القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سلطان الغرام كاملة

رواية سلطان الغرام كاملة

رواية سلطان الغرام كامل فصولها 
رواية سلطان الغرام كاملة
(الفصل الاول)
غرام:عاوزة حاجة ي بابا قبل م امشي
حمزة:عاوز سلمتك ي بنتي خالي بالك من نفسك
غرام :لو عوزة حاجة رن عليا بس وهتلقيني عندك
حمزة:طيب ي بنتي
غرام خرجت من باب الشقة لقت سلطان واقف
غرام بعشق:ازيك ي سلطان عامل اي
سلطان ببرود وقرف:كويس انتي لسة عايشة بدهون دي
غرام بوجع:الحمد الله انك كويس
سلطان الفون بتاعة رن
سلطان:ايوة ي قلبي
ماجي:
سلطان:لا خلاص انا جاي اهو بستني بس احمد
ماجي:
سلطان:اه جهزي انتي بس الاوراق
سلطان قفل مع ماجي ولف لقا احمد واقف مع غرام
احمد:اي الحلاوة دي بس
غرام بخجل:مرسي ي احمد
احمد:احمد طالعة منك زي العسل
غرام بخجل:طب انا هامشي بقا
سلطان بغضب:وتمشي لي خليكي اتكلمي شوية اثل احنا فضين
احمد:في اي ي سلطان هيا بتتكلم معايا كانت وجهة ليك كلام
سلطان:اي هنتشاكل عشانها
احمد:يلا ي غرام عشان اوصلك الجامعة
سلطان:ومش انت مش جايب العربية بتاعتك
احمد:اه عادي هتركب في العربية بتاعتك انت
سلطان بسخرية:اصل العربية بتاعتي مش بتاخد الاحجام دي
غرام قاعدة بتسمع في كل دا وكأن سكاكين بتقطع في قلبها
وسبتهم ومشت
احمد:انت بتكرها لي هيا مش طالبة منك تحبها زي م هيا بتحبك هيا طلبة منك الاحترام بس
سلطان:والاشكال دي بتخلي ابويا كل يوم يتشاكل معايا بسببها
احمد:انا والله زهقت منك ي سلطان
سلطان واحمد نزلوا وركبوا العربية
####
عند غرام
الشاب:بص ياض البطل للي هناك دا
االشاب:يخرببت عنيها لو كانت بس رفيعة
الشباب:اي الحلاوة دي ي قمر
الشاب:طب ممكن نتعرف
غرام خايفة منهم جدا وبتترعش
غرام:بتبص ليهم برعب
الشاب:متخفيش ي قلبي بس نتعرف بيكي
غرام عنيها بتدمع
الشاب لسة جاي ي لمسها
####
احمد وسلطان داخل السيارة
احمد:اي دا مش دي غرام
سلطان وهو مش مركز:يخربيت غرام للي طلعالي في كل مكان دي
احمد:سلطان مش بهزر بس للي هناك دي
سلطان بص نحية غرام
سلطان بغضب:اه هيا بتتكلم مع شباب وعملالي الخضرة الشريفة
احمد؛اسكت ي سلطان استني وقف العربية
سلطان؛متستهلش ومشا وكمل بلعرببة
احمد:سلطان قوليلك وقف العربية
سلطان:تلقيهم اصحبها
احمد سكت وسلطان متابع الموضوع في مراية العربية وحاسس بنار في قلبة الزاي تتكلم مع شباب بس سكت للحظة لما شاف الشاب بيقرب منها وقف العرببة ونزل
####
غرام:انا معملتش حاجة انتو بتكلموني لي
الشاب:يخربيت صوتك اي الرقة دي
غرام بدموع:سلطان
الشاب:سلطان من دا للي بتقولي اسمة
غرام:سلطان
الشاب لسة متكلمش لقا سلطان في وشة
سلطان واحمد نزلوا علي الشباب بضرب
وخلصوا منهم ووقفوا
غرام دموعها مغرقة وشها
احمد:اهدي ي غرام خلاث مشوا خلاص
غرام:والله ي احمد معملت حاجة انا كنت ماشية بس لقيتهم
احمد:انا عارف والله ي غرام
سلطان:احمد خود تاكسي ورح علي الشركة وانا هاجي وراك
احمد خايف علي غرام من سلطان:لا انا هركب معاكم
سلطان:انت سمعتني ولا اقول تاني
احمد مشا
سلطان بغضب:هتفضلي بصالي كتير اركبي العربية خليني اوصلك
غرام:لا انا هاخد تاكسي
سلطان:ركب العربية ورجعلها وفتح الشباك
سلطان:هعد ل تلاتة لو مركبتيش هيبقا ليا تصرف تاني معاكي
غرام بخوف ركبت العربية
سلطان:طبعا لبسالي المحزق والملزق وماشية عوزاهم يعملوا اي يعني
غرام:انا ملبستش محزق وملزق دا لبسي للي بلبسة علطول
سلطان:اي هتتكلمي معايا ولا اي هتنسي نفسك
غرام:لا انا مش ناسية نفسي انا لبسي محترم الدور والباقي علي ماجي بتاعتك دي
سلطان نزل بقلم علي وش غرام
سلطان:مسمعش اسمها علي لسانك ي بت انتي
غرام:انت بتضربني ي سلطان
سلطان حس بندم بس كمل كلامة
غرام:نزلني ي سلطان
سلطان مردش عليها وكمل

(الفصل الثاني)
الطريق
سلطان:انزلي يلا
غرام نزلت من غير م تتكلم
سلطان:الزاي اضربها انا عمري ما مديت ايدي علي واحدة الزاي بس هيا للي غلطانة بتجيب سيرة حببتي لي علي لسنها بس هيا مقلتش حاجة تستاهل اني اضربها
