القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنتي والمدرس كاملة بقلم دودا حودا

رواية بنتي والمدرس كاملة بقلم دودا حودا

قصة بنتي والمدرس
رواية بنتي والمدرس كاملة بقلم دودا حودا
انا ثريا عندي ٤٠سنه متجوزه وعندي بنتين مني في أولي ثانوي عام ومنه في ٢اعدادي متجوزه ابراهيم عندو ٤٥,سنه وعايشه في شقه معاه ضرتي سمر عندها ٢٨سنه ايوه جوزي متجوز عليا عالشان يجيب الولد وانا اللي نقيت ليه سمر كانت جرتنا أهلها علي قد حالهم وكانت بنت فى حالها جدا لحد ما اتجوزت جوزي وخلفت ابنها عادل والبيت كله انقلب بقي عادل اللي واخد الاهتمام كله من ابراهيم وطبعا سمر وهي بقت شيفاه نفسها جدا من ساعات ما جابت الواد بس مبقاش يفرق معايا بقي كل همي بناتي جدا جدا أنهم يتعلموا ويبقي معاهم أعالي الشهادات اللي انا معرفتش اخدها عالشان لما يتجوزاو يتجوزاو حد عاقل مش زي ابوهم كل تفكيرو الولد الولد
سمر :خلصتي الاكل يا طنط
ثريا :هو انا قولت كام مره بطلي تقولي طنط دي
سمر اصل حضرتك في سن ماما يعني اعمل اي
ثريا اممممم ولما انا في سن ماما اتجوزتي واحد في سن بابا ليه ياروحي
سمر الحب يا ثريا
ثريا حب هههههه اه مانا عارفه بوصي يا حبيبتي روحي حضري السفره عقبال ما اجهز الاكل
سمر اي سامعه الواد عمال يعيط هروح اشوفه لحسن لو ابراهيم جه وسمعه كده مش هيسكت وانتي عارفه بقي
وجه ابراهيم وعقدو يكلوا
مني :بابا في رحله طالعه من المدرسه وانا كنت عايز أطلعها
الاب :ومن امتي واحنا بنطلع رحلات
مني:بابا كل زميلي طالعين والنبي يا بابا اطلع
الاب:انا قولت لا يعني لا
ثريا وليه لا ماتخليها تطلع مع اصحابها
سمر :انا اسفه اني بدخل والله بس كده البنات هتبوظ رحلات اي وكلام فاضي اي
ثريا ممكن تخليكي في حالك محدش وجهلك كلام
سمر انا اسفه والله ربنا يعلم انا بحس إن بناتك بناتي عالشان كده اتكلمت
ابراهيم خلصتوا انتو الاتنين مش واكل بيت بقي يقرف وعيشه تقرف منكم الاقرف وقام من عالاكل
سمر حلو المحشي اوي يا ابله ثريا
ثريا في بالها بالسم الهاري يا شيخه
ودخلت الاوضه عند مني لقيتها عامله تعيط
ثريا حبيبتي بابا بيخاف عليكي والله
مني لا مش بيحبنا وانا عارفه مش شيفاه كل اهتمامه بعادل وبس انما احنا مش في دماغه خلاص
ثريا حبيبتي انتي اول فرحته عيب تقولي كده بابا بيحبك والله وبعدين طلما بابا قال لا يبقي لا خالص واوعدك تخلصي دراسه وهقول لبابا ونسافر اسكندريه عند تيته عايزه ع
حاجه تاني
مني لا يا ماما
ثريا طيب خلاص يا حبيبتي قومي اللبسي عالشان درس الرياضه متتاخريش
مني حاضر يا ماما وقامت لبست وجهزت نفسها عالشان تروح الدرس وحضرت وهي ماشيه استاذ محمد مني استني عايزك
مني نعم يا استاذ
الاستاذ مالك انتي مكنتيش مركزه خلاص انهارده ليه
مني ابدا مافيش انا اسفه واوعدك مش هتتكرر تاني
الاستاذ حبيبتي لو فيه اي مشكله عرفني وانا احالهالك
مني في بالها والله كنت بتمني أن حضرتك تكون بابا انت احن علينا منه والله
الاستاذ خدي يا حبيبتي الشكولاته دي وعندي مفاجاه ليكي لو حليتي كويس في امتحان الرياضه بكره رحله المدرسه هتطلعيها مجانا
مني بجد يا استاذ
الاستاذ هاتي مجموع كويس بس وهتشوفي
وخرجت فرحنا جدا من الدرس ماما يا ماما ماما انتي فين
ثريا انا هنا تعالي يا مني
مني ماما استاذ محمد قالي لو جبت مجموع كويس في الرياضه هيطلعني الرحله مجانا
ثريا بجد طيب كويس
مني طيب بابا هيقول اي
ثريا لما تيجبي درجات كويسه في اختبار الشهر انا هكلمه واقوله دي تقدير المدرس ليها مكليش دعوه
سمر دخلت الاوضه عند ابراهيم
ابراهيم مالك وافقه كده ليه
سمر اصل اصل لا مليش دعوه
ابراهيم لا والله ماتقولي عالطول فيه اي
سمر اصل ثريا هدفع مصاريف الرحله لمني وهيقولو ليك أن لما جابت درجات نهائيا في الرياضه والاستاذ اللي ملطعها الرحله مجانا
ابراهيم اي بتقولي اي وقام من مكانه
سمر رايح فين لو اتكلمت معاهم هيعرفو اني انا اللي قولتك
ابراهيم اوعي من وشي
وخرج جري خدي يامني هنا
مني نعم يا بابا
ابراهيم مش انا قولت مافيش رحله
مني هو هو انا طلعت يا بابا
ابراهيم رايحه تتفقي معاه الاستاذ يكدب ويقول إن هيطلعك الرحله مجانا ومسك ضرب مني جامد لدرجه ان وشها كله جاب دم وهي عامله تحلف انو ماحصل
وتاني يوم كانت مكسوفه تروح المدرسه بوشها اللي بايظ
بس كان عندها امتحان ولازم تروح وبعد ما خلصت امتحان
استاذ محمد اي اللي عمل فيكي كده يا مني
يتبع .. 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
reaction:

تعليقات