القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سكرتيرتي السمينة الحلقة الرابعة 4 بقلم موني

رواية سكرتيرتي السمينة الحلقة الرابعة 4 بقلم موني

رواية سكرتيرتي السمينة الجزء الرابع
رواية سكرتيرتي السمينة الفصل الرابع
البارت الرابع
رواية سكرتيرتي السمينة الحلقة الرابعة 4 بقلم موني
دلفت ياسمين الي غرفتها وهي تحدث نفسها

ياسمين : ياااااااا اول مره حد يهتم بيا كدا مازن دا دمو خفيف وطيب اووي كمان مش بيبصلي ع اني التخينه المبعجره زي م كل الولاد بتبصلي

وحتي رااامي ووضعت يدها ع فمها بطريقه طفوليه من الخجل داااا قالي متقوليليش ي ابيه انا حاسه انو بيحبني يااااااااااااا معقوله معقوله رااااامي القمر دا يحبني انا التخينه الا الكل بيتريق عليها

وتذكرت فلاش باك

ياسمين وهي تسرع في خطواتها حتي تلحق بالحصه

ياسمين وهي تلهث

سووووووري ي مستر اتاخرت

المستر: والله كنتي فين ي انسه

ياسمين : سوري والله انا جايه جري

المستر: جري هههههههههه وانا اقول اي الزلزال الا حصل دا مبرررررراحة ي بنتي هنموت كداااا

ضحكات واستهزاء ونظرات سخريه من زملائها

كم تمنت ولو ان الارض تنشق لتبتلعها يالا الخزي والعار علي هذا المدعو مدرس كيف له بتربيه اجيال وهي يجرح شعور تلك البريئه وجعلها مسخة بين اصدقاءها حتي يطلق عليه "مستر فرفوش" لا ايها الجاهل اللعين لا تصنع شهره من وراء التنمر علي الاخرين اتعلم ايها الجاهل بجبر الخواطر ان طلابك الذي قمت بالتنمر علي خلق الله لتضحكهم يضحكون عليك وعلي ملابسك او شعرك المتساقط او "كرشك" الا شبه الحامل دا 💔😂

#لا_للتنمر

باااااااك

ياسمين بدموع : نفسي اتغير اووووي بس مش عارفه

ام ياسمين : يلاهوي

رامي : بخضه ف اي ي عمتووو

ام ياسمين : البت ياسمين جت من برا ساكته ومجتش تاكل لااااا كدا ف مصيبه ي قلب امك ي بنتي

رااامي : ولم يستطع امساك ضحكااته ي عمتو انتي لي محسيساني انك مربيه نمر كل شويه بياكل دي بنتك يعني

ام ياسمين : اسكت ي راااامي ي بني دي كل خمس دقايق تصوت عشان الاكل ام اروح اشوفها مالها

رامي لنفسو بعد ان ذهبت عمته : كلك حلو ي ياسمين بس لو تخسي شويه هابقي أجمل واحدا ف الدنياااا

ملك : ابييييييه ي ابييييييه

رامي : اي ي ملوكة عامله اي

ملك : الحمدلله ي ابيه وحشتني اوووووووي

رامي : وانتي كمان ي حبيبه قلبي بقيتي ف سنه كام دلوقتي

ملك : انا تانيه ثانوي ي ابيه انتا ناسي اني توام حساام

رامي : معلش ي ملوكة بقي دماغي فيها حجات كتيييير اوووي

ملك : فين شكلاتي ي ابيه

رامي : اممممممم تيجي نروح نشتري مع بعض

ملك : طبعااااااا بس لو اتعاكست وانتا قمر كدا مليش دعوه

رامي : منا بتعاكس اهووووو

ملك : ف حد يشوف القمر دا وميعاكس بردو

رامي : اجرررررري ابت 😯

رواية سكرتيرتي السمينة

همسه : انتا ي كلب البحررررررررررررررررر ي ماززززززززززززززن

مازن : وانزل صفعه علي رقبتها (قفها) يعني 😂

ي شبر واقطع انتي لمي لسانك انا اخوكي الكبييييير

همسه : مازن لو سمحت متتريقش عليا

مازن : لا هتريق براااحتي اوزعه ي بنتي انتي نموك واقف اصلا من اولي ابتدائي الله يسامحو بابا قولتلو نروح لدكتور قالي سيبها هي قزمة كدااا

همسه : وهبطت دموعها بغزاره اتريق براحتك اتريقو ع خلقه ربنا منا يعني لو اخترت نفسي مكنتش هختار ابقي رفيعه وقصيره وشبه العيال الصغيره

وجرت علي غرفتها واغلقت خلفها الباب جيدا

وتذكرت

فلاااااااش باااااااااك

كانت في الثانويه العامه تحضر احد الحصص ولكن قلبها وعقلها معه ذاك الفاتن التي تتهافت عليه كل الفتيان

وحين انتهت الحصه

جرت سريعا لتقف بجانبه حتي تشعره بوجودها

كريم : بعد ازنك ي عسل عاوز اعدي

تاهت هي بين كلماته

كريم : ي بنتي عاوز اعدي بقولك ااااي دا وبعدين انتي ايه الا دخلك هنااااااااااا انتي جايه مع مييين

همسه : مش جايه مع حد انا بحضر الحصه

كريم : حصه اي هو انتي معاناااا اووعي تقولي انك معانا هنااااا

همسه : وهي ع وشك البكاء ايوووووه معاكو

انفجر كريم من الضحك ي مروااااااااان الحق يلااااا بتقولك انها معانا بص دي اد روكبي وسطها اد ايدي يلااااااا هههههههههههه

