رواية اخويا وزوجتي كاملة بقلم دودا حودا - جميع الفصول

رواية اخويا وزوجتي كاملة بقلم دودا حودا - جميع الفصول

رواية أخويا وزوجتي كاملة بقلم دودا حودا - جميع الفصول

الحلقة الأولى 

انا دعاء 28سنه متجوزه بس معنديش اطفال مش علشان عندي مشكله لا مستنيه احس اني متجوزه راجل يعتمد عليه جوزي اسمه محمد مسافر السعوديه سكانه مع أهله باباه ومامته اول دور وانا التاني وأخو طارق التالت وليه أختين بنات اشرقت وشروق تؤام متجوزين تؤام برضه وطارق متجوز وعندوا ولدين بحس بحاجه غريبه منه عالطول مهتم بيا اوي نظرته ليا غريبه اوي اه طبعا ليه حق مهي مراته مفيهاش ربع جمالي ولا مهتميه بنفسها زي بسمعهم بليل وهما بيتخانو وانا والله ما يبقي ليا ذنب ساعت بخرج ارمي الزباله وهو طالع يشم البرفن بتاعي وهي طبعا اكيد ريحتها توم وبصل
دعاء قاعده عامله تكلم نفسها والجرس رن
دعاء :مين برا
طارق :انا طارق يا دعاء
دعاء :ثواني بس اجيب الروب اصلي لبسه لبس خفيف وفتحت ازيك يا طارق عامل اي
طارق وهو عامل بيص ليها :الحمد لله انتي مش عايزه حاجه
دعاء :اه عايزه اروح لماما بكره
طارق :طيب اصبري لما ارجع من الشغل اوديكي
دعاء :مش عايزه اتعبك
طارق :تعبك راحه وعايزه محمد يزعل مني ولا اي هو قايل خروج لوحدك لا
دعاء :عارفه وانا مخنوقه اوي والله نفسي اخرج واتفسح
طارق :عيني بكره اخرجك قبل ما اوديكي عند مامتك
وباب طارق اتفتح
دعاء :اطلع بقي لاحسن مريم فتحت الباب مش عايزه خناق ونكد ليك كل يوم
طارق :تصبحي علي خير وطلع شقته وهي قفلت شقتها
مريم :هو انا قولت كام مره متخبطش عليها
طارق :عايزه اي يا مريم
مريم :, عايزك تحترمني شويه
طارق :يالله نبدا النكد
مريم : مش نكد بس مينفعش تخبط عليها
طارق :دي مرات اخويا يا مجنونه انتي وبعدين اي اللي عماله في شعرك ده
مريم :مالو مانت عارف اني بفله طقيه بليل
طارق :,يا مريم شوفي دعاء جوزها مش موجود وعامله في نفسها اي عالطول ريحتها حلوة اوي وشعرها شكله جميل انا نسيت لون شعرك اب من الطقيه بتاعتك دي
مريم :, والله هي معندهاش اي حاجه تشغلها فلازم تبقي كده انت عارف ابنك في سنه كام تعرف بيحب اي وبيكره اي انت بتيجي عالنوم بس إنما أنا الام والاب هنا
طارق :, ارحمني مش كل يوم نكد كتك الاقرف
مريم :شكرا ليك اخرتها كده
طارق دخل اوضه الاطفال وفتح الواتس وشاف الحلات ولفاه دعاء كاتبه اكتر حاجه وجعاني عالطول الوحده
دخل كلمها طارق :, واحنا سابينك لوحدك
دعاء :, اخوك وحشني اوي والله نفسي يكون عايش معايا تعرف لو هو موجود كنت هعمل اي شي عالشان اخلي مبسوط
طارق :محمد ده عبيط الفلوس موجوده ليه يسافر بس الحب والجمال ده يتساب كده حرام
دعاء :تعبت من اني عايشه لوحدي كل يوم بحط البرفن اللي بيحبه ويبقي نفسي يفتح الباب ويدخل اصحي القي دموعي نازله من عيني انا اسفه اني بتكلم معااك كده بس كنت محتاجه حد اتكلم معاه
طارق :لا طبعا خدي راحتك في الكلام ودخلت مريم الاوضه لبساه اشيك حاجه عندها وحطاه برفن
مريم :, مش عايزك تنام وانت زعلان مني
طارق اي الحلوه دي يخربيت كده امال ليه يابت الناس عالطول بالجلبيه القديمه
مريم : العشا جاهز يالله نأكل الاول
طارق :تمام يلا بينا وقفل الفون وكانت دعاء عامله تبعت رسايل
وفجاه سمعوا صويت من تحت نزلوا جري ومن لخمه
دعاء نزلت لحد شقه طارق بلبس اللي كانت لابسه
وشفتها دعاء اتجننت طلعت لبست مريم ونزلت علي خبر موت حماها ،،😭😭
يتبع

