رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني كاملة بقلم نهلة زغلول

رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني كاملة بقلم نهلة زغلول

الجُزء الثاني كامل من رواية لحظات أنوثة بقلم الكاتبة نهلة زغلول 
رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني كاملة بقلم نهلة زغلول

رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل الأول بقلم نهلة زغلول 

في مدينة الإسكندرية حيث تتمتع بسحرها كانت الشمس تحتضن السماء نظرت من نافذة غرفتها وتنهدت رات يد تحتضنها
آدم مالك
كارمن المنظر جميل كنت بقف لوحدي ببص علي المنظر ده بحس ان في امل طول الوقت بس مكنتش اعرف ان حيتحقق
آدم حلمتي بأية
كارمن بيك دائما كنت بحلم بيك
آدم بيا انا
كارمن ايوة من اول يوم شفتك حبيتك حاسة اني كنت ضعيفة اوي ولسة ضعيفة انا بستقوي بيك
آدم مسك وجهها انتي اقوي ست انا شوفتها واجمل ست بس مش كارمن بتاعت زمان
كارمن بحيرة ازاي يعني



آدم اتغيرتي انا عايز كارمن بتاعت زمان اللي حبيتها ولسة بحبها وحفضل احبها
كارمن انت حيرتني كنت عايزني اتغير قولت اني زي الرجالة في كل شئ غيرت من نفسي
آدم مش لدرجادي اتغيرتي اوي من ساعة مافتحتي الأتيلية شكلك لبسك طريقتك كلك اتغيرتي حاسس انك بقيتي متجملة مش علي طبيعتك ممكن اعرف سيبتي شغلك معايا ليه
كارمن يعني عايز ايه مش فاهمه
آدم اغمض عينيه انا بحبك وخايف اغلط
كارمن انا واثقة فيك
آدم بس قوليلي بقي ايه الحلاوه دي ومسكها من خصرها قربها اليه
كارمن بلؤم مش فاهمه
آدم افهمك ايه القميص الجامد
كارمن بابتسامة لبسهولك
آدم يجنن عليكي بس كده قمصاني كلهم خلصوا خلاص
كارمن بدلع خلاص اقلعه خالص
آدم بصدمة من جرأتها
فتحت كارمن ازرار القميص ورمته أرضا
آدم انتي
كارمن هششش وخلعت قميصه عنه وضعت يدها علي صدره والتهمت شفاهه بقبلة قوية بعدها لهثت انت بتحبني وانا بثق فيك
حملها ادم ووضعها علي السرير بادلها القبلات
كارمن انت
آدم هششش وقبل شفتيها انتي جننتيني خلاص



كارمن ضغطت علي شفتيه اكثر انا حبيتك
ادم قبلها من نحرها ونزل علي ترقوتها وقبلها بنهم فجاه رن هاتفها
كارمن الموبايل بيرن
كارمن حاولت الهرب منه ولكنها نجحت
آدم مش وقته خالص وغطا ظهرها
مسكت الموبايل ردت ايوه يامنار طيب انا جايه وقفلت
آدم انتي ماشيه بجد
كارمن لازم امشي منار حتبوظ الدنيا
آدم عندك دفيليه
كارمن ايوة حطلع من الاتيليه عليه ووقامت لبست القميص وراحت علي الحمام
آدم اوففففف واغمض عينيه
بعد شوية خرجت من الحمام فتحت الدولاب اختارت تايير اسود قصير وقامت بارتدائه ايه رايك ياادم
آدم فين لبسك بتاع زمان
كارمن ليه
آدم كان احلي
كارمن انت بتهزر حروح بلبس ده الاتيليه لبست الحذاء واخدت شنطتها وخرجت بعدها رجعت تاني خلي الممرضة تدي ماما الدوا ها وتخرجها في الجنينه شوية وخرجت
ادم هز راسه

_________




_جاسر وجميلة_
نظرت لنفسها في المراه وتنهدت علي حالها
جميلة بهدلتي نفسك اوي في البيت وضيعتي صحتك بين طلبات بنتك وبين طلباته وشك بقي شاحب وتعبان بعدها افتكرت ميعاد رجوع بنتها من المدرسه فتحت الباب
جميلة تعالي ياملك
ملك مالك ياماما انتي كويسه
جميلة حبقي كويسة روحي اغسلي وشك وغيري لبس المدرسة وتعالي حتلاقيني محضرالك الغدا
ملك حاضر ياماما
دخلت جميلة المطبخ قامت باعداد الطعام وتجهيزه واتصلت بجاسر رد
جميلة مش جاي ولا ايه
جاسر حتاخر شوية عندي تصوير
جميلة طيب متنساش النهاردة كارمن عازمانا
جاسر حاضر ححاول اخلص بدري وقفل
جميلة انت حتخلص بدري ضحكتني

________
_قصي وسلمي_
سلمي ابنك رجع اخيرا حاسه اني شايفة قصي الخولي صغير وراحتله انزل يااسر من علي الفرس
قصي انتي طيبه اوي خايفه علي مين ابنك كبر بقي عنده 10سنين
سلمي اه صح النهاردة سنويه تيته ثريا
قصي الله يرحمها
سلمي امين يارب انا حرجع عشان كارمن عاملة مفاجاه لادم النهاردة
قصي مفاجاه ايه
سلمي عيد جوازهم
قصي لسه مقلتلهوش بردو ان العيب منه هو
سلمي مينفعش تقوله حتجرحه لو عرف انه هو اللي مبيخلفش كارمن بتحبه اوي
قصي لو عرف مش حيسكت وحيسيبها
سلمي بعد كل ده يسيبها
قصي طيب يلا عشان نجهز نفسنا عشان السفر
سلمي يلا ودخلت الي مكتبه الحق مين جت
قصي يعني هي جايه لوحدها جوزها معاها
نجوان ازيك ياقصي ازيك ياسلمي



سلمي كويسة
شريف عاملة ايه يامدام سلمي
سلمي تمام ياشريف
شريف عامل ايه ياقصي
قصي تمام والله تعالوا اتفضلوا

__________

_احمد وفاتن_
فاتن ولادك خلاص جننوني تعالي شوفي
احمد مزعلين ماما ليه حد قالك تخلفي تؤام
فاتن اخيرا فضيت كان محدش بيشتغل في الدنيا غيرك
احمد سمعتك علي فكرة
فاتن بضحك عايز ايه
احمد عايزك
فاتن مبقاش ينفع بقيت ام خلاص
احمد انتي حرة اه حنروح لكارمن وآدم النهاردة
فاتن شوية كده حاكل الولاد واجهز
احمد يلا يامازن يلا ياياسمين
فاتن افتكرت ذكرياتها
فلاش باك ::
انتي حتتخطبي صحيح مبروك يافاتن
والدها نادي علي الامن أمسكوا
فاتن محدش ياذي عايز ايه يااحمد
احمد عايزك وعمرك ماحتبقي لغيري
فاتن انا خيرتك واخترت كرامتك
احمد انتي حتتخطبي طيب وانا حتعرفي تعيشي من غيري
فاتن حعيش
احمد انتي كدابه يافاتن اسمع يااستاذ فاتن مبتحبش غيري حتتجوزك عشان تنساني بيك
والدها طلعوا برة
العريس مين ده الكلام ده صحيح
فاتن اغمضت عينيها ايوة
العريس بص لاهله يلا نمشي عشان الهانم تتجوز حبيب القلب
في الجراج السيارات
بعد ضربه وركله ورمي خارج البيت
جربت فاتن علي باب البيت انت ليه عملت فيه كده حرام عليك
والدها عشان فاهم أنه بيحبك وعشان يتمسك بيكي اكتر
باك :::مجنون اتحمل كتير عشاني

________

آدم مدام كارمن حتفضي امتي عشان عايزك
كارمن ايوة ياحبيبي فضيت اهو خير
آدم انت الدفليه حيخلص امتي عشان عازمك علي العشاء
كارمن انت شايف انا مش بفضي ازاي شغل الدفيليه و الاتيليه كله عليا
منار يلا يامدام كارمن عشان العرض خلص ولازم تطلعي علي المسرح
كارمن انا اسفه ياحبيبي حسيبك وحطلع ها
آدم روحي ياكارمن روحي انت اصلا اتغيرتي في كل حاجه
كارمن مش وقته ياادم حرجعلك تاني ومشيت وسابته
آدم اتغيرتي ياكارمن انا السبب وفتح الباب وخرج ركب سيارته واتجه الي البار لقي فتاة تجلس

