القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت مجهول الحلقة العاشرة 10 بقلم ندى علي

رواية احببت مجهول الحلقة العاشرة 10 بقلم ندى علي

رواية احببت مجهول الفصل العاشر
رواية احببت مجهول الجزء العاشر
البارت العاشر 
رواية احببت مجهول الحلقة العاشرة 10 بقلم ندى علي
حمزه :- الظابط ياسين اللي من برا الفيوم

يااسين :- ايوه انا وخلي بالك من الاتنين آللي وراك ي حضره

حمزه:- اوه يااه. انتي كمان مركزه ف كل حته بقي

معاذ:- ركزوا يا شباب مش وقته

امينه:- خالي بالك يا معاذ وجريت عشان تنقذ اخوها من اللي معاه سكين وجي من ظهروا وتاخد هي بداله السكينه معااااذ
وغمضت عنيها بس لما فتحت متخبطتتش هيا

حمزه::- يا معاذ الظابط ياسين اللي اخد الضربه الحقوا بسرعه

فالوقت دا جاابهم امدادات من القسم بس متاخر كالعاده
والمجرمين هربوا

امينه:- الحق يا معااذ دا بينزف كتير هيموت انقذه يا معااذ

معاذ:- حد يجيب اسعاف بسرعااااااااااا

امينه :- انا هضغط علي الجرح جامد عشان احاول ان النزيف يقف وانت يا معاااذ بسرعه شوف اسعاف او عربيه ننقلوا

حمزه ومعاااذ قاموا بسرعه يشوفوا الاسعاف ويجيبوا العربيه

يااسين وهو بيتالم :- انتي كويسه يا انسه امينه

امينه:- انا كويسه بس انت مش كدا ليه اخت الضربه انا بحمي اخويه ليه خاطرت

يااسين:- اكيد مش هسييبك تتخبطي واتفرج ااه

امينه ودموع مغرقه وشهااا:- طيب ارجوك ممكن ممتكلمش عشان خاطري متجهدش نفسك

معاااذ:- شيلوا معايا يا حمزه بسرعه

امينه:- فين الاسعاف

معااذ:- الاسعاف هنقابلها فالطريق عشان نلحقوا بسرعه بس النزيف شديد

حمزه:- يلا بسرعه

شالوا ياسين بسرعه وركبوا العربيه معااذ بيسوق وامينه جنبه وحمزه ساند ياسين وراا

امينه:- ارجوك يااسين سرع شوياا

معاذ:- حاضر حاضر

الاسعاف قابلتهم علي الطريق وركب فيها يااسين ومعاه حمزه بس ووراهم بالعربيه معاذ وامينه

معاذ:- اهدي بس بتعيطي ليه خير ان شاء الله

امينه:- انا السبب انا الوحيده المسأوله عن كدا هو اخد الضربه بدالي

معاذ:- اهدي بس انتي كنتي بتنقذيني وهو ظابط ومسئول عن حمايه اي حد

امينه وهي ما زالت بتعيط:- انا السبب لو متاخرتش مكنش حصل كدا كلكم اتبهدلتوا بسبي انا

معااذ :- يا حبيبتي اهدي كل دا مكتوب لنا وخير ان شاء الله خلاص وصلنا اهو المستشفي وهيكون بخير

امينه:- يارب ي معاذ يارب

دخلت بسرعه امينه وهي ومعاذ ورا يااسين وحمزه

دكتور:- ممنوع حد يدخل العمليات اسف

حمزه:- نزف كتير اوي يا معاذ ربنا يستر

امينه:- انا السبب انا

معااذ:- خلاص بقي يا امينه اهدي مش كدا . انا هروح اتصل علي ابوكي وامك لحسن كانوا قلقانين اوي

