رواية تفرقه الأم بين بناتها و حمايا اختلي ب أمي خلوة غير شرعيه كاملة

رواية تفرقه الأم بين بناتها كاملة

رواية تفرقه الأم بين بناتها كاملة

الجزء الأول 

😱تفرقة الأم بين بناتها وحمايا اختلي ب أمي خلوة غير شرعية😱

اعرفكم بنفسي انا ناهد عندي 15 سنه وفي سنه تالته اعدادي وعندي اخت اسمها مريم عندها 13 سنه وفي سنه اولي اعدادي ماما بتدلع اختي ومشغلاني زي الخدامه في البيت وبتعاملني بقسوة😢

الأم:  انتي يا بت ياللي اسمك نااهد تعاليلي هنا بسرعه

ناهد: في اي يا ماما؟

الأم: انا مش قولتلك روقي اوضة اختك

ناهد: بس يا ماما هي تقدر تروقها هي مبقتش صغيرة وانا شايله البيت كله وكمان ورايا مذاكرة

الأم: بلا مذاكرة بلا قرف روحي اعملي اللي قولتلك عليه من غير ولا كلمه يلاا

ناهد: حاضر يا ماما حاضر

ونروح لمريم

الأم: اي ي مريم يا حبيبتي مالك زعلانه ليه؟

مريم: بصراحه ي ماما انا زهقانه وعايزا 500 جنيه عشان اخرج مع صحابي

الأم: ومالوا يا حبيبتي خدي ال500 جنيه واخرجي واتفسحي ومتشليش هم حاجه

مريم:  بجد يا ماما؟ بس انا عندي مذاكرة

الأ:  اه ي حبيبتي وسيبك من المذاكرة يعني هتستفادي اي من الشهادة

مريم: طيب ي ماما شكرا😃

ونروح لناهد اللي شقيانه في البيت وتنضيفه

الأم: بت يا ناهد خلصتي اللي قولتلك عليه يا زفته

ناهد:  ايوا ي ماما حاجه تاني

الأم: لاء اتنيلي روحي اوضتك ومتخرجيش منها غير لما اناديلك سامعه

ناهد:  حاضر

ناهد بتكلم صاحبتها الأنتيم ريم وتشكي لها

ناهد:  الووو يا ريم ازيك

ريم: ازيك ي ناهد عامله اي

ناهد: والله يا ريم تعبت من العيشه دي ماما كل شوية تزعقلي وتبهدلني وبتفرق بيني وبين مريم انا زهقت اوي يا ريم🥺🥺

ريم: هي لسه طنط زي ما هيا متغيرتش

ناهد: لاء متغيرتش متغيرتش😢

ريم: طب بقولك انا هاجي اقعد معاكي شويه

ناهد: ماشي مستنياكي🙂

ريم بترن الجرس

الأم: مين؟!

انا ريم يا طنط

الأم في سرها: هي نقصاكي انتي التانيه

الأم تفتح الباب: اتفضلي

ريم: ازيك يا طنط

الأم: كويسه الحمدلله

ريم: طنط ممكن اتكلم معاكي 5 دقايق

الأم: اتفضلي

ريم: طنط بصراحه انا عرفت من ناهد انك بتعامليها وحش وبتفرقي بينها وبين مريم بس احب اقولك ي طنط ان حضرتك مريم اللي مدلعاها يوم ما هتتعبي مش هتشيلك في مرضك بعد الشر وبكرة تعرفي كلامي

الأم بسخريه: بجد😆 طب ادخلي ي اختي لناهد اهي متلقحه في اوضتها

ريم: طيب

ناهد: ريم ازيك وحشاني

ريم: انا كويسه ي حبيبتي علي فكرة انا كلمت طنط وانا برا عشان موضوع التفرقه بس هي خدت الموضوع بسخريه

ناهد: انا عايشه في جحيم كل يوم بعمل اكل وشرب وانضف وهي قاعدة وحتي مريم مبترضاش تساعدني بسبب دلع امي ليها انا زهقت يا ريم حتي المذاكرة مش ملاحقه اني اذاكرها

ريم: معلش ي حبيبتي ربنا معاكي ومش هيسيبك ابدا

ناهد: يارب ي ريم لحسن انا بقيت عايشه في كابوس

ريم: ربنا هيحلهالك يا ناهد ي حبيبتي

وتذهب ريم الي بيتها وتضل ناهد وحدها مرة اخري وتدرس لأن موعد الامتحانات قد اقترب كان فاضل اسبوع وفعلا امتحنت والنتيجه طلعت ونجحت وجابت اعلي مجموع وهي بردو علي نفس الوضع

في يوم الأم ندهت لبنتها وقالت لها😱..........

الجزء الثاني 

😱 تفرقة الأم بين بناتها و حمايا اختلي ب أمي خلوة غير شرعيه😱



البارت التاني😍



في يوم ندهت الأم لبنتها ناهد وقالت لها



الأم:  بت ياللي اسمك ناهد



ناهد:  اي يا أمي



الأم:  اتنيلي اقعدي واسمعيني كويس



ناهد:  قعدت يا ماما في اي بقي



الأم: ابن عم سيد جارنا اللي في العمارة التانيه



ناهد: اه ي ماما ماله؟؟!



الأم: ابنه احمد طالب ايدك للجواز💍



ناهد: انتي بتقولي اي ي ماما!!