لا تستاهل وماشية لما الشباب حوليها ولبسة ضيق طب ما ماجي مش بتلبس حاجة اصلا ومش بتكلمها بس ماجي مختلفة مختلفة الزاي يعني خلاااااااااااص مكنش قاصدي اضربها معرفش ضربتها الزاي
####
غرام:مشت بعد لما هو مشا وراحت للدكتور
الدكتور:لازم عملية جراحية جسمك مينفعش معاه رجيم
غرام:طب والعملية فيها خطورة
الدكتورة:الله اعلم بس انتي وزنك كبير بس انشاء الله خير
غرام:تمم شكرا ي دكتورة وسبتها ومشت تفكر في الموضوع
غرام في نفسها:طب انا هعمل عملية لي وهو اصلا مش بيحبني دا لسة ضربني عشان قولت علي حببتة بتلبس وحش ومينفعش اروح اقول ل عمو محمود انة ضربني عشان هيتشاكل معاه وهيبقا بسببي طب اعمل اي انا هعيش عادي وهحاول اتجنبة ومش هبين حبي لية ولو كان ليا نصيب معاه هيبقا ليا
#####
ماجي:مالك ي سلطان سرحان في اي. من اول لما جيت
سلطان:مفيش ي ماجي
ماجي بدلع:علي ماجي ي سلطاني
سلطان بحب:قلب سلطانك
ماجي:قولي بقا سرحان في اي
سلطان:اتشكلت مع غرام
ماجي:هوووف البت التخينة دي
سلطان في نفسة:انا لي اضيقة لما قالت علي غرام تخينة اكيد يعني عشان بنت عمي وكدا
ماجي:سلطان
سلطان:ايوة ي ماجي
ماجي:هنعمل اي في الثفقة الجديدة
سلطان:خلاص هبدء اخلثها اهو
ماجي:طيب ي حبيبي اسيبك تشتغل وانا هخرج
سلطان:ماشي
ماجي خرجت وسلطان فتح الفون بتاعة ومستني ابوة يتصل بية عشان يعاتبة عشان ضرب غرام
سلطان بستغراب:اي دا ابويا متصلش لي مش زمان السنيوريتة راحت قالتلة كل حاجة
وقعد يشتغل
سلطان:اووووف هو متصلش لي يبقا كدا هيا لسة موموصلتش البيت طب راحت فين اه لو طلع للي في دماغي وبتحب واحد وقاعدة معاه في كفتربا ولا في اي زفت مكان دنا اقتلها وانت مالك بيها تقعد متقعدش تصاحب متثحبش انت مالك وكمل بسخرية ومين اصلا للي هيعبرها بس للي خلا الشباب النهاردة تعكسها يبقا في ناس بيعجبوا بيها
لا اكيد روحت ومرضتش تقول او طلع عندها محاضرة
####
احمد راكب العربية وماشي ومشغل اغاني
احمد بيدندن مع الاغنية وماشي في امان الله لقا بنوتة قاعدة بتعيط
احمد:مالك ي شطورة مين للي زعلك
منار:انت مين ي عمو
احمد:ي قلب عمو قمر اي العيون دي
منار:انا كنت خارجة من الدرس عشان انا الامتحنات بتاعتي قربت وفي ولد داس علي رجلي ب المتوسكيل
احممد:امتحنات اي مش انتو خلصتوا
منار:لا اصل انا في ثانوية عامة
احمد:اه وستوعب نعم ي روح عموا في سنة كام ثانوية عامة وعملة شعرك قطتين
منار:اه هيا فيها حاجة ي عمو
احمد :متقولليش ي عمو عشان مزعلكش
منار:طب اقولك اي انا لازم احترم للي اكبر مني
احمد:طب انتي دلوقتي عاوزة اي مني
منار:انت للي جيت تسألني مش انا
احمد:وكمان لمضة
منار:عمو انا مش بكلمك يلا امشي
احمد:لا وانا للي هموت واكلمك
احمد ركب العربية وراح وقف بعيد يرقبها
منار:اعمل دلوقتي في رجلي دي اوباااا مين الولا المز للي هناك دا اي النيتي دا دنا ارجل منة وقعدت تنم علي الناس واحمد واقف مرقبها
احمد نزل من العربية ورحلها
احمد:هتقعدي كدا كتير
منار:اي دا انت لسة هنا
احمد بتوتر:لا روحت مشوار وجيت لقيتك لية قاعدة
منار:انا اصلا ي عمو معنديش اهل ابويا وامي ماتوا وانا لوحدي في الحياة قاعدة مع جارتنا وبتزلني عشان عاوزة اكمل تعليمي
احمد بحزن عليها وقعد جمبها:انا كدا برضوا بابا ماما ميتين وانا قاعد مع ستي في الفيلا بتاعتي
منار:الله انت عندك فيلا وفيها

حمام سباحة
احمد:،اه عندي حمام سباحة
منار:انت غني وبتعرف تجيب للي نفسك فية
احمد:اي دا بتحسد
منار:لا ي عم احسدك لي الحممد الله
احمد:انتي اسمك اي وعندك كام سنة
منار:اسمي منار وعندي 18 سنة اي هتتجوزني ونعيش مع بعض في الفيلا
احمد بتلقائية ابتسم وسرح فيها
احمد:بثي انتي ي منار هتخلصي امتحنات وانا هخليكي تشتغلي معايا
منار:بجد انا اثلا كنت بروح الكفتريات امسحهم وباخد 50 جنية
احمد:انا عاوزك تنسي كل للي عشتية وتفكري في الحاضر تمم
منار حضنت احمد
احمد اتصدم بس حس بأمان وشدد في احتضانها
منار:انا بحبك ي عمو
احمد:وانا ي منار
منار:انت اسمك اي
احمد:اسمي احمد
منار:وعندك كام سنة ي احمد
احمد اول لما سمع اسمة منها تنح
منار:احمد
احمد:عندي25سنة
منار بخضة:وانا للي بحترمك وطلع عندك 25 سنة
