رواية مرات الظابط الحلقة السابعة والأربعون 47 بقلم نورا عبدالرؤوف

رواية مرات الظابط الحلقة السابعة والأربعون 47 بقلم نورا عبدالرؤوف

رواية مرات الظابط الفصل السابع والأربعون 
رواية مرات الظابط الجزء السابع والأربعين 
البارت 47
رواية مرات الظابط الحلقة السابعة والأربعون 47 بقلم نورا عبدالرؤوف
الحلقة ٤٧من رواية مرات الظابط
بقلم/نورا عبد الرؤوف

في ڤيلا زين تحديدا أوضة نورهان
كانت نور وسارة قاعدين يتوشوشو
نورهان: أموت واعرف بتتكلمو في ايه
سارة:لما تكبري ابقي اقولك
نورهان:اه يا سافلة انتي وهي وانا يانور مفكراكي مؤدبة طلعتي ماية من تحت تبن
نور بضحك: و الله مش السفالة اللي في دماغك
سارة:بصي بقا يابنت الحلال مش انتي عايزا زين يحبك لوحدك ومش عايزا يبص برة
نورهان:ايوة
نور:تبقي تسمعي كلامنا في كل حاجة
نورهان: يعني اعمل اي
نور :مش قولتلك يا سارة انها غبية
سارة :معلش يا نور خلينا نفهما تاني
تعالي يابت نورهان راحت نحيتها سارة مسكتها من ودنها سارة:بصي بقا يابنت الحلال انتي تسمعي الكلام يعني كل ما اقولك حاجة انا ونور تقولي حاضر وطيب تمام
نورهان:انا خايفة منكم بس علي العموم تمام
سارة:قوليلي بقا انتي بتقعدي قدام زين ب ايه
نورهان بغير فهم:يعني اي مش فاهمة
سارة:يعني لما بتكونو لوحديكم بتلبسي اي
نورهان:اه بلبس اسدال او عباية
سارة:احييية ومش عايزا يبص برة دا لية حق اخويا يبص وكمان يتجوز عليكي تعالي يابت اقعدي جمبي واسمعي الخبرة الا قوليلي يانور بتلبسي اي قدام احمد
نور بكسوف: متكسفنيش بقا
سارة:اكسف مين انتي وش كسوف لا حول ولا قوه الا بالله ما تنجزي يا ولية
نور:بلبس ذي اي ست حاجات دلع يعني مثلا قميص مفتوح من الصدر او مفتوح من الجمب حاجات يعني دلع
سارة:شوفي الدلع لا يابت تربيتي
نورهان: انا عمري ماهلبس كدا
نور:بصي يا سارة انتي مش واخده بالك من حاجة هما قاعدين ذي الاخوات مع بعض فهمتي
نورهان بزعيق:نور اسكتي
سارة:مش تقولي من ساعتها عادي سهلة وبسيطة تعالي بس معايا
نورهان:علي فين
سارة:عند بيوتي سنتر ونروح مول نشتري شوية حاجات شفتيشي وحاجات دلع يعني
نورهان بكسوف:لا هبقي اروح انا اجيب
نور:لا هنيجي معاكي وكمان عشان نشتري الفساتين عشان الفرح
نورهان :تمام بس تفتكرو هخس قبل الفرح
سارة:اكيييد دا انتي بقالك يومين عايشة علي الذبادي والماية والتمارين اللى بتعمليها وخسيتي بس في اليومين خمسة كيلو متقلقيش في امل
نور:مش يلا بقا احنا قدامنا اليوم طويل
سارة:يلا يا باشا
$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$"$
في شرم بالتحديد في اوضة هايدي وكريم
هايدي كانت نايمة في حضن كريم
هايدي:مش هننزل القاهرة بقا دا فاضل اقل من شهر عشان الفرح
كريم: هننزل قبل الفرح بيوم
هايدي: ياااااااااه كتير اووي احنا بقالنا هنا اكتر من شهر حرام عليك
كريم: مشبعتش منك عايز اشبع منك وهنفذ كلامي وهننزل قبل الفرح بيوم
هايدي وهي بتقوم من حضنة: اوعي بقا انا مخصماك
كريم وهو بيشدها: يهون عليكي تخصمي كرملة حبيبك