الأم: زي ما سمعتي كدا هو من قبل الإمتحانات وهو طالب ايدك قولتلهم لما البت تخلص امتحانات هنبقي نشوف ونرد عليكوا



ناهد بعصبيه: لاء طبعا يا ماما مش موافقه انتي شكلك بتهزري انا عندي 15 سنه ي ماما وعايزا اكمل تعليمي ودا من حقي ومش هتنازل عن رأيي



الأم بعصبيه شديدة: انتي بتتحديني يا بت انتي



ناهد: لاء ي ماما مش بتحداكي وانا مش موافقه اني اضيع مستقبلي او اني اتجوز في السن داا



الأم:  بت انتي مش تكملي علام وهتتحوزي ورجلك فوق رقبتك وانا هاخد منهم ميعاد النهاردة وهتطلعي تقابليهم وهنشوف يا انا يا انتي في البيت دا



ناهد قامت وعيونها كلها دموع ودخلت اوضتها وقفلت علي نفسها الباب وكلمت ريم صاحبتها



ناهد: الو ي ريم الحقيني😱



ريم:  في اي ي ناهد مالك



ناهد: ماما عايزا تجوزني يا ريم 😭



ريم:  تجوزك!! 😳



ناهد:  ايوا



ريم: هي طنط مش واخدة بالها انتي عندك كام سنه وكمان انك لسه بتدرسي😢



ناهد:  ما انا قولتلها كدا وقولتلها اني مش موافقه بس هي مصرة جدا وهتاخد منهم ميعاد النهاردة عشان يجو ساعديني ي ريم😭😭



ريم: اساعدك ازاي بس دي مصيبه دي لا يمكن تكون ام طب بصي انا بالنسبالها صغيرة ومقدرش اكلمها في حاجه زي كدا انا هحكي لماما علي الموضوع واخليها تكلم مامتك يمكن تحاول تقنها



ناهد: طيب بس لو مقتنعتش خلاص هيكون اتحكم عليا بالإعدام 😭😢



ريم: متقلقيش ان شاء الله خير 🙂 ابعتيلي رقم مامتك عالواتس وانا هخلي ماما تكلمها



ناهد: حاضر ي ريم



وريم راحت لمامتها وحكتلها كل حاجه عن موضوع ناهد ومامتها (منة) قالت لها



مامت ريم (منه): ازاي كدا دي لا يمكن تكون ام دي بضيع مستقبل بنتها وكمان عايزا تجوزها مش معقول انا مش مصدقه



ريم: لاء صدقي ي ماما هو دا الواقع



مامت ريم: طب وانا مطلوب اني اساعدها ازاي ي بنتي



ريم: بصي ي ماما انا خدت رقم مامت ناهد من ناهد عشان تكلميها وتحاولي تخليها تصرف نظر عن الموضوع دا



طيب ي ريم اكتبيلي الرقم عالموبايل وانا هكلمها



نروح بقي لمامت ناهد ومريم بنتها



في ظل ما هما قاعدين يضحكوا ويهزرو مع بعض ويتريقو علي ناهد وفجأة مامت ناهد لقت موبايلها بيرن

وهي بتشوف مين لقت رقم غريب ردت



مامت ناهد: الوو



مامت ريم: حضرتك مامت ناهد؟



مامت ناهد: ايوا انا مامت زفته مين حضرتك؟؟



مامت ريم: حضرتك انا مامت ريم صاحبة ناهد



مامت ناهد: اه وعايزا اي يعني او بتكلميني بخصوص اي



مامت ريم: بكلمك بخصوص ناهد بنتك اللي انتي عايزا تضيعي مستقبلها وتجوزيها حرام عليكي اللي هتعمليه في بنتك البنت لسه صغيرة وزي ما بيقولوا لسه مطلعتش من البيضه وكمان مش عيزاها تكمل علامها



مامت ناهد تقطعها: وحضرتك اي اللي دخلك في الموضوع دي بنتي وانا حرة فيها مش كمان الغريبه هتيجي تعلمني دروس اعامل بنتي ازاي عن اذنك



ومامت ناهد تقفل في وجه مامت ريم



ريم: ها ي ماما عملتي اي



مامت ريم: ي بنتي دي ست قليلة الذوق دا انا لسه مخلصتش كلامي راحت قاطعتني وكلمتني ب أسلوب وحش وقفلت في وشي الخط



ريم: يعني مفيش حل ي ماما؟؟



مامت ريم: الحل عند ربنا ربنا يسترها معاها



ونذهب ل مامت ناهد



مامت ناهد: اااه يا بنت الجزمه يا ناهد



مريم:في اي ي ماما؟ عملت اي اللي ما تتسمي دي



مامت ناهد: راحت كلمت مامت ريم زفته صاحبتها عشان اصرف نظر عن الكلام اللي قولته



وفي ظل عصبية مامت ناهد اقتحمت اوضة بنتها ناهد وقالتلها



مامت ناهد بعصبيه: راحت مسكت ناهد من شعرها اااه ي بنت الكلب بتروحي تكلمي الناس الغرب وتحكلهم علي كل حاجه فكرك كدا هرجع عن كلامي ي واطيه