امينه:- طيب بسرعه وتعالي

فالبيت عند ابتسام

مصطفي :- رني يا ابتسام علي الولاد طمنيني عليهم

ابتسام :- حاضر اهو هرن

مصطفي جري بسرعه لما سمع صوت التلفون التاني بيرن
معاذ:- الو ي بابا

مصطفي :- ايوه يا معاذ لقيت اختك

معاذ:- ايوه يا بابا هي معايا دلوقتي اهي . بس

مصطفي :- بس اي يا ابني خير

معاذ:- احنا فالمستشفي تعال هناك انت وماما وهحيلكم بعدين

مصطفي:- اختك جرالها اي يا معاذ انطق متخبيش عليا

ابتسام:- بنتي مالها يا مصطفي في اي

معاذ:- مش هيا ي بابا حد تاني تعال بس الاول

مصطفي :- طيب هناجي بسرعه اهو

ابتسام :- بنتي يا مصطفي بتكدبوا عليا

مصطفي :- مش هيا يا ابتسام يلا بس نروح الاول

ابتسام :- طيب طيب يلا اهو بسرعه

رحوا بسرعه علي المستشفي

امينه:- بابا وجريت ف حضنوا وكمان حضنت امها

ابتسام:- اهدي بس حصل اي

امينه :- هو جو فالعمليات بسببي يا ماما بسببي انااااا
مصطفي:- هو مين يا امينه

معاذ:- دا ظابط جديد اسمه ياااسين

مصطفي :- بسببها ازاي يعني وعمليات اي انا مش فاهم حاجه

معااذ:- هحكيلك يا بابا

حكي كل حاجه لمصطفي وابتسام

امينه :- طيب معاذ انت وصلتلي ازاي

معاذ:- لما وصلت الشركه * فلاش باك *

حمزه:- اهدي بس هنلاقيها

معاذ كان متعصب وضرب حجر برجليه وفجاه لقي البروش اللي كان جايبه هديه ل امينه

معاذ:- حمزه دا البروش بتاع امينه . اكيد راحت من الناحيه دي

حمزه :- طيب يلا بسرعه نلحقها لتتعرض لحاجه

معاذ:- يلا بسرعه

معاذ:- لمصطفي جرينا بسرعه ساعتها لقينه امينه شويه شباب متعرضين ليها وكان فيه شاب اسمه ياسين بيساعده كانوا بيضربوا لأنهم كتار ولحقناه واتخانقنا كلنا وكان في واحد بيحاول يضربني بالسكين بس امينه وقفت ف ظهري عشان تاخدها بدالي بس ظابط ياسين انقذها واخد بدلها الضربه وهو حاليا فالعمليات

ابتسام:- دا دين ف رقبتنا حماك ي ابني وحمي اختك لازم تشفولوا احسن دكاتره

معاذ:- اكيد يا امي مش هسيبه ابدا

فالوقت دا طلعت ممرضه من العمليات جريوا عليها بسرعه

ممرضه:- لو سمحتوا المريض عايز دم بسرعه لان حالته مش مستقره و فصيلت دمه نادره اوه ( O) سالبي

حمزه:- دي نادره فعلا هنجيب منين دم دلوقتي

امينه:- انا فصيلت دمي هي كمان اوه سالبي خدوا مني بس انقذوا من فضلك

ابتسام:- يا بنتي مش هتقدري هتتعبي

امينه:- لاء يا امي لازم اديله دم من دمي هيقلل عندي شويه من الذنب دا وانقذه بعدين هنجيب منين دلوقتي دم

مصطفي :- امينه عندها حق . بنتي قويه وقدها

ممرضه :- طيب اتفضلي معايا بسرعه يا انسه

حمزه ل معاذ:- اختك دي بميت راجل فعلا زي ما حكيت عنها

معاذ:- انت ناسي هي اخت مين

حمزه:- ماشي يا باشا عند حق

ممرضه :- تمام يا انسه افردي ايديك ومتخافيش

امينه:- تمام بس طلعي الممرض برا لو سمحتي

ممرضه:- ماشي تمام

امينه بالفعل عطط دم كتير لحد ما كان هيغمي عليها
ودلوقتي بقي دمها بيجري في دمه وبدات تتحسن حالته

ابتسام:- امسكي نفسك يا امينه انتي مش قادره تقفي

امينه:- انا هبقي كويس لما يكون كويس باذن الله بعدين انا قويه

معاذ:- باين عليكي القوه اوي دانتي مش قادره تقفي علي رجليك حتي وامك سنداكي ووشك اصفر اشربي العصير خليكي تتحسني شويه

