل
احمد : اركبي بس يا دعاء
وركبت دعاء وكان أحمد متنرفز
احمد : هو انت ليه قولتي انك نازله تشوفي شغل
دعاء : علشان هي دي الحقيقه انا لازم اشوف شغل عشان اقدر اعيش حياتي
احمد : وانا امراتي ما بتشتغلش
دعاء : هو حد قال لك ان فاتن هتشتغل
احمد : دعاء انت فاهمه كل حاجه
دعاء : والله احنا لسه ما اتفقناش
احمد : مش وانا معاكي عشان نتفق
دعاء : شقتي ايجار بتبقى ملك وباسمي
احمد : موافق ايه ثاني
دعاء :لمده سنه مش هيبقى في حمل حتى ما حياتنا تستقر بعدها اول ما يحصل حمل مراتك لازم تعرف ان انت متجوز
احمد : انا ممكن اصلا ما اخليش فاتن على ذمتي لو حصل حمل
دعاء. لا طبعا انت ايه اللي انت بتقوله ده وانا مش هرده بكده
احمد : ماشي بس ممكن افهم دي سنه
دعاء : ثاني قلت لك لحد حياتنا ما تستقر
احمد : ماشي انا هطلع علي ماذون دلوقتي
دعاء : ماذون ايه هو انت مجنون ده مش دلوقتي خالص مش قلت لك لما الشقه تبقي ملك
احمد : دعاء انا كلمتي سيف وعمري ما رجع فيها
دعاء : طيب انا ممكن افهم بقى انت هتجيلي ازاي
احمد :انا هاروح دلوقتي و هاقول لها ان عرفوني ان في الشغل هيبقى اسبوع بالنار واسبوع بالليل وهيبقى اسبوع عندها اسبوع عندك
دعاء : طيب ما انت كده هتفضل اسبوع اجازه من الشغل
احمد : يا ستي انا ها ظبطها ملكيش دعوه
دعاء : ماشي بس هو انت مش هتجيب لي شبكه
احمد : تعالى يا حبيبتي دلوقتي وهي الشبكه اللي انتي عايزاه
دعاء : انا مش عايزه من الدنيا غيرك يا حبيبي
احمد : حبيبتي و فين رحت الماذون كتب على دعاء 😭😭
وروح البيت لقاه فاتن عامله تعيط
احمد : انا اسف يا فاتن حقك علي
فاتن : حقي في ايه بالضبط يا احمد انك جرحتني
احمد : والله انا غلطان وعمال اندم نفسي في اللي انا عملته
فاتن : انا قلبي اتكسر والله يا احمد انا قلت لك اتجوز وما تعملش فيا كده
احمد :باس دماغها حقك عليا بقي انا اسف
فاتن : انا عارفه ان انت ما اقصدش تقولي كده بس ياريت يا احمد ما تقولش الكلمه دي ثاني
احمد : اكيد طبعا يا حبيبتي على فكره انا بلغوني في شغل ان انا الاسم اسبوع بالنهار بس واسبوع هابقى بالنهار وبالليل
فاتن : ايه ده من امتى وانت حبيبي هتقدر علي الشغل ده
احمد : هاعمل ايه يعني مستني ترقيه قريب
فاتن : ربنا يقويك هاقوم احضر لك العشاء
احمد : ربنا يخليك لي يا حبيبتي وماسك الموبايل وابعث رسائل دعاء وحشتيني
دعاء : والله عشان كده سبتني ورحت ليها
احمد : معلش يا حبيبتي ولك على الاسبوع الجاي هنروح اسبوع عسل
دعاء : اسبوع بس
احمد : معلش بقى المفروض تقدري ظروفي
دعاء :مقدره يا حبيبي ماشي بقى يلا سيب التليفون واروح لها وصالحها على اللي انت عملته
احمد : حبيبتي يا قلبك طيب
دعاء : والله انا بحب فاتن قوي انت ما تعرفش قد ايه
احمد : طب يلا سلام عشان هي جايه على الاوضه
وعدا اسبوع وفاتن مش بتروح لدعاء خالص ولا بتسال عليها وجت دعاء تطمن عليها
دعاء : بجد انا زعلانه منك قوي مش بتسالي علي خالص ليه
فاتن : معلش والله انا اسفه بس انا مش عارفه بقى اليومين دول تعبانه قوي ليه كده
دعاء : الف سلامه عليك يا حبيبتي مالك
فاتن : على طول حاسه ان دايخه ومش قادره اقعد