ناهد:اااه ي ماما سيبيني مش قادرة بتوجع حرام عليكي مش كفايه عايزا تضيعيلي مستقبلي



مامت ناهد: اه هضيعلك مستقبلك وبردو هتسمعي كلامي يا حيوانه



وتحدف مامت ناهد ناهد عالسرير بقوة وتخرج حتي تصل الي الباب وتقول لها



مامت ناهد: جهزي نفسك عشان هاخد ميعاد من الناس النهاردة وهقول اني موافقه سامعه



وترزع الأم الباب ورائها



ناهد في غرفتها تبكي بشدة وتقول ليه يارب كدا ليه خليت امي تفرق بيني وبين اختي مريم اشمعنا انا ليه مريم ميتعملش معاها نفس الموضوع دي لو مرات اب مش هتعمل فيا كدا 😭😭😭



واتصلت مامت ناهد بالحاج سيد جارهم



مامت ناهد: الوو ي حاج سيد ازي حضرتك



الحاج سيد: في نعمة والحمدلله



مامت ناهد: دايما ي حاج بقولك ي حاج سيد انت من كام اسبوع كلمتني عشان تطلب ايد بنتي ناهد لأبنك احمد وقولتلك لما البنت تخلص امتحانات هرد عليك



الحاج سيد: مظبوط يا مدام سحر ( مامت ناهد)



مامت ناهد: تمام ي حاج انا اتصلت عشان ابلغكم اني موافقه وعشان اخد ميعاد من حضرتك عشان تجيلي النهاردة نتفق علي كل حاجه ي حاج



الحاج سيد: تمام ي مدام سحر الميعاد اللي يناسب حضرتك



مامت ناهد: خلاص يبقي النهاردة الساعه 7 بليل هنكون في انتظارك ي حاج



الحاج سيد: تمام ي مدام سحر شكرا ليكي



وتذهب مامت ناهد لأوضة ناهد وتفتح الباب



الأم: بت ي ناهد تكوني جاهزة الساعه 7 عشان الضيوف اللي جايين فاهمه



ناهد وهي تبكي: حاضر ي ماما حاضر😭



خلوني سريعا اعرفكم عالحاج سيد وابنه احمد الحاج سيد جارهم من ايام المرحوم جوز سحر وابنه سيد دلوقتي بقي شاب عنده 20 سنه كان بيدرس وطلع من الدراسه وفضل انه يشتغل ويتجوز احسن.



وجه ميعاد زيارة الحاج سيد وابنه احمد



الجرس بيرن



مامت ناهد حاضر جايه



مامت ناهد تفتح الباب: اتفضل ي حاج سيد اتفضل ي احمد اهلا وسهلا بيكوا



الحاج سيد وابنه: اهلا ي مدام سحر



مامت ناهد: اتفضلوا ثواني وجايه حالا



الحاج سيد: اتفضلي ي مدام سحر



وتذهب سحر مامت ناهد لتنادي بنتها وتفتح  الباب وتقول ل ناهد



الأم: اتفضلي اطلعي قدامي بالقرف اللي انتي لبساه وتعالي معايا عالمطبخ



ناهد بحزن: حاضر



مامت ناهد: خدي الشربات دا ووزعيه برا عالضيوف عشان اختك مش موجودة



ناهد بكسرة نفس: طيب ي امي حاضر



وتحمل ناهد صينية الشربات لتوزع عالضيوف ويقف احمد ابن عم سيد



احمد وهو يأخذ الشربات:  تسلم ايدك



ناهد لم ترد عليه وذهبت للحاج سيد وتعطيه الشربات



الحاج سيد:  من يد منعدمها ي بنتي



وتذهب ناهد عشان تقعد وتري نظرات الحاج سيد علي امها غريبه ومطمنش وامها كمان نفس الحاجه



بعد ما اتفقو علي كل حاجه طلب مني احمد اننا نخرج بكرة وصمم علي كدا وانا مكنش ليا رأيي في اي حاجه ووفقت غصب عني



ومشيو وانا دخلت اوضتي ونمت واول ما صحيت لقيت احمد بيقولي يلا انزلي قومت ولبست ولقيت الحاج سيد قاعد برا وماما قالتلي الحاج سيد هيقولي كلمتين ويروح وقولتلها طيب انا نازله باي



وبعد ما نزلت ناهد الحاج سيد طلب من مامت ناهد😱..................

الجزء الثالث 

😱تفرقة الأم بين بناتها وحمايا اختلي ب أمي خلوة غير شرعيه😱

البارت الثالث😍

بعد ما نزلت ناهد طلب الحاج سيد من مامت ناهد تلبس ملابس اخري قصيرة

الحاج سيد: بقولك اي ي سحورة

مامت ناهد: اي ي سيد الرجاله

الحاج سيد: ما تقومي تلبسي قميص احمر حلو زيك 😉

مامت ناهد: حاضر ي سيد الرجاله عن اذنك

الحاج سيد: اذنك معاكي ي سحورتي😉

نروح لناهد وأحمد اللي قاعدين في النادي

احمد:  مالك ي ناهد ساكته ليه

ناهد:  لو سمحت ملكش دعوة بيا خالص انا خرجت عشان امي غصبت عليا الله يسامحها

احمد: افهم من كدا انك مش عيزاني؟؟!

