القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب بعد خيانة الفصل الخامس 5 بقلم مريم

 رواية حب بعد خيانة الفصل الخامس 5 بقلم مريم

رواية حب بعد خيانة الجزء الخامس

رواية حب بعد خيانة الفصل الخامس 5 بقلم مريم


رواية حب بعد خيانة الحلقة الخامسة

سيف راح يفتح الباب ...وكان جمال أبوه
جمال:خير يا سيف مالك داخل متعصب ليه كده
وكنت واخد جاسمين معاك ... فيه حاجه .....
سيف:لا يا بابا مفيش ... شويه مشاكل وبنحلها مع بعض
جمال :طب تعال بقي أنا عايزك ....
سيف:في حاجه ...
جمال : هنتكلم شويه في الشغل
سيف:طب هروح جيسي ...
جمال:سيبها هنا ...
سيف:مع ماما ...
جمال:لا خليها في الغرفه ترتاح شويه ...وتعال
سيف:هو الموضوع مينفعش يتاجل. ...
جمال:علي فكره انتوا لسه مخطوبين ...مش متجوزين مينفعش تكونوا لوحدكوا كده.... ويلا قلتلك موضوع مهم
سيف :ماشي أما نشوف ايه الموضوع المهم ده بقي ......
سيف:خير يا بابا
جمال:الشركه الجديده الي جايه علينا بخساره دي !
سيف: متقلقش دي لسه جديده شويه وقت وكل حاجه هترجع زي مكانت أنا متابع كل حاجه ......
وبدأوا يتكلموا في الشغل .....

نرجع لجاسمين....
جاسمين ؛ راحت تقعد مع مامت سيف .......
الباب بيخبط بتاع غرفتها
ايمان: مين ؟
جاسمين:ممكن ادخل ...
ايمان بصوت منخفض: هو انتي ... لا وجايه ليا برجليها
اللهم صبرني .... يلا كلوا علشان سيف ....
اتفضلي .....
خير عايزه ايه

جاسمين :جايه اقعد معاك شويه
ايمان:جايه تقعدي معايا ليه .... امال فين خطيبك
جاسمين : بيتكلم في الشغل مع باباه وانا مليت من القعده لوحدي
ايمان:وملقتيش غيري تقعدي تتسلي معاها ....

جاسمين :هو في حد غيرك هنا ....
ايمان: اه بنت خالوا فوق لو عايزه تتسلي روحي اتسلي معاها ...
جاسمين :طب بنت خالوا بتعمل ايه هنا ؟
ايمان :هتستفادي حاجه لما تعرفي ....
جاسمين : بصراحه كده أنا عايزه اقعد معاك نتكلم اتعرف عليك اكتر وفي حاجه مستغرباها خالص ....
ايمان:ايه هي ...

جاسمين :هو ليه دائمآ سيف بيحاول يخلينا منقعدش مع بعض كتير او نقعد نتكلم مع بعض ...
ايمان:انتي لو قعدتي اكتر من كده هتعرفي ليه ...ومن رأيي انك تخرجي دلوقتي علشان أنا عفاريت الدنيا بتتنطط قدامي ومش عايزه علاقتنا تبدأ كدا من الأول ... فسيبيني لوحدي علشان مش عايزاك تزعلي. ..
جاسمين:طب ايه الي حصل لده كلوا
ايمان:عايزه تعرفي ليه ...
جاسمين :ياريت
ايمان لسه هنتكلم ...
سيف دخل بسرعه
سيف:هااا بتعملوا ايه
جاسمين :قاعدين نتكلم ....
سيف:ايه رايك اروحك ....
جاسمين :ياريت .....
سيف:طب يلا بينا ......
في السياره:

جاسمين :خير كان ايه الموضوع المهم...
سيف:لا مفيش شويه مشاكل .. وهتعدي
جاسمين :أن شاء الله ...
جاسمين بقالها يومين بتحاول تشوف او تكلم سيف بس مش عارفه كل ما تروح تشوفه يقولوليها مش موجود او مشغول ....
جاسمين في نفسها:يا تري في ايه يا سيف اول مره تعملها بقي يومين متسالش دى انت كنت كل ساعه بتكلمني. ....
وفجاه فوونها رن
سيف:وحشتييييني اوي يا حبيبتي
جاسمين :وانت موحشتنيش
وقفلت .... استغربت هي عملت كده ليه ....
كانت ه تتصل بيه تاني بس قالت لا مش هتصل
وفجاه رن تاني قفلت ورن تالت وخافت تقفل يزعقلها تاني
ردت .....
سيف:انت مبترديش ليه ؟!
جاسمين : سيف بقالك يومين مسالتش
ولا حتي عبرتني بمكالمة واحده تطمن فيها عليا وفي الآخر تقولي في ايه ....
سيف:اسف يا حياتي مشاااكل كبيره جدااا في الشغل ربنا يسترها .....

جاسمين :بردوا ده مش مبرر انك تسيبني كده .....
طب تعال بقي أنا عايزه أشوفك ...
سيف:مينفعش ... اصلي ورايا حاجات كتير ومش فاضي ...

جاسمين :هو صوتك مالوا .... حاسه انك مهموم اوووي هو في ايه ....
سيف:ما أنا قلت ليك مشاكل ....
جاسمين :طب أنا بردوا لسه عايزه أشوفك ....تجيلي وقتي ..
سيف:ربنا يسهل ....لما أشوف .... معلش بقي سلام أنا بس كنت عايز اطمن عليك يلا يا قلبي .....
جاسمين :سلام .....
جاسمين مبقتش تشوف سيف نهائي ... بالعافيه بيكلمها مره كل يومين او تلاته ...
لحد في مره وهي بتكلمه:
جاسمين :أنا لازم اشوفك يا سيف ودلوقتي كمان ....
سيف: والله عندي اجتماع .... وبعدين يا حبيبتي ظروفي متسمحش دلوقتي
جاسمين :بس بقي هقابلك يعني هقابلك ... تطلع... تنزل ... تروح .. تيجي .. اعمل الي انت عايزوا بس أنا عايزه اشوفك ....
سيف:خلاص هحاول بعد الاجتماع ....
جاسمين :مفيش هحاول ....والاجتماع ده هيقعد قد ايه بقي
سيف:مش عارف لسه ....
جاسمين :يعني ايه مش عارف !
سيف:جاسمين ...لما هخلص هتصل بيك تجيلي المكتب ....
جاسمين :ماشي يا سيف ....مستيه تليفونك ...
سيف:سلام ...
جاسمين :مع السلامه .....
وخلص إجتماعه بعد 3 ساعات كاملين
واتصل بجاسمين وجاءت ليه ...
سيف:خير اديكي شوفتيني عايزه ايه بقي
جاسمين بتبص ليه نظره هو مفهمهاش
سيف: مالك ... في ايه وايه النظره الغريبه دي
جاسمين : سيف انت بقالك قد ايه منمتش .... بقالك قد ايه مرتاحتش .... أنت مرحتش البيت بقالك قد ايه ..... أنت باين عليك مطلع عين نفسك .... هو في ايه ؟!
سيف:ايه كميه الاسئله دي .... أنا بصراحه دماغي هتفرقع فمش هرد علي أي سؤال من الي سألتيهم دول .....
جاسمين :هو احنا ممكن نروح بيتك دلوقتي علشان ترتاح .؟
سيف:الشركه بتفلس واروح انام ... يبقي اسموا ايه ده

جاسمين :الشركه ايه !!
سيف:بتفلس...في شركه جديده هي السبب في كل ده .... شركه منافسه يعني واخده السوق كلوا .... ومش عارف اتصرف ازاي .... مش عارف
جيسي ضمتوا لصدرها
وقالت بكل حنان ...:حبيبي قوم بس ارتاح شويه علشان خاطري وبعدين كل حاجه تتحل بإذن الله .....

وفعلا سمع كلامها وراحوا الفيلا ودخل غرفتوا يرتاح شويه وهي قعدت جمبوا لحد ما نام .....وبعدين سابتوا ومشيت
وأخذت تاكسي وروحت ... وبدأ تفكر في موضوع الشركه المنافسه دي
وفعلا قررت انها تعرف كل حاجه وبالتفاصيل كمان ....
راحت مكتب سيف وبدأت تبحث وتحاول تعرف كل حاجه عنها
لحد بليل وبعدين ....

reaction:

تعليقات