رواية اللصه التي احبتني الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم نهلة زغلول

رواية اللصه التي احبتني الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم نهلة زغلول

رواية اللصه التي احبتني الفصل الرابع عشر
رواية اللصه التي احبتني الجزء الرابع عشر
البارت 14

رواية اللصه التي احبتني الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم نهلة زغلول - مدونة يوتوبيا

محمود طيب براحتك مش حضغط عليكي اكتر من كده انا حنام
سلوي انت مبتفهمش ليه استني
محمود عايزة ايه
سلوي ببكاء ولاحاجة
محمود طيب انا حنام عشان تعبان ونام علي الكنبة
سلوي اقتربت منه لما اتاكدت أنه راح في النوم ازاي جاتلها الجرأة والقوة انها تقربله وضعت راسها علي صدره
محمود وهو مستغرب من الوضع
سلوي انا بحبك ومش قادرة ابعد عنك اكتر من كده لما قولتلي انك مش عايزني كنت حموت وبدأت البكاء
محمود اغمض عينيه وتنهد عايزة ايه دلؤتي بأسلوب
سلوي عايزاك متبعدش عني انا بحبك واقترب منه ومن وجهه وشفاه
محمود وانا كمان بحبك
سلوي تعالي نام جنبي علي السرير
محمود ايه التغير ده
سلوي حنام جنب بعض لحد ماناخد علي بعض
محمود ماشي وقام من علي الكنبة ونام علي السرير
سلوي اقتربت منه عايزة انام في حضنك
محمود خدها في حضنه من غير ما يتكلم
سلوي مش عايز تقولي حاجة
محمود انتي مش عايزة تقوليلي حاجة
سلوي انا قاطعها عايزة تصلحي اللي ماينا بس مستكبرة مش كده
سلوي اه انا حاسة اني كنت سخيفة اوي وانت كنت متحملني
محمود ده انا شفت كتير منك
سلوي بضحك انت عايزني اعمل حاجة انا بخاف منها اصلا
محمود ايه بقي حد بخاف من جوزه
سلوي انا وقامت
محمود عايزة ايه من الاخر ها وغمزلها
سلوي انا حاسة اني مش طبيعية خوفي مش طبيعي
محمود عايزة تروحي لدكتور يعني
سلوي مش عارفة بس
محمود بس ايه ممكن يكون ده خوف طبيعي وحيروح مع الوقت
سلوي لا انا حاسة اني مش طبيعية
محمود من بكرة نروح لدكتور عشان مشاكل العلاقات الزوجية
سلوي بكسفة ماشي
محمود انا حنام علي الكنبة عشان متخافيش مني
سلوي لم تهتم لكلامه كل تفكيرها في مشكلتها
________
شريف مش خايفة تباتي لوحدك
سلمي انا رجعت ابات لوحدي من ساعة مأسلوي اتجوزت
شريف طيب انا معاكي لحد ما تنامي
سلمي فاضل كام يوم علي الفرح ومجهزتش
شريف انزلي اشتري الفستان بكرة
سلمي ماشي حكلم سلوي ونروح مع بعض
شريف مش حشوفك بالفستان
سلمي ممنوع فال وحش
شريف طيب خلاص خلاص


________
في صباح اليوم التالي
ذهب محمود وسلوي علي العيادة بعد إلحاح من محمود علي سلوي في الاسانسير
محمود يلااطلعي احنا حجزنا خلاص
سلوي أنا خائفة اوي يا محمود
محمود احنا رايحين لدكتور عشان الخوف يروح
سلوي تفتكر حيروح
محمود أيوة تعالي بقي
سلوي طيب ودخلت علي العيادة السكرتيرة اتفضلوا ادخلوا
الدكتورة اتفضلي يا مدام سلوي وأستاذ محمود ايه المشكلة
سلوي بكسفة انا بخاف منه عامتا
الدكتورة بصت لمحمود
محمود بضحك والله ماعملتلها حاجة هي اللي خائفة كده لوحدها
الدكتورة بعد فحصها
مدام سلوي انتي كويسة معندكيش حاجة خالص لاحاجة نفسية و لاجسدية ده خوف طبيعي ادي نفسك فرصة واديلوا هو كمان فرصة يقربلك
سلوي يعني انا كويسة مفيش حاجة
الدكتورة لا مفيش حاجة خالص صحتك كويسة جدا
محمود متشكرين جدا يادكتورة
الدكتورة اهلا وسهلا
محمود طلع معندكيش حاجة اتقفشتي ياهانم
سلوي بضحك والله ابدا انت بس موترني والله ومخوفني
محمود والله ياسلوي انا صابر عليكي لحد دلؤتي اركبي
سلوي بضحك طيب


