القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت مجهول الحلقة الثامنة 8 بقلم ندى علي

رواية احببت مجهول الحلقة الثامنة 8 بقلم ندى علي 
رواية احببت مجهول الفصل الثامن 
رواية احببت مجهول الجزء الثامن 
البارت التامن 8 
رواية احببت مجهول الحلقة الثامنة 8 بقلم ندى علي 
هاله بعد ما قالت لامينه تكلم المدير راحت لبلال تتدلع عليه

هاله:- اي يا بلال مالك مضايق ليه دا بنت ملهاش لازمه اتبهدلت عشانها

بلال:- اللي مضايقني ازاي صاحبي يكلمني كدا ويزعق بالطريقه دي قدام الموظفين كلهم وهما عارفين ان انا صاحبه من زمان

هاله:- خلاص بقي متزعلش نفسك سيبك منه كل ده عشان اللي اسمها امينه هو عينه عليها من زمان و كل الموظفين عارفين كدا

بلال:- يعني كل ده عشانها

هاله:- بالظبط كدا .

بلال:- طيب يا احمد انا هعرفك ازاي تزعقلي وحتي امينه انا اللي هخدها منك

هاله بغيظ :- تاخدها منه كيف يعني .. طيب وانا

بلال :- يا بنتي دي لعبه هلعبها وبعدين امينه مين اللي اتجوزها او اخطبها مثلا دي بنت هبله وبتلبس خمار ومن ايام ستنا الحجه . وبعدين اسيب الجمال دا كله و الحلاوه دي واروح لامينه

هاله:- اه بحسب. بعدين متكثفنيش بقي 😌

بلال :- اي ده انتي بتعرفي تتكثفي ههههههههه

طبعا ضحكوا الاتنين واتفقوا علي خطه عشان يادبوا احمد

ف مكتب احمد ******
امينه بدق علي الباب

احمد:-ادخل

امينه :- ايوه يا فندم حضرتك عايزني

احمد قام من ع الكرسي ووقف قدامها :- انا مش قولتلك ورايا علي المكتب اللي اخرك كدا

امينه :- انا اسفه يا فندم

احمد :- حضرتك فاضيه عشان تقفي تتكلمي مع بلال كل دا

امينه :- يا فندم انا اسفه . بعدين شغلي كان خلصان وفاضل ملف وبعدين محصلش حاجه لما اتكلمنا يعني

احمد وهو بغيظه قرب منها وهي بتبعد خوف منه :- اي يعني تتكلمي طيب يا امينه بتردي كمان فوشي

امينه:- هتعمل اي يعني حضرتك

احمد سحب ملفات كتيره جدا وراح حاططهم ع المكتب :- الملفات دي كلها تخلص انهارده ازاي معرفش

امينه :- يا فندم فاضل ساعتين ونروح ازاي هخلصهم

احمد :-معرفش دا شغل ضروري وانا محتاجه كله انهارده حتي ولو هتباتي هنا مش مشكلتي مش حضرتك فاضيه

امينه بتحدي :- ماشي يا فندم هيخلصوا وانهارده
وراحت امينه شالت الملفات كلها بتحدي ومشيت علي مكتبها

احمد :- ان ما علمتك الادب يا امينه

*ف مكتب امينه**

شمس:- اي كل ده يا امينه

امينه :-المدير بيعاقبني عشان اتكلمنا انا وبلال وعطاني الملفات دي كلها عشان اخلصها انهارده

شمس:-دي تخلص ف اسبوع مش ف يوم . بعدين احنا فاضلنا ساعتين ونمشي

امينه :-معرفش يا شمس وانا اتحديته وقولتوا هيخلصوا انهارده
شمس:- اي دي المشاكل اللي بتجيلك من ورا اللي اسمه بلال

امينه :- المدير هو اللي متخلف اي يعني اتكلمنا انا وبلال اي اللي حصل

شمس:- انا غلبت كلام معاكي خلصي بقي عقبال مخلص شغلي واجي اساعدك

امينه :- ماشي يا اختي روحي

عدي ساعه من الوقت وامينه شغاله فالملفات وخلصت جزي منهم بس الملفات كتيره جدا وشمس مشغوله
ولما شمس فضيت