الحلقة الثانية 

دعاء :عمي حبيبي لااااااا
طارق :انا مش عايز صوت عالي
مريم : بعياط مش مصدقه ده كان كويس الصبح
الام:وكان لسه قاعد بياكل دلوقتي يا حبيبي
واتصلت دعاء ب اشرقت وشروق وعرفتهم ونزل محمد بعدها بيومين عقبال ما عرف يحجز وكان طارق دفن باباها
محمد :انا عايز اروح المقابر
اشرقت :انا هاجي معاك
محمد :لا انا هروح لوحدي
وفعلا راح وكانو كلهم قاعدين في البيت عدا اسبوع
محمد :انا هسافر بعد يومين
الام :, بسرعه كده
محمد :معلش يا امي عندي شغل
دعاء : شغل اي انت لسه جاي
طارق : خلي يسافر انتي عايزه هنا ليه
دعاء :نعم مش لما نشوف الورث هيتقسم ازاي
شروق : ورث اي اللي يتقسم مافيش حاجه هتتغير كل حاجه هتفضل زي ما هي
دعاء :مش فاهمه
الام :بس انتو اي معندكوش دم الراجل لسه ميت وانتو بتفكرو تقسموا ازاي
شروق :اخويا طارق هو الكبير وكلامه هيمشي عالكل
طارق :انا هدير كل حاجه وكل وحده هتاخد الفلوس اللي كانت بتاخدها وأبويا عايش
دعاء :ساكت ليه يا محمد
محمد :اللي تشوفوا صح انا معاكوا فيه
وطلعت دعاء شقتها وطلع محمد وراها
محمد :ينفع اللي اتكلمتي فيه ده
دعاء :, ابعد عني ملكش دعوه بيا
محمد :في اي يا دعاء اشمعنا مريم متكلمتش
دعاء :عالشان جوزها هو اللي هيكون معاه كل حاجه انت هتفضل لحد امتي دلدول
محمد :شكرا ليكي يا محترمه يابنت الناس
دعاء : محترمه غصب عنك وابعد عني بقي دلوقتي
ومسكت الموبيل لقت رساله من مريم
مريم : حبيبتي وطي صوتكم شويه معقول الراجل يبقي راجع من السفر جد وتنكدي عليه كده تؤتؤتؤ مش كفايه مش طايق يكمل باقي الشهر
دعاء : بمزاجي يا قلبي انا اللي مش عايزه يعقد مش عالطول جوزي مش طايقني
مريم :ربنا يبعد عني وعنك كل شيطانه يارب بتحاول تخرب البيوت
دعاء :تقصدي اي
مريم:مقصدتش وبعد اذنك بقي اصل طارق دخل الأوضه ومبقاش يحب أن أمسك الموبيل وهو موجود
دعاء :وحيات امي لاوريكي
وتاني يوم صحيت لقت محمد نازل
دعاء رايح فين
محمد :هروح احجز عالشان اسافر
دعاء :خد بالك من نفسك
محمد :, نعم وده من أمتي
دعاء : اخس عليك يا حماده
محمد :اصل مش متعود منك علي كده
دعاء :ولسه يا قلبي ده انا هوريك انهارده دلع عمرك ما شوفته في حياتك هههههههههههه
محمد :وطي صوتك الباب مفتوح
دعاء :كده يا حماده انا زعلت
محمد :دعاء متنسيش أن ابويا لسه ميت
دعاء :وانا جوزي حبيبي وحشني اوي اي حرام ادلع عليه
محمد :يا يا حبيبتي ادلعي برحتك بس جوت الشقه
دعاء :ماشي يا قلبي هظبت الشقه وانزل لماما عقبال ما تيجي
محمد :تمام يا قلبي ونزلت وراحت ضحكت تاني نفس الضحكه وهو سكت ونزلت تحت لبساه عبايه سمرا بس ضيقه اوي وحطاه مكيب خفيف ومن غير طرحه
مريم :انتي اي اصبري طارق ادخل ثواني
الام :اي يابنتي اللي انتي عامله ده
دعاء :عامله اي يا ماما مانا لابسه اسود اهو
اشرقت :اسود اي والمكيب ده اي
دعاء :سامحني يا ماما بس انا واحد جوزي مسافر ومش معقول يشوفني مبهدله كده برضه قبل ما يمشي
الام:صح يا حبيبتي بس الكلام ده فوق في شقتك مش هنا
دعاء :المكيب من امبارح هههههه بس نسيت اغسل وشي
مريم :والله بجد
دعاء :اه بجد
مريم : والطرحه اي في الغسيل صح
دعاء :اي ده هو انا نازله من غيرها يخربيت دماغي والنبي يا ماما هاخد طرحه من عندك
الام:ادخلي خدي
محمد :مساء الخير
الام :مساء الخير يا حبيبي اي حجزت
محمد :لا محجزتش اتصلت وقولت اني هكمل الشهر
اشرقت :والله طيب كويس
محمد :هي فين دعاء
اشرقت :جوا ادخل شوفها يا اخويا
ودخل محمد
دعاء :حبيبي جه وحشتني
محمد :وانتي كمان بقولك في شنطه عالسلم روحي طلعليها
دعاء :, فيها اي
محمد :حجات لزوم السهره
دعاء : هههههههههههه يخربيت فقرك
محمد :بس اسكتي وطي صوتك
دعاء :معلش معلش يا قلبي وخرجت انا طالعه يا ماما اغير العبايه لحسن محمد زعقلي
شروق :اه ماحنا سمعنا صوت الزعيق
الام:اخرسي يا شروق اطلعي يا حبيبتي
وطارق قاعد في الأوضه مش طايق نفسه
طارق :حجزت
محمد :لا محجزتش
طارق :ليه
اشرقت :هو اي اللي ليه ما برحته
طارق :ويخسر شغله يعني
اشرقت :ما كل واحد حر
طارق :هو حر ميرجعش يعيط بقي وطلع شقته وطلعت مريم
مريم :مالك يا طارق
طارق :مالي فيا اي
مريم :والله أسأل نفسك
طارق :مريم انا مش ناقص نكد
مريم :انت بتحب مرات اخوك
طارق :ضربها بالقلم انتي اتجننتي صح
مريم :, انت بتمد ايدك عليا يا طارق
طارق :لما تقولي كلام يطير فيه ارقاب اقتلك مش اضربك بس
مريم :والله لمشي
طارق :في ستين داهيه
مريم :شكرا ومشيت راحت لاهلها وفضل واقف في الشارع عينه علي اوضه نوم اخو وبعدها بعت رساله ل دعاء
طارق :انزلي عند امي دلوقتي عايزك ضروري
يتبع

الحلقة الثالثة 

دعاء :انت اتجننت صح عايزني اسيب جوزي وانزلك 
طارق :دعاء لو سمحت انزلي ثواني 
دعاء :واقول لمحمد اي مش هينفع هو في حاجه مهمه 
طارق :هقولك بس انزلي 
دعاء :لا وقفلت النت خليك كده عالنار انا عارفه أن عينك مني 
محمد :انتي بتكلمي نفسك 
دعاء :لا ياقلبي اصل شوفت حاجه في الموبيل بس تعالي الاكل جاهز 
محمد:كويس والله انا جعان اوي والله والباب خبط 
دعاء :يادي النيله مين اللي عالباب 
محمد :ثواني هروح اشوف واجي 
وراح فتح لقاه طارق 
محمد :طارق خير في حاجه 
طارق :مخنوق ينفع نتكلم شويه 
محمد:طبعا انت بتهزر ادخل 
طارق :معلش ازعجتك 
محمد :عيب تقول كده يابني تعالي 
وسمعت صوته دعاء فرحت اوي لبست روب وراحت خارجه 
دعاء :حماتك بتحبك  احنا كنا لسه هناكل 
محمد : بص ليها اي ده ادخلي جوا 
دعاء هو طارق غريب يلا يا طارق 
محمد :قوم نأكل وبعدين نتكلم 
طارق :, لا مش جعان بس كنت عايز دعاء تروح تكلم مريم بكره 
دعاء :اكلمها فين مش فاهمه 
طارق :اصل هي راحت لاهلها 
محمد :ليه كده بس 
طارق :مش مهم ليه المهم عايزك ترجعيها البيت 
دعاء:والله انا مكسوفه ان اول طلب منك ليا ومش هقدر أنفذوا بس انا مافيش عمار بيني وبين مراتك 
محمد :ازاي يعني يا مريم الصبح يا حبيبي هنروح نحبها انا دعاء 
دعاء :تاني انا ازاي قولت مش هينفع طيب مش نعرف السبب علشان لما نتكلم نعرف تكلم نقول اي 
طارق :مشكله وخلاص يا دعاء بقي 
دعاء :راحت مسكت أيدوا طب قوم قوم لازم تاكل معانا والله 
طارق :معلش 
محمد :والله ما هتطلع شقتك الا لما تاكل 
دعاء :اخوك حلف يلا بقي والأكل كل شويه تفصص لمحمد كل يا قلبي ربنا يخليك ليا وكان مكسوف اوي من اخو لانه قاعد وهي كانت متعمده تعمل كده ونزل طارق شقته ونام محمد وقامت لبست الروب ونزلت 
خبطت علي طارق فتح وهو في عينه النوم 
طارق دعاء وشدها جوا وقفل الباب اي يا مجنونه ده 
دعاء :ده جنان وأنك كنت عايزني انزل لامك كان عقل 
طارق :اه بس عند امي لو في حاجه محدش هيلاحظ 
دعاء :عايز اي يا طارق 
طارق :مش عايز محمد يلمسك 
دعاء :انت عبيط يعني اي 
طارق :انا بحبك اوي يا دعاء ومش عارف ازاي بقول كده بس بقيت بغير واخويا معاكي 
دعاء :طارق انا غلطانه اني نزلت 
طارق مسكها من أيدها :, بطلي استعباط بقي انتي بتحبني زي ما بحبك 
دعاء :حتي لو مينفعش انا متجوزه اخوك 
طارق ،:انا عارف انك مش بتحبي 
دعاء :, طارق ارجوك انا بحاول انساك ارجوك بقي انساني وطلعني من ...... وراح مسكها طارق وباسها 😧😧😧 وهي كانت لابسه الروب راح واقع من علي كتفها وفجاه الباب خبط 
دعاء :ينهار اسود ليكون محمد 
طارق :استخبي ورا الباب ولما افتح هشوف مين وأدخله اوضه الانتريه وهسيب الباب مفتوح اطلعي عالطول 
دعاء حاضر حاضر وفتحت كانت اشرقت  
طارق :شروق خير فيه اي 
اشرقت  :ابدا ماما بتقولك هات ازازه زيت من عندك 
طارق :ادخلي خديها من المطبخ 
اشرقت :, هي مراتك فين 
طارق :ادخلي خدي الزيت واخلصي 
اشرقت حاضر طيب براحه 
وطلعت دعاء ونسيت الروب في اوضه الانتريه 
اشرقت :, احنا هنعمل بطاطس وبرجر ما تيجي تاكل 
طارق : لا مش جعان .
اشرقت :هي مراتك فين 
طارق :امها تعبانه راحت تشوفها
اشرقت :نعم امها كانت هنا الصبح 
طارق :انا عايز انام يلا أنزلي 
ونزلت وكلم دعاء عالنت 
دعاء :الروب عندك 
طارق :بجد كويس 
دعاء :هفتح الباب هاتو 
طارق :لا سبي معايا انهارده 
دعاء:مينفعش 
طارق :, بجد عايز اي حاجه من ريحتك
دعاء :, انت مجنون 
طارق :بيكي والله ونامت 
وفي بيت ام مريم 
الام :مش هتقولي مالك برضه 
مريم :, مافيش يا ماما طارق نفسيته زفت علشان موت باباه قولت اسيبه 
الام :, الصبح تروحي بيتك ازاي تسبي جوزك في وقت زي ده 
مريم :معلش يا ماما سبي يهدي وانا كمان 
الام:بطلي دلع الصلح تروحي لجوزك وحافظي علي بيتك بيتك هبله 
مريم :طيب خليني يومين 
الام :لولا عيب كنت قولتك روحي دلوقتي 
مريم :,حاضر يا ماما 
الام :,جوزك محترم حاولي تحافظي عليه يا بنتي 
مريم :حاضر وتاني يوم روحت الشقه فتح طارق 
مريم :انا اسفه 
طارق :, مريم ادخلي 
مريم: الشيطان لعب بعقلي حقك عليا 
طارق :, معقول انتي اللي جايه بعد ما ضربتك 
مريم :بحبك بقي اعمل اي 
طارق :, حبيبتي يا مريم تعالي وبدأ يفكر أنه غلط واي الهبل اللي هو ببعمله ده ومراته احسن مليون مره من دعاء 
مريم :انا هدخل احضر الفطار 
طارق :وانا هدخل اخد دش ودخلت اوضه الانتريه لقت الروب بتاع دعاء 😧😧😧😒
مريم :روب مين ده واي اللي جابه هنا 
يتبع 