________
_كارمن_
خلاص كلكم جاهزين اخيرا اتجمعنا في المزرعه تنهدت قفلت النور وفتحت الباب تفاجات .........

رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل الثاني بقلم نهلة زغلول 

_كارمن_
خلاص كلكم جاهزين اخيرا اتجمعنا في المزرعه تنهدت قفلت النور وفتحت الباب الغرفة تفاجات بادم في السرير مع واحدة
كارمن من الصدمة وقعت علي الارض ولم تنطق افتكرت فؤاد وهو بيخون حياة
آدم للفتاة اطلعي برة قام من مكانه لبس هدومه مسح علي وجهه وجلس بجانبها
مسك ايديها
جاسر انت ايه حيوان
قصي مش حتبطل ابدا القرف دا
احمد انتي كويسه ياكارمن
آدم انا اسف ياكارمن
جميلة وسلمي حضنوها
فاتن اخدت الاولاد وطلعت برة
كارمن اغمضت عينيها وكانها في كابوس
اسف علي ايه
آدم عارف انك مش حتسامحيني بس انتي اللي اضطرتيني لكده
كارمن انا قصرت معاك في ايه حقوقك بتاخدها بالكامل انت مقرف اوي اوي وقامت اتجهت الي خارج المزرعة فتحت باب السيارة وانطلقت باقصي سرعة ذهبت الي البيت نزلت من السيارة دخلت البيت
فتح آدم باب السيارة ذهب وراءها
آدم ممكن تهدي وحعملك إللي انتي عايزاه من حقك تسبيني وكمان حقك تطلقي
كارمن انا مش حنفصل عنك انا حاخد نصف ثروتك كانت الصدمه الاولي
كارمن مش حتلمسني الصدمه الثانية
كارمن حاجي علي النوم وبس الصدمة الثالثه
كارمن حشوفك بتنهار ادامي الصدمة الرابعه
كارمن حتاخد هدومك وتبات في الاوضة التانيه لاني دي حتبقي اوضتي
الصدمة الخامسه
كارمن انت مكنتش بتخلف انا كنت مخبيه عليك الصدمة السادسه وتركته وذهبت الي غرفتها
آدم رمش بعينه عدة مرات أعد علي الكرسي حتي يستوعب الأمر بعدها قام طلع علي الدرج وتنهد علي حاله خبط علي كارمن فتحت ايه اللي يثبتلي ان انا اللي مكنتش بخلف
كارمن ذهبت الي الدولاب فتحت علبة مجوهرات الخاصة بها اتفضل دي الحاجات اللي تخصك مبقتش تخصني خلاص دي مكتوب فيها اني بخلف ودي فيها انك مبتخلفش إظن كده انا مقصرتش معاك
يااستاذ آدم استحملت 10سنين عمري مافضحتك عمري ماخنتك عمري مبطلت
آدم عمرك مبطلتي تحبيني ياكارمن
كارمن الكلام ده كان زمان انا خلاص
حنساك وحبدا من جديد وانت حتبقي
ماضي اليم حخجل حتي اني فتكره
آدم كارمن متسبنيش انا ممكن اضيع من غيرك كارمن عارفة انك بتحبني وده عقابك الوحيد حتشوفني كل يوم ادام عينيك بس من غير ماتلمسني عن اذنك وقفلت الباب
ذهب آدم الي خارج البيت ركب سيارته
__________
_جاسر وجميلة_
جاسر مفيش فايدة في حيفضل طول عمره مقرف
جميلة هي مقصرتش معاه في حاجة
جاسر آدم مش بتاع جواز انا اسف اني اقنعتها بيه وخلتها توافق علي الجوازة دي

__________
_احمد و فاتن_
احمد الحيوان خانها ادامنا كلنا في المزرعه استغل فرصة غيابها مقصرتش معاه في حاجة اتغيرت عشانه في كل حاجه
فاتن ان نفسي مستغربه من تصرفه
__________
سلمي صاحبك اتجنن خلاص وجنن كارمن معاه
قصي آدم بيحبها وميقدرش يستغني عنها
سلمي واضح انه بيحبها عشان كده خانها
قصي آدم لازم يتربي واللي حتربي اختك
سلمي كارمن بتحبه اوي خايفه تضعف ادامه وهو ميستاهلش
__________

رجع آدم الي البيت بعد ان نال من السكر
كارمن نزلت سندته تعالي حتبقي كويس ودخلته غرفته نيمته علي السرير
آدم انا بحبك متسبنيش
كارمن اغمضت عينيها عارفه عارفة انك بتحبني واقتربت منه وحشتني اوي
آدم اغمي عليه من كتر الشرب
كارمن وضعت راسها علي صدره وبدات
في البكاء ليه عملت كده فيا انا بحبك
نظرت لشفاهه واقتربت منها قبلته بعشق وكانها تستمتع تعمقت اكثر في قبلاتها
وهي تلهث انا بحبك وعمري ماكرهتك
ضربته علي صدره ليه عملت كده انت اللي اخترت تبعد عني وفتحت الباب وخرجت
_________

_في صباح اليوم التالي_
فكرت كثيرا كيف ستنتقم من ذلك الأحمق فتحت الدولاب اختارت بنطلون جينز ازرق مع بلوفر أحمر
وكوتشي أبيض وعملت شعرها علي هيئة
ديل الفرس ووضعت القليل من احمر
الشفاه هي تعلم انه يعشقها بذلك المظهر
ادم رايحة فين ياهانم بالشكل ده
كارمن عندي ميعاد
ادم ميعاد مع مين
كارمن مع فريد الجوهري عن اذنك
آدم استني
كارمن اشاحت وجهها عنه
آدم يطلع مين فريد الجوهري ده
كارمن شئ ميخصكش ابدا
آدم ميخصنيش انتي اتجننتي ولا ايه
ومسكها من ذراعها
كارمن ابعد عني انا بكرهك وبقرف منك انت خونتني لايمكن حسامحك
آدم بس حعرف انتي بتفكري في ايه

_________
_جاسر وجميلة_
جميلة عندك تصوير النهاردة
جاسر أيوة عندي تصوير
جميلة مش واخد بالك من حاجة
جاسر هو في حاجة في جديده اشترتيها
جميلة ولا حاجة ياجاسر ولاحاجة روح شغلك
جاسر يلا سلام سلام ياملك معلش ححاول ارجع بدري انا عارف ان النهاردة اجازة المدرسه
ملك احنا رايحين النادي كمان شويه
جاسر تمام انا حبقي اروحلكم هناك سلام
ملك سلام
________

_قصي وسلمي_
قصي يلا يااسر اغسل ايدك وتعالي عشان تاكل
سلمي رجعت اخيرا
قصي الماسورة ضربت كان لازم حد يصلحها
سلمي مخلتش حد من العمال يصلحها ليه
قصي فشلوا وبعدين انتي ناسية ان ده تخصصي وخلع قميصه عنه
سلمي عضت علي شفتيها من مظهره
قصي وكانه فهمها وابتسم حاخد دش ثانية تكوني جاهزة
سلمي بابتسامة رفعت حاجبيها عاليا وراحت تجهز نفسها
________
_احمد و فاتن_
فاتن هو مفيش غيرك حد بيشتغل في الشركة
أحمد ابوكي الله يرحمه مات وأمني عليها مامتك عاملة ايه متخليها تيجي تقعد معاكي
فاتن والله فكره حلوة علي الاقل تساعدني شوية يلا ياياسمين يلا يامازن نتصل بتيتة

_________
_جاسر وجميلة_
ذهبت جميلة الي النادي مع ابنتها ملك
الكابتن مدام جميلة انتي زائدة خمسة كيلو
جميلة بكسفة بس انا فعلا حاولت وفشلت
الكابتن انا حساعدك تنزليهم
جميلة بفرحة بجد
________
_قصي وسلمي_
بعد الانتهاء من اخذ الدش خرج قصي بالمنشفة حول خصره
سلمي البس عشان متبردش
قصي متاكدة
سلمي متاكدة
قصي تمام انا حلبس وخارج
سلمي بغيظ منه اخرج براحتك انت اصلا مش فارق معايا او ممكن اكون كبرت ولا حاجة مبقتش اعجبك
قصي هشششش والتهم شفتيها

____________
في المساء
دخلت كارمن غرفة آدم أغمضت عينيها نامت علي السرير وتنهدت علي حالها فجاة سمع صوته
قامت كارمن من مكانها المحاولة للهروب حتي لاينكشف امرها
آدم رايحة فين واقترب منها ......

رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل الثاني بقلم نهلة زغلول 


في المساء
دخلت كارمن غرفة آدم أغمضت عينيها نامت علي السرير وتنهدت علي حالها فجاة سمع صوته
قامت كارمن من مكانها المحاولة للهروب حتي لاينكشف امرها
آدم رايحة فين واقترب منها عدة خطوات حتي حاصرها
كادت أن تموت من قربه الزائد منها اغمضت عينيها وانتظرت قبلته الوقحة التي تشتاق لها وضع أصابعه علي شفاهها مرر اياها بشكل مثير فاقت من شرودها دفعته الي الحائط حتي تالم واقتربت منه اكثر حتي أصبح لايفرقهما أنشأ واحدا حتي أوشك علي تقبيلها اغمض عينيه من حرارة قربها منه التي كادت ان تقتله استسلم لها أصبح كالمخدر خلعت عنه قميصة بشكل موتر للأعصاب وضعت يديها علي صدره تعترف انها كادت ان تموت من قربه تعشقه نعم تعشقه اصبحت امراة علي يديه تحتاج له لاحضانه لقبلاته للمساته ضعيفة امامه اصبحت في صراع داخلي
القلب اختلس من الزمن لحظة
العقل جرحك وجرحك لم يشفي بعد
فتح عينيه راي التي ابتعدت عنه رات
ملامح وجهه الذي كاد ان يموت بقربها منه
ولكن ليس الان وقت العفو
لم تخرج غير بعض الي الكلمات انت اللي ابتديت
اقترب منها مرة أخرى وكانه من سينتصر فهذه الحرب وضع يديه علي وجهها ومررها علي رقبتها ونزل بها علي صدرها حتي اغمضت عينيها واستسلمت شعرت بلمسته التي تعشقها اقترب من رقبتها ودفن راسه في عنقها قبلها قبلات ناعمة بعدها تحولت الي عنيفة اقترب من ترقوتها قبلها بنهم حتي ترك بعد الآثار عليها رجع مرة اخري قبل شفتيها بعشق وحشتك مش كده حاولت جاهدة اخفاء مشاعرها التي كادت ان تفضحها
اغمضت عينيها ولكن لديها خطة بديلة وحشتيني اوي اقترب منها مرة أخري قبلها قبلات علي وجهها وشفاهها ورقبتها حملها الي السرير بعدها وضعها لكي يكمل مابداة همست في اذنه مش حينفع تلمسني عشان
دي ايامي أغمض عينيه مقولتليش ليه
قامت من مكانها اوضتك حلوة عجباك
آدم زي النار من غيرك
كارمن عارفه انا حروح اوضتي عشان حنام تعبانه شوية وفتحت الباب وخرجت ودخلت غرفتها جلست علي السرير بدات في البكاء من استسلامها وضعفها امامه دخلت الحمام لتأخذ حمام لتنعم بنوما هنيا فتحت الدش تذكرت لمساته قبلاته همساته قربه بعدها خرجت بالمنشفة بعدها قطع النور حاولت التحلي بالقوة ولكن في النهاية فشلت دورت علي هاتفها لكي ينير لها بعد الضوء لم تراه تذكرت انها تركته في غرفته لعنت حظها وخوفها منه ومن الظلام بعد قررت ان تخرج اخيرا
رات نور من بعيد ذهبت وراءه دخلت الغرفه رات يد تسحبها ودفعتها واغلقت الباب أغمضت عينيها تعلم انه قدرها لا مفر منه اقترب منها اشتم رائحة جسدها كانه يتفنن في تعذيبها مسك المنشفة حاول إزالتها ولكنها منعته بكل الطرق ابعد عني انا بقرف منك
لم يهتم لكلماتها فيعلم انها تعشفه
خرجت منها بعض الكلمات زيك زي فؤاد وزي كل الرجالة دخلت الكلمة في قلبه إصابته يعلم انه جرحها ابتعد عنها بعض الخطوات للوراء وجلس علي السرير وهي جلست علي الارض وبدأت في البكاء قولتلك اكتر حاجه بكرها وبتجرحني وعملتها رد عليها بين شهقاتها قولتلك اني ضعيف مصدقتنيش قولتلك خايف اغلط مصدقتنيش قولتلك اتغيرتي بقيتي بعيدة بعيدة اوي شغلك وشكلك اللي فرحانه بيهم ولا يهموني انا كنت بحب كارمن القديمة القوية مش الضعيفة كارمن غيرتني خلتني مفكرش غير فيها وبس نسيت اني بتاع بنات مخلتنيش اتجرا ابص لحد غيرها لأنها كانت صعبة صعبة اوي قامت من مكانها واقتربت منه صفعته علي وجهه جايز ده يخليك تعرف اني مش ضعيفة ولسه كارمن بتاعت زمان فتحت الباب وخرجت

___________
_قصي وسلمي_
التهم شفتيها بقبلة قوية اغمضت عينيها بعدها القبلة أصبحت قبلات قاطعهم صوت دق علي الباب
قصي مين
الغفير المهندسه الزراعية الجديدة جت
قصي طيب روح انت
الغفير امر جنابك
سلمي برقت عينيها مهندسة ها مهندسة
قصي ايوة مهندسة مالك في ايه
سلمي انت فاهم كويس مالي
قصي لم يهتم و فتح الدولاب اخرج بعض الملابس وقام برتداءها ووضع الكثير من عطره المميز فتح الباب وخرج فتحت سلمي الباب وخرجت وراءه
قصي هي فين
الغفير في المكتب
دخل قصي غرفة المكتب تفاجأ بفتاة في العشرينات من عمرها
قصي اهلا يابشمهندسة
نوارة اسمي نوارة
قصي اهلا وسهلا واقفة ليه اتفضلي ااعدي
نوارة شكرا لحضرتك
قصي ارتدي نظارته الطبية التي زادت من وسامته تحت عيون تراقب ذلك الوسيم

__________
_جاسر وجميلة_
جاسر مش كل شوية حتعملي مشكله انا قولتلك جميلة دي حاجه أساسية رقم واحد في حياتي وانتي قبلتي من الاول
ناردين قبلت عشان بحبك
جاسر عارف عارف انك بتحبيني بس متجببش سيرتها
ناردين انت بتحبها
جاسر جميلة ممكن تضيع من غيري انا بالنسبالها الامان ابوها واخوها وبعدين دي ام بنتي ملك
ناردين طيب وانا
جاسر ماانتي حبيبتي بردو
ناردين ياسلام ضحكت عليا انت كده
جاسر لازم اصالحك طبعا
_________
_احمد وفاتن_
أحمد عاملة ايه
مني انت عامل ايه وحشتني اوي ايه لسة مراتك بردو تعباك
احمد لا فاتن اصلا بتقولي بقيت ام خلاص عايز اشوفك برتاح لما بتكلم معاكي
مني تعالي في الكافية اللي بنتقابل
فيه مستنياك
_________
في مكان آخر حيث كان يمارس فريد الجوهري رياضته في حمام السباحه خرج بوسامته التي يتمني الكثير من الفتيات نظرة منه
فارس انت لسة حاطتها في دماغك ليه
فريد حتة بت فرسة جسم شخصية شراسة
فارس يبقي كارمن المالكي دخلت دماغك بس دي مرات آدم الجارحي
فريد يبقي ناخدها ونضمها القائمة بس شكلها مش سهله بس مش مشكلة المهم تيجي
فارس مفيش ست مالهاش داخلة انتوا مضيتوا العقد ولا لسة
فريد كانت خلاص حتمضي كل شوية اتخيلها في حضني واكلة دماغي بشكل يمكن عشان صعبة
فارس جايز
________
_آدم وكارمن_
آدم رايحة فين
كارمن طالعه الجنينة في اعتراض
آدم لا طبعا اتفضلي
خرجت كارمن الجنينة فتحت صنبور المياة مسكت الخرطوم وقامت بسقي الزراع رات الذي يراقبها عن بعد بعدها قامت برمي المياه علي جسدها بحركات مثيرة حتي أصبحت مثيرة بالنسبة له عض علي شفتيه ونظر لها نظرات فاحصة ونزل من مكانه ........

رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل الثالث بقلم نهلة زغلول 



في المساء
دخلت كارمن غرفة آدم أغمضت عينيها نامت علي السرير وتنهدت علي حالها فجاة سمع صوته
قامت كارمن من مكانها المحاولة للهروب حتي لاينكشف امرها
آدم رايحة فين واقترب منها عدة خطوات حتي حاصرها
كادت أن تموت من قربه الزائد منها اغمضت عينيها وانتظرت قبلته الوقحة التي تشتاق لها وضع أصابعه علي شفاهها مرر اياها بشكل مثير فاقت من شرودها دفعته الي الحائط حتي تالم واقتربت منه اكثر حتي أصبح لايفرقهما أنشأ واحدا حتي أوشك علي تقبيلها اغمض عينيه من حرارة قربها منه التي كادت ان تقتله استسلم لها أصبح كالمخدر خلعت عنه قميصة بشكل موتر للأعصاب وضعت يديها علي صدره تعترف انها كادت ان تموت من قربه تعشقه نعم تعشقه اصبحت امراة علي يديه تحتاج له لاحضانه لقبلاته للمساته ضعيفة امامه اصبحت في صراع داخلي
القلب اختلس من الزمن لحظة
العقل جرحك وجرحك لم يشفي بعد
فتح عينيه راي التي ابتعدت عنه رات
ملامح وجهه الذي كاد ان يموت بقربها منه
ولكن ليس الان وقت العفو
لم تخرج غير بعض الي الكلمات انت اللي ابتديت
اقترب منها مرة أخرى وكانه من سينتصر فهذه الحرب وضع يديه علي وجهها ومررها علي رقبتها ونزل بها علي صدرها حتي اغمضت عينيها واستسلمت شعرت بلمسته التي تعشقها اقترب من رقبتها ودفن راسه في عنقها قبلها قبلات ناعمة بعدها تحولت الي عنيفة اقترب من ترقوتها قبلها بنهم حتي ترك بعد الآثار عليها رجع مرة اخري قبل شفتيها بعشق وحشتك مش كده حاولت جاهدة اخفاء مشاعرها التي كادت ان تفضحها
اغمضت عينيها ولكن لديها خطة بديلة وحشتيني اوي اقترب منها مرة أخري قبلها قبلات علي وجهها وشفاهها ورقبتها حملها الي السرير بعدها وضعها لكي يكمل مابداة همست في اذنه مش حينفع تلمسني عشان
دي ايامي أغمض عينيه مقولتليش ليه
قامت من مكانها اوضتك حلوة عجباك
آدم زي النار من غيرك
كارمن عارفه انا حروح اوضتي عشان حنام تعبانه شوية وفتحت الباب وخرجت ودخلت غرفتها جلست علي السرير بدات في البكاء من استسلامها وضعفها امامه دخلت الحمام لتأخذ حمام لتنعم بنوما هنيا فتحت الدش تذكرت لمساته قبلاته همساته قربه بعدها خرجت بالمنشفة بعدها قطع النور حاولت التحلي بالقوة ولكن في النهاية فشلت دورت علي هاتفها لكي ينير لها بعد الضوء لم تراه تذكرت انها تركته في غرفته لعنت حظها وخوفها منه ومن الظلام بعد قررت ان تخرج اخيرا
رات نور من بعيد ذهبت وراءه دخلت الغرفه رات يد تسحبها ودفعتها واغلقت الباب أغمضت عينيها تعلم انه قدرها لا مفر منه اقترب منها اشتم رائحة جسدها كانه يتفنن في تعذيبها مسك المنشفة حاول إزالتها ولكنها منعته بكل الطرق ابعد عني انا بقرف منك
لم يهتم لكلماتها فيعلم انها تعشفه
خرجت منها بعض الكلمات زيك زي فؤاد وزي كل الرجالة دخلت الكلمة في قلبه إصابته يعلم انه جرحها ابتعد عنها بعض الخطوات للوراء وجلس علي السرير وهي جلست علي الارض وبدأت في البكاء قولتلك اكتر حاجه بكرها وبتجرحني وعملتها رد عليها بين شهقاتها قولتلك اني ضعيف مصدقتنيش قولتلك خايف اغلط مصدقتنيش قولتلك اتغيرتي بقيتي بعيدة بعيدة اوي شغلك وشكلك اللي فرحانه بيهم ولا يهموني انا كنت بحب كارمن القديمة القوية مش الضعيفة كارمن غيرتني خلتني مفكرش غير فيها وبس نسيت اني بتاع بنات مخلتنيش اتجرا ابص لحد غيرها لأنها كانت صعبة صعبة اوي قامت من مكانها واقتربت منه صفعته علي وجهه جايز ده يخليك تعرف اني مش ضعيفة ولسه كارمن بتاعت زمان فتحت الباب وخرجت

