القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقتها ولكن الحلقة الثالثة الثلاثون 33 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الحلقة الثالثة الثلاثون 33 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الجزء الثالثة والثلاثين
رواية عشقتها ولكن الفصل الثالث والثلاثون
البارت 33
رواية عشقتها ولكن الحلقة الثالثة الثلاثون 33 بقلم دينا دخيل

عدي اسبوع علي أبطالنا

مالك قاعد جمب امل مش بيسبها بيهتم بأكلها ودواها ومش بيخليها تعمل ايه مجهود
واطمن من الدكتورة أنها والبيبي بقوا كويسين ومفيش خطر عليهم أبدا

عبدالرحمن وسما بيحضروا لفرحهم اللي هو بكره وبيجهزوا كل الترتيبات
وهما فرحانين أنه خلاص هيبقوا مع بعض دايما

وبيساعدهم في دا ريان واسراء وأهل عبدالرحمن
واسراء كانت مع سما في كل حاجه بتجيبها
وريان كان بيتابع الشغل وبيساعد عبدالرحمن في تجهيزات الفرح
وكان سأل علي دكتوره شاطره يروحولها بعد الفرح عشان اسراء

يوم الحنه
كل البنات مع بعض في البيت بيرقصوا ويغنوا وهما فرحانين بسما
وسما كانت لابسه ساري هندي وكانت قمر اووي
وصحابها معاها ومامتها بردو رفضت تشاركها فرحتها
بس اسراء وامل وصحابها حاولوا يعوضوها ويفرحوها اوووووووي عشان متزعلش

عند الشباب
كانوا مهيبرين علي الاخر وكل صحاب عبدالرحمن ومالك
وريان كانوا فرحانين عشانه والكل بيرقص ومبسوط
وعبدالرحمن مش مصدق أنه خلاص بكرا سما هتبقي مراته

وانتهت الحنه بدري عشان الفرح بكرا يومه طويل

ريان دخل لسما أوضتها

ريان ... لسه منمتيش يحبيبتي

سما .. كنت لسه هنام
عايز حاجه اعملها

ريان .. لا يقلبي
وقعد جمبها ... مش مصدق إن هسلمك لعريسك بكرا
وإن هرجع البيت مش هلاقيكي ... هعيش ازاي من غير شقاوتك دي بس
انتي بنتي يا سما ... طول عمري بحاول احققلك اللي عايزاه وافرحك من وانتي صغيره
وبكرا هتبقي احلي عروسه وهتروحي مع عريسك

سما حضنته
طب بس بقا عشان معيطش يا ريان
انا بحباااااااااااك اوووي كنت ليا اخ واب وصاحب وكل حاجه
ربنا يخليك ليا وبعدين أنا شقاوتي موجودة
وهتلاقيني كل يومين فوق دماغك متقلقش 😂😂

ريان .. انا بحسد عبدالرحمن عليكي والله
دا لو زعلك يبقي مستغني عن عمره

سما .. لا متخافش مش هيزعلني
مفيش في حنيه عبدالرحمن هيييييح

ريان ... لا والله
ايه ابت انا اخوكي مش صاحبتك

سما .. هههههههههههه حاضر سكت اهوو
تعرف كان نفسي نوجا تبقي معايا دلوقتي كانت هتعوضني كتير