احمد:انتي هبلة ي بت بتحترميني لا مهو باين
منار:احمد
احمد في نفسة:يادي النيلة عمو كانت ارحم
احمد:منار انتي متعرفيش تتخني صوتك وانتي بتتكلمي مع الناس
منار:لا انا صوتي كدا
احمد:طب يلا ي مناري
منار:يلا فين
احمد:هوصلك
منار؛،انت لو العربية بتاعتك دي دخلت الحارة مش هتخرج
احمد؛تعالي بس ملكيش فية
منار جربت تقوم رجليها وجعتها
منار بألم ودموع:رجلي بتوجعني ب احمد
احمد: ي عيون احمد متعيطيش انا اسف
منار؛متتأسفش انت مش ليك زمب هيا اتكسرت
احمد:طب تعالي وشلها
منار بخجل:احمد نزلني الناس بتبص علينا
احمد:مش لينا داعوة بناس اكيد مش هسيبك تتوجعي عشان خاطر الناس يلا
منار:الله انا شايفة الناس من فوق زي النمل
احمد بضحك:مهو انتي للي قصيرة دي شكل واحدة عندها 18 سنة
منار:انت بتتريق عليا ي احمد مش تكلمني تاني
احمد فتح العربية ودخلها
احمد:مناااااااااار انتي زعلتي ي عروستي
منار:عروستك اي انا اسمي منار
احمد:طب زعلانة مني ي عروستي
منار؛اه
احمد طلع شوكلاتة من تبلوة العربية
احمد:طب عادي خصميني وبيفتح في الشوكلاتة
منار بدلع:احمد
احمد بخبث:مال صوتك هتعيطي ولا اي
منار:عاوزة شوكلاتة
احمد:يعني صالحتني
منار:هات ي جدع هو احنا كنا اصلا متخصمين
احمد:لا يراجل
منار:اه والله
احمد عطاها الشوكلاتة
وراحوا علي المستشفي
####
غرام:بابا عامل اي ي حبيبي
محمود:انا كويس ي بنتي بس اي العلامة للي في وشك دي
غرام:مفيش ي بابا دا بس عشان كنت نايمة وشي بس علم
محمود:غرام ي حببتي انتي لسة بتحبي سلطان
غرام:لا ي بابا مش بحبة انا بقيت بعتبرة اخويا
محمود:بتكذبي عليا ي غرام
غرام بدموع وضراخ هستري:بحبة ي بابا بحبة اوي وبعشقة وهو لليضربني عشان بقولة حببتك هيا للي بتلبس محزق وملزق سبوني بقا في حالي لي قلبي اتعلق بية وهو مش هيبقا ليا
محمود بدموع:انا اسف ي غرام انا المفروض من وانتي صغيرة كنت اخدك ونعيش في حتة تانية وسعتها هتكوني بعيدة عن سلطان ومش هتحبية
غرام بصراخ:طب لي جاي تقولي دلوقتي ممكن كان يحبني بس لو شكلي كان احلي واجمل لكن انا تخينة اوي لدرجة اني مهما عملت رجيم مش هينفع معايا لي بس قولي انا عملت اي لكل دا لي واغمي عليها
محمود بدموع:غرام حببتي قومي ي غرام
محمود:يبقا ابو غرام متقاعد يعني قاعد علي كرسي عجل مش بيعرف يتحرك من غيرة
محمود:لازم اتصل ب سلطان
####
عند سلطان
ماجي:حبيبي انت النهاردة مش في المود
سلطان حس بنغزة في قلبة مرة واحدة
ماجي:مالك ي سلطان
سلطان بلهفة:مفيش انا لازم اروح دلوقتي
ماجي:لي في اي
سلطان:انا حسيت ب نغزة في قلبي وانا مش بحس الاحساي دا غير لما بتكون غرام فيها حاحة
ماجي:لا والله هو احنا معدش في كلام غير علي غرام دي
سلطان؛عاوزة اي ي ماجي
ماجي:هنتجوز

(الفصل الرابع)
ماجي:هنتجوز امتا
سلطان:كل لما اكلم بابا في الموضوع نتشاكل
ماجي:خلاص نتجوز من وراة وبعد لما نتجوز انت تروح تقولة ويبقااحنا كدا حطناة قدام الامر الواقع
سلطان لتاني مرة حس بنغزة دي
سلطان:ماجي انا هامشي دلوقتي ونتكلم بعدين
سلطان راح العربية بتاعتة
سلطان:في نفسة ي ترا في اي ولي بحس بنغزة دي لما يكون غرام في حاجة حصلتلها اي دا غرام وتصل بعمة
محمود بدموع:ايوة ي سلطان غرام اغمي عليها وانا عجزي مش عارف اعملها اي
سلطان بلهفة؛خلاث اهدي ي عمي انا داخل علي البيت خلاص
سلطان قفل مع عمة
سلطان زود في السرعة:انا كنت حاسس وعارف ان النغزة دي مش بتجيلي غير لما يكون فيها حاجة اكيد انا السبب عشان هيا مش بتتعب غير لما ازعلها والله انا بحاول اتجاهلها بس هيا للي بستفزني انت كذاب هيا مجتش جمبك ولا كلمتك انت للي ضربتها وهيا ي عني مش بتعمل حاجة عشان بتحبك وفضل سرحان كدا لحد م وصل البيت
####
سلطان راح البيت لقا الباب مفتوح نصة دخل ب لهفة
سلطان:اول لما دخلت لقيت ملاك نايم علي الارض شعرها علي عنيها وجه طفولي وفي دموع علي خدها
محمود:سلطان انا طلبت الدكتور وهو زمانة جاي ممكن تشتلها توديها علي الاوضة
سلطان:
محمود:انا عارف انك مش هتعرف تشتلها
سلطان بلهفة:لا ي عمي مش قصدي والله انا هصحيها تتسند عليا
سلطان جاب ماية ورش شوية عليها