هايدي: لا بس انا هونت عليك تزعلني
كريم: والله ياقلب كريم مزعلتكيش بس انا عايز اقعد هنا اريح دماغي من الشركة شوية انتي عارفة موال الشركة
هايدي تنهدت: اللي تشوفه يا كريم
كريم وهو بيجذبها لحضنة: قوليلي بحبك يا كرملة
هايدي بضحك: بحبك يا كرملة
كريم: وانا بعشقك يا روح كرملة
#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#
في بيت مريم كانت قاعدة مع حازم
حازم:فضلنا اقل من شهر وهتكوني في حضني يا أوزعة
مريم:اتلم يا حازم ومتقوليش يا أوزعة تاني
حازم وهو بيقرب منها: لي بس يا اوزعتي
مريم وهي بتبعد: انت بتقرب لية ابعد شوية
حازم وهو بيقرب:تؤتؤ مش هبعد
مريم وصلت لاخر حرف في الكنبة
حازم ابتسم ابتسامة خبث:هتروهي فين يعني لو اتحركت حبة هتقعي
مريم وهي بيتبص جمبها
حازم قرب منها ورفع وشها وباسها مريم قاعدة بتبعدة بس حازم قاعد يقربها منه وهي لانت
مامت مريم دخلت ومعاها العصير:اتفضل ياا
لقتهم كدا العصير وقع منها
حازم بعد عنها ومريم حطت وشها في الارض من الكسوف
الام :مش قادرين تستنو شوية وتعملة كدا في بيتكم
حازم بحراج:معلش يا حماتي والله معرفش عملت كدا اذاي
الام بإبتسامة:ماشي يا حازم هعديها بس لو عملت كدا تاني هقول لبابها
مريم وهي حاطة وشها في الارض:علي فكرة هو جوزي يعني عادي
الام:جوزك لما تعملة الفرح قدام الكل ويبقا مقفول عليكم بيتكم مفهوم يا لمضة
حازم:طب انا هستأذن بقا
الام:ماتستني تتغدا معانا
حازم :لا شكرا ربنا يخليكي انا يدوب اروح ادي العلاج لي ابويا
الام:ماشي يا حازم سلملي علية
حازم:يوصل انشاء الله عن اذنك
مشي حازم
الام راحت قعدت جمب مريم
الام: ينفع اللي حصل دا في بنت محترمة تعمل كدا
مريم:بس جوزي وعادي يعني
الام ضربتها بالقلم :جوزك دا في بيتك لما يتعمل فرح افرضي لقدر الله حصل حاجة واتفرقته قوليلي هتبصي لنفسك اذاي قدام المراية مش هتكوني مكسوفة لما واحد يبوسك وهو لسة مش جوزك اي يعني كتبتي الكتاب لازم يتعمل الفرح عشان تقولي قدام الكل انه جوزك مفهوم
مريم وهي بتعيط : م مفهوم
وقامت دخلت اوضتها
^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<^<
في المول
نورهان بتعب : خلاص انا مش قاااادرة رجلي وجعتني جدا
سارة:تعالي بس انا شايفة هناك حته قميص جنان حاجة كدا عريان
نورهان:حرام عليكم انتو مكفكوش الحاجات دي كلها
نورهان كانت شايله شنط كتير وسارة ونور برده
نور:طب تعالي نجيب الفساتين
نورهان: وربنا مش هروح في حته انا هروح
سارة:خلاص يا نور تعالي نروح ونكمل بكره انشاء الله
نور:تمام
وروحو الڤيلا
نورهان طلعت اوضتها
نور: بقولك اي يا سارة انا جعانة معندكوش حاجة تتطفح وكمان البيبي اللي في بطني بيأكل مني كل الاكل
سارة: تصدقي صعبتي عليا وانا كمان جعانة تعالي نجيب اكل ونطلع فوق ناكلة
وبالفعل جابة كمية اكل وطلعو اوضة نورهان بيأكله
نورهان وهي هتموت من الجوع: بقولك اي يا نور ما تديني حتة ورك من اللي انتي بتأكلي
نور والاكل في بوقها: والدايت اللي انتي بتعملي
نورهان :كتك الارف قولي اللي في بوقك الاول