ريان ... ما انتي عارفه بقا أنها مسافره تعمل عمره
وشويه وهترجع متقلقيش

سما .. ربنا يرجعها بالسلامه

ريان .. يارب
اسيبك تنامي بقا
وباس دماغها وخرج

وبعدها موبايل سما رن وكان عبدالرحمن

سما .. ألو

عبدالرحمن.. والله دي أحلي ألو سمعتها من يوم ما جبت موبايل

سما.. هههههههههههه لا والله

عبدالرحمن.. ايه عندك شك

سما .. هههههههه لا

عبدالرحمن... مش مصدق نفسي إن بكرا هتبقي مراتي

سما .. ولا انا
بس فرحانه اووي

عبدالرحمن.. مش زيي ... انا هطير من فرحتي
وعد يا سما هخليكي أسعد واحده في الدنيا

سما ... ربنا يخليك ليا يا عبدالرحمن
وبعدين يالاا ننام بقا
تصبح ع خير يقلبي

عبدالرحمن.. وانتي من اهلي يروحي
وقفلوا وناموا وهما فرحانين

عند اسراء وريان

ريان ... صحيح كنت عايز اقولك حاجه
خبرين حلوين

اسراء.. قول يحبيبي

ريان .. الاول إن لقيت دكتوره كويسه وان شاء الله نروحلها كمان يوم او اتنين

اسراء كانت عايزه تقوله حاجه بس قالت دا مش وقته

ريان ... مش فرحانه ولا ايه

اسراء.. لا يقلبي فرحانه اووي أن شاء الله خير
ايه بقا الخبر التاني

ريان ... فاكره شاكر

اسراء... شاكر مين

ريان ... اللي كان بيتعامل مع شركتنا واول مره كان عايزك تشتغلي معاه

اسراء... الراجل الرخم دا ماله

ريان ... اتقبض عليه النهارده

اسراء ... ليه

ريان طلع نصاب ... نصب علي ناس كتير اووي وكان بياخد منهم فلوس ويزور العقود بتاعت التصاميم وكدا

اسراء... الناس بقت وحشه اووي

ريان .. فعلا
وهو أخد جزاء اللي عمله فينا

اسراء باستغراب.... عمل ايه

ريان ... انتي ناسيه أن لما داده ساميه قالت حكايه الحبوب دي
قالت كان شاكر معاهم
وغير كدا كان بيبقي باين من نظراته ليكي
ببقا عايز اقوم اقتله

اسراء.. هههههههه حبيبي الحمد لله كل الناس الوحشه بعدت عننا

ريان ... اه الحمد لله
وفرح سما كمان بكره
وان شاء الله نروح للدكتورة وتلاقي حل
وبعدها بقا ربنا يرزقنا بنونو صغنن كدا

اسراء.. أن شاء الله يحبيبي
يالا ننام بقا

ريان ... اه يالا
وريان نام علي السرير

اسراء.. انت يا استاذ

ريان .. نعم هههههههه

اسراء.. انت مش عارف ان مش بعرف انام غير في حضنك

ريان .. حصللل 😂

اسراء... اومال اديتني ضهرك ليه

ريان ... لا دا انا بهزر معاكي بس. تعالي يقلبي
وناموا

عند مالك .

مالك .. خدي يقلبي الدواء اهوو

أمل .. ماشي
واخدته
الواحد زهق من الدواء دا وكل شويه دوخه وقرف

مالك ... معلش يحبيبتي
الدكتورة قالت دا اول ٣ شهور بس وبعدها مش هتتعبي كدا

أمل... يالا كله فداء البيبي دا
نفسك يبقي ايه

مالك ...كل اللي يجيبه ربنا كويس يحبيبتي

أمل... انا بقا نفسي في ولد يبقي شبهك كدا
وواخد كل حنيتك وخفه دمك وكل حاجه

مالك .. الله ... دا انا بتعاكس بقا

أمل.. هههههههههههه اه مش عاجبك ولا ايه يا بشمهندس

مالك .. لا دا عاجبني ونص
انا اقدر اتكلم

أمل.. هههههههههههه قلبي يا ناس
طب يالا ننام بقا

ونامت امل ومالك

تاني يوم الكل بيجهز عشان الفرح

سما وأمل واسراء مالك وصلهم للكوافير عشان يجهزوا براحتهم

ورجع مالك وريان وعبدالرحمن يجهزوا ترتيبات القاعه
وكانوا متابعين كل حاجه
وبعدها راحوا هما كمان يلبسوا ويجهزوا

وكان سالم ومحمد مع باقي الناس في القاعه

وليلي وحنان ببجهزوا البيت بتاع عبدالرحمن والاكل وكل حاجه
وبيعملوا كل حاجه بحب

عند البنات

كانت سما خلصت الميكب ولبست فستانها
اللي كان طويل اووي وضيق من عند الخصر وبيزينه فصوص ألماظ
وكانت زي القمر