امينه:- اه قويه يا اخويا . حاضر هشرب

الممرضه طلعت هي حالته مستقره وهيفوق ف اي وقت

حمزه:- طيب يا باشا انزل الكافتريا اجيب قهوه انا وخليك معي اهلك

معاذ:- ماشي يا حمزه يحميك ربنا يا صاحبي

حمزه:- ويحميك يا باشا يا رب

حمزه مشي وهو فالطريق بتاع الدور خبط في حد
حمزه:- انتي تاني

#الجزء التاسع
#احببت_مجهول
#ندي_علي

حمزه :- انتي تاني

رقيه :- انت اللي تاني مش عارفه عامله اي فحياتي عشان اتخبط فيك كل شويه

حمزه:- دا حظي انا الحلو عشان قبلتك تاني متجيبي رقمك بقي

رقيه :- تعرف انا ممرضه هنا وف لحظه اجيب الامن يطلعوك براا

حمزه :- طيب هاتيهم كدا

رقيه:- طيب يا امن ياااا اااامن

= ايون يا انسه رقيه

رقيه:- الشخص دا يطلع برا المستشفي حالا دا واحد حقير

= يلا يا استاذ قدامي كدا متنحش يلا برااا

حمزه :- انت عارف انت بتكلم مين

= هكون بكلم مين يعني

حمزه :- الظابط حمزه يا حيوان وادي البطاقه

= اسف جدا يا باشا معلش اسفين

رقيه اتصدمت:- ظااابط

حمزه:- أيوه ظابط يا انسه رقيه مش عاجبك

رقيه:- لاء مش عاجبني دا اخرك مجرم من سجن عن اذنك

حمزه:- انا مجرم ماشي يا رقيه انا وراكي والزمن طويل
حمزه نزل جاب قهوه واكل وطلع

حمزه:- اتفضل يا صاحبي بسرعه سخنه ودا اكل لانسه امينه عشان الدم

معاذ:- مش عارف اقولك اي يا حمزه

حمزه :- ولا اي حاجه روح ودي الاكل لاختك لتقع مننا نجيب لها دم منين .

معاذ:- طيب يا صحبي

امينه:- لاء مش قادره اكل انا خالص دلوقتي لما اطمن ع ياسين الاول

ابتسام:- يا بنتي الذنب مش ذنبك بتعاقبي نفسك ليه

مصطفي:- امك عندها حق يا امينه كلي مش ذنبك فعلا

امينه:- انا قولت لاء يعني لاء لما اطمن الاول

مصطفي :- لاء مش طريقه دي

الممرضه رقيه قاطعتهم:- لو سمحتوا المريض فاق دلوقتي

مصطفي :- اخيرا يلا يا امينه بسرعه عشان تشوفيه وتطمني وتاكلي

امينه:- يلا يا بابا اهو

دخلوا كلهم الاوضه لياسين

معااذ:- حمد لله علي السلامه يا حضره الظابط

ياسين بصوت تعب :- الله يسلمك يا معاذ

امينه واقفه تعبانه جدا ومش قادره عشان الدم اللي عططوا

لياسين :- انتي عامل اي دلوقتي الجرح تمام

ياسين:- ايوه يا انسه امينه الجرح كويس

امينه ارتاحت جداا لما قلها جدا وبدا تتنفس حلو بدون توتر بس فجاه شافت الدنيا ضالمه ومش سامعه حاجه ووقعت علي الارض

معاذ:- امينه

ابتسام :- بنتي
مصطفي :- شيلها بسرعه يا معااذ

معاذ كان شال امينه وطلع بيها بسرعه برا علي دكتور
يااسين اتخض عليها وكمان قام مكانه والجرح اتأذا وجاب دم

حمزه:- رايح فين يا يااسين استني انت

يااسين:- لازم اشوف مالها و اي اللي حصلها مالها

حمزه:- اهدي بس هتكون بخير هي عشان اتبرعتلك بدم وانت عارف البنات مش بيستحملوا اوي

يااسين:- يعني هيا اللي اتبرعت بالدم ليا

حمزه :- ايوه ومكانتش راضيه تاكل حاجه الا لما تطمن عليك

يااسين :- اي دا بجد كل ده

حمزه :- اه بجد خليك انت وانا هطلع اطمن واجيلك

ياسين:- بسرعه بقي لحسن هطلع وراك

طلع حمزه ورا معاذ بسرعه

حمزه :- عملتوا اي يا معاذ

معاذ:- الدكتور علق ليها محاليل عشان يحاول يعوضوا الدم
وهتكون كويسه وتفوق كمان شويه