مروان : بس ي كريم عيب كدا تشرفنا ي انسه 😊

جرت همسه وقلبها يعتصر لماااااا لما لست كباقي الفتيااات الطويلات الممشوقه القوام وليست النحيفه لما انا هكذا ولما يعاملونني بهذه الطريقه كم اكره حياتي واكره مظهري

باااااااااك

مازن : خلف الباب افتحي ي همسه انا اسف اسف ي حبيبتي همسه حقك عليا بجد انتي انتي احلي وحدا ف الدنيا متزعليش انا ي ستي الا واطي ولساني طويل

فتحت له الباب وارتمت بين احضانه المليئه بالحنيه والدفئ (حنيه الاخوووات😅😢)

نبيل : ي ولااااااد الكلب ف بيتي ي كلاااااااب وف صاااااالتي

ضحكت همسه علي والدها خفيف الظل الذي طوال تلك لسنين لم يشعرهم بغياب امهم ولا فكر في الزواج من اخري

مازن :اي ي بلبل دي اختي واحنا ولادك متافورش كدا😂

نبيل : وهو يحك راسه بيده اااااااه صح صح سوري اندمجت ي ولااد😂

همسه : انا جعااااااانه

نبيل : بصي انا طبختلكو بقي رز معمر ولحمة محمره والحلو ام علي

بس انا هخلي الاكل دا لبكرا والنهارده ف ثاااااانيه ي كلاااب ا

تكونو لابسين عشان اعشيكو واخرجو الا والله ارجع ف كلااااامي 😒😂

همسه :فورييييييييره ي حاااااج

مازن : حلاااااااااوتك ي بلبل ي جامد

نبيل : في نفسه يارتني اقدر اسعدكو اكتر من كدا الله يسامحك ي هاجر انتي السبب ف كل دا

...

اما صبا فكانت شارده الذهن في بن عمها حسن

ام صبا : وبعدهاااالك بجا ي بتي هتفضلي اكديه

صبا : ي اما همليني لحالي بجااااا

ام صبا : اهمليك كيييف ي بت جنيتي ايااااك

صبا : عتتكلمي في موضوع حسن تااااااني

ام صباا : واااااا ومش عاوزاني اخاااف عليكي كومااان

صبا : ي اما انا بخير وخلاااااااص كل شي جسمه ونصيب

ام صبا : وبعدهالك انتي وابوكي ديه مچاش لحد دلوج

صبا : ربنا يسوجك ي بوي ويرچعك بالسلامه

تاني يوم ف الجامعه

ذهبت ياسمين الي الجامعه وهي ترتدي بنطال كالجيش وبدي اصفر وتاركة شعرها الطويل العنان

البعض نظر لها نظرات شهوانيه والبعض الاخر نظر لها بشمئزاز وهناك من نظر لها بسخريه

ياسمين وكانت تري كل تلك النظرات

امتي بقي تفهمو ان كل واحد ولي شكله وهو حر فيه اناا ي اقرع يالا بتبصلي بقرف منتا اقرع اهو وشبه ابو حفيظه كتج قرف

والاستاذ ابو كرش دا بيبصلي كدا لي مش شااايف كرشه بن المكرشه دااااا

والبت الا هناك دي مالها يختي بتبصلي كدا لي عيال محن صحيح كتكو داهيه كلكو

ودخلت المحاضره اتصلت بها همسه

ياسمين : اي ي بنتي انتي فيييين

همسه : انا قدام المدرج وانتي

ياسمين : تعالي رابع بنج ع الشمال هتلاقيني

همسه : اووك

همسه : الناس الواطيه الا بتدخل المحاضره من غيري

ياسمين : والله ابدا كنت هستناكي بس ف ناس عماله تبصلي بنظرات بنت جزمة نرفزتني

همسه : سيبك منهم اي الحلاوه دي كل يوم بنحلو ي عم ولا اي

ياسمين: دي عيونك الا حلوه ي هموس

ظلو يتكلمون حتي دخل الدكتور

الدكتور وهو يشرح

طالب : رفع يده

الدكتور: اتفضل

الطالب : ي دكتور لو سمحت انا مش شايف من الانسه ولا المدام دي ممكن تقومها

الدكتور : تمام اتفضل

الطالب :نعمممم

الدكتور : اتفضل اطلع براااااا م مدام مش عاجبك زمايلك اتفضل عيب اوووووعي لما تبقي طالب كليه قمة زي دي وتتعامل مع زمايلك بالاسلوب داااا اتفضل برا ومش هتحضرلي تاني غير لما الانسه تقول

ياسمين بحرج : خلاص ي دكتور محصلش حاجة انا اسفه اووي انا هنزل لتحت بعد كدا وجلست في صمت

الدكتور : اسمك اي

ياسمين : ياسمين ي دكتور

الدكتور : تجيلي بعد المحاضره ي ياسمين

واكمل المحاضره حتي انتهت

ياسمين : بت ي همسه انا هروح للدكتور هااا

الطالب : ياسمين

ياسمين بابتسامة : نعم

الطالب : انا اااسف اوووي ي ياسمين

ياسمين : ولا يهمك عادي انا كمان لو مكانك هدايق نعمل اي بقي الهيبه ورانا ورانا

ضحك عليها : انا اسمي مروان

نظرت له همسه لاول مره نعم فهذا الصوت تعرفه جيدا

همسه : مروووووووان

مروان : اهلاااااا ازيك انتي هنا معاناااا وانا اقول المدرج منور لي😍

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية : اضغط هنا 
reaction:

تعليقات