شمس:- لسه فاضل ساعه هنلحق انا وانتي نخلص كل ده

امينه :- ان شاء الله هنخلص بس ابدئي بس

فالوقت ده جه احمد
احمد :- انسه شمس متساعديش انسه امينه ولا حد تاني يساعدها هي اللي هتخلصهم

شمس:- ماشي يا استاذ ومشي احمد

امينه مع نفسها:- والله هتفضل طول عمرك رخم كدا وبردوا هخلصهم لوحدي ومش هشمتك فيا هاا بس

عدي الساعه التانيه وخلصت بس ربع الملفات
والكل الموظفين بدئوا يمشوا

شمس:-هنعمل اي دلوقتي يا امينه
امينه:- روحي انتي عشان مامتك هتقلق عليكي وانا هخلص والحقك ع طول
شمس:-لاء مينفعش اسيبك لوحدك فالشركه

امينه :- لاء ما هو المدير الرغم ده تقريبا ممشيش

شمس:-مش هسيبك بردوا

امينه :-يا بنتي امشي انتي عشان مامتك

واقنعت امينه شمس بالعافيه تمشي عشان مامتها وبالفعل شمس روحتي والمدير احمد ممشيش

ابتسام ومصطفي قلقوا علي امينه وخلوا معاذ اتصل عليها

معاذ:- الو السلام عليكم

امينه :- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

معاذ:- ايوه يا امينه انتي فين كل ده اتاخرتي ليه

امينه :- معلش يا معاذ ورايا شغل مهم لازم يتسلم انهارده هخلصوا واجي علي طول

معاذ:- امك قلقانه عليك وابوك جدا خلصي بسرعه ورني عليا وانا هجيلك اخدك

امينه :- ماشي يا معاذ خلاص هبقي ارن عليك

معاذ:- ماشي ف مع السلامه

امينه :- الله يسلمك

امينه خلصت تلفون ولقيت قدامها بلال

امينه :- استاذ بلال بتعمل اي هنا

بلال:- مقدرش اسيبك وانا السبب ف اللي انتي فيه دلوقتي

امينه:- حصل خير يا استاذ بلال وحضرتك امشي دلوقتي وانا هخلص شغل ع طول واروح

بلال:- لاء مش هسيبك لوحدك

ف الوقت دا احمد كان طلع من مكتبه من بدري وسمعت حوارهم وسمع كلامهم وعرف ان السبب ف بدايه الحوار بلال مش امينه

اتدخل احمد :- مش لوحدها هي فالشركه وحضرتك تقدر تمشي عشان انت شاغلها عن الشغل دلوقتي

أمينه :- استاذ احمد معاه حق اتفضلي روح انت وانا هخلص واروح

بلال سمع الكلام فعلا ونزل من الشركه

احمد :- انتي خلصي وانا قاعد ف مكتبي

امينه بغيظ :- حاضر

عدي ٣ ساعات واصبحت الساعه متاخر جدا علي امينه وتعبت جدا ف الشغل لانها شغاله متواصل واحمد قاعد مراقبها وزعلان جدا ان هو بيعمل فيها كدا

بعديها بنص ساعه امينه دخلت مكتبه :- اتفضل الشغل كله جهز وتقدر تشوفه وتقولي تعلقاتك دلوقتي

احمد :- بكرا عشان انا تعبان دلوقتي وتقدري تمشي

امينه :- طيب بعد اذنك

امينه لمت حاجاتها واتفاجات بتلفونها ان هو فصل شحن ومش هتعرف تتصل بمعاذ عشان ييجي ياخدها
نزلت وهي خايفه وسايبه امورها ع ربنا

نزلت امينه بدور علي اي تاكسي عشان تركبه
كان احمد . نزل وركب عربيته وشافها وقرب منها وفتح العربيه