حمزه:- طيب يا صحبي هدخل اشوف ياسين لان الجرح نزف

معاذ:- اي دا بجد

حمزه:- قام وكان جي معايا ورجعتوا بالعافيه

معاذ:- طيب احسن

حمزه:- هي مش راضيه تاكل لما تتطمن وهو نفسي نفسه لما أغمي عليها حاسس اني ف مسلسل العشق الممنوع

معاذ:- اتلم يا حمزه احسنلك

حمزه:- حاضر انا ماشي اهو

وهو ماشي لمح رقيه

حمزه:- يا بنتي هاتي رقمك دا انتي هترتبطي بظابط انتي طولي وكمان حليوا

رقيه :- يا ابني انت اي مش بتخاف ربنا . اتقي ربنا بقي
ليه كلكم بتفكروا فالارتباط والنيله .

حمزه:- واي يعني لما نرتبط ونتعرف علي بعض وبعدين نتجوز

رقيه:- حرام جدا . ربنا حرم الخلوه بين الرجل والمرأة
لان بيحصل فتن كتير جدا واكبر فتنه هي فتنه القلب وفاااخر بتسيبوا البنت وتروحوا تتجوزوا بنات مش بتكلم حد ومحترمه ف نظركم بعد ما بتكون انتي ارتبطت بالف واحده نقي قلبك واحفظوا لزوجتك واحميها وبطلوا بقي بعد اذنك دورلك ع حد فاضي

حمزه:- اي البت دي في جمالك كدا والله عندها حق
بس برضوا مش هسيبك

معاذ جه:- انت بتكلم نفسك يا حمزه اتجننت خلاص

حمزه:- هي جننتني يا معاذ

معاذ:- من دي

حمزه:- بنت جميله اوي وكلامها حلو جدا زي ما كنت بتقعد تقولي عن الدين . تصدق انجذبتلها من اول يوم اتخبط فيها وانا مش بفكر الا فيها

معاذ:- عليك وعلي الحلال يا صاحبي مفيش احسن منه
حافظ عليها بالحلال

حمزه:- تصدق انت اكبر نعمه ياض ف حياتي ربنا يجمعني بيك فالجنه يا صديقي

معاذ:- ي رب يا صاحبي ي رب

وبعد يوم فاقت امينه وبقت كويسه وراحت الشركه

أمينه كانت متعصبه ودخلت للمدير احمد :- انت ازاي انسان تعرف اللي حصل تعرف اخويا كنت هخسروا وشخص تاني كان بساعدني هخسروا بس انت الوحيد اللي مسأول عن كدا انا بكرهك جدا وهفضل اكرهك وخرجت بسرعه من المكتب

امينه فالمكتب بتاعها :- انا ليه اقعد فالشركه مديرها
معندوش مبادئ ولا انسانيه

بلال:- انسه امينه اهدي بس في اي معلش عشان خاطري انا خليكي فالشركه ودايقيه اكتر لان هو يستاهل دا كانوا عقاب ليه

امينه مع نفسها:- اكتر حاجه مديقاني هي فراقك يا بلال وشكلك انت كمان وبتتحج عشان اقعد معاك

بلال:- انسه امينه يااا انسه امينه

امينه:- ايوه ايوه معي حضرتك . عند حق فعلا

شمس:- طيب وانا موافقه مع بلال بس متسبيش الشركه عشاني انا يا امينه

امينه:- طيب خلاص بس مش هحتك بيه خالص

شمس :- ماشي ي ستي تمام

بعدما الشغل ما خلص

شمس:- رايحه فين يا امينه

أمينه:- رايحه ازور ياسين اطمن عليه
يتبع ..
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

لو عايز أي رواية pdf .. أو لو عايزنا نعرفك لما الرواية إللي بتتابعها ينزل منها حلقة جديدة، انضم لقناتنا على التيجرام: من هنا 
ما هو الفصل الذي تود قراءته؟