ناهد: ايوا مش عيزاك ومش هتجوزك انت سامع

احمد بعصبيه: لاء هتتجوزيني ي ناهد وغصب عنك كمان

ناهد ببكاء: حرام عليكوا بقي انتو كلكوا عليا وكل حاجه بتغصبوها عليا ليه ليه 😭😭

احمد: هو كدا واعلي ما في خيلك اركبيه ي ناهد

نروح بقي لمامت ناهد والحاج سيد

مامت ناهد طلعت من الأوضه وهي لابسه قميص النوم الأحمر القصير قبل الركبه وعامله عملية اغراء كبيرة

الحاج سيد بأنبهار: بسم الله ماشاءالله اي دا كلوا اي الحلاوة والجمال داا

علي فكرة الحاج سيد مطلق مراتو من خمس سنين

مامت ناهد: الله ي حاج سيد بتكسف

الحاج سيد وهو يقترب منها: تتكسفي من اي دا انتي طلعتي صاروخ ارض جو وانا معرفش

مامت ناهد بضحكة: انت هتعمل اي ي راجل

الحاج سيد: هعمل كل حاجة حلوة ليكي ي قمر

وخدها ودخلوا الأوضه

بعدين بعد شويه ومريم بنتها رجعت من عند صاحبتها اللي كانت عندها من الصبح بدري

مريم دخلت اوضة مامتها ولاقتها في حضن الحاج سيد

مريم بأنبهار: انتي بتعملي اي ي ماما انتي والراجل دااا

مامت ناهد مترددة مش عارفه ترد ومفيش اي اعذار تقولها

الحاج سيد قام من عالسرير وخد مريم وخلع لها كل ملابسها غصب عنها

مريم: انت بتعمل اي ي مجنون

الحاج سيد: بغتصبك وبضيعلك شرفك عشان لو نطقتي بكلمه هتكوني معكوكة قبل مننا انتي سامعه

مامت ناهد: سيب البت ي سيد متعملش فيها حاجه البت لسه صغيرة

الحاج سيد: ولا اكنه سمع اي حاجه واغتصبها وضيعلها شرفها

وبعدين الحاج سيد روح قبل ما ناهد تيجي ومريم بعياط

مريم: انتي السبب ي ماما حرام عليكي انتي ضيعتيلي اغلي حاجه عندي في حياتي

مامت ناهد: سامحيني ي بنتي انا اسفه

مريم: انتي ازاي طلعتي كدا انا مش قادرة افهم انا مستحيل اسامحك بعد اللي عملتيه فيا مستحيييل

ومريم دخلت اوضتها وهي تبكي بشدة

وبعدين ناهد رجعت وهي اصلا مبتسألش علي مريم لأنها بتكرها بسبب امها

مامت ناهد: بت ي ناهد روحي روقي الشقة واغسلي المواعين واعملي الأكل يلاا

ناهد: ي ماما انا تعبانه ومش قادرة

مامت ناهد: انشالله تموتي وبردو هتنفذي كل اللي بقولك عليه انتي سامعه

ناهد بحزن: حاضر

ناهد بعد ما خلصت كل حاجة راحت اوضتها وكلمت ريم

ناهد: الو ي ريم وحشتبني اوي

ريم: وانتي كمان وحشاني اوي ناهد قوليلي اي اللي حصل امبارح

ناهد: ماما بهدلتني امبارح بسبب مكالمة مامتك ليها وخلت الحاج سيد وابنه يجو وخلتني اخرج معاه النهاردة ولما رجعت بردو شغلتني زي كل يوم

ريم: ربنا هياخدلك حقك ان شاء الله ي ناهد ادعي انتي بس وهي هتتحل

ناهد: يارب ي ريم بس في حاجه غريبه ملحظاها

ريم: حاجة اي؟

ناهد: مريم لما جيت عرفت انها في الأوضه وكمان مقعدتش مع ماما النهاردة زي كل يوم وحاسه ان في حاجه مش طبيعيه ي ريم

ريم: خلاص حاولي تراقبيهم وتعرفي اذا كان في حاجه

ناهد: انا قولت كدا بردو

بعد ما ناهد خلصت مكالمة ريم طلعت تشوف مامتها بتعمل اي ولما خرجت لقتها بتكلم............

الجزء الرابع 


بعد ما ناهد خلصت مكالمة ريم طلعت تشوف مامتها بتعمل اي ولما خرجت لقتها بتكلم الحاج سيد والسبيكر مفتوح وقاعدين يحبو في بعض وتقولو اللي انت عملتوا النهاردة معايا كان حلو اوي

ناهد: انتي بتعملي اي ي ماما؟

مامت ناهد اول ما سمعت صوت ناهد:  اي في اي ي بت

ناهد:  انا اللي في اي ي ماما انتي كنتي بتكلمي مين دلوقتي

مامت ناهد: وانتي مالك بكلم مين انتي هتحققي معايا ولا اي

ناهد: ايوا ي ماما هحقق معاكي انتي دلوقتي مش كنتي بتكلمي الحاج سيد وبتحبو في بعض صح ولا انا غلطانه

مامت ناهد: انتي ازاي تتكلمي معايا كدا ي بت انتي امشي انجري علي اوضتك وعالله تطلعي منها الا لما اقولك انتي فاهمه

ناهد بتحدي: ماشي ي ماما بس بسيري هعرف

مامت ناهد: ااه اعملي حسابك اني هكلم الحاج سيد وابنه عشان يجو النهاردة عشان نحدد ميعاد كتب الكتاب

ناهد: مش هتجوز ي ماما مش هتجوز

مامت ناهد بتحدي:  هتتجوزي ورجلك فوق رقبتك ي بت واعملي اللي انتي عيزااه

ناهد وعيونها كلها دموع بتجري علي اوضتها وتترمي علي سريرها وهي بتعيط جامد وتقول لي ي رب كدا لي اللي بيحصل فيا دا