دعاء : طيب تحبي اوديكي للدكتور
فاتن : انا مش مستاهله باب الشقه اتفتح كان احمد
احمد : مساء الخير هو راح واخذ بعضه داخل على الاوضه جوه
دعاء : طيب امشي انا بقى
فاتن : ما تخليكي تتغدى معنا
دعاء : ما لوش لازمه يا حبيبتي ودخلت فاتن تشوف احمد ماله
احمد : مش انا قلت لك البنت دي ما تجيش هنا ثاني
فاتن :ثاني يا احمد على فكره انا بقى لي اسبوع ما بشوفهاش جيت النهارده عشان تطمئن علي
احمد : قلتك الف مره اللي مابرتحش للبنت دي
فاتن : يا احمد انا ما تخليهاش تيجي وانت موجود
احمد : طيب انا جعان ياريت تحطلي الاكل عشان اكل قبل ما انزل
فاتن : فين يا حبيبي حاضر وخرجت فاتن ولا احمد رساله من دعاء
دعاء : ينفع التكشيره ان انت قابلتيني بها دي
احمد : دعاء عايزك ما تجيش هنا كثير
دعاء : والله انا مراتك زي ما هي ما مراتك
احمد : ثاني يا دعاء احنا قولنا مش هنعرف حد دلوقتي أن احنا
متجوزين
دعاء : اصلك وحشتيني قوي
وفجاه سمع صوت فاتن وقعت في المطبخ جري عليها وشلها وطلب الدكتور
الدكتور :مبروك المدام حامل
احمد :انت بتقول اي المدام عندها مشكله مش بتخلف
الدكتور :انزل هات التحليل ده وتأكد بس اللي قدامي ده اعراض حمل
احمد :الحمد لله احمد يارب
فاتن :يارب تكمل فرحتي علي خير وجاي احمد ينزل يجيب تحليل وقفته دعاء
دعاء : احمد معلش انا عايزاك دقيقه واحده تعالي
احمد :مش وقته يا دعاء بالله عليكي
دعاء :حبيبي يا احمد اقسم بالله انت فعلا صعبان عليا
احمد :دعاء في اي
دعاء :مراتك مش حامل منك
احمد : انتي اتجننتي صح
دعاء :اقسم بالله دي الحقيقه هي بتخلف انت لا
احمد :اخرسي قطع لسانك
دعاء :بيني وبينك تحليلك خدوا وانزل اي معمل
احمد :عارفه لو طلعتي كدابه هعمل فيكي اي
دعاء :اعمل اللي انت عايزو وفعلا نزل المعمل وعرف أنه مش بيخلف وخد تحليل وراح علشان فاتن تشوف نفسها حامل ولا لا وطلعت حامل
فاتن :حامل يا احمد حامل يا حبيبي
احمد :من مين بقي
فاتن:انت اتجننت صح
احمد :وهو بيضرب فيها حامل من مين يا فاجره انا عرفت اني مش بخلف وفضل يضرب فيها لحد ما الجنين نزل
يتبع

الفصل الخامس

فاتن : هههههههههههه لا براحه كده ووحده وحده يعني انت عملت اي بدل ما كنت بديني فيتامين كنت بتخلي الحمل بتاخر اروح انا احس ان العلاج ملوش لازمه ابطله وعلشان انت دكتور وسخ لما كنت بتكشف عليا كانت عينك مني فاكرني واطيه ورخصيه قولت اعمل اي بقي اقول ليهم ان جوزها مش بيخلف اروح انا اسيب حب عمري واجي اتجوزك انت علشان اخلف بس انا مش واطيه علشان اعمل كده لا افضل جنب جوزي واقوله أن العيب مني انا واعرض عليه الجواز يقولي لا وشيلي الفكره من دماغك وتيجي وحده ملهاش لازمه تسكن قدامي علشان انا طول عمري مليش حد مصدقت تكون ليا صاحبه اروح مقدمه ليها جوزي علي طبق من دهب وتتجوزا يشاء السميع العليم اني احمل تروح الواطيه علشان سمعتني وانا بكلمك تروح تقولوا العيب مش من مراتك العيب منك انت هو بقي بدل ما يقول فاتن دي عمرها ما تعمل كده دي انا اللي مربيها يروح ضربني ومش يسقطتني بس لا ده يخليني محرومه من الامومه طول حياتي