___________
_قصي وسلمي_
التهم شفتيها بقبلة قوية اغمضت عينيها بعدها القبلة أصبحت قبلات قاطعهم صوت دق علي الباب
قصي مين
الغفير المهندسه الزراعية الجديدة جت
قصي طيب روح انت
الغفير امر جنابك
سلمي برقت عينيها مهندسة ها مهندسة
قصي ايوة مهندسة مالك في ايه
سلمي انت فاهم كويس مالي
قصي لم يهتم و فتح الدولاب اخرج بعض الملابس وقام برتداءها ووضع الكثير من عطره المميز فتح الباب وخرج فتحت سلمي الباب وخرجت وراءه
قصي هي فين
الغفير في المكتب
دخل قصي غرفة المكتب تفاجأ بفتاة في العشرينات من عمرها
قصي اهلا يابشمهندسة
نوارة اسمي نوارة
قصي اهلا وسهلا واقفة ليه اتفضلي ااعدي
نوارة شكرا لحضرتك
قصي ارتدي نظارته الطبية التي زادت من وسامته تحت عيون تراقب ذلك الوسيم

__________
_جاسر وجميلة_
جاسر مش كل شوية حتعملي مشكله انا قولتلك جميلة دي حاجه أساسية رقم واحد في حياتي وانتي قبلتي من الاول
ناردين قبلت عشان بحبك
جاسر عارف عارف انك بتحبيني بس متجببش سيرتها
ناردين انت بتحبها
جاسر جميلة ممكن تضيع من غيري انا بالنسبالها الامان ابوها واخوها وبعدين دي ام بنتي ملك
ناردين طيب وانا
جاسر ماانتي حبيبتي بردو
ناردين ياسلام ضحكت عليا انت كده
جاسر لازم اصالحك طبعا
_________
_احمد وفاتن_
أحمد عاملة ايه
مني انت عامل ايه وحشتني اوي ايه لسة مراتك بردو تعباك
احمد لا فاتن اصلا بتقولي بقيت ام خلاص عايز اشوفك برتاح لما بتكلم معاكي
مني تعالي في الكافية اللي بنتقابل
فيه مستنياك
_________
في مكان آخر حيث كان يمارس فريد الجوهري رياضته في حمام السباحه خرج بوسامته التي يتمني الكثير من الفتيات نظرة منه
فارس انت لسة حاطتها في دماغك ليه
فريد حتة بت فرسة جسم شخصية شراسة
فارس يبقي كارمن المالكي دخلت دماغك بس دي مرات آدم الجارحي
فريد يبقي ناخدها ونضمها القائمة بس شكلها مش سهله بس مش مشكلة المهم تيجي
فارس مفيش ست مالهاش داخلة انتوا مضيتوا العقد ولا لسة
فريد كانت خلاص حتمضي كل شوية اتخيلها في حضني واكلة دماغي بشكل يمكن عشان صعبة
فارس جايز
________
_آدم وكارمن_
آدم رايحة فين
كارمن طالعه الجنينة في اعتراض
آدم لا طبعا اتفضلي
خرجت كارمن الجنينة فتحت صنبور المياة مسكت الخرطوم وقامت بسقي الزراع رات الذي يراقبها عن بعد بعدها قامت برمي المياه علي جسدها بحركات مثيرة حتي أصبحت مثيرة بالنسبة له عض علي شفتيه ونظر لها نظرات فاحصة ونزل من مكانه ........


رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل الرابع بقلم نهلة زغلول 


_آدم وكارمن_
آدم رايحة فين
كارمن طالعه الجنينة في اعتراض
آدم لا طبعا اتفضلي
خرجت كارمن الجنينة فتحت صنبور المياة مسكت الخرطوم وقامت بسقي الزراع رات الذي يراقبها عن بعد بعدها قامت برمي المياه علي جسدها بحركات مثيرة حتي أصبحت مثيرة بالنسبة له عض علي شفتيه ونظر لها نظرات فاحصة ونزل من مكانه
كارمن في حاجة
آدم ابدا واقف عادي بس انتي كده حتبردي
كارمن تصدق بطلت احس عن اذنك وتركته ودخلت
آدم لسه مش حتسامحك متستعجلش

_كارمن_
اغمضت عينيها وزفرت بقوه اعدت علي السرير بعدها رمت بنفسها علي السرير كانت تشعر بالتعب والارهاق غفت دون ان تشعر

_آدم_
بقالها اكتر من نصف ساعة في اوضتها ومطلعتش ياتري بتفكر في ايه بعدها قرر ان يطلعلها الغرفة طلع الدرج خبط علي الباب مردتش
آدم كارمن كارمن انا عارف انك زعلانة بس ردي عليا بلاش العقاب ده عايز اسمع صوتك انتي فكراني مبتعذبش انا بتعذب زيك ردي عليا كارمن وقرر انه يفتح الباب راها نايمة علي السرير
آدم كارمن كارمن ردي عليا دماغك مولعه عملتي ايه في نفسك عايزاني اموت من غيرك وحملها ودخل الحمام فتح الدش عليهم هما الاتنين اسف مش عارف اصلح غلطي ازاي وخدها في حضنه بعدها خرج ووضعها علي السرير وبدل لها ملابسها حتبقي كويسه
وراح غرفته بدل ملابسه بعدها رجعلها تاني
نام جنبها وخدها في حضنه
تململت في فراشها فتحت عينها لقت نفسها في حضنه أغمضت عينيها وتنهدت علي حالهما قامت من الفراش وتركته وخرجت نزلت في غرفة الدفاية قامت باشعالها
آدم ممكن ااعد
كارمن هزت راسها بالموافقة
آدم انا عارف انك مش طيقاني وممكن كمان بتكرهيني بس انا اسف مش عارف اصلح غلطي ازاي
كارمن طلقني
آدم ايه
كارمن طلقني لاني ضعيفة طلقني لاني مبقتش كارمن بتاعت زمان
آدم انا بحبك انتي روحي ومحدش بيعيش من غير روح قوليلي اصلح الغلط ازاي عشان مشوفش الحزن ده في عينيك انتي لسه بتحببني ياكارمن وخايفة تضعفي او عقابك ليا متقدريش عليه
كارمن هزت راسها صدقني مبقاش فارق معايا حاجة
آدم انا مبقتش فارق معاكي
كارمن انا بكرهك بكرهك
آدم خلاص اهدي خدها في حضنه عارف عارف
كارمن ضيعت سنين من عمري عشانك
آدم وانا خنتك
كارمن طلقني وشددت علي احتضانه
آدم انا حطلقك عشان ترتاحي مني خالص وحضنها بقوة
كارمن اغمضت عينيها وتنهدت
_________
_قصي وسلمي_
نوارة بإعجاب من ذلك المثير الذي أمامها كانه يشبه ابطال الروايات
قصي انتي كويسة يانوارة
نوارة اه انا تمام موبايلي بيرن حرد بعد اذنك
قصي اتفضلي
خرجت نوارة من غرفة المكتب ردت علي الهاتف
نوارة أيوة يابنتي وصلت ده من قريب حاجة تانية خالص قمر قمر شبه نجوم هوليوود
رضوى بابنت اللذينة بس متنسيش مراته موجودة يعني علي الهادي بس انتي أداها
نوارة مراته كبرت خلاص بس يجنن تقيل بشكل وقمر
رضوى بس ده كبير يابنتي
نوارة تعالي شوفي الكبير اللي بتتكلمي عليه بقولك شبه النجوم كان لازم يبقي ممثل بقولك
رضوى يابختك بس ده حتوقعي ازاي ده
مش سهل
نواره كل واحد ليه داخلة حستفزوا
رضوى إزاي
نواره قصي القاضي راجل وسيم تقيل مغرور جدآ ومش شايف غير نفسه
رضوى فهمتك حستفزي تمام
نواره ثانية حقفل المدام جت سلام
رضوى سلام
سلمي انتي المهندسة الجديدة
نواره أيوة انا
سلمي تمام حلو اوي ودخلت مكتب قصي
نواره شكلك مش سهله ودخلت المكتب وراها
قصي مش تخبطي
نواره انا اسفه انا
قصي انتي ايه
نواره متتكررش تاني انا اسفة ياقصي بيه
سلمي بابتسامة رفعت حاجبيها عاليا
قصي عندك الاستراحة حتباتي فيها ونظر لسلمي
سلمي اغمضت عينيها من تلك الغبية التي اقتحمت حياتها فجاة
قصي عن اذنكم اسر جه يلا يااسر
سلمي اتفضلي الاستراحة عندك لازم ترتاحي خالص
نواره وكأنها فهمت مافي راسها
سلمي هامسة عملتها قبلك وتركتها وخرجت
قصي شكل كده البشمهندسة جت في وقتها