_______
في البيت عند محمود وسلوي بعد ما وصلوا وقفل الباب
سلوي ايه عايز ايه
محمود ايه انتي
سلوي والله تعبانة يامحمود
محمود طيب انا حروح الشركة
سلوي استني واقتربت منه اول مرة تقبله اول مرة متخافش منه راح شايلها
سلوي حتعملي ايه
محمود بضحك ابدا حنشوف لسة تعبانة ولا لا ودخل علي الغرفة
بعد شوية اتصلت سلمي بسلوي ردت عليها
سلوي بضحك طيب ياسلمي انا جاية
محمود روحي روحي ياسلوي اختك فرحها ده حيقضي عليا انا حاسس اني في حد باصصلي في الجواز دي
سلوي بضحك سلمي مستنياني
محمود تعالي حوصلك


_______
بعد شوية وصلت سلوي علي الاتيليه لقت سلمي مستنياها برة
محمود ازيك باسلمي اختك اهيه ماترجعهاش تاني
سلوي بس بقي
سلمي انت تطول اصلا
محمود انا حمشي بقي عشان شريف مستنيني سلام
سلوي ايه الفساتين الجامدة دي
سلمي من كتر اعدتك مع محمود بقيتي تتكلمي زيه
سلوي محمود ده مصيبة
سلمي حقيس ده عتقد ده حلو اوي حدخل البروفة اقيس سلوي طيب واعدت تتفرج علي الفساتين
سلمي ايه رايك مش عريان انا حاسة أن شريف حيقتلني
سلوي يخربيتك انتي حتجنني الفستان بجنن عليكي
سلمي خلاص حاخده


_______
شريف انا حقيس دي موديل السنة دي
محمود ياعم ده كلام تصدق حلوة
شريف انت ايه متسكت بقي حدخل اقيسها
شريف ها ايه رايك
محمود ايه الجمدان ده البدل حتنطق عليك بس انت خسيت اوي تعالي نأكل انا جوعت اوي
شريف انت كمان حتقولي كده شبه سلمي
محمود خلاص ياعم ده انت ممل اوي
شريف ها حلوة يعني
محمود شكلك عريس اوي بس اوعي تأخذ مقلب زي
شريف نق بقي
محمود انا بحقد بس مالك ياشريف
شريف اه انا كويس انا حغير البدلة
محمود طيب
_______
خرجت سلوي من الفندق لقت خالد مستنيها
خالد عاملة ايه بالنسبة منال
منال كويسة في حاجة
خالد ممكن تركبي
منال انت بتزعقلي ليه
خالد بقولك تعالي اركبي
منال عايز ايه
خالد بقالي اسبوع بحاول اكلمك وانتي مش راضية في ايه
منال اه انت عايز تنسلي مش كده شكلك فاضي بقي
خالد نزلها من العربية اولا أنا مش بتسلي ثانيا انتي بنت عم صاحبي ثالثا انتي زي مروة اختي بظبط رابعا انا وانتي حنتجوز وحتتحجبي كمان
منال بابتسامة رقيقة وركبت العربية
خالد ركب العربية وطلع بيها
منال حتروح فين
خالد حعرفك علي مروة اختي هي دكتورة جراحة
منال بفرحة ماشي
_______
بعد أسبوع من استقرار الأحوال بين سلوي ومحمود
وسلمي وشريف ومنال وخالد
______
ذهب شريف الي مركز الأشعة
السكرتيرة اتفضل لازم تخلي دكتورك يفحصها
شريف بعدم اهتمام ماشي
______
ذهب شريف علي عيادة دكتور عادل
عادل انا انا
شريف في ايه
عادل انت راجل مؤمن مش كده
شريف أيوة طبعا في ايه
عادل في ورم في المخ لازم نستئصله
شريف بضحك وعدم تصديق ورم
عادل لازم تهتم بصحتك وممكن تسافر تعملها برة الإمكانيات حتبقي احسن بكتير طبعا عشان صحتك وده رقم دكتورة مروة أستاذة جراحة
يتبع..
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-