الحلقة الرابعة 

طارق :اه ده روب بتاع دعاء
مريم:نعم يا طارق واي اللي جاب روب دعاء هنا
طارق :افهمي بس انا كنت واقف في الشارع امبارح وبعدين لقيته وقع اتكسفت اطلع اخبط عليهم بس ده الحوار مريم بالله عليكي انتي لسه راجعه الله يخليكي خلي حياتنا تكون احسن من كده
مريم :انا خايفه يا طارق تروح مني
طارق :لو انتي حاولتي تحافظي عليا عمري ما هضيع
مريم :انا مش برتاح لمرات اخوك دي
طارق :ولا انا والله بقيت مرتاح ليها متعرفيش انتي خليتني مكسوف من نفسي ازاي لما رجعتي من غير ما اخدك والله بحبك يا دعاء
مريم :وانا كمان والله بحبك ربنا يخليك ليا ولعيالك يارب
طارق :تمام ودخلت المطبخ وهو نزل عند أمه
الام :صباح الخير يا حبيبي
طارق :صباح الفل يا ست الكل عامله اب
الام :بخير لما بشوفكم يا حبيبي
طارق :مين اللي في المطبخ
الام :مرات اخوك
طارق :بحسب حد من اخواتي اصلي جعان
الام:يا حبيبي يا دعاااااء
طارق :لا يا امي خالص مريم نازله
دعاء :, فيه اي..... دعاء هي جت امتي
الام :جت منين
طارق :من عند امها اصل امها كانت تعبانه
دعاء :والله الف سلامه علي امها تعالي والنبي يا طارق شوف التلاجه كده مالها مش راضيه تشتغل
الام :مهي كانت كويسه
دعاء :مش عارفه ودخل طارق
طارق :انتي هبله ولا بستهبلي افرضي امي كانت دخلت معانا وشافت التلاجه شغاله
دعاء :بقولك اي متغيرش الموضوع مراتك اي اللي جبتها
طارق :نعم بيتها
دعاء :وده من امتي
طارق :طول عمره بيتها بقولك اي الشيطان حاول يلعب بدماغي والحمد لله فوقت ابعدي عني
دعاء مش بمزاجك انا بحبك
طارق :بطلي هبل بقي وفوقي
دعاء :ارجوك انا عمري ما حسيت اني متعلقه بحد كده
طارق :دعاء امي هتيجي دلوقتي انا لازم اخرج راحت شدته من القميص وباسته
وفي الصاله برا جت اشرقت وشروق
اشرقت :ياربي الجو نار برا
الام :ربنا يبعد عنكم النار يارب
اشرقت عطشانه اوي
الام :خدي يا حبيبتي مياه اهي
اشرقت:دي سخنه لما اقوم اجيب مياه من التلاجه
الام:يارب اخوكي يكون صلحها
شروق :مالها مهي كانت شغاله الصبح
الام:مش عارفه والله اي اللي حصل
اشرقت : هقوم اجيب مياه وقامت وشافت طارق بيبوس دعاء جسمها فضل يترعش وخرجت
مريم نزلت
الام :مالك يا بت
اشرقت :فار يا امي فار دخل عندك الفار يا طارق
وخرج طارق في اي
اشرقت :, كان في فار في الطرقه
مريم :شكلك ده من فار
اشرقت :انا بخاف من الفران والتعابين اوي
ونزل محمد
محمد :صباح الخير
الام :صباح الخير يا حبيبي
محمد : وافقين كده ليه
دعاء :اختك خايفه من حته فار هههههههه
طارق :عايزين نفطر يلا
ودخلوا المطبخ
مريم :بالله عليكي مالك شكلك متغير
اشرقت :ابدا يا قلبي مافيش حاجه
مريم :انا حاسه بحاجه ويارب تطلع غلط
اشرقت : حاجه اي بت اخلصي عايزه امي تموتنا ولا اي
مريم :ماشي يا اشرقت
وخرجت مريم
اشرقت :روحي حضري السفره يا دعاء
دعاء :ماشي
شروق :مالك بتعمليها كده ليه
اشرقت مافيش حاجه وخرجت كلهم قاعدوا كلوا
طارق :اعملي شاي يا اشرقت
اشرقت :مش ردت عليه
طارق :اشرقت اي مس سامعه
اشرقت :فيه اي ماتخلي مراتك تعمل انا مالي
طارق :من أمتي بتتكلمي كده
اشرقت :من هنا ورايح انا مروحه شقتي اصلا
الام :مالك يابت
اشرقت :مافيش انا عايزه امشي
مريم :فيكي اي يا اشرقت
اشرقت :يا جماعه مخنوقه وأبويا لسه ميت افتكرت ابويا في اي ودخلت الأوضه ومعاها شروق ومريم وورها امهم ومحمد طلع الشقه
طارق :اقسم بالله هروح فيكي في داهيه لو اشرقت كانت شافت حاجه
دعاء :والنبي اسكت انا مرعوبه مش مصدقه حكايه الفار دي
طارق :منك لله يا شيخه
دعاء :حاول تتكلم معاها طيب
طارق :اخرسي بقي ودخل طارق تعالي يا اشرقت معايا
الام :فين
طارق :,هنروح لبويا
مريم :هاجي معاكم
طارق :لا معلش خليكي وخرجت اشرقت مع طارق وفضلت ساكته
طارق :اي يا اشرقت هتفضلي ساكته
اشرقت :احسن لان كلامي هيوجعك يا اخويا يا كبير يا عاقل
يتبع