غرام وهيا مش شايفة سلطان
غرام:سلطان
سلطان بحنان:انا هنا ي غرام يلا اتسندي عليا عشان اوديكي السرير
غرام:سلطان انا بكرهك
سلطان حس بوجع في قلبة
سلطان؛يلا ي غرام اتسندي عليا
سلطان سند غرام وراح السرير
غرام بدموع وصراخ:انا بحبك ي سلطان بتعمل فيا كدا لي
سلطان:اهدي ي غرام انتي لسة صغيرة اهدي
غرام بصراخ:انتي شايفني بشد في شعري
الدكتور دخل وهيا بتصرخ
سلطان لهفة؛ملها ي دكتور
الدكتور:انا هعطيها حقنة تهديها
غرام بدموع وهيا ماسكة في هدوم الدكتور:لا انا مش بحب الحقن
سلطان حس بنار جواه لما شفها مسكة في هدوم الدكتور
سلطان شال ايدها من علي الدكتور
سلطان ببرود:شوف شغلك ي دكتور
غرام بصراخ:لا ي سلطااان بخاااف من الحقن
سلطان:يلا ي دكتور
غرام بصراخ:بكرهك ي سلطان بكرهك
ونامت
سلطان بغضب:وانا بكرهك زي م انتي بتكرهيني
#####
محمود:انت ضربت بنتي ي سلطان
سلطان بخجل:هيا للي استفزتني والله ي عمي
محمود:ودا ميدلكش الحق انك تمد ايدك عليها
سلطان:انا اسف ي عمي
محمود:انا هعمل اي ب اسفك المفروض تتأسف ل غرام
سلطان:لما تصحي ي عمي هتأسفلها انا هروح اغير هدومي
محمود:روح يبني
سلطان روح
سلطان:انا معملتش حاجة لكل دا ضربتها قلم بس وهيا غلطانة هيا عرفة اني بحب ماجي ومبحبش حد يجيب سيرتها ولازم اكلم بابا في موضوع ماجي
بس غرام وانا مالي بغرام دلوقتي مش انا بحب ماجي وهنتجوز لازمة غرام اي بس صعبت عليا هيا لما تشوفني بقيت لغيرها مشعرها هتتغير واكيد هتلاقي للي ببحبها وعند الحظة دي الزاي يعني تحب واحد دنا اقتلها انت هتكون متجوز ملكش داعوة بيها انا ابن عمها وهيا قالت بتكرهني ماشي ي غرام بتكرهيني
####
بليل جة
غرام:بابا انا اسفة
محمود:اسفة لي ي غرام انا للي اسف
غرام:متتأسفش ي بابا انا خلاص مش هحب سلطان تاني ومش هكلمة وهشتغل بس مش في الشركة بتاعتة وهجيب فلوس ونروح نعيش في مكان تاني
محمود:غرام ي بنتي انا هسيبك في يوم من الايام ومش هيبقالك غير عمك حمزة وسلطان مش عوزين نقطع معاهم وهما طيبين وبيحبونا
سلطان:وهو مين اصلا للي هيسمحلها تمشي من هنا روح ارتاح انت ي عمي دا لعب عيال
غرام:انت الزاي تدخل كدا
سلطاان:الباب كان متوارب
غرام ببرود:تمم متدخلش بيني وبين

(الفصل الخامس)
غرام:متدخلش بيني وبين بابا
سلطان قرب منها وبصوت فحيح عند ودنها:انا اتدخل في اي حاجة تخصك
غرام بتوتر من قربة:بابا انا هدخل انام تصبح علي خير
محمود بألم:وانت من اهلة ي بنتي
غرام:مالك ي بابا انت تعبان
محمود:لا مش تعبان ارهاق بس
سلطان:انا همشي دلوقتي تصبحوا علي خير
غرام دخلت من غير مترد
محمود:وانت من اهل الجنة ي سلطان
سلطان في نفسة:ماشي ي غرام متروديش عليا انا هوريكي الزاي اتكلم ترودي عليا
#####
في الصباح
غرام بنشاط:يلا ي بوب قوم بقا كل دا نوم انا اول مرة اقوم قبلك
محمود:
غرام:بابا يلا قوم حضرت الفطار
محمود:
غرام بلهفة وقربت من محمود:بابا قوم ي بابا انت اكيد بس راحت عليك نومة يلا قوم عشان خاطري
واكملت بصراخ:انت مش بترود عليا لي قوم ي بابا انتي اكيد مش هتسبني زي ماما
غرام بدموع وصراخ:بابا قوم عشان خاطري انا مليش حد غيرك
###
عند سلطان قام من النوم علي نغزة في قلبة
سلطان بلهفة:غرام اكيد فيها حاجة وطلع يجري علي شقة عمة
سلطان:غرام افتحي انا سلطان
مفيش رد
سلطان كسر الباب ودخل بعد لما سمع صراخ غرام
غرام:سلطان صحي بابا انا بصحية مش بيصحي
سلطان:اهدي ي غرام
غرام:بص صاحي بابا وانا مش هكلمك تاني ولا هحبك تاني
سلطان قرب من عمة عشان يشوفة بيتنفس ولا لاء والاسف لقاه قاطع النفس
سلطان بهدوء وحزن:غرام عمي محمود راح مكان احلي من دا
غرام بدموع وصراخ:الزاي تقول كدا علي بابا انت مش بتحبة عشان بتقول علية كدا هو قالي مش هيسبني
سلطان حضن غرام عشان تهدي
سلطان بهدوء:البقاء الله واحدة ي غرام انتي مؤمنة باللة
غرام:بس هو قالي مش هيسبني
حمزة بخضة:في اي ي غرام بتصرخي لي
غرام بلهفة:عمو حمزة انت بتحب بابا صح وهو بيحبك صحية اكيد لما انت تصحية هيصحي
سلطان بحزن:البقاء لله
حمزة بحزن ودموع:ان لله وانا الية راجعون