عادل :ارجوكي كفايه وسامحني
فاتن بصوت عالي: اسمحك علي اي أن جوزي كان هيسبني اموت قدام عينه اسمحك علي اني عمري ما هكون أم اسامحك علي اي اقسم بالله لموتك يكون علي ايدي
عادل :طيب اهدي انا غلطت
ودخل الدكتور اسلام
اسلام: اي فيه اي
فاتن :خرج الحيوان ده برا
اسلام :طيب اهدي الزعل وحش علشانك
فاتن :اخرج برا يلااااااااا
اسلام :لو سمحت اخرج برا
فاتن :حيوانات اقسم بالله احنا في غابه
اسلام :خرج ممكن تهدي بقي فين اهلك محدش جالك ليه
فاتن :انا يتيمه الاب والام ومليش حد
اسلام :طيب لازم علشان رحتك تهدي
فاتن :منهم لله منهم لله
اسلام : انتي اي حكايتك وليه جوزك عمل كده
فاتن :انا اعصابي تعبانه ومش قادره اتكلم
اسلام :وقت ما تحبي تتكلمي انا سامعاك بس ياريت تهدي ونزل عادل واتصل ب دعاء
دعاء :ازاي تتصل بيا يا دكتور
عادل :بقولك اي يابت انا اتصل وقت ما انا عايز
دعاء :انت عايز تودي نفسك في داهيه وانا معاك
عادل :الزفت فين
دعاء :مرمي جوا نايم زعلان علي فراق الهانم
عادل :احنا لازم نخلص منه
دعاء :لا بقولك اي انا مليش فيه انا فضلت اساعدك علشان تتجوز ست الحسن والجمال انا عايزه باقي فلوسي
عادل :فلوس اي وهو انا اتجوزتها
دعاء :مليش فيه يا ابا اوعي تكون فاكر اني البت دعاء الغلبانه لاااااا ده انا نوسه يا عنيا ولا ناسي
#فلاش باك
دعاء رايحه للدكتور العياده
عادل :يخربيتك ده انا لسه مسقطتك يابت
دعاء :اعمل اي يا دكتور ساعات بنسي اخد البرشام
عادل :ما قولتك احملي وولدي احسنك وهبيع العيل اللي هيجي ده واديكي مبلغ كويس
دعاء :بحب الكباريه اوي ومقدرش اسيبه
عادل :انتي حره ورن موبيل الدكتور عادل
ورد وكانت فاتن
فاتن :ازيك يا دكتور
عادل :بخير يا مدام فاتن
فاتن : هي التحليل طلعت
عادل :ايوه وبرضه المشكله من عند جوزك
فاتن :ارجوك يا دكتور انا مش عايزه يعرف
عادل :, ازاي دي امانه
فاتن :ارجوك يا دكتور
عادل :طيب افرضي خد التحليل وكشف برا
فاتن :مش هخلي يعمل كده
عادل :وليه يابنتي ترضي بكده علي نفسك
فاتن :ارجوك يا دكتور احنا جاين بليل وياريت تعمل اللي قولتك عليه
عادل : حاضر ماشي اللي تشوفي
دعاء :مالك يا دكتور
عادل :بحبها اوي
دعاء : هي مين
عادل:بقولك اي عايزك تساعديني في موضوع وبرضه هيديكي مبلغ كويس
دعاء :عيني ليك اومر
عادل :طلب منها انها تروح تسكن قصاد فاتن وتشغل جوزها علشان يتجوزها وطبعا علشان الفلوس وافقت
وفي المستشفي فاتن كانت خارجه
اسلام :هتروحي فين
فاتن :ليا ابن عم هروح ليه
اسلام :وناويه علي اي
فاتن :مش هسيب حقي
اسلام :ده رقمي ولو عوزتي اي حاجه تحت امرك
فاتن :شكرا لحضرتك وراحت عند ابراهيم ابن عمها
وفتحت ليه مراته اميره
اميره :نعم مين حضرتك
فاتن ':مس فكراني انا فاتن بنت عم ابراهيم
اميره :اه ازيك تعالي معلش اصلي شوفتك مره وحده بس
فاتن :انا اسفه اني جايه بدون ميعاد
اميره :عيب عليكي تعالي البيت بيتك ودخلت
ابراهيم :فاتن ازيك عامله اي ودخلت فاتن وحكت لابراهيم علي كل حاجه
ابراهيم :اقسم بالله لاحبسه
فاتن :يعني هتقف جنبي يا ابن عمي
ابراهيم :طبعا انتي ليكي حد غيري
اميره :ابراهيم عايزك جوا لو سمحت
يتبع