سارة وهي ماسكة حمامة :انا عملت حسابك معانا
نورهان بفرحة :بجد يا سرسور
سارة :سرسور تمام هعديهالك خد الذبادي بتاعك اهو
نورهان بصوات:حرااااام عليكم بقاااالي كتير باكل ذبااااادي
نور:مش انتي اللي عايزا تخسي استحملي بقا
نورهان:تمام خدي بقا الاكل دا واطلعو من الاوضة اطلعوووووووو
سارة وهي بتجري:اجري يا نور وهاتي صدر البطة معااكي
نور وهي بتلم الاكل بسرعة:حااااااضر
وطلعوا من الاوضة
نورهان اكلت الذبادي ونامت
عدي شهر علي ابطالنا
نور وهي بتجري علي اوضة نورهان
نور بخبط علي الباب:نورهان نورهان ياااااابت انجزي افتحي
نورهان فتحت: في اي يابت
نور بسرحان:واو يخربيت جمال امك اي يابت الحلاوة دي
نورهان بإبتسامه:شكرا
نوقف هنا شوية
نورهان خست وبقت رشيقة ولبسها تغير خالص من بعد ما كانت بتلبس دريسات وجيب وبعد ما خست بقت بتلبس بناطيل وكل حاجة نفسها فيها بتلبسها
نورهان حالا كانت لابسه هوت شورت لونه ابيض وبلوزة كت سمراء وعليها صور كرتون
نكمل
نورهان:خير مصحياني من النوم علي قلق لية
نور:انا هروح حالا عشان احمد هيجي في السكة
نورهان بلهفة:طب زين جاي معاه
نور بغمزة:ايوة جاي الحقي بقا حضري نفسك يلا باااي
نورهان بسرحان:بااي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند كريم وهايدي كانو راكبين العربية راجعين القاهرة
هايدي بفرحة:اخيرا رجعنا
كريم:اي زهقتي مني ولا اي يا دودو
هايدي بسرعة: لا يا كرملة انت حد يتزهق منه انا مبسوطة اني معاك وكمان مبسوطة اني هشوف البنات
كريم:ربنا يسعد ايامك ياقلب كرملة
هايدي :يارب انا وانت يا كرملة
واجري شوية عايزا اشوف البنات
كريم:هنعمل حادثة لو ذودت السرعة
هايدي:خلاص يا كريم براحتك
مريم كانت بتكلم نور في التلفون
نور:كلها يوم واشوفك عروسة بالبيض ياقلب اختك
مريم بفرحة:ياااااااااة يانور الايام بتجري اووي
بس انا مبسوووووطة اووووي يا نور
نور :ربنا يبسطك كمان وكمان انتي وحازم
مريم:يااارب وانجزي بقا عشان اشوف بنتك ولا ابنك
نور بفرحة وهي بتحسس علي بطنها:بنت انشاء الله
مريم:ربنا يكملك علي خير
نور:يااارب بقولك اي بقا انا هقفل دلوقتي عشان زمان ابو حميد جاي في الطريق ومن الصبح انشاء الله هتلاقيني عندك انا والبنات
مريم:تمام بقولك صحيح هايدي جات
نور:زمانها جات كانت بتكلمني وهي في الطريق
مريم:تمام يلا اشوفكم بكرة انشاء الله
قفلت نور مع مريم ودخلت المطبخ تحضر عشا
وتزين الدنيا عما احمد يجي
بعد ساعات نور كانت لبست فستان ازرق رقيق وفردت شعرها وحاطة ميكب سيمبل
وحضرت العشان وزينت الطرابيزه
وهي واقفة في البلكونة شافت احمد جاي مع زين في العربية فرحت ودخلت طفت كل الانوار وقادت شموع
عند زين تحت
احمد بضحك:كان علي عيني اقولك تعالي اطلع بس زمان نونه محضرة عشا رومنسي اصل انا عارفا رومانسية
زين بضحك: لو كنت قولتلي مكنتش هطلع انا هروح اشوف بطتي اصلها وحشتني موووت
احمد:ماشي يا عم يلا اشوفك بكرة في الفرح
احمد طلع وفتح الشقة لقاها كلها شموع
احمد في سره:هي ناوية تولع في الشقة ولا اي
ودخل لقي نور قاعدة علي الكنبة مبتسمة