غرام بصراخ:انتو بكذبوا دا كان بيتكلم المبارح صح ي سلطان وانا قولتلوه انت تعبان وقالي لا
سلطان:غرام متصرخيش
غرام بصراخ:اخرج برا مش عاوزة اشوف وشك واغمي عليها
سلطان لحقها قبل م تقع علي الارض
سلطان بلهفة:غرام قومي عشان خاطري انا اسف لو زعلتك
حمزة:انا هطلب الدكتور
سلطان؛سند غرام علي السرير ومعرفش ي شتلها عشان وزنها
سلطان:بابا انا هقف مع الدكتور روح شوف انت الاجراءت للازمة للدفنة
حمزة بحزن:طيب ي ابني
سلطان فضل مع غرام في الاوضة
سلطان:كدا ي غرام عاوزة تمشي انتي كمان وبتقولي بتكرهيني وبتقولي مش هيبقا ليا حد طب وانا بعمل اي قصدي انا وابويا مش سندك
الدكتور رن وراح يفتحلة
الدكتور:سبب الاغماء اي
سلطان:بابها اتوفي وقعدت تصرخ وبعدين اغمي عليها
الدكتور:كشف عليها
الدكتور ضغطها واطي وانا ادتها حقنة هتريحها
سلطان:طب هتقوم امتا
الدكتور:علي حسب ممكن تنام
سلطان:تمم شكرا ي دكتور
#####
محمود ادفن و وسلطان و حمزة خدوا العزا
وغرام نايمة
سلطان:ي بابا هيا الزاي لسة نايمة
حمزة:سبها ي سلطان تعبانة بس
سلطان بشتياق:لا انا عوزها تصحي
حمزة:طب بص هات ماية
سلطان جاب ماية ورش علي وشها شوية ماية
غرام:سلطان
سلطان بلهفة:نعم ي غرام
غرام:بابا ي سلطان انا حلمت بية وقالي لو عيطي انا هزعل منك بس انا عاوزة اعيط
سلطان بحنان:خلاص ي غرام مش هو قالك هزعل منك
غرام بصراخ:بس سابني وانا هعيش لوحدي الزاي هو كان سندي في الدنيا
سلطان:احنا هنبقي معاكي ديما
غرام بسخرية:اي بقيت طيب دلوقتي انت هتروح لماجي وعمو حمزة مشغول في الشركة انا مين هيفضالي
سلطان معرفش يرد
حمزة:سلطان انت هتتجوز غرام
غرام ضحكت بهسترية:اي كل دي شفقة عليا
سلطان:اي للي انت بتقولو دا ي بابا

(الفصل السادس)
غرام:قولة ي سلطان اصل بيقول هنتجوز سلطان حمزة الدمنهوري يتجوز غرام البت التخينة للي بيكرها
سلطان:انت ي بابا بتقول اي الكلام دا مش هيحصل
حمزة:الكلام للي قولتة هو للي هيحصل اتفضل ي شيخ
سلطان:انت بتقول اي ي بابا وشيخ انت انت عوزني اتجوز دي انا بحب ماجي وهنتجوز
حمزة:هتتجوز غرام ي حمزة
الشيخ:نبدء
حمزة:ابدء ي شيخ
المأذون عمل كل الاجراءت وتم زواج سلطان وغرام
الشيخ:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمعا بينكم في خير
سلطان الجملة بتتكرر في دماغة وحاسس بفرحة وحزن
غرام:مش في الدنيا خالص كان نفسها تتجوز سلطان بس برضاه ويبقا بيحبها
حمزة:سلطان انت من النهاردة غرام مسؤالة منك
غرام بسخرية:مش هنعمل فرح ولا اي
حمزة سبهم ومشي
سلطان قرب من غرام
سلطان بغضب:طبعا فرحانة دلوقتي بقيتي مراتي صح وانا مش ههنيكي بلقب دا ونزل علي وشها بقلم
غرام مش بتتكلم بتنزل دموع ب قهر بس
سلطان:وانا مش هسيب ماجي هتجوزها وانتي مش هطلقك هتبقي عندي خدامة
غرام مش بتتكلم خالص
سلطان بغضب:مش بتتكلمي لي اي عجبك القلم ولا لسة الفرحة مخلياكي مصدومة ونزل علي وشها بقلم تاني وقلم تالت
سلطان:عجبوكي صح ولسة هيمد ايدة عليها
غرام بصراخ:بكرهك ي سلطان بكرهك وبكره اليوم للي للي حبتك فية بكرهك انا لسة قايلة من شوية ان بعد لما بابا مات مش في ايدي اعمل اي حاجة سندي راح وانت عدوي وانا بكرة ابوك عشان هو للي اداك الحق انك تمد ايدك عليا
وكملت بسخرية لا ملوش ذمب انت كدا كدا كنت بتضربني
سلطان:مفكراني هزعل ولا هندم علي اني ضربتك غوري روحي نامي في قوضتك
غرام من غير كلام راحت علي قوضة بابها
الفون بتاع سلطان وكانت ماجي للي بتتصل
سلطان:ايوة ي حبي
ماجي:
سلطان:لا انا في البيت
ماجي:
سلطان:لا مش هروح الشركة بكرا عاوزك في موضوع
ماجي؛
سلطان:هنتقابل في مطعم*** نتغدا
ماجي:
سلطان:باي ي قلبي
####
غرام من جوة الاوضة سامعة كل المكالمة
غرام بسخرية:اي عوزاه ييجي يقولك انا اسف لا انتي تخينة وهو مش بيحبك وانا عبيطة ولسة بحبة عمري مش هعرف اكرهك ي سلطان عشان انا عاملة زي الانسان الذليل بظبط ولسة بحبك بتضربني واقولك بكرهك من عقلي لكن قلبي بيرود علية وبيقول بحبة مش بكرهه انا كرهت نفسي وكرهت حياتي
وقعدت تعيط لحد ما نامت