_________
_جاسر وجميلة_
_جاسر_
جاسر انا حمشي بقي
ناردين تمام ووضعت ورقة في جيب سترته دون ان يلاحظ
جاسر يلا سلام وفتح الباب وخرج
ناردين لما نشوف حتعملي ايه ياست جميلة

_جميلة_
جاسر حبيبتي عاملة ايه
جميلة انا تمام وقربت تبوسه
جاسر تعبان عايز انام
جميلة بكسفة طيب ادخل ارتاح وراحت تشوف وراها ايه
دخل جاسر الغرفة خلع ملابسه وبدلها
بملابس اخري
دخلت جميلة الغرفة انت لحقت تنام كنت عايز مصاريف المدرسة عشان البنت
جاسر بعدين بعدين
جميلة طيب نام بعدها لمت الهدوم تحطهم في الدولاب
جميلة رات بعض الأوراق طلعتهم من الجيب جميلة جاسر انا حطلتك الاوراق جنبك عشان حغسل وقعت عينها علي ورقة فتحتها رات ورقة زواج عرفي من جاسر وناردين
رمشت جميلة بعينها عدة مرات حتي تستوعب الموقف سقطت الدموع من عينيها
جميلة انت قوم قوم ايه الورقه دي
جاسر في ايه
جميلة في انك اتفضحت متجوز عليا ياجاسر
جاسر انتي فاهمه ايه
جميلة فاهمه ايه انت خاين متجوز عليا عملتلك ايه قصرت معاك في ايه
جاسر مسك ورقة الجواز
جميلة قصرت معاك في ايه قولي طلبات
بيتك وطلباتك كلها بتتنفذ
جاسر اغمض عينيه اهدي بس ومسك ايديها
جميلة متحطش ايديك عليا و فتحت الدولاب لمت هدومها
جاسر بتعملي ايه
جميلة بعمل اللي لازم يتعمل حطلق وانت ارجعلها براحتك
جاسر طيب اهدي بس
جميلة ملك ملك يلا عشان ماشين
ملك رايحين فين
جميلة بيت تيتة البسي يلا
ملك حاضر ياماما
جاسر ممكن تهدي
جميلة حسيبلك البيت خالص روحلها براحتك
يلا ياملك وفتحت الباب وخرجت
جاسر ماشي ياناردين يابنت ال ...
__________

رجعت جميلة علي البيت طلعت المفاتيح لقت الباب اتفتح
جميلة كارمن
كارمن جميلة في ايه جاية ليه
جميلة ححكيلك بس ارتاح
كارمن خلاص كل حاجة انتهت طلقني
جميلة طلع خاين كان متجوز عليا

________
ذهب جاسر الي بيت ناردين فتحت
جاسر عملتي كده ليه
ناردين عملت ايه
جاسر حطيتي ورقة الجواز اللي مابينا مش دي الورقه اللي تعباكي اهي اتقطعت انتي طالق ياناردين وفتح الباب وخرج

__________
_قصي وسلمي_
قصي بحركات مثيرة ااعدي يابشمهندسة
نواره بتلعثم من ذلك الوسيم حاضر
قصي عندك كام سنة
نواره 25سنة
قصي اممم سنك مناسب
نواره قصدك ايه
قصي حتفهمي بعدين
نواره بعدم فهم مدام سلمي جت
قصي تعالي ياسلمي ااعدي
سلمي حبيب كرسي
قصي كرسي وانا موجود واعدها علي ساقيه
سلمي بكسفة من حركاته قصي
نواره بغيظ وقامت من مكانها اتجهت الي الاستراحة
قصي تعالي نريح شوية
سلمي اتمني

________
بعد عدة أيام
جميلة وصلت ملك المدرسة ها قوليلي بقي شكلك متضايق انك اتطلقتي لسة بتحبي
كارمن هزت راسها اوي
كارمن جاسر جالك بدل المرة عشرة وانتي بتهربي يانايمة ياما برة في الشغل
جميلة اشتغلت في النادي كابتن مهاب وافق عشان صديق وبعدين متكلمنيش عن جاسر تاني خلصنا خلاص انتي بقي أخبارك ايه
كارمن اشتغلت مع فريد الجوهري
جميلة مبروك ياحبيبتي
كارمن انا ححضر نفسي عشان في حفله بليل فريد الجوهري عارمني خدي بالك من ماما
جميلة حاضر ياحبيبتي روحي انبسطي شوية
كارمن هزت راسها ودخلت غرفتها

________
في المساء
وصلت كارمن الي الحفل
فريد مدام كارمن اهلا نورتي
كارمن شكرا
فريد دي حقيقه ومسك يديها باسها في نفس الوقت دخل آدم


رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل الخامس بقلم نهلة زغلول 


في المساء
وصلت كارمن الي الحفل
فريد مدام كارمن اهلا نورتي
كارمن شكرا
فريد دي حقيقه ومسك يديها باسها في نفس الوقت دخل آدم تقدم عدة خطوات عندهم حاول مسك اعصابه ازيك يامدام كارمن
فريد اهلا ياادم بيه انا فريد الجوهري
آدم مردش عليه
كارمن عن اذنكم
آدم تمام
فريد واضح انك مزعل المدام خالص
آدم بردو شئ ميخصكش ومشي وسابه
فريد انت سهلتلي كتير ياادم وضحك بلؤم

آدم وكارمن بنظرات قاسية لبعض اقترب آدم لكن سبقه فريد الجوهري
آدم لعن حظه ولعن هذا الغبي الذي يعرقل طريقه
فريد انتي كويسة تشربي حاجة
كارمن انا تمام ؛؛ مبشربش
فريد ولا انا يبقي نشرب عصير
كارمن بابتسامة ممكن
شرب آدم حتي نال من السكر رمش بعينه
عدة مرات ذهب اليها جذبها من يديها وذهب الي الحديقة
كارمن سيبني سيب ايدي
آدم اعمل ايه اكتر من كده عشان تسامحيني
كارمن متعملش حاجة تسبني في حالي
آدم لوسبتك في حالك حترتاحي
كارمن حرتاح
آدم ماشي ياكارمن حسيبك في حالك حخرج برة حياتك خالص حريحك مني خالص
كارمن بقهرة كده احسن ليا وليك
آدم انا مسافر بكرة حسيبلك البلد كلها عشان ترتاحي مني خالص
كارمن بقوة تسافر بالسلامة وانت كمل حياتك وأبدا من جديد واتجوز
آدم لا دي بتاعتي انا بقي المهم حترتاحي مني ومشي وسابها حتي غاب عن الأنظار
كارمن ببكاء مع السلامة
فريد انتي كويسه
كارمن كويسة عايزة اروح
فريد تمام يلا نمشي واتجه الي خارج الحفل فتح باب سيارته ركبت كارمن وقفل الباب بعدها اتجه الي مقعدة وقفل الباب وانطلق بالسيارة
_________
_بعد عدة أيام_
ذهب جاسر الي النادي ليري جميلة الذي ينتظرها يوميا ممكن تسمعيني
جميلة اهلا يااستاذ جاسر في حاجة
جاسر بلاش تعامليني كده
جميلة انا مش شايفه اي معاملة انا بشتغل مدربه وحضرتك عضو في النادي
جاسر تمام انا بقي عايزك تدربيني
جميلة كابتن مهاب موجود اهو وصل كابتن مهاب استاذ جاسر عايزك تدربه
مهاب اهلا وسهلا
جاسر لا انا عايز مدام جميلة تدربني
مهاب باستغراب بس هي بتدرب البنات وبس
جاسر تمام حكلم مدير النادي بيتهيالي مش حيرفض وتركهم وذهب
مهاب انتوا اتطلقتوا
جميلة لسه مش راضي
مهاب زفر بقوة انا حعمل إللي عليا وحساعدك هو اذاكي
جميلة مردتش
مهاب يبقي اذاكي وعايزة تنتقمي منه
جميلة رجع ومعاه المدير شوفت
جاسر المدير وافق اظن ملكيش حجة
المدير استاذ جاسر عايزك تدربي
جميلة تمام انا موافقة نتدرب امتي
جاسر عندي في البيت ومن النهاردة طبعا
جميلة بغيظ تمام استناني ابدل هدومي
جاسر تمام
دخلت جميلة غرفة تبديل الملابس زفرت بقوة غبي و حيوان فاكر حيمشي الكون علي مزاجه بعدها رجعت عندهم
جاسر يلا خلاص خلصتي
جميلة تمام انا جاهزة سلام يامهاب
مهاب سلام
جاسر اركبي
جميلة ركبت من غير ولا كلمه
جاسر وصلنا البيت نسيتي ولا ايه
جميلة لا ابدا انسي ايه انسي سنين ضاعت
من عمري
جاسر فتح الباب اتفضلي
دخلت جميلة كانت تشتاق الي البيت
جاسر وحشك
جميلة حنبدا امتي تقدر تغير هدومك وانا حستناك
جاسر تمام و دخل الغرفه بدل ملابسه ارتدي بنطلون رياضي من فوق عاري الصدر
جميلة البس حاجة
جاسر مش لازم
جميلة بتلعثم تمام حنبدا ووووو
جاسر بلؤم و ايه
جميلة حكت جبهتها بيديها
جاسر اقترب منها انتي كويسه
جميلة انا كويسة ابعد انت بس
جاسر بصة في الارض ليه
رفعت جميلة عينيها الزرقاء التي تبهره
جاسر انا اسف
جميلة علي ايه
جاسر علي كل حاجة
_______