احمد جري عليها:وحشتيني يا نونه
نور وهي في حضنة:وانت كمان يا ابو حميد
احمد باسها من شفتها بوسه رقيقة
نور بخجل:نتعشا الاول
احمد بغمزة:شكلنا ليلتنا صباحي
عند زين دخل الڨيلا ملقاش حد
زين لنفسة:اي هما الناس اللي هنا راحة فين
طلعت سارة من المطبخ وهي شايلة طبق فاكهة:حمد الله علي السلامة يا زين الڨيلا نورت
زين بيحضنها:دا نورك يا برعي والله اللي قوليلي فين نورهان
سارة بتغمزلة:فوق
زين ضحك وطلع جري علي الاوضة
سارة:ياتري رد فعلك لما هتشوفها هتقول اي
زين فتح الاوضة لقي بنت نايمة علي بطنها ومشغلة اغاني وماسكة مجلة بتقراء فيها
ولابسة هوت شورت جينز وبلوزة كت لونها نبيتي
زين:انا دخلت اوضة غلط ولا اي
وراح ناحية البنت
زين :انسة يا انسة
نورهان :مسمعتش
زين شال الهاند فري من ودنها
نورهان بخضة:زييين انت جيت
زين وهو مضير وشة:حضرتك تعرفيني انتي صحبت نورهان
نورهان وهي بتحضنة:يعني مش عارفني يا قلبي
زين وهو بيدير وشة:انا حاسس اني سمعت الصوت دا قبل كد
زين بص لنورهان:نورهااان
نورهان بضحك وهي بتلف نفسها:اي رايك يا زيني
زين بغضب : ايه اللى انتى عملتيه فى نفسك ده انا مش قولتلك هنتكلم فى الموضوع ده لما ارجع
نورهان بتوتر : ماهو انا انا حبيت اعملهالك مفاجأه
بصلها زين بغضب وراح لدولابه يطللع هدومه
نورهان راحت وراه وهى متوتره
نورهان بتفرك ايديها من التوتر : زين
زين مردش عليها نورهان قربت منه وحضنته من ضهره
نورهان برقه : زينى
زين اتوتر من حركتها دى وغمض عينيه
زين ببرود مصتنع : عايزه ايه
نورهان وزادت من ضمتها ليه : بحبك
زين بسخريه : لا ماهو واضح بأمارة انك سمعتى كلامى واستنيتى لحد اما ارجع ونشوف ااموضوع ده
نورهان لفتله ولف ايديها حولين رقبته : حقك عليا انا عملت كده والله عشان خاطرك وكمان اكون واثقه من نفسي
مردش زين واكتفى بنظره عتاب
نورهان وقف على طراطيف صوابعها وهمست فى ودنه بحب : بعشقك يازينى وباسته بكل حب زين لف ايده على وسطها وقربها له زين وهو بياخد نفسه :بس ايه ده دا انتي طلعتي وتكة اي دا يابت يخربيت جمالك
نورهان بكسوف: حبييي يازينو والله وبعدين شوفت بقي ان لما خسيت عجبتك ازاى
زين اخدها فى حضنه: والله يابطتى انتى فى لحالتين عجبانى وبحبك ..زين بعدها عن حضنه لا انا هدخل اخد شاور متتنقليش شكلها هتبقا خراب
بعد دقائق خرج زين وهو لابس بنطلون بس
زين اخد نورهان في حضنة وفضل يبوس فيها
نورهان وهي في حضنة:وحشتني اووي يا زيني
زين:وانتي كمان ياروح زينك ثم غمزلها مش يلا ولا اي
نورهان بضحك:مش مكتوبالك يازيني
زين:يعني اي مش فاهم
نورهان وهي بتوشوشة
زين بصدمة:ينهاااار هي حبكت
نورهان وهي هتموت من الضحك:هههههههه انت فقر اووي يا زين
زين:اوي اوي يا روح زين يا بختك يا عم احمد زمانك هايص واخوك لايص
وخبط علي دماغة بايده
نورهان بضحك:ههههههههه مش قادرة
زين:اضحكي يا ختي اضحكي تعالي نطلع نقعد في البلكونة شوية اهي نعمل اي جو رومانسي
نورهان:يلا يازيني
فرشه وقعدو في البلكونة زين نايم علي رجل نورهان وهي بتلعبلة في شعرة