####
سلطان:انا زوتها ولا اي لا مش زوتها هيا تستاهل اكتر من كدا بس انا حتي مرحمتهاش ولا رحمت حزنها علي وفات ابوها بس هيا تستاهل تستاهل اي هيا معملتش اي حاجة تستاهل للي انت عملتة دا هيا لسة شافت حاجة دا انا هعملها حتت مفجأة هخليها تتمني الموت ولا تطولة
وراح نام في اوضة غرام
سلطان:اي دا كل دي صور ليا اي كل دا حب وهيا مفكراني هحبها ولا اي وضحك بسخرية ونام
####
في الصباح
غرام قامت من النوم وصلت وقرات قران وخرجت تفطر
سلطان خرج عشان يفطر ويروح يقابل ماجي
سلطان:مش بتسيبي حقك خالص بتحلمي ب الاكل وبقيتي شبة الكرمبة ومين هيرضي بتجوزك اصلا
غرام مردتش علية
سلطان قرب منها:انا لما اكون بكلمك ترودي عليا عشان مزعلكش وانتي عرفة زعلي وحش
غرام:عاوز اي مني
سلطان:قومي من وشي لما افطر واخرج ابقي تعالي كملي اكل
غرام:دا بيتي وانا اقعد في اي مكان فية
سلطان:لا القطة طلعلها ضوافر وبتخربش وقرب منها ونزل علي وشها بقلم
غرام:انت مش راجل عشان تمد ايدك علي واحدة
سلطان بغضب:انا هوريكي انا مش راجل الزاي
ورمها علي الارض وقلع الحزام بتاعة ونزل فيها ضرب
غرام بتنزل دموع بذل وقهر واغمي عليها
سلطان بغضب:عشان بعد كدا تحترمي جوزك ي مراتي وسبها ومشا بس قبل ما يمشي رش علي وشها ماية عشان تفوق
غرام فاقت وراحت تاخد شاور

(الفصل السابع)
غرام في نفسها:مبسوطة دلوقتي صح لسة بتحبية واكملت بصراخ لسة بتحبة بتحبة وهو شوه جسمك بتحبة حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي سلطان انا بكرهك ومن كل قلبي بكرهك انا مشوفتش قسوة اكتر من كدا بكرهك ي سلطان بكرهك من النهاردة انا مش هعيط للي كان حميني راح وانا تخينة وفيش حد بيحبني وانا مش بقيلي حد اخاف علية اقسم بالله لاخليك تندم ي سلطان وتقولي انا اسف ي غرام وستعها انا للي اقرر اسمحك ولا لاء
###
سلطان؛ماجي حببتي
ماجي حضنت سلطان
ماجي:وحشتني اوي
سلطان:وانتي كمان
ماجي:ها عملت الصفقة
سلطان:لا مش الموضوع دا للي عوزك فية
ماجي:امال اي ي حبيبي
سلطان:انا اتجوزت
ماجي بتمثيل ودموع:بتقول اي ي سلطان
سلطان:ماجي حببتي انا بحبك والله وانا اصلا مغصوب علي الجوازة دي
ماجي:واتجوزت مين
سلطان:غرام
ماجي:نعم البت التخينة دي انت بتفضل البت دي عليا ي سلطان
سلطان:لا طبعا انتي بتقولي اي انت طبعا حببتي ونور عيني
ماجي:طب الحل دلوقتي
سلطان:انا وانتي هنتجوز
ماجي:الزفتة للي اسمها غرام
سلطان:دي هتبقا الخدامة بتاعتنا
ماجي:واو
سلطان:شهر وهطلقها وانا وانتي هنبقا لبعض ومفيش حد هيتدخل بينا
ماجي:انا بحبك اوي ي سلطان
سلطان:وانا بعشقك ي قلب سلطان
ماجي:قولي بقا الصفقة هتتعمل امتي
سلطان:خلال الاسبوع دا
ماجي:تمم ي حبيبي
#####
احمد:ازيك ي عروستي
منار:احمد انا مش عرفة اشتغل علي الفون دا
احمد:هعلمك ي عروستي لما نتقابل
منار:احمد مش انتي قولت ليا لما اعوز حاجة اقولك
احمد:انتي بتسأذني ي عروستي طبعا قولي
منار:طب انا عاوزة اروح درس والله درس واحد بس طنط سماح للي انا عايشة معاها مش راضية توديني الدرس وهو مهم وبتقولي مش معايا فلوس اوديكي الدرس
احمد:ي روحي خلاص انا هوديكي الدرس للي انتي عوزاة
منار:انا بحبك
احمد: زعلت وفرحة في نفس الوقت عشان قالت بحبك وهيا بتقولها بحسن نية وانا بفرح لما بتقولها اوي بحسها هتبقا احلي لو كانت حقيقي
منار:احمد انت مش بترود لي
احمد:خلاص ي عروستي روحي الدرس وانا هتصل بيكي اخد العنوان واجي اخدك من الدرس
متار:ماشي ي احمد
احمد:ي خربيت اسمي للي طالع من بقكك زي العسل دا
منار بخجل قفلت السكة في وشة
احمد:مجنونة وكمل شغلة
#####
سلطان وهو طالع علي السلم قابل حمزة
حمزة:اه ي سلطان ي حبيبي ازيك
سلطان؛الحمد الله ي بابا
حمزة:غرام عاملة اي دلوقتي
سلطان بنتقام:كويسة اوي ي بابا
حمزة:طب الحمد الله انت مش هتروح الشركة
سلطان بسخرية:لا عشان مش عاوز اسيب غرام لوحدها
حمزة:ربنا يخليكوا لبعض ي حبيبي
سلطان طلع السلم وفتح باب الشقة ودخل
غرام كانت لبسة بيجامة عليها ميكي واثار الضرب ظهرة عليها
سلطان بسخرية:انتي لو كنتي رفيعة كانت حبيتك والله لكن الحلو مبيكملش
سلطان؛قومي ي بت هاتيلي حاجة اشربها
غرام:
سلطان:انتي مسمعتيش ولا اي