نروح للحاج سيد وابنه

احمد: عملت اي ي ابويا مع الجو بتاعك 😉

الحاج سيد: اختشي ي ولا

احمد: تبقي عملتها ي ابويا 😂

الحاج سيد: اه بس وهي في حضني بنتها دخلت علينا

احمد: بتها مين ناهد؟

الحاج سيد: لاء مريم

احمد: طب وعملت اي

الحاج سيد: ضيعتلها اغلي حاجه عندها وهي في سنها دا

احمد: يلاهوي ي ابويا دا انت طلعت جامد وانا معرفش😂

نروح لمريم اللي قاعدة في اوضتها لوحدها

مامت ناهد: انتي هتفضلي قاعدة كدا في اوضتك مش هتخرجي منها خالص ي بنتي

مريم: سبيني في حالي انتي السبب في اللي انا فيه انتي سبب ربنا يسامحك

نروح لناهد وريم

ريم: ازيك ي ناهد اي الأخبار في جديد

ناهد: مش عارفه ي ريم الفار بيلعب في عبي ومتأكدةان في حاجه بين ماما ومريم وحمايا الحاج سيد

ريم: حاجه زي اي يعني

ناهد: هتأكد واقولك اول ما اعرف

نروح لمامت ناهد والحاج سيد

مامت ناهد: ازيك ي سيد الرجاله

الحاج سيد: ازيك ي سحورتي

مامت ناهد: بقولك ي حاج سيد تعالي انت وابنك عشان نحدد ميعاد كتب كتاب السنيورة علي ابنك

الحاج سيد: من عيوني يا سحورتي

مامت ناهد: تسلملي ي حبيبي خلاص النهاردة الساعه7 تمام

الحاج سيد: تمام ي لوفلي

مامت ناهد: الله بقي ي حاج سيد بتكسف 🥰

بعد مكالمه طويله بين الحاج سيد و مامت ناهد بعد ما قفلت بتلف وشها لقت قدامها😱😱..........

الجزء الخامس 


بعد مكالمه طويله بين الحاج سيد و مامت ناهد بعد ما قفلت بتلف وشها لقت قدامها بنتها ناهد 😳

ناهد:  انتي بتعملي ايه ي ماما هي وصلت للي انتي بتعمليه دا بجد مكنتش اعرف انك بالشكل دا انتي فعلا متستحقيش لقب الأم دااا😑

مامت ناهد : انتي بتتصنطي عليا ي بت انتي 😡

ناهد: انا متصنطش ي ماما بس لقيتك متغيرة وكان لازم ارقبك عشان اشوف اي الحكايه بتاعتكوا انتو التلاته😶

مامت ناهد في صمت ومش عارفه ترد

ناهد:  ما تردي ي أمي ي حضرة الأم المثاليه اللي مفيش منها اتنين في مصر وفعلا مفيش منك اتنين في مصر عشان مستحيل يكون ليكي مثيل 😒

مامت ناهد: اخرسي قطع لسانك من لغلوغو انتي اتجننتي ولا اي هو انا عشان سكتالك يعني امشي انجري علي اوضتك ومش عايزا اشوف وشك امشي

ناهد:  ماشي ي ماما😞

نروح لناهد وريم 😱

طبعا زي ما احنا عارفين ريم وناهد صحاب واكتر من الأخوات وحكتلها علي كل اللي حصل

ريم: مستحيييل هي وصلت للدرجة دي سوري هي مامتك اجننت ولا اي

ناهد: انا مش عارفه اتصرف ازاي وكمان لسه عندي حاجه لازم اوصلها

ريم:  اي هي

ناهد:  لازم اعرف اي اللي ورا مريم لأن هي كمان شكلها كدا وراها مصيبه ومصيبه كبيرة لأن مريم عمرها ما قعدت في اوضتها المدة دي كلها

ريم:  انتي بتفكري في اي بس

ناهد:  مش عارفه بس اكيد في حاجه تانيه وانا مش عارفها ولازم اعرفها 😥

وبعد ما ريم وناهد خلصو مكالمة مع بعض ناهد كانت بتحاول تمثل علي مريم انها بتحبها وقلبها عليها عشان تشوف اي اللي وراها

ناهد:  ازيك ي مريم مالك ي حبيبتي قاعدة في الأوضة لوحدك ليه

مريم: مفيش

ناهد:  بس انتي عمرك ما قعدتي القترة دي كلها لوحدك في اوضتك

مريم بربكة: قصدك اي يعني هيكون في اي

وبدأت مريم تعيط

ناهد:  مالك ي حبيبتي

لسه مريم كانت هتتكلم وتحاول تثق في اختها دخلت العقربة مامت ناهد

مامت ناهد:  انتي ي زفته مالك ومال اختك جاية اوضتها ليه

ناهد بخباثة:  اختي وبسأل عليها ي ماما

مامت ناهد:  من امتي الحنيه دي ي اختي طب قومي يلا اكلعي نضفي السطح وعيزاه بيلمع فاهمه

ناهد وهي بتجز علي سنانها:  حاااضر

طبعا ناهد مش عارفة ان مريم عارفة اللي مامتها عملتوا
ونروح للحاج سيد اللي اتصل بمامت ناهد ي تري كان عايز منها اي.......