زين: بطتي بقولك اي متغنيلي
نورهان:تمام بس صوتي وحش
زين: كداااابة فاكرة لما كنا في الساحل وغنيتي كان صوتك كهروان
نورهان بضحك:خلاص هغنيلك لأم كلثوم
وبصت للنجوم وفضلت تغني
الليل سماه ونجومة وقمره. قمره وسهره وانت وانا امممم يا حبيبي انا يا حياتي انا. كلنا كلنا. في الحب سوا والهوا اه منه الهوا اه منه الهوا
ااااااااااااه من الهواه سهران الهوا يسقينا الهواه
ويقول بالهنا اممممممم يا حبيبي اه يلا نعيش في عيون لليل يلا نعيش في عيون الليل ونقول للشمس تعالي تعالي يا شمس تعالي تعالي تعالي يا شمس تعالي.بعد سنة ، مش قبل سنة
ااه في الليلة حب حلوة ، امممم في الف ليله وليله ، الف ليله وليلة والف ليلة وليييييييلة .بكل العممر هو العمر ايه غير ليلة زي ليلة زي ليلة لييييييله زي ليلة
زين صفر وصقف:اي الحلاوة دي كلها مش قولتلك كرواااان ثم كمل بحزن ليلة اي بقا يا بطتي ما خلاص الليلة راحت
نورهان ضحكت بصوتها كلة:ههههههههههه
زين :بقولك اي انا ميت من الجوووووع تعالي نعمل مكرونة وبانية
نورهان بصدمة:اتعشي مكرونة وبانية دا كان زمان اما دلوقتي في حاجة اسمها دايت
زين:يبقا اتفقنا يلا نقوم نعمل
نورهان بضحك:يلا
نزلة المطبخ بيتسحبو ودخلة نورهان بتعمل المكرونة والبانية وزين بيقلي البطاطس ويعمل السلطة وبعد ساعة خلصة الاكل وطالعين بيتسحبو سارة من وراهم:استنو انا جاية اكل معاكو
زين بخضة:قطعتي خلفي يا زفتة
سارة بضحك:معلش يا زين بس انا خلاص عزمت نفسي معاكو
زين:برعييي اتلم
نورهان وقعت علي الارض من كتر الضحك:هههههههههه برعي همووووووت هههههه اسمك برعي
سارة:كدا يا زين مش قولتلك متقولش الاسم دا قدام حد
زين اخد نورهان في حضنة:بس نورهان مش حد يابورعي
سارة بغضب:تمام وانتي يا ابلة هتتعشي مكرونة وبانية فين الدايت
زين:ملكيش دعوة انا اللي قيلها
واخد نورهان وطلعة حطوا الاكل في البلكونة وقاعدو ياكلو زين فضل يأكل نورهان
ونورهان تأكل زين
زين:الحمد الله شبعت جداااا ياااااة كنت ميت من الجوع
نورهان بدلع:بعد الشر عنك يازيني
زين:الكلمة طلعة منك جااامدة ياروح زينك بقولك اي هنزل الاكل واعمل كوبيتين شاي بالعنان نحبس بيهم
نورهان:خليك وانا هنزل
زين: لا ارتااحي وانا هنزل
نزل زين ونورهان قاعدة سرحانة في القمر ومبتسمة
بعد دقائق جة زين ومعاه الكوبيتين
زين وهو واخد نورهان في حضنة:سرحانة في اي
نورهان:فيك يا زيني ممكن اسئلك سؤال
زين:انتي تؤمري
نورهان ابتسمت:انت ممكن تخوني في يوم من الايام
زين:بصي يانورهان انا اول ماتجوزتك واخد عهد علي نفسي ملمس حد غيرك حتى لما كنا فى الجونه و قولتلك انى رايح مع البنت السويت محصلش حاجه بينا انا كنت رايح معاها عشان اغيظك بس شكلها مش مكتوبالي المسك
نورهان بضحك:هههههههه خلاص بقا يازيني
زين بضحك:مقهور اووي من العملة دي
نورهان بضحك:هوووووت وربي
زين:بعد الشر عنك يا بطتي بس قوليلي اي رايك في الشاي
نورهان:،جميل تسلم ايدك
زين اخدها في حضنة ونامو في البلكونة
يتبع ..
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-