غرام:انا ليا اسم
سلطان بسخرية:اسمك مش لايق عليكي انتي المفروض يكون اسمك كورمبة
غرام بوجع قامت عشان مش مستحملة تهزيق اكتر من كدا
غرام:اتفضل
سلطان:والله عمي محمود عرف يربي
غرام بسخرية:عمك محمود للي انت سيلة دم بنتة للي من لحمة ودمة متجبش سيرة ابويا علي لسانك القذر دا
سلطان بغضب مسك شعرها:انتي شكلك وحشك الضرب صح قولي صح
غرام بنتقام:والله ي سلطان لتدفع حق كل ضربة من للي انت ضربتهالي
سلطان بسخرية:هتعملي اي يعني اخرك اتقعدي تعيطي من حق انتي لي لما بكون بضربك مش بتترجيني اسيبك
غرام:عشان مش عاوزة اظهر ضعفي قدامك عشان واصعب عليك وانت هتندم بعدين
سلطان بسخرية:بعدين للي هو امتي يعني
غرام:عاوز اي ي سلطان
سلطان:هعوز منك اي ي بت انتي صدقتي نفسك ولا اي

(الفصل الثامن)
سلطان؛انتي صدقتي نفسك ولا اي
غرام:
سلطان بنتقام:متروديش انا عملك حتت مفجأه اصبري عليا بس
غرام ببرود:طيب
سلطان:قومي ي بت وجهزي شنطتي وشنطتك عشان هنمشي من البيت دا هنروح الفلا بتاعتي
غرام:انا مش عاوزة اسيب بيت بابا
سلطان:اولعي ودخل الاوضة
سلطان:الزاي هسبها هنا لوحدها مش هينفع الناس هتقول اي لا لازم تيجي معايا الفيلا
سلطان خرج من الاوضة لقها نايمة علي الكنبة
سلطان قرب من غرام اوي وفي لحظة بسها من خدها للي علامة ايدة باينة عليها من كتر الضرب
سلطان في نفسة:انا زودت الضرب خالص دي بنت مهما كان متستحملش الضرب دا كلة انا لما تقوم لازم اقولها انا اسف انت عمرك مقولت اسف لحد بس قولتها اليوم للي اغمي عليها فية لا مش هقولها اسف هيا تستاهل هيا فرقت بيني وبين حببتي
سلطان:غرام
غرام:😴
سلطان:غرام
غرام قامت بخضة:والله معملت حاجة ي سلطان
سلطان في لحظة قلبة وجعة قد اي انا بقسي عليها بخليها نايمة خايفة مني انا بعد كدا هعملها كويس
سلطان:قومي ي غرام جهزي الشنط عشان هنروح الفيلا
غرام ب دموع:انا مش عاوزة اسيب بيت بابا
سلطان نزل لمستواها عشان هيا قصيرة
سلطان بحنان مسح دموعها:بصي مينفعش امشي واسيبك وانا دلوقتي جوزك بصي انتي اصلا هتيجي هنا تاني
غرام بستغرام حنيتة:طيب هقوم اجهز الشنط
سلطان في نفسة:بريئة لدرجة انها مخدتش بلها وانا بقولها هتيجي هنا تاني هيا بريئة وانا قلبي اسود زي الحجر هيا اكيد هتسمحني هيا عرفة اني مش بحبها وهظلمها معايا انا هطلقهل وهيا تشوف حيتها بس لحظة معني كدا انها هتشوف حياتها يعني في يوم من الايام حد هيجيلي يطلب ايديها واكمل بغيظ لا اكيد محدش هيحبها هيا تخينة اوي ومفيش حد هيحبها واالاسف سلطان ميعرفش ان الجمال جمال الروح الروح للي دايمة مش الشكل😊
غرام:سلطان انا جهزت الشنط
سلطان:لحقتي
غرام:اصل انتي مكنتش فضيت شنطتك وانا جهزت هدومي بس
سلطان:طب تمم يلا
غرام:استي هاخد المفتاح
سلطان:اه انا هستني تحت عند العربية
غرام بستغراب:هو معدش بيضربني ولا بيزعقلي لي
سلطان من وراها:خير تعمل شرا تلقا
غرام بخضة:سلطان خضتني
سلطان بحنان:سلمتك من الخضة
غرام بخجل:انا خلصت وقفلت الباب
#####
احمد:وانتي انشاء الله واقفة مع ولد لي
منار:والله ي احمد كنت بسألة هناخد اي الحصة الجاية
احمد:مش هتروحي حصص تاني
منار بدموع:لا ي احمد انا عاوزوة اروح انا فهمت والله مش هقف مع ولد تاني
احمد بحنان خد منار في حضنة و منار قعدت تعيط
احمد ب حنان:انا اسف ي عروستي خلاص بطلي عياط
منار:انتي زعقتلي
احمد ب حنان:ي عروستي مينفعش تكلمي ولد
منار:خلاص انا مش هكلم ولد تاني
احمد بغيظ:ماشي خلاص بطلي عياط بقا
منار ببرائة:هروح الدرس تاني
احمد:لا
منار بدات عياط تاني:خلاص ي منار استني اسمعي كنت هقول اي
منار مسحت دموعها بكم البلوزة للي هيا لبسها
منار:امم
احمد:انا هجبلك مدرسين وهما هيجوا يدوكي الحصة عندي في المكتب في الشركة
منار بحماس:يعني انا هروح معاك الشركة كل يوم
احمد:ندلة لما عرفتي هتيجي الشركة نسيتي الدرس
منار:احمد
احمد:لا مش هضعف عاوزة اي من الاخر
منار:متزعلش مني
احمد:لا انا زعلان
منار بدموع:لي
احمد بغيرة:عشان كلمتي ولد
منار بدموع:عااااا ي احمد انت زعلان
احمد فرح عشان هيا عملة حساب علي زعلة
احمد ب حنان:ي قلبي ولا تزعلي خالث انا مش زعلان