اسراء.. ماشاء الله تبارك الله قمر اوووووووي

أمل... ياااني علي السكر يا سومي

سما .. بجد طالعه حلوه

اسراء.. حضرتك قمررر أقسم بالله

أمل.. يا بختك يا عبدالرحمن 😉😉😂

سما .. حاسه إن خايفه ومتوتره اووي

اسراء.. دا طبيعي يقلبي عشان مرحله جديده عليكي

أمل.. ااه بس بعدها بقا هتلاقيكي اتأقلمتي عادي جدا
وكمان عبدالرحمن بيحبك

سما .. وانا والله بحبه اووي

أمل... ربنا يسعدكم يارب

وجه مالك وريان وعبدالرحمن الكوافير

ودخل عبدالرحمن وشاف سما بفستانها وحجابها وكانت زي القمر

عبدالرحمن... مبروك عليا انا اجمل عروسه في الدنيا

سما بكسوف .. الله يبارك فيك

عبدالرحمن.. في كلام كتير اووي عايز أقوله بس هأجله لبعد كتب الكتاب

سما كانت مكسوفه اووي بس فرحانه

ودخل ريان

ريان ... دا ايه القمر دا يا سومي
الف مبروك يحبيبتي

سما .. تسلملي يحبيبي الله يبارك فيك

مالك .. بقا الأوزعه كبرت وبقت عروسه

سما .. هههههههههههه ماشي هعديها النهارده

مالك حضنها الف مبروك ياقمر

سما .. الله يبارك فيك

وعبدالرحمن اخد سما وخرجوا يركبوا العربيه وكان مالك اللي هيسوق وجمبه امل
اللي كانت لابسه فستان موف غامق وخمار عليه وكانت قمرر

مالك .. بس هو النهارده في عروسه واحده ولا اتنين

أمل... هههههههههههه واحده بس سما اهي
في ايه انت

مالك ... اصلك طالعه قمرر واحلي من اي عروسه

أمل اتكسفت

مالك .. والنعمه قمرر

أمل.. مالك بس بقا ويالا سوق عشان نلحق

مالك .. انت تؤمر يا جميل
ومشي مالك بالعرسان للقاعه

وركب ريان ومعاه اسراء عربيته وراهم

ريان .. بس مقولتليش يعني ... ايه القمر دا 😉

اسراء.. لا يقلبي دي عيونك بس

ريان ... لا إنتي حلوه واووي كمان

اسراء كانت فرحانه اووي
صحيح في مفاجأة عملهالك

ريان .. مفاجأة إيه

اسراء.. هتعرف بعد الفرح

ريان ... ههههههههه ماشي

ووصلوا الفرح
ودخل عبدالرحمن وسما وأهلهم سلموا عليهم وباركولهم

وكان وصل المأذون
وقعد كتب الكتاب وعبدالرحمن طول ما بيردد وراء المأذون بيبص لسما وهو فرحان وبيبصلها بحب

المأذون... بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي لولولوللللليييي

واتملت القاعه بالزغاريط فرحه للعرسان

والكل باركلهم وفرحان ليهم

عبدالرحمن راح لسما بأس ايديها ودماغها وحضنها اووي ولف بيها وهو بيقول
بحباااااااااااك يا سماااااااا

الكل ضحك عليه وعلي جنانه
وسما كانت فرحانه ومكسوفه اووي

عبدالرحمن.. ربنا يباركلي فيكي يا احلي نعمه من. ربنا ليا

سما ... ويخليك ليا يارب

ريان .. مش هوصيك علي سما يا عبدالرحمن
دي بنتي قبل اختي
اوعي تزعلها في يوم او تعيط بسببك

عبدالرحمن وهو بيبص لسما
مستحيل ازعلها
سما في عينيا

وراح عبدالرحمن وسما قعدوا ف المكان المخصص ليهم
وكان في فقرات كتير في الفرح جميله

وبعدها قاموا رقصوا سلو وشالها عبدالرحمن ولف بيها

عبدالرحمن.. هههههههههههه عرفت ميزه إنك قصيره دلوقتي

سما .. لا والله

عبدالرحمن.. بحبك بردو

سما ... وانا كمان

واخدوا صور مع أهلهم
ومالك وأمل اتصوروا مع بعض
وريان واسراء
وكان الكل فرحان ومبسوط
وانتهي الفرح علي كدا
ووصلوا العرسان لبيتهم