_قصي وسلمي_
قصي اهلا باشمهندسة خير في حاجة اصلك سايبة شغلك
نوارة ابدا بس
قصي بس ايه
نوارة حضرتك واقتربت منه راجل قوي ووسيم اوي
قصي وأيه كمان واقترب منها حتي
استسلمت له
نوارة انا معجبة بيك اوي
قصي راي التي تموت من بعيد
قصي وايه كمان و قفل الباب
سلمي بدموع دخلت الغرفه
قصي هششش مش حينفع
نوارة ليه انت مش معجب بيا
قصي وضع السيجاره علي فمه هششش متجيش كده استنيني بليل
نوارة حاضر
قصي امممم بس في مشكلة
نوارة ايه هي
قصي ده ورقة حتمضي عليها عشان تضمني حقك يعني عشان تثبتي في الشعلانة امضي ياامورة
نوارة بلهفه حاضر
قصي يلا روحي انتي بقي بس عايزك تجهزي ها حاخدك بالخيل حوريكي المزرعة كلها
نوارة بجد
قصي بجد وفتح الباب وغمزلها
خرجت نوارة وبصق قصي عليها

________
_احمد وفاتن_
فاتن اتاخرت ليه
احمد يفرق معاكي اوي
فاتن قصدك ايه
احمد مسح وجهه بيديه انا خنتك عارفة إزاي حقولك مخنتكيش علاقة في السرير خنتك مع واحدة ارتاحتلها بتهتم بيومي بتتكلم معايا بتتاقش معايا ولو كنت ضعفت كنت خونتك كل ماقربلك تعبانة بقيت ام خلاص
فاتن خوتنني
احمد اه خنتك ياريت تحسي
فاتن خونتني
احمد اه خونتك ومش ندمان اني عملت كده حتعملي ايه
فاتن ببكاء خونتني خونتني

______
_آدم_
الدكتور حمد علي السلامة رجعت اخيرا
آدم مقدرتش ابعد اكتر من كده
مراد معندكش اي مشكلة كانت عندك مشكله عالجناها خلاص
آدم يعني ممكن اخلف
مراد ايوة ممكن تخلف بس انت مش بتقول انك طلقت كارمن خلاص ايه رجعتوا تاني
آدم يامراد كارمن بتجري في دمي عارف انها ليا حتي لو بعد سنين مبفكرش غير فيها خسرتني مناقصتين لحد دلؤتي
مراد انت فرحان
آدم كارمن انا ممكن اتقبل منها اي حاجه
مراد حاول ترجعها باي طريقة من كلامك عليها شكلها هي كمان بتحبك استحملت السنين دي كلها خبت عليك موضوع الخلفة والعيب منك
آدم عارف وحلاقي الحل سلام
مراد سلام

_كارمن_
وحشتني اوي مسكت صوره فجاة سمعت صوت فتح الباب طلع علي الدرج وفتح باب الغرفة .........


رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل السادس بقلم نهلة زغلول 


آدم_كارمن_
وحشتني اوي مسكت صوره فجاة سمعت صوت فتح الباب طلع علي الدرج وفتح باب الغرفة جلس علي السرير رمي بجسده عليه راي كارمن من بعيد وراء الستائر منهارة في بعاده عنها هز راسه واغمض عينيه
بتعملي فينا كده ليه بتبعدي وانتي
قريبة ليه بتعاقبيني العقاب ده ليه قام من مكانه
خرجت من وراء الستائر فتحت الباب رات يد تمنعها
كارمن بتلعثم عايز ايه
ادم انتي اللي عايزه
كارمن سبني من فضلك
آدم لا مش حسيبك غير لما اعرف جيتي هنا ليه ليه بتعذبيني بتبعدي وتقربي انتي ايه مبتحسيش بيا
كارمن ابعد عني انا بكرهك بكرهك انت ايه
آدم متأكدة ياكارمن انك بتكرهيني
كارمن ايوة بكرهك وبعدت عنك وحعيش من غيرك
آدم مش حيحصل عشان انا وانتي روح واحدة ومحدش بيعيش من غير روحه
كارمن ابعد عني ارحمني بقي
آدم عمرك ماحتترحمي مني لاني بجري في دمك انا قدرك
كارمن انا حتخطب لفريد الجوهري عرض عليا الجواز
آدم بصدمة بلل شفاهه بطرف لسانه كانت الكلمات ثقيلة علي لسانه ماشي عيشي واتجوزي بس حتقدري تحبي غيري
حتتحرقي من غيري بالنار حتتالمي
لانك مش معايا السرير حيبقي زي
الشوق من غيري
اغمضت كارمن عينيها واسقطت بعض الدموع ليه بتعمل فيا كده ليه انا خلاص عيشت من غيرك بدأت حياتي من جديد
آدم وضع جبهته علي جبهتها مبروك وفتح الباب وخرج
كارمن بدموع غبي حيوان بكرهك

________
_قصي وسلمي_
دخل قصي غرفته راي سلمي نائمه و غارقة في دموعها اغمض عينيه من منظرها لازم تفهمي أن الغيرة غباء الغيرة حلوة بس بدرجات انتي وصلتيها للجنان
سلمي بقيت مجنونه بيك وبسببك من كتر حبي ليك لحد ماجت البنت الصغيره لعبه بعقلك
قصي اقترب منها وجلس علي السرير بجانبها وتنهد ورفع راسه عاليا حتجوزها
سلمي ايه تتجوزها
قصي اه حتجوزها بتحبني وانا كمان بحبها
سلمي حقير واطي ضيعت عمري كله معاك
قصي اغمض عينيه عن عدم فهمها وعن غيرتها الحمقاء
سلمي حتطلقني
قصي ايه
سلمي اللي سمعته حطلقني وافرح بالبت الصغيرة وقامت فتحت الدولاب لمت شنطها
قصي ممكن تسمعيني
سلمي مش حيحصل الكلام بينا خلص خلاص
قصي دي بت نصابة جاية تنصب عليا وانا فاهمها كويس مش جاية لوحدها معاه ناس كمان
سلمي قصدك ايه
قصي قصدي تلم شنطك زي مابتعملي وخدي اسر معاكي
سلمي وانت حتعمل ايه
قصي انا حتصرف روحي انتي
سلمي مش حينفع اسيبك
قصي حتمشي كام يوم وانا حجي اجيبك حتوحشيني
سلمي حتوحشني اوي خليني ااعد معاك الليلة دي وامشي بكرة
قصي مش حينفع
سلمي مسكته من ياقة قميصه وسندت جبهتها علي جبهته بحبك وبقيت مجنونه بيك
قصي عارف وحملها ووضعها علي السرير انا اسف عشان خليتك تتقهري كل ده
سلمي خليني معاك مش حينفع اسيبك
قصي انا خايف عليكي انتي واسر وقبلها قبلات ناعمة بادلته سلمي القبلات
________

ذهبت سلمي بعد ان رمتها بنظرة حقد
رفعت نوارة راسها عاليا اثبات انها انتصرت عليها وذهبت الي غرفة مكتب قصي
نواره قصي حبيبي انا فرحانه انت بجد خليتها تمشي حطلقها وحتتجوزني
قصي حك ذقنه بيديه ووضع يديه في جيب بنطاله برة برة انتي لسه حتبصي يلا يابت
نواره انت بتهزر صح
قصي قصي القاضي مببهزرش مع العيال الصغيرة يلا روح الحقي مدرستك انا عملت كده عشان مراتي تبطل غيرة اليوم اللي بعدت فيه عني بسنة روح ارسمي علي حد من سنك
نواره انت عرفت
قصي حركاتك وتصرفاتك كلها مفهومة ونادي علي الغفير البت دي متبتش هنا الليلة بايتها في الاسطبل وبكرة تمشي ولا اقولك خليها انتي معاكي كام واحد بقي
نوارة بخوف 5 جاين عشان ينصبوا عليك وفي وأحد كان حيوقع بينك وبين المدام
قصي مسكها من راسها مراتي دي محدش يجيب سيرتها علي لسانه اسمك الحقيقي ايه يابت
نوارة اسمي حنان
قصي بطاقتك ياختي
نوارة فتحت شنطتها وأعطته البطاقة
قصي حنان اسمك حنان عارفة انتي مضيتي علي ايه اقولك انا دي ورقه بتثبت انك عملتي عقد مزور ومضيتي عليه اقولك عقد ايه دخلتي المزرعة سرقتي العقد من مكتبي خدتي حقي في المزرعه اللي هي اصلا مش بتاعتي كاتب نصيبي باسم اسر ابني يعني نصبتي وزورتي وعملتي ترعيب لا مش كده وبس انتي مضيتي علي الورق ده طبعا من فرحتك اني بصتلك ده ورق بيقول انك نوارة مع أنك حنان الامضاء لوحدها تزوير هاتي تليفونك يابت انتي لسة حتبصي