احمد :- استاذه امينه اتفضلي اركبي اوصلك الجو متاخر ومش هتلاقي مواصله دلوقتي

امينه :- لاء شكرا مش هينفع اركب وان شاء الله هلاقي مواصله دلوقتي

احمد:- متعنديش يا امينه مفيش مواصلات دلوقتي اركبي

امينه:- انا بره الشركه يعني حضرتك مش هتغصبني علي حاجه
احمد :-اركبي يا امينه متعصبنيش

امينه لاء مش هركب يعني مش هركب

فالوقت دا عربيه تانيه جات ووقفت جنب امينه من الناحيه التانيه

ي تري مين جه لامينه بالعربيه
و يتري هتركب مع المدير ولا لاء اسانونا ف الجزء التامن

#الجزء السابع
#ندي_علي 🙋‍♀️
#احببت_مجهول

فجأه عربيه تاني جات وقفت جنب امينه ونزل منها بلال

امينه:- استاذ بلال اي اللي جابك دلوقتي

بلال:- انا مروحتش اصلا انا كنت فالكافيه اللي هناك ده

احمد:- وكنت فين كل ده

بلال:- مختش بالي انها طلعت الا لما سمعت خناقكم

امينه:- وليه مروحتش

بلال:- كنت عارفك انك هتاخري فقولت استناكي لما عرفت انك لوحدك

امينه بفرحه :- شكرا ليك جدا

احمد واقف هيطق من الغيظ:- مش هتركبي بقي يا استاذه امينه خلينا نروح

امينه:- انا قولت لاء يعني لاء

بلال:- طيب بس اكيد هتركبي معايا طالما هو لاء

امينه:- اسفه جدا يا استاذ بلال بس مش هينفع معاكم انتم الاتنين لان حرام

احمد ضحك بس هحاول ميخلهمش يلاحظوا دا

بلال:- طيب هتروحي ازاي

امينه:- هروح بتكسي اكيد

احمد بنرفزه:- واكيد دا راجل كمان مش حرام برضوا

امينه:- دا شغله وكل الناس بتركب كدا

بلال:- بس هتبقي لوحدك برضوا معاه

امينه:- بصوا مش قادره اقنعمكم بس بجد مش هينفع نهائي عشان الدين وعشان اهلي والعادات والتقاليد

****في بيت معاذ*****

ابتسام:- يا ابني شوف اختك اخرت كدا ليه شغل اي دا بس

معاذ:- مرنتش لحد دلوقتي يا امي

مصطفي:- رن انت يا غبي عليها خلينا نطمن

معاذ:- بنت تتاخر وانت تشتمني انا

ابتسام:- بس خناق بقي وطمنوني علي بنتي

معاذ:- حاضر برن اهو

ابتسام:- هااا قال اي

معاذ:- رقمها مغلق

ابتسام:- طيب رن علي الشركه تبعها

معاذ:- مش معايا رقم ليهم

مصطفي:- مش بقولك غبي ازاي مش معاك

ابتسام :- انتوا هتخانقوا تاني اسكت يا مصطفي بقي انا قلقانه عليها

مصطفي:- ما انا كمان قلقان عليها مش انتي لوحدك

معاذ:- خلاص اهدوا من رائي نروح ل شمس صحبتها نسالها ع رقم

ابتسام :- طيب هنروح انا وابوك وانت خليك هنا

معاذ:- انا اللي هرن يبقي اروح معاكي وهو يفضل مستني بنته هنا

مصطفي:- ايوه احسن حاجه روح انت وانا هفضل ارن بردوا يمكن يفتح

ابتسام:- طيب يلا بسرعه

معاذ بفرحه :- يلاا يلااا

**قدام بيت شمس***

شمس:- ايوه مين انا جيه اهو

فتحت الباب :- اتفضلي يا طنط ابتسام تعالي

ابتسام:- لاء يا بنتي مش هينفع معايا معاذ ابني برا

شمس- رفعت عنيها لقت معاذ فعلا برا

معاذ كان واقف تايهه ف جمال الشمس البسيط جدا لانها كانت لابسه اسدال جميل جدا عليها