الجزء السادس



ونروح للحاج سيد اللي اتصل بمامت ناهد وطلب منها تروحله البيت عشان يعمل مهاها علاقة زي المرة اللي فاتت

مامت ناهد: ي راجل اختشي علي دمك بقي هو انا عشان عملتها مرة خلاص استحلتها

الحاج سيد: وماله ي سحورتي ي حبيبتي ما انتي اللي في القلب

مامت ناهد بضحكه:  طب عايزني امتي 😅

الحاج سيد: اي وقت انشالله دلوقتي 😘

مامت ناهد: خلاص مسافة السكه😄

الحاج سيد:  بقولك اي ي لوفلي متنسيش القميص الأحمر اللي فوق الركبة

مامت ناهد بضحكة:  بس كدا من عنيا  😆😆

الحاج سيد: تسلميلي ي حبيبتي😁

ونروح نشوف ناهد وهي بتراقب مامتها وهي بتتسحب

ناهد: رايحه علي فين ي ماما

مامت ناهد: وانتي مالك ي نور عيني ليه وصية عليا

ناهد: ماما انتي رايحه للحاج سيد صح😡

مامت ناهد بربكة: اه قصدي لاء رايحه اشتري حجات

ناهد: واللي رايح يشتري حجات بياخد معاه شنطة فيها قميص نوم احمر ي امي😑

مامت ناهد بربكة: اي هو تحقيق انتي مالك رايحه فين وجاية منين روحي شوفي وراكي اي

وبعد ما مامت ناهد نزلت ناهد استغلت الفرصه ودخلت لأختها مريم

ناهد: مريم انتي كنتي عايزا تقولي حاجه بس لما ماما دخلت متكلمتيش تقدري تقوليلي في اي

مريم: انا عايزا اتكلم بصراحه بس مش عارفه اقول اي😥

ناهد بتعاطف مع مريم لأول مرة: اتكلمي ي مريممتخافيش انا اختك واكيد عايزا مصلحتك

مريم وثقت في اختها ناهد وقالتلها علي كل اللي حصل معاها وانا قفشت مامتها مع الحاج سيد وانو اغتصبها وضيعلها شرفها وان مامتها كانت واقفة بتتفرح عليهم 😱

يا تري رد فعل ناهد كان اي...........


 الجزء السابع



وطبعا بعد ما مريم قالت لأختها عالمصيبة اللي حصلت رد فعل ناهد....

ناهد بعصبيه: انتي بتقولي اي انتي اتجننتي لاء مستحيل😳😳

مريم بعياط: زي ما بقولك كدا هو دا اللي حصل

ناهد وهي بتندب علي حظها:  يعني أمك سؤت سمعة عليتنا😱

مريم ساكته ومش عارفه ترد تقول اي

ناهد: طب وهو عمل معاكي كدا ليه

مريم: عشان لو نطقت بكلمة اكون معكوكه في الموضوع قبل منهم والمصيبه ان أمك كانت شيفاني وساكته

ناهد: ينهاااار مش فايت ماشي ي ست ماما انا هتصرف

مريم: هتعملي اي ي ناهد اوعي تتهوري

ناهد: متخافيش انا هجبلك حقك تالت ومتلت بس اهم حاجه لما يحصل حاجه اوعي تخبي عليا حاجه 😓

مريم: حاضر

طبعا ناهد راحت تكلم صحبتها ريم

ناهد: ريم انا في مصيبه

ريم: في اي  اي اللي حصل ي ناهد

ناهد:  انا عرفت كل حاجه من مريم مش قولتلك ان في مصيبة كبيرة وراها

ريم: اي اللي حصل

ناهد: مريم قالتلي انها في اليوم اللي انا خرجت فيه مع ابن الحاج سيد هي كانت بره ولما رجعت دورت علي امها ولاقتها في اوضتها مع الحاج سيد وطبعا الحاج سيد خاف علي سمعته واغتصبها وضيعلها شرفها عشان لو قالت حاجه تكون معكوكة قبل منهم

ريم: ينهااااار اسود ومنيل طب وانتي هتعملي اي ي ناهد

ناهد: هتصرف مع حمايا الكلب دا اما أمي انا مش عارفه اقولها اي او اعمل معاها اي بس ي ربي

ريم: اوعي تتهوري ي ناهد انتي اكيد مش قد الحاج سيد

ناهد: دا انا هطربقها فوق دمغهم وهخلي اللي ما يشتري يتفرج عليهم هما الاتنين

ريم: اهدي ي ناهد وفكري في كل حاجه قبل ما تعمليها

ناهد: طيب ي ريم سلام دلوقتي

ونروح للحاج سيد والعقربة ام ناهد

مامت ناهد: ما براحه عليا انا مش قدك 💃🏻😂

الحاج سيد: يلهوي براحه عالقمر دا مش ممكن دا انتي اجمل ست شوفتها في حياتي

وطبعا احمد رجع من مشوار كان بيعمله ودخل علي ابوه ولقي مامت ناهد موجودة وفي وضع مخل ي ترااا عمل اييي..........