الحلقة الخامسة


طارق :قولي ومش هزعل منك
اشرقت :, انت واطي وخسيس وجبان ازاي تعمل كده
طارق :انتي شوفتي اي
اشرقت :انت عارف وانا عارفه شوفت اي يهون عليك اخوك يا جبان حتي لو هانت عليك مراتك اخوك ازاي وفضلت تعيط
طارق :غصب عني انا عارف اني غلطان والله بس انتي مش عايشه عشتي انا واحد عايش مع وحده كل حياتها البيت والعيال الغسيل التنظيف انا اخر حاج علي حياتها
اشرقت :برضه مرات اخوك
طارق :الشيطان والله انا كنت بحاول أبعدها هي اللي قربت مني وبستني انا ندمان والله فعلا علي اللي حصل وكاره نفسي اني صغير في عينك دلوقتي بس بجد انا غلط والله وعايز اكفر عن ذنبي
اشرقت :, ملكش دعوه بيها خالص يا طارق ولازم محمد يطلقها
طارق :, هعمل كده ازاي هحكم عليه
اشرقت :لا نعرفه حقيقه مراته
طارق :انتي عايزني اقول لمحمد أنا كنت بحب مراتك
اشرقت :لاسيب الموضوع عليا عليا انا
طارق :اشرقت مش عايز البيت يولع
اشرقت :اكيد مش هعمل حاجه الا ب ذكاء
طارق : ماشي سبيني وروحي بقي
اشرقت :لا يا حبيبي هنروح سوا
طارق :مخنوق والله ومش عايز اروح
اشرقت :حقك عليا اني زعلتك بس بجد اتخنقت اوي
طارق :, انا غلط والله بس بجد ندمت
اشرقت :تمام يا حبيبي يلا بينا وروحت البيت
الام:اللي يشوفك وانتي خارجه ميشوفكيش دلوقتي
اشرقت اخويا حبيبي ربنا يخلي ليا خرجني وخلاني افك
شروق :والله طيب يا اختي مالك يا طارق
طارق :مافيش انا عايز انام
مريم :طيب يا حبيبي يالله
طارق :لا عايز اطلع لوحدي معلش
الام:مالو طارق
اشرقت :اصل طول السكه نتكلم عن بابا
دعاء:ربنا يرحمه
اشرقت :امال فين جوزك
دعاء :نايم
اشرقت :طيب ما تطلعي خليكي جنبه الراجل مسافر اهتمي بجوزك شويه ولا هو طول ما هو مسافر حبيبي وحشني نور عيني ولما يبقي هنا تبقي قاعده بعيد عنه
دعاء :اصل بحب اخلي يرتاح شويه متعرفيش هو بيفرح ازاي لما بيشوفني هههههههههههه
شروق :ماتلمي نفسك يادعاء العيال قاعده
دعاء :هو انا قولت حاجه لما اطلع اشوف حبيبي هههههههههههه
اشرقت :كتك الاقرف دمك تقيل
مريم :اشرقت تعالي جوا شويه
اشرقت :خير يا مريم
مريم :عايزه اتكلم معاكي شويه
اشرقت :تعالي
الام:اقعدي هنا انتي وهي في اي بقي كل حاجه سر سر كده
شروق :في اي يا ماما روحي يا حبيبتي ماتسبيهم
الام:مش مرتاحه حاسه بحاجه غربيه
شروق :وانا بس هنعمل اي اسكتي بنتك فتانه هتيجي تقول دلوقتي
الام:اتلمي يا بت
وفي اوضه اشرقت
اشرقت :معاكي يا مريم
مريم :فيه اي والنبي
اشرقت :هو اي اللي فيه في اي
مريم :اشرقت انا مش عبيطه وعارفه انك شوفتي حاجه في المطبخ
اشرقت :, لا في الطرقه كان فار كبير يابت
مريم :حرام عليكي وجع قلبي ده
اشرقت :مريم اسمعي مني الناهيه انتي بتعشقي طارق وعمرك ما هتسبي شيلي من دماغك بقي اي حاجه علشان متتعبيش
مريم :طيب انا صح طارق كان بيعمل حاجه في المطبخ مع دعاء
اشرقت :اخرسي قطع لسانك بت انتي اتجننتي ولا اي فوقي لنفسك
مريم :حقك عليا والنبي ما تقولي لطارق
اشرقت :بطلي بقي الهبل اللي انتي فيه شوفي جوزك بيحب اي واعملي اخر مره جبتي لبس جديد امتي اخر مره عملتي مكيب امتي اهتمي بنفسك بدل ما انتي عامله تفكري ازاي تجيبي نكد لبيتك
مريم. , حاضر لما اقوم اشوف طارق وخرجت
اشرقت :, غلبانه والله منك لله يا بومه يا اللي اسمك دعاء وخرجت
الام :رايحه فين
اشرقت :, عند محمد ونازله
شروق :بت هو فيه اي
اشرقت :, فيلم حلو ابقي اتفرجي عليه هههههههههههه
شروق : شوفتي بنتك
الام ،:والله عسل هههههههههههه وطلعت عند محمد
اشرقت :, رايح فين
محمد :نازل عند امك
اشرقت :ماشي وانا عايزه مراتك
محمد :خير
اشرقت : كلام ستات انزل انزل ونزل محمد
دعاء :, تعالي اتفضلي
اشرقت :, انا جايه اقولك لمي نفسك وابعدي عن طارق
دعاء :يا امي خوفت انا
اشرقت :,انتي بجحه اوي
دعاء : روحي شوفي جوزك يا حبيبتي اللي كان عايز يكلمني وانا اديتوا علي وشه جايه الرسمي مصيبه
اشرقت :, احمد انتي كدابه
دعاء :, ثواني مش ده الواتس بتاعه برضه
اشرقت :, لا مستحيل احمد يعمل كده لاااااا
يتبع