شمس:- خير طيب يا طنط في اي

ابتسام:- امينه لحد دلوقتي لسه مجتش من الشركه

شمس:- لحد دلوقتي اخرت كدا ليه

ابتسام:- مش عارفه ي بنتي بنرن عليها تلفونها مغلق عايزين رقم للشركه

شمس:- حاضر ي طنط

ابتسام:- استني انادي لمعاذ يكتبوا عشان هو معاه التلفون

شمس:- براحتك يا طنط

ابتسام:- يا معااذ يااااا معاااذ

معاذ:- ايوه يا امي ايوه

ابتسام:- بنادي من بدري سرحان ف اي

معاذ:- لا ولا حاجه

ابتسام:- طيب سجل الرقم من شمس

معاذ:- حاضر

معاذ سجل الرقم من شمس ومشيوا علي البيت &&&

ابتسام :- هاا في حد بيرد يا معاذ

معاذ:- بيرن بس مفيش حد بيرد يا امي لسه

مصطفي:- ولا تلفونها فتح بردوا

ابتسام:- انا قلقانه عليها اوي روح ليها يا معاذ

مصطفي:- ايوه يا ابني روح هاتها مهما كان اللي هيحصل حتي ولو هيرفضوها بردوا تجيبها معاكي

معاذ:- حاضر هروح اهو

معاذ راح بسرعه علي عربيته وكلم حمزه صحبه عشان يروح معاه يساعده

حمزه :- طيب حاضر يا صحبي انا جي بسرعه اهو هجيب
العربيه من الجراش اللي فالشارع التاني واجيلك

حمزه ماشي بسرعه كبيره وبدا يجري وفجاه
خبط حمزه في بنت

= انت اعمي مش شايف قدامك ولا اي

حمزه واقف متنح في جمالها
البنت كانت بتتكلم فالموبيل والاسبيكر اتفتح

ايوه يا رقيه اي اللي حصل

حمزه:- وكمان اسمك رقيه اسمك حلو اوي وانتي جميله اوي اي دا ف حد كدا

رقيه:- نعم . بتقول اي

حمزه:- لا بقول ان الخمار حلو عليكي اوي

رقيه:- لاء انت مش مجنون ووقح انا عرفت بتجري ليه وخبط فيا انا ماشيه

حمزه وبيجري وراها :- طيب استني طيب عايز اقابلك تاني
صحبي معاذ يلاهوووي

حمزه:- طيب هاتي رقمك طيب خدي هقولك

رقيه:- اي الانسان الحيوان دا يا رب

حمزه :- دا وقتك يا معاذ انت كمان البنت تجنن

حمزه جري بسرعه علي العربيه بتاعته وركب وبيتواصل مع معاذ علي المكان

&&عند امينه قدام الشركه&&

بلال:- طيب هتعملي اي دلوقتي

امينه:- ولا حاجه هستني تاكسي وانتوا روحوا شكرا ليكم
بلال:- براحتك .

احمد من غير اي رد ركب العربيه بتنرفزه ومشي

بلال:- انتي عصبتيه اوي ههههههه

امينه:- عايز يعمل كل بأوامر روحوا تعالوا مدير مدرسه هو ولا اي ههههه

بلال:- انتي فظيعه يا امينه ههههه عن اذنك انا ماشي

امينه:- ماشي

بلال فعلا مشي وامينه وقفت لوحديها

امينه:- دول مشيوا وسابوني وحدي ليه كدا
انا اكيد متخلفه مش انا اللي قولتلهم يمشوا زعلانه ليه بقي
ما هم المفروض مكانشوا سابوني الا لما اركب برضوا اي دا

امينه مشيت زعلانه وبتتمشي يمكن تااقي تاكسي

وفجاه عربيه مليانه شباب وقفت جنبيها
يتبع 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

لو عايز أي رواية pdf .. أو لو عايزنا نعرفك لما الرواية إللي بتتابعها ينزل منها حلقة جديدة، انضم لقناتنا على التيجرام: من هنا 
ما هو الفصل الذي تود قراءته؟