منار:خالص
احمد:خالص
منار:مالص
احمد:مالص ي عروستي
منار:طب هنعمل اي دلوقتي
احمد:يلا عشان اذكرك للي مش فهمتية
منار بحماس:يلاااااااا
######
ماجي:ايوة ي حبيبي خلاص هعرف الثفقة خلال الاسبوع دا
المجهول:

(الفصل التاسع)
المجهول:
ماجي:لا هو بيقول هنتجوز
المجهول:
ماجي:تصدق فكرة حلوة اوي انا هتجوزة واخد للي قدامة ولللي وراة
المجهول:
ماجي:وانا بحبك اوي باي
ماجي سمعت صوت دربجة برا
احمد:هو سلطان مش جاي ولا اي
السكرتير:اه ي احمد بية هو قال مشغول
احمد؛تمم
ماجي:هو انا فتحنا الشركة حضانة ولا اي
احمد:انتي كنتي في مكتب سلطان بتعملي اي
ماجي:جوزي المستقبلي اي حاجة تخصة تخصني
احمد بسخرية:لا والله انتي معرفتيش مش سلطان اتجوز غرام بنت عمة
ماجي بضحك:وانت متعرفش ان انا وهو عملين مفجأة قريب
احمد:يلا ي منار
منار:يلا ي احمد
ماجي:اي دا احمد بيكلم بنات
منار:انتي مالك ي طنط
ماجي:طنط في عينك ي بت انتي
احمد:منار ادخلي انتي المكتب بتاعي وانا هاجي وراكي
منار:ماشي
احمد:بصي بقا ي ست ماجي انتي كلو كوم ومنار كوم تاتي خالث عشان مقلبش الدنيا عليكي خليكي في حالك ي طنط
وسبها ودخل ل منار
ماجي:ماشي ي احمد ان ما دمرتك مبقاش انا ماجي
ماجي دخلت مكتب سلطان ومسكت الفون
ماجي:مايا عاوزة اشوفك
مايا دي صديقة ماجي وبتشتغل معاها
مايا:تمم في اي الاول
ماجي:عوزاكي في موضوع
مايا:تمم بصي سلطان عندك في المكتب
ماجي:لا اطلعي الكتب تنكلم فية
مايا:،لا عشان الزفت احمد دا لو شفني هيخصم فلوس
ماجي:تعالي بس هو مش هيشوفك
مايا:تمم جاية
#####
منار:احمد هو انا قولت حاجة عشان طنط تزعقلي انا لقتها كبيرة فحترمتها
احمد:هيا كبيرة اه ي عروستي بس عاوزة للي يعطيها فوق دمغها متشغليش بالك بيها
منار:واو المكتب بتاعك حلو اوي
احمد:يااربي بص بكلمها في اي وهيا بتكلمني في اي
منار:الله مش انت قولتيلي ماتشغليش بالك بيها
احمد بصدمة:نفسي يكون عندي شوية برود من البرود للي فيكي دول
منار قربت من احمد:احمد هزعلك
احمد بتوهان: قلب احمد
منار:احمد انت رزل علي فكرة
احمد:انا زعلان منك اصلا
منار:احمد هو انت ممكن تنساني بص احنا اصحاب بس وانا عرفة ان احنا هنتفرق صح وانت اكبر مني وهتتجوز وتخلف وعيالك هينسوك عروستك
احمد:لا ي عروستي انا مش هتجوز
منار:لا انت لازم تتجوز وانا لما اكبر هتجوز برضوا
احمد بغيرة:وانت برضوا لسة صغيرة ومش هتتجوزي
منار:خلاث استني لما اكبر ونتجوز احنا الاتنين
احمد:يعني مش هتنسيني وتحبي واحد في سنك
منار:لا مش هنساك وهنفضل مع بعض اوعدني
احمد:اوعدك
الباب خبط
احمد:ادخلي
مايا بدلع:احمد
احمد:ها في اي
مايا:في شغل عاوز يتمضي علية وسلطان مش هنا وانت للي هتمضي
احمد:طيب فين الورق
مايا اهو وقربت منة
احمد؛ابعدي شوية في اي
مايا:هو انا جيت جمبك في اي
احمد:مفيش يلا ااورق اهو
منار:احمد انا هروح بقا
احمد:طب يلا عشان اوصلك
منار:لا عشان انت عندك شغل
احمد:لا ويلا عشان تذاكري شواية وتنامي
منار؛طيب
احمد في نفسة:هيا لي مغرتش عليا لما مايا قربت مني وانا للي بقول بتحبني وانا مش في دمغها وسنها صغير اكيد لما تكبر وهتلاقي واحد في سنها تحبة وانا مش هعلق نفسي بيها اكنها بنتي وانا بربيها
احمد:يلا
######
ماجي:ها حصل اي
مايا:بصي ي ماجي هو مش عاوز الواحدة المايعة زيك كدا
ماجي:بصي اتعدلي في الكلام كدا عشان مزعلكش
مايا:انا كدة مهمتي خلصت عاوزة حاجة انا نزلة
(ثانية كدا للي هيسألوا مايا مش صاحبة ماجي وزيها كدا لا مايا صاحبة ماجي بس هيا زلة انفسها عشان مايل واخدة منها فلوس وهيا بتعمل للي بتقول علية ف هما فكرين ان هيا شبها )
مايا بدموع:يارب ارزقني عشان ادفع ليها الفلوس انا مش عاوزة ابقا شبها وانا مش كدا والناس مفكرني متكبرة ومغرورة انا والله بتعامل كدا عشان محدش يكلمني انا عاوزة اكون لوحدي مش عاوزة حد



هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

لو عايز أي رواية pdf .. أو لو عايزنا نعرفك لما الرواية إللي بتتابعها ينزل منها حلقة جديدة، انضم لقناتنا على التيجرام: من هنا 
ما هو الفصل الذي تود قراءته؟