الحلقة السادسة 


دعاء :برحتك بس ده اللي حصل وانا هزقته مش علشان خاطرك علشان خاطر انا ست محترمه ومش بعمل حاجه غلط 
اشرقت :لا سيبك من الاحترام ده انا شوفتك بعيني وانتي بتبوسي طارق 
دعاء :والله طيب ابقي اغسلي وشك كويس علشان شكلك كنتي عايزه تنامي 
اشرقت :طلاقك من اخويا علي ايدي 
دعاء هههههههههههه تمام واقعدت عالكرسي مستنيه الورقه يا روحي 
دعاء :ماشي يا دعاء ونزلت 
الام :مالك يا بت 
اشرقت :مافيش 
الام :شكلك ده طبيعي يعني 
اشرقت :ماما ارجوكي مش ناقصه وماسكه الفون بتتصل بحد 
الام :في اي يا بت 
شروق :سبيها تهدي يا ماما بس 
اشرقت :ايوه يا احمد تعالي 
احمد :اجي فين 
اشرقت :هيكون فين عند امي 
احمد :انتي بتزعقي ليه 
اشرقت :احمد اخلص تعالي وقفلت السكه 
الام:تصدقي انك مش متربيه ازاي تكلمي جوزك كده .اشرقت :ماما ارجوكي دلوقتي 
شروق :انتي كنتي عند مين طارق ولا محمد 
اشرقت :هتفرق 
شروق:اه تفرق 
وبعدها بنص ساعه احمد جه 
احمد :مساء الخير 
اشرقت :مساء الخير تعالي عايزك 
احمد :اسلم علي ماما 
اشرقت :لا تعالي الاول ودخلت الأوضه 
شروق :يا خوفي تكون حقنه من العقربه 
احمد واشرقت في الاوضه 
احمد :مالك فيكي اي 
اشرقت :, انت واطي وخسيس وخساره تدخل البيت ده تاني 
احمد :اشرقت انتي اتجننتي 
اشرقت :اي اللي كان بينك وبين دعاء 
احمد :وش اصفر دعاء دعاء مين 
اشرقت :اعمل عبيط الحربايه اللي فوق 
احمد:مكنش في حاجه 
اشرقت :كداب بعياط طلما مش عارف تحط عينك في عيني تبقي كداب كان نفسي اشوفك فعلا صادق وأقول إن عيني كدابه ليه يا واطي ليه 
احمد :وطي صوتك وأما هفهمك علي كل حاجه والله 
يوم ما كنتي بتولدي جودي كانت دعاء عندنا والله والله هي اللي بدأت اه غلط بس والله انا راجل وضعفت 
                        #فلاش باك #
دعاء قاعده في الصاله 
احمد :مساء الخير 
دعاء :مساء الخير احضرلك الاكل 
احمد :هي اشرقت نايمه 
دعاء :لسه نايمه حلا 
احمد :معلش تعبينك معانا 
دعاء :تعبك راحه مهما توام في كل حاجه يتولدوا مع بعض ويتجوزو مع بعض وكمان يخلفوا مع بعض هههههههههههه 
احمد :اه شوفتي بقي ربنا يقومهم بالسلامه 
دعاء :يارب انا مكلتش مستنياك 
احمد :ليه كده 
دعاء :قولت لما تيجي ناكل سوا 
احمد :طيب هطمن علي اشرقت تكوني حطتيتي الاكل 
دعاء :تمام 
ودخل احمد
اشرقت :احمد لطفي النور البنت لسه نايمه والنبي 
احمد :طيب اطمن عليكي 
اشرقت : بخير اخرج بقي 
احمد :طيب اغير هدومي 
اشرقت :غير برا بقولك 
احمد :برا فين مرات اخوكي برا 
اشرقت :يووووو غير في الحمام 
احمد :, ماشي وراح غير في الحمام وراح ياكل 
دعاء :يلا عملت ليك كل الاكل اللي بتحبه 
احمد :, اي ده قلقاس انا بعشقه بس اشرقت شافتك دي بتقرف منه 
دعاء :, واي يعني مانا مش باكل الكوارع بس بعملها علشان محمد كل واحده المفروض تعمل الحاجه اللي جوزها بيحبها مش اللي هي بتحبه 
احمد :محمد ده غبي 
دعاء :ليه كده 
احمد :معقول بسيب وحده زيك هنا ويسافر 
دعاء :نصيبي 
احمد :تعرفي اول مره اخد بالي انك حلوه اوي 
دعاء : هههههههههههه معقول طيب الاكل هايبرد 
احمد :, انتي فتحتي نفسي عالاكل وكلت وفضلوا قدام التلفزيون 
دعاء :, انا داخله انام بقي 
احمد :ليه كده 
دعاء : وانت قوم نام يلا عندك شغل بكره 
احمد :عايز اقعد شويه 
دعاء :يلا قوم تصبح على خير 
احمد :وانتي من اهله ودخلت نامت وراح احمد يبص عليها من خرم الباب راحت غيرت هدومها وبعدها فتحت الباب 
دعاء :ينهار اسود ازاي تقف كده 
احمد :وطي صوتك حقك عليا انا اسف 
دعاء :خدت هدومها انا هطلع ايات عند شروق 
احمد :دعاء والنبي نامي والله ما هعمل كده تاني 
دعاء :, اوعي كده وخرجت 
احمد :, اي اللي أنا عملته ده 
وبعدها كلم دعاء عالواتس 
احمد :, انا اسف والله ما هتحصل تاني 
دعاء :بصراحه انا طلعت لاني خوفت أضعف 
احمد :اي بتقولي اي 
دعاء :احمد انا بحبك من زمان وفرحت اوي لما جيت الان عندكم 
احمد :طيب ليه طلعتي 
دعاء :تاني قولتك خوفت أضعف وقفلت واتس وعدا اسبوع وهي مش بترد علي احمد 
وفي يوم بعت ليها واتس 
احمد :دعاء انا بحبك ليه كده مش عايزه تردي 
دعاء :, احمد ابعد عني لو سمحت مراتك لو عرفت بالكلام ده مش هيحصل كويس 
احمد :بس انا عايزك انتي 
دعاء :يووووو والله لو بعت رسايل تاني لقول لمراتك وعملت بلوك 
                    #رجوع#
احمد :والله هي اللي خليتني اعمل كده 
اشرقت :طلقني 
احمد :لا مقدرش 
اشرقت :, طلقني احسن ما افضحك يا واطي 
احمد :والله ندمت 
اشرقت :مش هعيش مع راجل واطي زيك 
احمد :اديني فرصه 
اشرقت :طلقني بدل ما افتح الباب والكل يعرف انك واطي 
احمد :, انتي طالق وخرج واخواتها دخلوا
طارق :فيه اي 
اشرقت :, انا أطلقت 
محمد:نعم ده ازاي 
اشرقت :مش عايزه كلام في الموضوع ده 
شروق:لازم نعرف الحربايه دعاء قالت ليكي اي 
محمد :مراتي وهي مالها 
يتبع..