 الجزء الثامن والأخير 


طبعا لما احمد ابن الحاج سيد دخل عليهم لقاهم في وضع مخل جدا بس عجبه وراح داخل وخلع ملابسه كامله عشان يكمل علي مامت ناهد

مامت ناهد بضحكه: اهلا وسهلا ي حبيبي انت جاي تكمل عليا😂

احمد: وماله ما انتي هتكوني مرات ابويا ان شاء الله ودي مرة يعني😂

والحاج سيد كان بيساعد ابنه مع انه من المفروض بغيير عليها بس لقاها سهله فمش همه وعملوا علاقه هما التلاته😉

اما عن ناهد فهي قاعدة بتغل من جواها وتشوف هتتصرف ازاي مع الكلب اللي اسمه سيد وامها الذي ليس لها مثيل وهي مستنيه امها عشان تواجها

وبعد ما خلصت العلاقه مع احمد ابن الحاج سيد عحبها الموضوع مع احمد اكتر من الحاج سيد

مامت ناهد بضحكة هستيريه: العلاقه معاااك احسن من ابوك ميت مرة عجبتي ي ولا

الحاج سيد بغضب بسيط: ماشي ي سحر حسابك معايا بعدين

احمد بضحكه: اي ي والدي بتغيير ولا اي مكنتش مرة يعني 😂

الحاج سيد: بس ي ولا اسكت ودي اول واخر مرة 😡

ومامت ناهد لبست ونزلت وراحت بيتها وناهد بنتها مستنياها تفتح الباب بس ولما فتحت الباب

ناهد: اهلا وسهلا بالأم اللي ملهاش مثيل في الدنيا

مامت ناهد: في اي ي بت ما تتكلمي عدل انتي نسيتي نفسك ولا اي ي روح امك

ناهد: لا ي ماما منستش نفسي وانا عرفت كل حاجه ومش هسكتلك لا انتي ولا الكلب اللي اسمه سيد دا

مامت ناهد: ما تحترمي نفسك وانتي ازاي اصلا تتكلمي علي حماكي كدا

ناهد: حمايا العزيز اللي ضيع شرف بنتك اللي لسه مشفتش دنيا وانتي شيفاه وهو بيعمل عملتها السودا دي وواقفه ساكته بسم الله ماشاءالله عالأمهات ونعم الأمهات

مامت ناهد بتضربها علي وشها جامد بالقلم بعد اللي قالته

مامت ناهد: بت انتي انا مش عايزا اسمع صوتك والا قسما عظما ما هرحمك انتي سامعه

ناهد: لا ي ماما مش هسكت وهخلي الناس الكلها تعرف حقيقتكوا المنيله دي وهخلي اللي ما يشتريي يتفرج عليكوا

مامت ناهد: اخرسي وعالله تنطقي بكلمه واحدة من دي انتي سامعه

ناهد دخلت اوضتها وكلمت ريم وحكتلها كل شئ

ريم: وانتي ناويه تعملي اي دلوقتي ي ناهد

ناهد: مش عارفه ربنا يحلها من عندو

ويوم جديد وصبح جديد واول ما أم ناهد صحيت من النوم دخلت الأوضه علي ناهد وشدتها من شعرها وهي نايمه

مامت ناهد: قومي انتي لسه نايمه عندك شغل كتييير قومي اتنيلي علي عينك

ناهد: سيبيني في حالي وملكيش دعوة بيا

مامت ناهد: اومال مين ان شاء الله اللي هيروق وينضف ويطبخ

ناهد: بعلو صوتها وانا مالي هو بيتي ولا بيتك انا اللي جعانه ولا انتي

مامت ناهد بصوت عالي: هتروقي غصب عنك انتي سامعه

وطبعا وهما بيتخانقو مع بعض كانوا بيتخانقو بصوت عالي مريم سمعاهم بس مش عايزا تحتك بأمها لكن الجيران سمعت الصوت العالي ونزلت وفتحو باب الشقه وناهد بتقول

ناهد: انا هشوه سمعتك قدام الناس دي بالحق مش بالكدب انا هوريكي

مامت ناهد اخرسي وعالله تنطقي بكلمه انتي سامعه

ي تراااا ناهد عملت ايي........ يتبع😱😱

😱تفرقة الأم بين بناتها وحمايا اختلي ب أمي خلوة غير شرعية 😱

البارت التاسع والأخيير 😍♥

وطبعا بعد ما ناهد ومامتها اتخانقو بصوت عالي لدرجة ان الجيران سمعوا صوتهم ونزلوا وفتحوا الباب والجيران سمعو ناهد وهي بتقول انا هشوه سمعتك قدام الناس دي بالحق مش بالكدب انا هوريكي

ناهد: الست دي ي ناااس اللي هي الأم المثاليه عملت اختلت بالحاج سيد خلوة غير شرعية دا غير ان لما بنتها مريم قفشتهم في اوضة النوم الحاج سيد اغتصبها وضيعلها شرفها وهي في السن دا  وكل يوم عمالة تضربني وبتهني ومش سيباني في حالي

وطبعا الناس لما بتصدق تسمع كلمة عشان تنشرها في جميع انحاء العالم

مامت ناهد بربكة: البت دي كدابة محدش يصدقها

ناهد: انا كدابة طب انا هجبلكوا الدليل علي كلامي

ناهد دخلت علي مريم وقالتلها تعالي ي مريم احكي للناس اللي برا كل اللي حصل وانا زي ما وعدتك هحبلك حقك تالت ومتلت

ولما مريم طلعتلهم ناهد قالتلها احكيلهم اللي حصل ي مريم مش الحاج سيد اغتصبك وضيعلك شرفك

مريم:  ايوا ي جماعة كل اللي ناهد قالتوا كله صح انا شرفي ضاع من الكلب اللي اسمه سيد عشان خاف علي سمعته وعمل كدا عشان يخليني اتعك في الموضوع قبل منهم