ياتري اميره عايزه جوزها ليه وفاتن هتعمل اي في حياتها
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا

جارتى اصبحت ضرتى الفصل السابع

#جارتي أصبحت ضرتي
#الحلقه السابعه
#بقلم دوداا حوده
فاتن : عالفكره انا ممكن امشي والله
ابراهيم :تروحي فين ده بيت اخوكي ادخلي جوا وانا جاي وراكي يا اميره
اميره :ماشي ودخلت اميره
ابراهيم :اصل هي كانت رايحه لمامتها واكيد عايزه تعرف هتعمل اي دلوقتي اصل مامتها تعبانه اوي
فاتن :الف سلامه
ابراهيم :دي اوضه البنات ادخلي شوفيهم عقبال ما نحضر الاكل
فاتن :انا مش جعانه والله
ابراهيم :لااااا البيت ده ليه مواعيد للأكل لو مكلتيش هتقعدي لتاني يوم جعانه
هههههههههههه بهزر ادخلي يا فاتن
فاتن :حاضر ماشي ودخل ابراهيم الاوضه لقاه اميره قاعده مخنوقه عالسرير
ابراهيم وهو بيسرح شعره قدام المرايا
اميره :لااااااااا ده انت هادي اوي
ابراهيم :لا والله الموضوع مفيهوش هدوء بس لازم افكر هعمل اي علشان اخد حقها من الحيوان ده
اميره :واحنا مالنا يا ابراهيم
ابراهيم :مالنا اي ده بنت عمي
اميره :وحبيبتك الأولي ولا ناسي
ابراهيم :دي حاجه كانت من زمان ودلوقتي انا بحب اميره اوي مراتي وام عيالي وحبيبتي
اميره : انت ناسي أن كنت اول جوزنا كنت عالطول بتقول اسمها لا مش هقدر اشوف حبيبتك الأولي قدام عيني
ابراهيم مسك اميره من أيدها :اميره انا عارف ان حاجه صعبه بس اقسم لك بالله فاتن دلوقتي اخت ليا مش اكتر ولازم تكون اخت ليكي انتي كمان وانا عمري ما هفكر فيها ابدا بس حطي اختك مكانها وجت تلجأ ليا ترضي اني اسبيها اميره قلبها طيب وعارف أنها بتثق فيا ثقه عمياء
اميره :مهي كانت بتثق في جوزها ثقه عمياء
راح ابراهيم ساب أيدها وقالها
ابراهيم :اخس عليكي هو انا خسيس زيه
اميره :والله ما اقصد حقك عليا
ابراهيم :اميره انا عايزك تخلي بالك من فاتن بجد وشيلي اي افكار من دماغك
اميره :حاضر يا ابراهيم
ابراهيم :بحبك والله يا حبيبتي
اميره :طيب ينفع اطلب منك طلب
ابراهيم :تؤمري
اميره :تقعد في شقه باباك واهي قدام شقتنا
ابراهيم :هههههه جوزها كان بيخونها في الشقه اللي قدامها برضه
اميره :وانت مش هو وبعدين والله علشان تاخد رحتها والله بتكلم بجد
ابراهيم :حاضر بس مش اليومين دول
اميره :ماشي يا حبيبي
ابراهيم :يالله بقي لازم تحضري الاكل
اميره :حبيبي عنيا وراحت فتحت الاوضه لقت فاتن عامله تلعب مع البنات فريده وفريال
فريده :ماما تعالي طنط دي حلوه اوي
فاتن :والله انتي اللي حلوه اوي
اميره : دي اسمها ماما فاتن مفهوم يا بنات
فاتن :لا معلش خليها خالتو
فريده :لا هقول لحضرتك يا ماما فاتن
اميره :مش بنات اخوكي زي بناتك بالظبط
فاتن :وبنات اختي برضه والله
اميره :تحبي تيجي نحضر الاكل سوا
فاتن :اه طبعا اتفضلي
اميره : هجيب ليكي حاجه تلبسيها علشان تكوني برحتك
فاتن :شكرا ليكي بجد
اميره :علي اي يا حبيبتي اخت ابراهيم لازم تكون اختي واشيلها علي راسي كمان
فاتن :بنت اصول والله
اميره :زيك بالظبط بعد اذنك لنا اجيب حاجه تلبيسها
وفي بيت احمد