الحلقة السابعة 


اشرقت : انا مش عايزه كلام في الموضوع ده
طارق :طيب تعالي بس نتكلم جوا 
اشرقت :لا مش عايزه كلام من اي حد 
محمد :, انا عايز افهم مراتي مالها بالموضوع ده 
الام : هو فيه اي محدش بيحترم وجودي ليه العقربه اللي فوق قالت ليكي اي بدل ما اطلع اجبها من شعرها
محمد :تجيبي مين يا امي وهي ذنبها اي 
ونزلت دعاء وهي بتعيط 
دعاء :ليه عملتي كده بس يا دعاء والله انا كنت بعرفك حقيقه جوزك مش قصدي اخرب عليكي 
اشرقت :اطلعي برا يا دعاء ومتنزليش هنا تاني 
محمد :انا لازم اعرف فيه اي 
دعاء :حد اتفضل شوف جوزها بعت ليا اي 
محمد :ابن الكلب وازاي متقوليش ليا 
دعاء :والله والله مكنتش عايزه مشاكل بس وعملت ليه بلوك ومش بنزل هنا طول ما هو موجود 
طارق :انتي كدابه 
محمد :طااااااارق 
😡😡
احفظ لسانك 
الام :هو في اي احمد باعته
الام :باعت لمراتي انو بيحبها 
شروق :لا فيه حاجه غلط 
اشرقت :ايوه فيه حاجه غلط هي اللي خليته يعمل كده 
دعاء ؛اخرسي قطع لسانك عجبك يا محمد 
محمد :بتعرفي تقري خدي شوفي الكلام 
اشرقت :وهي هتخلي كل الكلام 
محمد :, خالص هاتي الكلام من علي فون جوزك وانا أطلقها حلا 
اشرقت :اكيد مسحه مهو واطي زيها 
الام : خد مراتك واطلع يا محمد 
اشرقت :محمد خليك مصدق مراتك لحد ما تلاقيها موقعه رجاله البيت كلهم مراتك تعبان كبير 
طارق :اسكتي 
اشرقت :اه طبعا مانت لازم تقول كده انا عايزه نصيبي لاني مش هقعد هنا 
مريم :تعالي دلوقتي طيب 
الام :خلاص البيت اتخرب والعيال وقعوا في بعض 
اشرقت :ولسه أنتي متعرفيش حاجه لو فضلت هنا ولادك الاتنين هقتلوا بعض 
مريم :ليه كده اعوذوا بالله
طارق :ماتخسري بقي وادخلي جوا خديها يا مريم 
مريم :حاضر يلا بينا يا حبيبتي ودخلت 
شروق :بنت الكلب والله ما اصدق ان احمد يعمل كده 
اشرقت :عمل وقالي بس هي اللي تعبانه لفت عليه زي ما .....
مريم :زي ما اي كلمي 
اشرقت : عايزه اي انتي كمان اطلعي شقتك محدش ينزل هنا 
مريم :, اخس عليكي ليه كده 
اشرقت : اه اعملي فيها غلبانه وانتي اكيد سوسه 
مريم :انا الله يسامحك عالعموم مش هزعل منك دلوقتي علشان عارفه أن نفسيتك وحشه بعد اذنكم 
شروق :اخص عليكي ليه كده 
اشرقت :كنت لازم اعمل كده بعد اني كنت هعك الدنيا 
شروق :مش فاهمه 
اشرقت :اصل الحلوه عملت كده برضه مع اخوكي طارق ومريم حاسه وانا كنت هقع بلساني 
شروق :اي ينهار اسود وازاي طارق يعمل كده 
اشرقت :اسكتي ماما لو سمعت هتروح فيها 
شروق :البت دي لازم تمشي 
اشرقت :وهنمشيها ازاي 
شروق :مس عارفه بس لازم نفكر في حاجه دي كده هتدمر البيت
اشرقت :زي ما دمرت بيتي منها لله 
شروق : انتي غلطتي مكنش ينفع تعملي كده 
اشرقت :امال كنتي عايزني اعيش مع انسان خاين 
شروق :انتي عارفه أن هي اللي ضحكت علي جوزك اهي طلعت هي ملاك وجوزك اللي شيطان 
وتلفون شروق رن 
شروق :ده مصطفي الو ايوه يا مصطفي 
مصطفي :ازيك يا شروق هو اي اللي حصل 
شروق :ثواني انا خارجه اتكلم برا نامي شويه يا اشرقت 
مصطفي :احمد تعب وودنا المستشفي 
شروق :الموضوع كبير اوي لازم اشوفك لازم نحل الدنيا 
مصطفي :هو فعلا طلق اشرقت 
شروق :ايوه المهم تعالي خدني 
مصطفي :بقولك احمد في المستشفي تعالي 
شروق :لا مش طايقه اشوفه 
مصطفي :ليه كده هو حصل اي 
شروق :خلص معاه وتعالي اقولك لازم نحل المشكله دي 
مصطفي :, خالص ماشي وقفلت السكه وفي شقه محمد 
دعاء :محمد هو انت زعلان مني 
محمد :نعم ازاي يحصل حاجه زي كده ومتقوليش الحيوان ده كان لازم يموت 
دعاء :ينهار اسود لا طبعا تموته اي هو انا ليه في الدنيا غيرك 
محمد :دعاء ابعدي عني انا مش طايق نفسي انا مسافر وانتي روحي اقعدي عنك اهلك الفتره دي 
دعاء :واسيب شقتي لا طبعا انت بتهزر 
محمد :ممكن تسمعي الكلام 
دعاء :لا مش هسمع دي شقتي يا حبيبي 
محمد : مش عايز مشاكل معاهم 
دعاء متخافش يا حبيبي مافيش مشاكل المهم انت شكلك مخنوق اوي وانا لازم افكك 
محمد :طيب مس دلوقتي 
دعاء :, لا دلوقتي وجه مصطفي ورن علي شروق 
شروق ،؛ايوه يا مصطفي 
مصطفي :انا تحت انزلي 
شروق :ماتطلع 
مصطفي :لا لما افهم في اي بس الاول 
شروق :ماشي ونزلت وركبت العربيه ازيك يا مصطفي 
مصطفي :تمام عايز اعرف فيه اي 
شروق :حكت ليه علي الموضوع 
مصطفي :احمد يعمل كده لاااا 
شروق :التعبانه اللي اسمها دعاء منها لله 
مصطفي :وهو غلطان ازاي برضه يعمل كده 
شروق :المهم لازم تفكر معايا هنعمل اي 
مصطفي :مش عارف والله طيب سبيني معاه نفسي وانا هقولك 
شروق :الكلبه راحت برضه قالت لطارق نفس الكلام 
مصطفي :معقول ومحمد عرف 
شروق :لا طبعا بس شروق شفتهم في المطبخ 
مصطفي :اي الغباء اللي فيها ده 
شروق :مش عارفه والله دي حلال فيها الموت 
مصطفي:طيب اطلعي دلوقتي بس 
شروق :ماشي وتاني يوم 
محمد :, انا مسافر يا امي 
الام :ومراتك 
محمد :في شقتها محدش ليه دعوه بيها 
الام :, ازاي تفضل هنا بعد اللي حصل 
محمد :شهر وهبعت أخدها 
الام :انا مش عايزه البت دي 
محمد  ؛وانا مش هطلقها يا امي ولو حصل هقتلك جوز بنتك الاول سلام 
ودعاء كانت في الشقه لوحدها تلفونها رن رقم غريب 
دعاء ،؛الو مين 
مصطفي :انا مصطفي جوز شروق 
دعاء : خير عايز اي 
مصطفي : عايزك في مصلحتك والله ينفع نتقابل برا ضروري 
يتبع