_______
_جاسروجميلة_
جاسر اسف
جميلة علي ايه
جاسر علي كل حاجة
جميلة مبقاش ينفع خلاص
جاسر لا حينفع انتي مراتي ولا نسيتي
جميلة كنت مراتك خليك كده حتموت من بعدي عنك
جاسر متاكده ياجميلة ان انا اللي حموت
جميلة متاكده
اقترب جاسر منها وهي تبتعد عنه عنه للوراء انت عايز ايه ابعد عني
جاسر خايفة مني
جميلة انا مبخافش ابعد انت بس
جاسر اقترب منها أكثر وهو يعلم تاثيره عليها اغمضت عينيها كادت ان تموت من قربه منها وانفاسه الحارقة لجسدها بلعت ريقها بصعوبة ابعد عني
جاسر احنا بقالنا كتير اوي بعاد عن بعض مش كده بقالي كتير مقربتلكبش كنتي بتموتي كل يوم كنت بحرقك ببعدي عنك لازم اعوضك عن كل الايام اللي عذبتك فيها
جميلة ابعد عني انا مش محتاجاك في حياتي انا حكمل من غيرك مبقتش محتاجه راجل خلاص
جاسر مش محتاجه راجل يحسسك بانوثتك
جميلة انا نسيت الكلام ده من زمان وانت نسيتهالي
جاسر واضح انا سامع دقات قلبك اهدي شوية
جميلة كفاية بقي ابعد عني
جاسر مسك ايديها وقبلها فجأة النور قطع
جميلة بخوف حضنته
جاسر متخافيش انا معاكي وفتح كشاف الهاتف
جميلة انا حمشي بقي
جاسر النور مقطوع في الشارع كله استني لما يرجع
جميلة بردو حمشي
جاسر هششش مش حينفع بصيلي خايفه مني ياجميلة
جميلة انت كنت الامان بالنسبالي خلاص الامان راح
جاسر الأمان بس ياجميلة مش كنت حب عمرك اعدتي اربع سنين بتكلميني تطمني عليا كل يوم من غير ماعرف انك بتحبيني حسيتي بكل ده لوحدك عذبتك كتير اوي قبل الجواز وبعد الجواز
جميلة اسقطت بعض الدموع والشهقات وفي الاخر خنتني
جاسر اسف والله اسف وحضنها
جميلة بكرهك ابعد عني
جاسر حضنها بقوة عمري ما حبيت غيرك ومسكها من وجهها قبل كل انش في وجهها بحبك واسف علي كل حاجة
جميلة بين حبها واشتياق وعذابها استسلمت لقبلاته التي كانت تشتاق لها تعمق اكثر في قبلاته وكانه يتفنن قبلها بنهم بين استسلامها واشتياقها قبلها قبلات قوية عنيفة علي شفاهها الناعمة بشفتيه القاسية كانه يعوض ايام البعد التي اختارها بيديه قبل رقبتها نزل نحرها علي ترقوتها وحملها ودخل غرفتهم وهي كالمخدرة بين يديه فهي
زوجته وحقه بين استسلامها وبين اعلان ملكيته لها صفعته جميلة علي وجهه حيوان تركته وذهبت
جاسر اوفففففف بردو بحبك
_________

=رجع اللاربع فتيات علي بيت عائلتهم لم تنطق واحدة منهم حرف دخلوا الي غرفهم ينتظروا مصيرهم ومستقبلهم الذي انهوا بكلمة منهم
كارمن عدة الايام عليها كالسنوات ولكنها تكابر ببن حبها لادم وبين خطبتها لفريد الجوهري
جميلة كرثت حياتها لاابنتها وعادت لحياتها وعملها الجديد ولكنها تفتقد الحب
سلمي عادت لعملها في العيادة البيطرية واهتمت بابنها ولكنها تفتقد الحب
رجعت فاتن الي شركة ابيها إدارتها واهتمت بالتوام ولكنها تفتقد الحب

________

=لا يعلم الشباب ان ما فعلوه كان نزوة ولكن دائما هناك امل
آدم وبعدين كارمن حتتجوز حتضيع مني
قصي انت اللي عملت كده في نفسك
أحمد بصراحة كلنا غلطانين
جاسر جميلة مبتجيش النادي
آدم لقيتها
قصي اوعي تتهور
أحمد قول حتعمل ايه سيبك منه
جاسر انا فاهم دماغك كويس
آدم رفع حاجبيه عاليا ده اللي حيحصل
احمد وقصي بصوا لبعض بعدم فهم حتعمل ايه

_________
_في المساء_
سلمي انتي كويسة
جميلة متاكده انك اللي بتعملي ده الصح
كارمن انا بس قلبي مقبوض
سلمي الفستان حلو عليكي اوي تجنني
جميلة لابستي الفستان الابيض وانتي مش موافقه انتي لسة بتحبي ادم
كارمن ماانتي بتجبي جاسر مرجعتيش ليه
سلمي خلاص قصي مستني في العربية
جميلة اوعي تضيعي منك وبطلي غيرتك دي
كارمن يلا عشان منتاخرش وخرجت برة الكوافير اتجهت الي الخارج ركبت السيارة
قصي مبروك ياكارمن
كارمن الله يبارك فيك
قصي انطلق بالسيارة
كارمن فريد بيتصل ثانيه حرد
سلمي و جميلة غبية حتضيعي حياتك
فريد ايه ياحبيبتي جهزتي
كارمن مستنياك في البيت عشان ماما تجهز كمان
فريد تمام حجيلك علي هناك

_فريد وفارس_
فارس كان لازمته ايه الجوازة دي
فريد مش مهم المهم تبقي ليا
فارس يافريد بيه انت كده بتغلط
فريد طالعة من عيني بقولك لازم تبقي ليا

قصي بعت رساله لادم
آدم تمام
جاسر وأحمد بصوا لبعض ربنا يستر
آدم ........


رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل السابع بقلم نهلة زغلول 

قصي بعت رساله لادم
آدم تمام
جاسر وأحمد بصوا لبعض ربنا يستر
آدم فاضل كام شارع توصل

________
_في سيارة قصي_
كارمن البيت مش من هنا ياقصي انت نسيت ولا ايه
جميلة ده مكان مختصر
سلمي انا جيت من هنا مع قصي كذا مره
كارمن تمام ولم تهتم
________
_عند آدم_
يلا انتو امشوا
احمد يلا ياجاسر وانت ياادم ربنا يستر انا عارفها دماغها ناشفة
جاسر احنا نستني في العربية لحد ماتتصل بينا سلام

________
_في السياره عند قصي_
رات احدي الاعلانات المعلقه المنوره بالالوان
❤️⁩انا اسف⁦❤️⁩
⁦❤️⁩ بحبك ⁦❤️⁩
⁦❤️⁩ تتجوزيني ⁦❤️⁩
⁦❤️⁩ حبيبك آدم ⁦❤️⁩
كارمن.. بتاثر و بدموع اغمضت عينيها كمل ياقصي الطريق حنتاخر علي الفرح
جميلة وسلمي.. كارمن
كارمن ..كمل ياقصي
قصي.. حاضر بعد عدة خطوات راي كوخ صغير وصل عنده العربية مش بتدور
سلمي حاول تاني
جميلة بلؤم احنا كده حنتاخر علي الفرح فستانك كده حيتبهدل ياكارمن ادخلي ااعدي جوة في بيت اهو واغسلي وشك لان الميكب باظ
سلمي احنا حنقف مع قصي وانتي ادخلي فستانك حيتبهدل
كارمن تمام واتجهت الي الكوخ فتحت الباب ودخلت
كارمن عندك حق ونزلت من السيارة
قصي اختك دخلت وغمزلهم
جلست كارمن علي المقعد وزفرت بقوة افتكرت الاعلان وتمسك ادم ببها اغمضت عينيها رات الباب قفل وسيارة قصي انطلقت باقصي سرعة ابتسمت انه قدرها لامفر اقترب منها جثي علي ركبتيه ومسك يديها وقبل باطن يديها انا اسف
اغمضت عينيها واسقطت بعض الدموع
آدم عارف انك مش حتنسي وعارف اني جرحتك اطلبي مني اي حاجه الا اني اسيبك
كارمن بدموع انا فرحي النهاردة مش حينفع مروحش فريد حيتفضح ماذنيش في حاجة
ادم طبعا فريد ميتجرحش و ميتفضحش لكن آدم خلاص يتجرح يموت ؛؛!كملي كملي من غيري وانا خلاص حبعد عنك خالص وقام من مكانه فتح باب الكوخ تعالي حوصلك
قامت كارمن من مكانها وقفت عند الباب بصعوبة
آدم يلا عشان متتاخريش على العريس ومسح وجهه بيديه
كارمن بدموع اقتربت منه مسكت وجهه حتوحشني
آدم ملكيش دعوة بيا روحي انتي ؛؛؛تعالي حوصلك
كارمن اغمضت عينيها انا و بللت شفاهها بطرف لسانها انا مش حروح الفرح
آدم ليه
كارمن فريد ممكن يكمل من غيري لكن آدم حيكمل ازاي
حضنها آدم بقوة انا آسف جرحتك كتير اوي
كارمن عمري مزعلت منك طول عمري بحبك
آدم عاملك مفاجاه
كارمن مفاجاه ايه
آدم اتصل بجاسر رد تعالي أنا مستنيك وقفل
كارمن في ايه
آدم انتي لا بسة الفستان ومعملناش
فرح اول مرة بس المرة دي حنعمل موافقة
كارمن بدموع موافقة