مامت ناهد وهي بتسمع الكلام دا وقعت من طولها طبعا مهما حصل دول ولادها واكيد مش هيسبوها كدا ودوها المستشفي ودخلت العناية المركزة

ناهد: طمني ي دكتور اي اللي حصل لأمي

الدكتور: والله الحاله حرجه جدا هي حاليا في غيبوبة وهتفوق بعد ساعتين

مريم: ي رب استرها

ناهد: ابقي طمني والنبي ي دكتور

الدكتور: ان شاء الله خير

وناهد ومريم قاعدين بيعيطو عدي ساعه وريم اتصلت ب ناهد

ريم: في اي ي ناهد اي الكلام اللي سمعته من الجيران دا

ناهد:ماما في المستشفى ي ريم تعالي والنبي

ريم: حاضر ي حبيبتي

والساعتين عدو وناهد وقفا مع ريم وقاعدة تعيط

ريم: اهدي ي ناهد ربنا هيسترها

الدكتور: مامت حضرتك فاقت تقدري تشوفيها دلوقتي بس مش هخبي عليكي الحاله لسه مش مستقرة تماما ومش عايز اي انفعال عليها

ناهد:حاضر ي دكتور

ناهد دخلت لأمها وبتطمن عليها

ناهد:ماما قومي والنبي متزعليش

مامت ناهد: انتي اللي متزعليش مني ي ناهد بس قبل ما أموت عايزا اقولك ان انتي مش بنتي ولا مريم اختك انتي بنت المهندس محمود اخو محمد  هو مات من زمان وانتي مكنش ليكي حد غيرنا ومحمد ابو مريم كان بيحبك جدا وكان بيأمنلك مستقبلك وحطلك رصيد في البنك بأسمك 10000ج وكتبلك شقة المهندسين بأسمك وانا ومريم استكترناهم عليكي وكنا عايزين ناخدهم منك بالعافيه وانا اسفه علي كل حاجه ي بنتي سامحيني وقولي لأختك تسامحني انا مش عايزا اشيل ذنب اكتر من اللي عليا

ناهد بتبكي بشدة: طب ليه خبيتو عليا انا مكنتش عايزا حاجه من دول انا كنت عايزا اعيش عيشة مستقرة حتي لو هاكل عيش حااف

مامت ناهد: انتي اصيلة اوي ي ناهد عموما سامحيني وروحي للمحامي اسمه شهاب نصر الدين وهو هيرجعلك حقك المنطقة كلها عرفاه اسألي عليه وهتلاقي كتييير بيدلوكي

ناهد: مسمحاكي المهم انتي تقومي بالسلامه

مامت ناهد:انا خلاص نهايتي هنا متتعبيش نفسك

ناهد: متقوليش كدا ربنا قادر انو يشفيكي🥺

وبعد ما ناهد خلصت الجمله الجهاز صفر والأوضه اتملت دكاترة وطلعوني برا والدكتور طلع قالي

الدكتور: شدي حيلك البقاءلله وحده

ناهد ومريم لاء ي ربي مكنتش اتمني ان دا يكون عقاب امي

ومشيو وروحو عالبيت وعرفوا بعدها بيومين ان الحاج سيد وابنه بيتاجروا في المخدرات واتسجنوا وخدو مؤبد

وانا ومريم كبرنا ودخلنا الجامعه واتخرجنا وقاعدين مع بعض اخوات وبنحب بعض اوي

مريم: ناهد سامحيني ي بنت عمي عاللي عملتوا معاكي زمان

ناهد: انا خلاص نسيت ي مريم انا في دلوقتي ي احلي اخت

مريم: ربنا يخليكي ليا ي رب

ناهد اتقدملها زميل لها في الجامعه شاب وسيم وعلي خلق اسمه نادر ووافقت بس محبتش تبدأ حياتها علي غش وشرحتلوا كل اللي حصل معاها ومع اختها واتجوزو بعد الخطوبة بشهرين

اما عن مريم هي كمان اتقدملها عريس اسمه يس شاب مهذب وراحت قالت لأختها وقالتلها انا مش عارفه اقوله عالموضوع بتاع زمان

ناهد: حدديلي معاه معاد النهاردة الساعة 8 بليل

مريم:حاضر ي اختي

وجه العريس اللي متقدم لمريم واتكلموا شويه بعدين ناهد قالتلوا عيزاك في كلمتين علي انفراد يا يس

ناهد: مريم سبينا لوحدنا شوية

يس: في لي ي مدام ناهد

وناهد حكتلواا علي كل حاجه حصلت بين مريم والحاج سيد

يس: انا مبسوط اوي انك صارحتني بالحاجه دي وانك مخلتناش نبدأ حياتنا علي غش وانتو فعلا بنات علي خلق عليا اما بالنسبالي انا فأنا هكمل الجوازة وهعتبر ان مريم صاغ سليم

ناهد اتبسطت وزرغدت

ناهد: تعالي ي مريم اقعدي اتكلمي مع خطيبك

مريم بخجل: حاضر🥰

واتكلموا وبعدين بعد 6 شهور اتجوزو  وبعدها بشهر حملت وعدت التسع شهور علي خير وجابوا بنت وسموها ناااهد

النهاااايه🥰😍

فريق مدونة يوتوبيا يتمنى لكم قراءة ممتعة..
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-