الحلقة الثامنة


دعاء :وأخو احمد هيعوز مني اي 
مصطفي:طيب ليه طريقه الكلام دي والله عايزك في خير 
دعاء :تقدر تقول في التلفون 
مصطفي :ياريت كان ينفع عالعموم رقمي معاكي ومصلحتك أن شروق متعرفش حاجه 
دعاء :شكرا سلام مش عايزه حاجه 
مصطفي :اه يابت الكلب وراح عند شروق في بيت ماماتها 
الام:مصطفي تعالي يا حبيبي شروق في السوق 
مصطفي :ازيك يا ماما طيب ينفع دي قالت ليا عايزه حاجه قولت اجي اجبها تروح نازله 
الام:عقبال ما اعمل ليك كوبيا شاي تكون جت 
مصطفي :طيب ينفع اشوف اشرقت 
الام :اه يا حبيبي تعالي ادخل وانا هروح اقولها ودخل قعد وبعت رساله ل دعاء انا جيت تحت لو حباه نتكلم ابقي انزلي كمان نص ساعه علشان محدش ياخد باله 
اشرقت :ازيك يا مصطفي
مصطفي :تمام الحمد لله ممكن اتكلم معاكي شويه 
اشرقت :اتفضل 
مصطفي :احمد غلطان ويستاهل قطع رقبته بس هو ندم والله 
اشرقت : اخوك كسرني 
مصطفي : عارف بس ندم والله علي اللي حصل وربنا بيغفر احنا مش هنغفر 
اشرقت :غصب عني والله مش بمزاجي 
مصطفي :بوصي ادي لنفسك فرصه تانيه  واديلو فرصه تسمعي عالفكره أحمد في المستشفي 
اشرقت :اي مستشفي اي 
امصطفي :احمد تعب امبارح وراح المستشفي 
اشرقت :استني هلبس واجي معاك 
مصطفي :يبقي احسن لو روحتي لوحدك 
اشرقت :ماشي انا هقوم اللبس وقامت لبست 
الام :رايحه فين 
اشرقت :رايحه المستشفي يا امي احمد تعبان 
مصطفي :سبيها والنبي يا امي ربنا يهدي الحال 
الام :مش مصدقه أن احمد يعمل كده 
مصطفي :كل شي هيتحل والله ربنا يهدي الحال 
الام:الشاي يا حبيبي 
مصطفي :لا انا هروح اجيب حاجه واجي عالطول 
الام :طيب يا حبيبي وراح طلع عند دعاء الشقه 
مصطفي :اي منزلتيش ليه 
دعاء ::يخربيتك انت اي اللي جابك هنا بقولك اي هصوت والم الناس 
مصطفي فتح باب الشقه :يالله صوتي 
دعاء :قفلت الباب انت عايز اي 
مصطفي :اي هو انا مش زي احمد ولا اي هو احسن مني في اي 
دعاء :ااااه دي لعبه بقي جاي تلعبها عليا 
مصطفي :والله ابدا وهعمل كده ليه بجد انا معجب بيكي من زمان وبصراحه زعلت اوي لما عرفت انك روحتي قولتي لأحمد اني بحبك 
دعاء :بقولك اي انت عبيط مين اللي راحت قالت لاحمد كده 
مصطفي :, ياستي هو اللي قالك زي ما انا بقولك دلوقتي اهو بحبك 
دعاء :تبقي عبيط لو فاكر اني ممكن اصدقك انا وحده حره بحب جوزي والباب خبط يخربيتك اعمل اي دلوقتي 
مصطفي :عادي قولي اني جاي اقولك بحبك 
دعاء :احنا هنهزر امشي استخبي يلا وفتحت الباب كان طارق 
دعاء :طارق خير في حاجه 
طارق :اي مس هدخل 
دعاء :جوزي مش موجود لو في حاجه قولي وانزل عند حماتي 
طارق :وده من أمتي 
دعاء :, هو اي اللي من أمتي ما تاخد بالك من كلامك ومسكت الفون وفضلت تلعب فيه 
طارق :انا بكلمك فيه اي مالك 
دعاء :, عايز اي يا طارق انجز 
طارق :بحبك يا دعاء في اي 
دعاء :, يخربيت دي اسطوانه عايزين مني اي 
طارق :, مش فاهم كلامك 
دعاء :انا وحده بحب جوزي ولو فكرت تطلع هنا تاني اقسم بالله لقول لمراتك 
طارق :واللي بينا 
دعاء : بينا اي يا راجل يا وسخ هو علشان طلقت اختك من جوزها تقول بينا اطلع برا يلا 
طارق :لا فيكي حاجه غريبه 
دعاء :ثانيه كمان وهتصل بمراتك تطلع تخدك من هنا 
طارق :ماشي يا دعاء بس خليكي فكرها 
وراحت تشوف مصطفي 
مصطفي:هو فيه اي 
دعاء :اطلع برا انت كمان يلا من هنا وخرج مصطفي وراحت مسكت الفون وكانت بتسجل ل طارق وبعتت التسجيل لمريم 
دعاء :لمي جوزك بقي شويه ارحموني بلاقرف 
طارق نزل 
مريم:كنت فين 
طارق :كنت عند امي 
مريم :طلقني 
طارق :نعم مش فاهم 
مريم:خد اسمع ده عقبال ما الم هدومي وخد الموبيل وسمع التسجيل بابت الكلب يا دعاء اقسم بالله موتك علي ايدي 
يتبع..


الحلقة التاسعة


طارق :مريم  لامريم حقك اسمعي بس والنبي 
مريم:انا بحبك لدرجه اني هطلق من غير ما اقول لحد سبب الطلاق انا بحبك اوي لدرجه ان هخلي جرحي في قلبي من غير ما اتكلم انا بحبك لدرجه كنت عارفه أن يوم ما لقيت الروب هنا كانت موجوده في شقتي ونايمه علي سريري وفي حضن جوزي وسكت علشان بحبك انا عارفه أن اشرقت شافت حاجه بينك وبينها بس مش عايزه تتكلم بس لحد كده وكفايه لان قولت هي اللي بتجري وراك بس بعد اللي سمعته لا انت اللي عايزها لااااا كده كتير.
طارق :انا سبتك تتكلمي براحتك بس اقسم بالله العلي العظيم ما حصل اللي قولتي عليه ده هي فعلا نزلت الشقه هنا بس اقسم بالله ما شافت حتي اوضتك ولا حصل بيني وبينها حاجه هي شيطان كبير وحيات اغلي شي عندي وهو مريم اللي مليش غيرها انا كنت فوق لأن عايز جوزها يعرف حقيقتها والله العظيم هي دي الحقيقه انا غلط واتعلقت بيها بس والله ما حصل بيني وبينها حاجه  وحيات ربنا ما حصل سامحني يا مريم حقك عليا كان لازم اقولك متفقين علي اي انا ومصطفي وشروق والله انا غلطان .
مريم :طيب سبني اروح لامي يومين 
طارق : لا هنزل انا عند امي لو مش عايزه تشوفي وشي بس انتي بلاش تسيبي بيتك 
مريم : انا نفسيا تعبانه وتاني حاجه علشان تقدروا تكلموا اللي بتعملوا لان حتي لو تمثيل مس هقدر اشوف كده ثانيا هي بعتت ليا التسجيل يبقي لازم تعرف ان انا سبت البيت مش معقول وحده تعرف أن جوزها طلع لسلفتها وهي تقعد عادي.
طارق :طيب انتي مصدقني صح 
مريم:بحاول والله علشان افضل احبك 
طارق :ياريت تصدقني انا والله بقول الحقيقه 
مريم:ماشي انا رايحه لامي ونزلت تحت كانت دعاء قاعده 
دعاء :رايحه فين يا مريم 
مريم:ماما أنا رايحه عندنا يومين 
الام:وده ليه 
مريم: ماما تعبانه واتصلت قالت تعالي اقعدي عندي يومين 
دعاء : تعبانه لا ازاي هاتي تلفوني يا ماما اكلمها نطمن عليها 
مريم :لا شكرا وفري اتصالك لأنها مش هترد عليكي .
دعاء :ليه يا مريم ده انا متصله اعمل الواجب ولا اقولك روحي معاها يا ماما اطمني علي مامتها 
الام:خليكي في حالك تحبي اجي معاكي يا مريم 
مريم :انا عارفه انك تعبانه لا ماما هطمنك لما اروح 
الام:معاكي فلوس 
مريم :اه يا ماما معايا سلام 
الام :مع السلامه يا بنتي 
ونزل طارق 
الام:انتي ازاي متروحش مع مراتك.
طارق :شويه وهبقي اروح يا امي 
دعاء :الف سلامه علي مامت مريم يا طارق 
طارق :الله يسلمك امال فين اشرقت 
الام :ها خرجت وجايه اهي شروق كمان جت 
مصطفي :مساء الخير  
الام:اي ده انتو جاين مع بعض 
شروق :لقيته واقف تحت عاملين اي دي هنا ليه اشرقت فين 
الام :خرجت واسكتي بقي نزلت علشان محمد عايز يكلمني 
طارق :قومي اعملي شاي يا اشرقت 
دعاء :لا خليها انا هعمل 
مصطفي :ممكن قهوه معاكي .
دعاء :عيني بس كده 
شروق : كتك الاقرف يا امي لو اشرقت جت هتبقي ليله سوداء 
الام: علشان محمد اللي في الغربه دي والنبي اسكتوا بقي 
طارق : هجيب مياه عطشان 
ودخل المطبخ 
دعاء :اي جاي تاخد حقك 
طارق :لا كده كده كانت دعاء هتطلق وانتي كمان لازم تطلقي علشان هجوزك يا دعاء 
دعاء : هههههههههههه تتجوزني احلم علي قدك كان زمان دلوقتي مينفعش انت لو اتجوزتني هيبقي علشان تاخد حقك من اللي عملته .
طارق :ارحمني بقي انا مش بقيت اعرف اعيش من غيرك والله 
دعاء : طيب بعد اذنك بقي وخرجت 
وفي المستشفي 
احمد :اشرقت بجد انتي هنا 
اشرقت :عامل اي يا احمد 
احمد بعياط :والله العظيم مدمر من غيرك 
اشرقت :, انت وجعت قلبي اوي 
احمد :والله مستعد اعمل اي شئ علشان ترجعي ليا تاني 
اشرقت : اعمل اي في قلبي بحبك 
احمد :اقسم بالله كانت غلطه وعمرها ما هتتكرر تاني 
اشرقت : قوم انت بس وربنا يعديها علي خير.
احمد :حبيبتي انتي بنت ناس وبنت اصول والله 
اشرقت :,حبيبي يا احمد وخرج من المستشفي وراحت البيت 
اشرقت :مساء الخير 
دعاء :,نعم ده ازاي يجي هنا 
الام :وانتي مالك اطلعي شقتك لو مش عجبك 
دعاء :شقه مين انا رايحه عند اهلي ولينا كلام تاني 
ومشيت وأحمد اتكلم بصوت واطي موتك علي ايدي يا دعاء 
دعاء طلعت مخنوقه واتصلت بمحمد 
دعاء :, الو ايوه شوفت اللي حصل 
محمد : خير في اي 
دعاء :جوز اختك رجع ليها 
محمد :جوز اختي مين 
دعاء :احمد مين يعني .
محمد :خليكي في شقتك واوعي تنزلي تحت 
دعاء :انا عايزه مريثنا يا محمد مش عجبني أن اخد المصروف من  اخوك 
محمد:وانا مش هخسر اخواتي علشان خاطرك 
دعاء :انا مقولتش كده بس حرام اخواتك اللي يبقوا متحكمين فينا 
محمد :الموضوع انتهي وبلاش تدخلي نفسك بيني وبين اخواتي 
دعاء :برحتك بس انا مش هاخد المصروف من اخوك تاني انت ليك ورث زيك زيه
محمد : لما ارجع من السفر نبقي نشوف الموضوع ده انا مش ناقص نكد سلام
دعاء :انا هعرف اخد حقي ازاي لو حصلت اني أطلق منك واتجوز اخوك 
وبعدها الباب خبط فتحت الباب وعدا يومين .
اشرقت :مش ملاحظه يا شروق ألبومه مش ليها صوت 
شروق :اه صحيح اكيد بتفكر في مصيبه 
الام:هطلع اشوفها لتكون تعبانه 
اشرقت :اقعدي يا ماما تطلعي فين 
الام :, عالشان خاطر اخوكي يا بنتي وطلعت الام وفضلت تخبط محدش فتح فتحت بالمفتاح اللي كانت عامله عليه نسخه لقت دعاء ميته وريحتها وحشه اوي 
يا تري مين اللي قتلها ؟
يتبع..