_______
_فريد وفارس_
فريد مش في البيت اتاخرت اوي
فارس اتصل تاني
فريد موبايلها مقفول
فارس خلاص انت قاهر نفسك ليه زيها زي غيرها متفوق يافريد في ايه
فريد انا عايزة مطولتهاش عينا فيها
فارس هات اي بنت قضي معاها ليلة
فريد كارمن غيرهم كلهم
فارس ده حب بقي
فريد باستغراب حب حب ايه بس
فارس انت كنت بتعاند نفسك ان مفيش واحدة حتقدر عليك والتحدي زاد لما ظهرت كارمن التحدي قلب حب
فريد غير الموضوع فين البنت اللي قولت عليها
فارس حجيبهالك بس حتنسي
كارمن بالشكل ده وخرج وسابه
فريد اغمض عينيه وتنهد اوعي تكون
حبيتها بجد يافريد

________
بعد انتهاء جراءات الزواج :::
آدم بقيتي مدام آدم الجارحي
كارمن بابتسامة كله منك ياقصي
قصي انا نفذت التعليمات مش اكتر اسالي الدماغ المدمرة جاسر صاحب فكرة الاعلان واحمد صاحب فكرة الكوخ
جميلة مبروك ياادم مبروك ياكارمن عن اذنكم
سلمي استني ياجميلة رايحة فين وبصت لجاسر
جاسر اشار لها انا رايح وراها
جميلة اشارت لاحد السيارات
جاسر تعالي اركبي مفيش عربيات هنا كلهم عربيات نقل
جميلة مردتش عليه
جاسر راحلها وشالها وركبها بالعافيه وركب في مقعده
جميلة عايز مني ايه وضربته علي صدره
جاسر طلع بالسيارة بعد شويةوصل علي البيت نزل من السيارة انزلي
جميلة مش حنزل
جاسر فتح باب سيارته واتجه اليها فتح الباب انتي اللي اللي عايزة كده وشالها وفتح الباب ودخل البيت في ايه بقي عايزة
تجننيني ونزلها
جميلة انت مجنون لوحدك
جاسر مجنون بيكي
جميلة انت اناني ابعد عني
جاسر مش حبعد عنك عمري ماحسيبك
انا قدرك واقترب منها
جميلة ابعد عني ابعد بقولك
جاسر متاكده انك عايزاني ابعد
جميلة بضعف ايوة ابعد
جاسر متاكده والتهم شفتيها
جميلة بضعف بتحبني
جاسر عمري ما حبيت غيرك
جميلة كداب فاكر حستسلم زي المرة
اللي فاتت
جاسر اعمل ايه عشان اثبتلك
جميلة حنبعد عن بعض فترة حسيبك حتتحرق زي ماكنت بتحرقني ببعدك عني
جاسر ويحاول بلع ريقه بصعوبة ماشي
جميلة انا حمشي وفتحت الباب وخرجت
جاسر ضرب بيديه على الحائط غبي
جميلة بحزن ببكاء لسة حتشوف اكتر من كده

_________
_فاتن وأحمد_
أحمد حبايب بابا وحشتوني اوي
فاتن اتفضل واقف ليه علي الباب
احمد تنهد ودخل أعد على الكرسي عاملة ايه
فاتن الحمد لله شغلي بقي كويس احسن
احمد انا مسالتش على الشغل انا اسالت عليكي
فاتن انا تمام كويس انك جيت انا حنزل عشان اشرف مستنيني
أحمد اشرف مين ياسمين مازن أدخلوا جوة
فاتن المحاسب الجديد اه المحامي حيجيلك النهاردة عشان تجيب المأذون عشان إجراءات الطلاق انا اشوف حالي وأنت تشوف حالك
احمد تشوفي حالك يعني ايه تتجوزي يعني
فاتن وانت مالك شئ ميخصكش
أحمد لا يخصني هو أنا مش جوزك ولا ايه
فاتن بلاش نفس الاسطوانه البايخة هي هي
أحمد متجننيش طلاق مش حيحصل
فاتن لا حيحصل وحطلق غصب عنك
احمد غصب عني طيب غصب بغصب تعالي معايا واتجه الي غرفتهم وقفل الباب
فاتن انت حتعمل ايه
احمد ايه خايفه حاخد حقي الشرعي اللي انتي حرماني منه بقالك سنين
فاتن انت بتهزر صح حصوت
احمد الخدامين حيقوله ايه جوزها وفي اوضة نومها ومنعاه من حقه الشرعي بقالي سنين مستني
فاتن أحمد اعقل يااحمد
احمد انا اتجننت خلاص بسببك وخلع
قميصه ورماه
فاتن بضعف انت عايز ايه
احمد عايزك عايز حقي اللي بقالي سنين بستناه
فاتن انا كبرت خلاص
احمد هششش مين دي اللي كبرت انتي اللي كبرتي نفسك
فاتن انت خونتني
أحمد اسف مش حتتكرر تاني والتهم شفاهها بشفتيه حتعوضيني عن كل حاجة تفكيري فيكي ....وحب ليكي ....وبعدك عني
_________
_قصي وسلمي_
سلمي بابتسامة وحشتني أوي عملت
ايه مع نوارة
قصي بابتسامة لسة بتغيري عليا
سلمي حتفضل في عيني اوسم راجل مغيركش بس غير الشعر الابيض ده
انا لسة بحبك وحفضل احبك
قصي وانا كمان اقفلي النور عشان حنام
سلمي نام نام ده اللي انت فالح فيه
قصي عدي يوم علي خير ياسلمي احسنلك كفاية اللي عملوا فيا النهاردة
سلمي نام نام احسنلك واحسنلي
قصي انتي عايزة ايه دلؤتي ياسلمي
البني ادم طاقة
سلمي هو انا طلبت منك حاجة اناعايزاك تقعد معايا نتفرج علي فيلم نتكلم شويه
قصي الصبح نتكلم ونتفرح طفي النور بقي
سلمي طيب وطفت النور وخرجت برة الغرفة اتجهت الي المكتب الخاص بقصي
سلمي مسكت صورهم وتنهدت علي حالها بعدها خرجت فتحت التليفزيون شعرت
بالملل الشديد رات يد تحتضنها
قصي فيلم ايه ده
سلمي انت منمتش
قصي لا منمتش واعد جنبها خدها في حضنه
سلمي احلي حضن في الدنيا مكنتش مفكره اني ححبك ولا اتجوزك كنت بكرهك
قصي عارف من اول يوم شوفتيني فيه حسيتي بايه
سلمي كنت عايزة اكلمك اكتر مكنش نفسي الحوار يخلص كده وانت حسيت بايه
قصي حبيتك وقولت لازم اعذبك زي مابتعذب
سلمي نفس التفكير فكرت كده بردو
قصي حبتيني ده انا كنت بعاملك وحش اوي
سلمي عمري ماحبيت راجل غيرك
قصي وضع جبهته علي جبهتها انا حبيتك انا كاني مدمنك
سلمي اغمضت عينيها من كلماته الفيلم ابتدأ
قصي فيلم ايه ده
سلمي فيلم اجنبي قديم رومانسي
قصي شوفتي قبل كده
سلمي بحبه اوي البطل كان بيكره البطلة
وهي كمان كانت بتكره كانوا عندين اوي مع بعض فاجأة حبوا بعض واتجوزوا
قصي مش بتفكر بحد القصة دي وقام يولع الدفاية الخشب وشغل موسيقى
سلمي كانهم بيتكلموا عننا
قصي تعالي ومسك ايديها بضحك اول مرة رقصنا علي الموسيقى دي حسيتي بايه
سلمي مكنتش حاسة كنت طايرة وأنت كنت حاسس بايه
قصي كنت عايز اخطفك واخفيكي
جوة ضلوعي واقترب منها
سلمي اسر حيشوفنا
قصي يبقي ندخل اوضتنا
________
_آدم وكارمن_
آدم رايحة فين
كارمن رايحة الحمام اه علي فكرة انا كنت حتجوز فريد فى أيام مينفعش يلمسني فيها
آدم بابتسامة مش سهله انتي بردو
كارمن بلؤم تتعوض
آدم خدها في حضنه انتي عندي اهم من اي حاجه علاقتي بيكي مش في السرير علاقتي بيكي علاقة مودة ورحمة وحب
كارمن بحبك اوي

__________
_بعد شهر_ عند جميلة_
دخلت الحمام للتقئ وافتكرت ضعفها مع جاسر اغمضت عينيها
بعدها بصت لنفسها في المرايا غبية غبية
لازم تنزلي




رواية لحظات أنوثة الجزء الثاني الفصل الثامن بقلم نهلة زغلول 



 الفصل مازال قيد الكتابة من قِبل الكاتبة المُبدعه نهلة زغلول 
سيتوفر بعد قليل 
لقراءته
اكتب في جوجل (مدونة يوتوبيا) 
أو ( رواية لحظات أنوثة مدونة يوتوبيا) وستجد الرواية كاملة داخل الموقع.
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-