عند مالك وامل وصلوا البيت

مالك ... الفرح كان جميل جدا

أمل.. اه ربنا يفرحهم دايما

مالك .. يارب يحبيبتي
فاكره يوم فرحنا

أمل.. ودا يوم يتنسي ... كان حلو ومميز في كل تفصيله فيه
وكل اللي عملناه في تركيا كله محفور في قلبي وعقلي يا مالك

مالك .. قلب مالك أقسم بالله
والحمد لله ربنا رزقنا بيبي بعد فتره صغيره من الجواز
هتمني ايه اكتر من كدا

أمل.. الحمد لله
أنت احلي حاجه حصلتلي ف حياتي كلها

مالك ... وانتي بقا بقيتي حياتي كلها
انا عشقتك يا امل

أمل حضنته جامد وهي فرحانه أنه ربنا رزقها بحب زي حب مالك

عند ريان واسراء وصلوا البيت
ودخل ريان لاقي البيت كله مزين وفي بلالين وورود
وتورته كبيرة

ريان .. ايه دا احنا دخلنا شقه غلط ولا ايه 😂

اسراء.. لا يقلبي مش غلط دي شقتنا
أنت ناسي إن النهارده عيد ميلادك ولا ايه

ريان .. ههههههههه انا فعلا ناسي

اسراء.. انا بقا مستحيل انسي ايه حاجه تخصك
وقلت لازم اول عيد ميلاد ليك نحتفل بيه انا وانت وبس

ريان حضنها .. ربنا يخليكي ليا يا اجمل حاجه دخلت حياتي

اسراء.. حبيبي
يالا نقطع التورته

وقطعوا التورته

اسراء... فاضل الهديه بتاعتك

ريان ... كل دا ولسه في هديه كمان

اسراء.. طبعا
وحطت في ايده صندوق هدايا صغير
ريان فتحه لاقي فيه لبس لبيبي صغير

ريان باستغراب.. ههههههههه وانا هلبس دا مثلا

اسراء.. هههههههههههه استني بس في حاجه كمان في العلبه

ريان لاقي اختبار حمل موجب

ريان بصلها مش مصدق

اسراء بفرحه .. انا حامل يا ريااااان

ريان بصدمه من فرحته
طب ازاي ... المفروض الحبوب
ولسه هنروح لدكتوره و..

اسراء...مش عارفه ازاي يا ريان بس لما سالت الدكتوره قالتلي ساعات الحبوب مش بتأثر عادي
والحمد لله ربنا جبرنا عشان مأذيناش حد
وانا حامل