الحلقة العاشرة والأخيرة



اشرقت وشروق طلعوا جري 

اشرقت :ينهار اسود اي ده 

شروق :معقول مين اللي عمل كده 

الام:مصيبه اكيد جوزك 

اشرقت :وهيعمل كده ليه منا رجعت ليه لا يا ماما مش هو مش هو 

شروق : انا نازله اقول لطارق 

ونزلت خبطت علي طارق 

طارق :في اي يابت حد بخبط كده 

شروق :الحق دعاء اتقلت 

طارق :اي بتقولي اي اوعي كده من وشي  وطلع .



الام:هنعمل اي 

طارق :دي مسؤوليه لازم نبلغ الشرطه 

الام:شرطه ينهار اسود ينهار اسود 

طارق :امي اهدي والنبي وامسكي اعصابك الله يخليكي مش كده 

وبلغ الشرطه وجم وخدوا كل اللي في البيت 

طارق :طيب ينفع ابلغ جوزها بس 

الظابط :هو كل ده جوزها معرفش 

طارق :تلفونه كام مقفول 

الظابط :بلغه .



طارق اتصل بمحمد 

محمد :حبيبي عامل اي 

طارق :انت لازم تنزل مصر دلوقتي 

محمد :امك حصل ليها حاجه 

طارق :لا مراتك ماتت 

محمد :اي وازاي ده حصل 

طارق :انزل يا محمد احنا في القسم 

محمد :قسم ليه مش فاهم 

طارق :دعاء اتقلت وقفل السكه وكانت وافقه برا اشرقت وشروق 

شروق :منك لله يا شيخه تعبانه وانتي عايشه وتعبانه وانتي ميته 

اشرقت :لا لا مش احمد يستحيل احمد يعمل كده.

قصة عشق  حيرة شديدة 
شروق :لا مش احمد انا خايفه يكون طارق 

اشرقت :طارق ينهار اسود ينهار اسود والكل اتحبس علي زمن التحقيق وكان في بيت قديم شابين قاعدين مع بعض علي ووليد 

علي : مالك يلا هي البت مش ادتك فلوس زي كل مره ولا اي 

وليد :اسكت بقي مش عايز صوت 

علي :طيب ياعم اعمل حسابك تشوف مكان علشان صاحب البيت اكيد هيمشينا 

وليد : خد الدهب ده بيعه 

علي :انت سارق دهبها 

وليد :لا اصل اصل هي مكنش معاه فلوس فقالت ليا خد الدهب ده 

علي : ليه عشاق في الظلمه علشان تديك الدهب ده كله 

وليد :بقولك اي انت مش ليك انك تاخد الفلوس وخلاص سبني بقي 

علي : ماشي يا عم خلاص وفضل قاعد يفكر ازاي اعمل كده معقول بس هي اللي استفذتني .



     قصة عشق كشف الجاني 
                 فلاش باك 

باب دعاء بيخبط وفتحت دعاء 

دعاء :يخربيتك انت ازاي تيجي هنا يا حيوان 

وليد :اي يا قلبي هي أول مره ولا اي 

دعاء:وليد انا قولت كل اللي بينا انتهي 

وليد :انا عايز فلوس يا اما هقول لأهل جوزك ان كنت بجي هنا وجوزك مش موجود 

دعاء :بقولك اي انا زهقت من الحوار ده وحيات ربنا لو مش بعت عني لروح ابلغ عنك البوليس .



وليد :تبلغي عني انا دلوقتي نسيتي ايام لما كنتي بتيجي بيت ابوكي علشان تفضلي وافقه في البلاكونه علشان تشوفني خارج منها بس 

دعاء :انت عايز اي فلوس اخر مره هديك فلوس فيها مفهوم ودخلت فتحت الدولاب وشاف الدهب 

وليد :يااااه كل ده دهب انت ازاي دعاء :تيجي ورايا اطلع برا 

وليد ؛ماتطلقي من جوزك واتجوزك يا دعاء 

دعاء :اتجوزك انت يا عره امشي يلا وخرجت وفتحت الباب راح قافل الباب وماسك السكينه وقلتها ودخل خد الدهب وخرج .



 رجوع

علي :يلا مالك يلا فيك اي 

وليد :مافيش 

علي :طيب نازل إليه الدهب اشوف هيجيب كام ونزل وراح الصاغه وهناك اتقبض عليه لأن الدهب كان كتير واتشك فيه من شكله وهناك في القسم اعترف علي صاحبه وليد أن هو اللي مدي الدهب وتم القبض علي وليد واعترف وخرج طارق وأخواته من السجن .

محمد :ازاي ده حصل 

طارق :كان في واحد بيجي لمراتك الشقه وهو اللي قتلها 

محمد :ليه تعمل كده ده انا كنت بحبها 

طارق :مراتك مكنتش كويسه والحمد لله أن ربنا خلصك منها 

وراح طارق رجع مراته مريم وفضل يعتزر ليها ويتاسف ليها وعلشان بتحبه سامحته وعدا ٦شهور ومحمد اتجوز بنت خالته سماح كانت مطلقه بس بنت حلال وكانت بتحبه قبل جوازهم واشرقت رجعت لاحمد وراحت بيتها هي وشروق. 

تمت
فريق مدونة يوتوبيا يتمنى لكم قراءة ممتعة ..
ونسعد بآرائكم وطلباتكم حول الروايات الجديدة في التعليقات ..
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-