دعاء :في اي يا احمد عماله اقول بكره هيدها مافيش فايده مالك فيك اي مانت كان حقك برضه واحد المفروض أنه مش بيخلف لقاه مراته حامل المفروض يعمل اي
احمد :انتي تخرسي خالص كله بسببك انتي خلتيني اشك في مراتي حبيبتي منك لله يا بعيده
دعاء :انا برضه دي اخرتها ماشي يا احمد
احمد :بقولك اي امشي يالله انتي قاعده في شقتها ليه روحي شقتك
دعاء :الحق عليا اني جيت اشوفك اخس عليك يا احمد
احمد :انا مش عايز اشوف حد امشي يالله من هنا
دعاء :ماشي يا احمد برحتك ومشيت وكلمت صاحب الشقه
دعاء :الو ازي حضرتك عامل اي
صاحب البيت:بخير الحمد لله
دعاء :انا عايزه ابيع الشقه بالعفش اللي فيها ومش هاخد تمن العفش هاخد الفلوس اللي دفعتها بس
صاحب البيت :ماشي موافق بس سبيني اسبوع كده احضرلك الفلوس
دعاء :هما 3ايام مافيش غيرهم انا لازم اسافر
صاحب البيت ماشي تمام وقفلت السكه والله يا احمد لاوريك وأحمد راح لابراهيم لانه عارف ان فاتن ملهاش غيره
فتحت الباب اميره
اميره :ايوه مين
احمد :لو سمحت عايز استاذ ابراهيم
ابراهيم :انت ليك عين تيجي هنا ادخلي جوا يا اميره
احمد :بالله عليك عايزك تسمعني
ابراهيم :بينا وبينك النيابه وحق فاتن لازم يرجع
فاتن :انت اي اللي جابك هنا امشي اطلع برا
احمد :جيتي تتحامي في حبيب القلب الحب القديم
ابراهيم :اخرس قطع لسانك امشي اطلع برا
احمد :مش عايزه ترجعي عالاساس أنه هيتجوزك
فاتن :انت فاكر كل الناس زباله زي اللي تعرفهم
ابراهيم :امشي من هنا يلا وزقه وقفل الباب
فاتن :اميره انا عايزكي تفهمي حاجه
ابراهيم :فاتن اميره عاقله وفاهمه وانا قولت ليها علي كل حاجه ومش عايزه تفهم حاجه
اميره :فاتن انا عارفه كل حاجه اهدي بس كده وتعالي ادخلي جوا
فاتن :منه لله تعب اعصابي
فريده :معلش يا ماما حقك عليا انا متزعليش
اميره :خدي ماما يا فريده وادخلي جوا يالله
اميره :انا لازم اروح مع ماما للدكتور
ابراهيم :تمام يا قلبي روحي
اميره :وانت
ابراهيم :مش فاهم
اميره :هتقعد هنا ازاي
ابراهيم :انا ورايا مشوار لازم اروحه اصلا
اميره :تمام انا هدخل اللبس
ابراهيم :ماشي يا حبيبتي
ودخلت اميره عند فاتن
اميره :لسه مضايقه
فاتن :لا بخير الحمد لله
اميره :ينفع اسيب البنات معاكي عقبال ما اروح لماما واجي
فاتن :طبعا يا حبيبتي
اميره :عايزكي تروقي يا حبيبتي وتهدي نفسك
فاتن :حاضر يا قلبي ومشيت وفاتن لمت السجاد علشان تمسح الشقه وإبراهيم اطلب منه ورق مهم طلع الشقه يجيبه
خبط فتحت فاتن
فاتن :خير يا ابراهيم
ابراهيم :في ورق في الدولاب عايزه معلش
فاتن :اتفضل ودخل ابراهيم يجيب الورق وفاتن جايه تعدي المسمار شبك في العبايه اتقطعت ودخلت اميره وهي فاتن بتحاول تلم في العبايه
اميره :اي ده اي اللي قطعلك العبايه كده
ابراهيم :حبكت تمسحي انهارده يا فاتن
اميره :انت اي اللي جابك هنا يا ابراهيم
يتبع

رواية جارتى أصبحت ضرتي الفصل الثامن 8






باقي حلقات الرواية متوفره بشكل حصري على مدونة يوتوبيا
يجب كتابة تعليق كي تظهر لك الآن
اكتب رأيك في الفصول المنشوره من الرواية في تعليق كي تظهر لك باقي الفصول

لقراءة الرواية كاملة : اضغط هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-