ريان من فرحته حضنها اوووي وشالها ولف بيها اووي
الحمد لله الحمد لله يارب

اسراء.. ههههههههه بس كفايه دوخت

ريان نزلها براحه
اسراء انتي بجد حامل

اسراء فرحانه من فرحته دي
وحيات ريان عندي

ريان.. يقلب ريان وعقله وروحه وحياته كلها
انا مش قادر اقولك مبسوط ازاي

اسراء.. وانا اووي اووي
الحمد لله

ريان .. نزل ريان وحط دماغه عند بطن اسراء
أنا مش سامع حاجه ليه

اسراء.. هههههههههههه مفيش حاجه هتسمعها دلوقتي
دا لسه في أول الحمل

ريان وهو حاطط ايده عند بطن اسراء
متتعبيش ماما معاكي ومتغيبيش وتعالي بسرعه

اسراء... اممممم وحضرتك عرفت ازاي أنها هتبقي بنت

ريان .. حاسس أنها بنت
وتبقي شبهك كدا
يبقي ربنا بيحبني اوووي عشان رزقني بيكم

اسراء حضنته اووي
بحبك يا ريان

ريان .. انا بقا بعشقك

واقدر اقول الروايه خلصت كدا واتمني تكون عجبتكم النهايه بتاعتها

وهنزلكم خاتمه للروايه باليل ويارب تعجبكم

عشقتها_ولكن
دينا_دخيل
الخاتمة

بعد مرور خمس سنوات

ريان ... اومال فين كارما يا اسراء

اسراء... مش عارفه كانت بتلعب في الجنينه هنا من شويه

مالك .. هتلاقيها بتلعب مع إياد

ريان .. أنت لم ابنك دا عن بنتي يااض

مالك .. يبني أنت تطول اياد ابني يتجوز بنتك أصلا

ريان .. ابنك اللي ميطولش
دي كارما ريان الاسيوطي

مالك ... ودا إياد مالك زيدان

أمل.. هههههههههههه انتو بتتخانقوا كدا ليه

اسراء.. هههههههههههه عاملين شبه الحموات

عبدالرحمن... اه جدا والله

ريان ... صحيح يا سما هتولدي امتا

سما .. كمان اسبوع ولا حاجه

عبدالرحمن.. اهو الواحد يرتاح
دا اختك فظيعه .... تقومني نص الليل عايزه بيتزا
وشويه عايزه رنجه
وشويه بتحبني ... وبعدها بتكرهني .... وتقعد تعيط طول الليل من غير سبب
ايه داااا

أمل.. هههههههههههه

اسراء .. هههههههههههه😂

مالك .. هههههههههههه انا اخدت من دا كتير 😂

ريان .. وانا لما اسراء كانت حامل يختااااي 😂

سما .. انتو هتسكتولهم كدا

أمل.. هههههههههههه لما تسكتي جوزك الأول

سما ... اسكت يا عبدالرحمن

عبدالرحمن.. هههههههههههه حاضر
اهو كلها اسبوع ويشرفوا القمرات

مالك .. حد يصدق أن الاوزعه دي تبقي حامل وفي تؤام
وتبقي ام

سما .. عارف انا لو اقدر اقوم
كنت نفختك

ريان ... هههههههههههه انتي اللي منفوخه
هيبقي انتو الاتنين

الكل قعد يضحك

كارما ... اوووف بقاا انت كل ثويه تتضايقني كدا يا إياد وتزعقلي

إياد... ما إنتي اللي مش بتثمعي كلامي يا كالما خالص
وبتلعبي مع احمد

كارما .. عادي دا ثاحبي

إياد.. متلعبيش مع حد غيري يا كالما عشان مش ازعقلك بقا

ريان .. مش قولت تلم إبنك عن بنتي اهوو بيزعقلها

مالك.. دا شكله غيران أنه تلعب مع حد غيره 😂

ريان ... بتحلم إن ابنك يتجوز بنتي أصلا 😂

كارما .. حاتر يا إياد هسمع كلامك

إياد... شطوره ومتزعليش مني بقا ماسي
وباسها من خدها

ريان برق لما شاف إياد ابن مالك بيبوس بنته

مالك .. شكلك مسخره هههههههههههه هههههههههههه

ريان .. هههههههههههه خلي ابنك يستر علي بنتي عشان ما اتفضحش 😂😂

الكل قعد يضحك عليهم وعلي كلامهم
بس كلهم مبسوطين وفرحانين بوجودهم مع بعض

____________________________________________

سامح وشاكر قاعدين في السجن مستقبلهم وسمعتهم راحت
بسبب اللي عملوه في اسراء وأمل والشر اللي كانوا بيخططوله

إلهام في البلد عند عمها ومتجوزها ابن عمها اللي بيعاملها معامله الخدم وبيضربها علي طول وحياتها باظت ومستقبلها وشغلها
ولو حد شافها مش هيصدق إن دي إلهام هانم
ودا بسبب الشر اللي عملته والاذي اللي سببته لغيرها
وطريقتها اللي كانت عايشه بيها


سميره قاعده لوحدها في فيلتها بتحاول تقنع نفسها إنها كويسه من غير عيالها
وإن النادي والسهرات بيعوضوها
بس في الاخر مش سعيده ودا بسبب إهمالها لولادها
واللي عملته في إسراء
وبردو ما حاولتش تعتذر عن اللي عملته

_____________________________________________

الهدف من روايتي بقا ...

