القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وردة الحياة كاملة بقلم دودا حودا

رواية وردة الحياة كاملة بقلم دودا حودا 

الفصل الأول - الجزء الأول - البارت 1
رواية وردة الحياة كاملة بقلم دودا حودا 
ريهام :اي هنفضل قاعدين كده حاطين ايدينا علي خدنا
جيهان :هنعمل اي يعني احنا فاشله يا امي
ريهام :اتكلمي عن نفسك انتي
جيهان :طيب يا ناجحه قولي هنعمل اي انا عايزه
ريهام :قومي حضري لينا فطار
جيهان :عالفكره احنا في بيتك
ريهام :يعني اي في بيتي ماتقومي يا بت وجرس الباب رن
جيهان :قومي افتحي تلاقيها الهانم ايه
ريهام :ايه عندها شغل انهارده مش فاضيه وقامت فتحت ايوه مين حضرتك
وكانت صاحبه عمرهم زينب بعد غياب ١٥سنه اول مره يشوفوا بعض
زينب :كنت هبقي مضايقه اوي لو شقه بابكي اتباعت
ريهام:ثواني بس انتي زينب وجدي صح
زينب :اها ايوه انا
ريهام:احلفي اني انا صاحيه
زينب :هفضل وافقه كده كتير.ولا اي وحشاني يا جزمه
ريهام :قلبي يا زينب وانتي وكمان تعالي تعالي
جيهان:زينب وجدي اي يابت اللي جرالك اي القمر ده
زينب : جيهان حبيبتي انتي كمان هنا وحشاني اوي
ريهام :اقعدي بقي قولي لينا كل حاجه عنك واي اللي فكرك بيا
زينب :الاول حد يعرف حاجه عن ايه مجدي
جيهان:بتهزري انتي متعرفيش
زينب :اعرف اي انا يابنتي لسه راجعه من دبي من شهرين
ريهام :ايه مجدي ماتت من سنه
زينب :لااااا بتهزري وغصب عنها دموعها نزلت وفضلت تعيط جامد
جيهان :الحقي دي لسه هبله بتصدق
زينب :تصدقوا انكم جزم اقسم بالله لسه المقالب بتاعتكم دي
جيهان :قولي بقي بتشتغلي فين
زينب :كان عندي شركه صغيره في دبي كنت شريكه فيها انا وجوزي ولما أطلقنا نزلت مصر وقولت افتح شركه هنا
ريهام :وليه يا قلبي اطلقتي
زينب :خاين وواطي
جيهان :المهم الشركه اللي هتفتحيها احنا معاكي فيها صح
زينب :اكيد طبعا امال انا جايه ليه
جيهان:الشركه عباره عن اي
زينب : شركه برفان
جيهان :تمام اوي معاكي طبعا
ريهام:اهدي يا ماما مش لازم يكون معاكي ناس فاهمه
زينب :انا فاهمه طبعا وهتبقوا معايا والبت وايه كمان لازم تكون معانا
جيهان:دي بت سهتانه
ريهام :عيب كده دي برضه صحبتنا المهم اسم الشركه اي
زينب :ورده الحياه
جيهان :اشمعنا الاسم ده
زينب :بحب الاسم اوي وكان اسم الشركه القديمه
والباب خبط
زينب :يارب تكون ايه
ريهام:فتحت لقت ايه بتعيط مالك يا بومه
ايه:انا اترفد ودخلت عامله تعيط ازيك يا جيهان اهلا يا انسه
جيهان : هههههههههههه انسه انتي مش عارفه مين دي
ايه :انا بشبه عليكي
زينب :عالفكره شكلي متغيريش اوي كده
ايه :لااااااة زينب حبيبتي عامله اي وحشاني كنت فين واخبارك اي اتجوزتي ولا لا عندك عيال شغاله فين
جيهان:اهدي يا بومه براحه
زينب :الحمد لله ياقلبي المهم اتدرفدي ليه
ايه :ااااااه صحيح فكرتني ليه علشان المحاسب اللي معايا عايز يجيب واحد قريبه
زينب :خلاص هنرتاح قريب
جيهان: زينب هتفتح شركه وعايزنا معاها
ايه:بجد وابقي معاكي في الحسابات
زينب :اكيد طبعا وخلصوا الإجراءات وفتحت الشركه ويوم الافتتاح
ابراهيم:الف الف مبروك
زينب :ابراهيم انت اي اللي جابك
ابراهيم :جاي ابارك ليكي علي الافتتاح
زينب :شكرا بس حضرتك مش معزوم
ابراهيم :عايز اتكلم معاكي
زينب :جيهان وصلي استاذ ابراهيم مع السلامه
جيهان :هو حضرتك اللي كنت جوزها صح
ابراهيم :اي ده هي حكت عني
جيهان :اه اصل احنا اصحاب اوي
ابراهيم :تمام ده الكرت بتاعي هستني تكلمني
جيهان : اكيد هكلمك
يتبع
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

لو عايز أي رواية pdf .. أو لو عايزنا نعرفك لما الرواية إللي بتتابعها ينزل منها حلقة جديدة، انضم لقناتنا على التيجرام: من هنا 
ما هو الفصل الذي تود قراءته؟