إن الحب مش حرام ولا عيب بس الحب الحلاااااااااال
اسراء وامل حبوا ريان ومالك بس محاولوش يلفتوا نظرهم بطريقه تقلل منهم
محاولوش يلبسوا لبس ملفت أو يحطوا ميكب أو يدلعوا عشان مالك وريان يحبوهم
محاولوش يستغنوا عن كرامتهم أو حياءهم أو دينهم أو احترامهم عشان يحبوهم زي ما إلهام عملت وكان مصيرها حاجه دمرت حياتها

لا هما لما حبوا كانوا بيدعوا ربنا انهم يبقوا من نصيبهم
وحتي لما اتخطبوا كان في حدود للخطوبه مش زي بعض البنات اللي بيعاملوا خطيبهم. كأنه خلاص جوزها 🤷

مالك وريان اول حاجه جذبتهم لإسراء وأمل
ادبهم ... طريقه لبسهم المحترمه ... كسوفهم ....طيبتهم... جديتهم في الشغل مش بيهزروا ويضحكوا مع المدير كأنو محرم مثلا 🤷
وإلهام كانت عكس اسراء تماما
وعشان كدا ريان مفكرش في يوم إن واحده بأخلاق إلهام تبقي مراته وأم عياله

ف يحبيبتي انتي متقليليش من نفسك ولا من احترامك ولا تكسري ثقه أهلك فيكي عشان حبيتي
اللي بيحب بيدخل البيت من بابه زي ما مالك وريان اول ما اتاكدوا من مشاعرهم مفكروش حتي يقولولهم أو يتعرفوا علي بعض اكتر أو يرتبطوا
لااااا
دول اول حاجه راحوا وطلبوهم للجواز لأنهم عارفين أنهم مش بتوع ايه حاجه بعيد عن الحلال

عبدالرحمن أعجب بسما بس قلبه مدقش ليها غير لما شاف احترامها بردو واللي أولهم لبسها وحجابها
يمكن عبدالرحمن مكنش هيحب سما لو مكنتش لبست الحجاب
وأنه الحجاب ستره وبيحلي وأنه أصلا واجب علينا كمسلمات 🤷

وشوفنا حب الصحاب لبعضها ووفائهم
ازاي ريان خاطر بحياته وكان ممكن يموت عشان ينقذ صاحبه مالك
ومالك كان بيعتبر ريان أخوه مش بس صاحبه
وهما الاتنين كانوا أيد واحدة وكانوا وافين لبعض وساعدوا بعض ف الشغل لحد ما كبروا وتفوقوا وهما مع بعض

وشوفنا حب الصحاب أو الاخوات بردو بين اسراء وامل
ازاي بيخافوا علي بعض
ازاي بيخففوا ويهونوا علي بعض
ازاي يحموا بعض من ايه شر

اتمني الروايه تكون عجبتكم وعرفت اوصلكم هدفي من كتابتها
واتمني كل اللي بيقرأ دا دلوقتي يقولي رأيه في الروايه كلها
وايه مثلا اكتر المشاهد اللي حبتوها فيها
او لو انتقاد ليها
اتمني محدش يطنش وعارفه إن في بنات بتقرأ الروايه في صمت مش بتعلق أو تقولي رأيها
اتمني تقولولي دلوقتي بما أنها خلصت

عارفه إن ممكن تكونوا زعلتوا أنها خلصت وانا كمان زعلت لاني كنت بعيش في الروايه عشان اعرف اوصلكم احساس كل مشهد فيها وكل كلمه بتتقال وكنت بحب كومنتاتكم وتشجيعكم ليا اووي
بس دا آخرها بقا 🤷🤷🙂
يتبع .. 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

لو عايز أي رواية pdf .. أو لو عايزنا نعرفك لما الرواية إللي بتتابعها ينزل منها حلقة جديدة، انضم لقناتنا على التيجرام: من هنا 
ما هو الفصل الذي تود قراءته؟