رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الثانية عشر 12 للقراءة أو التحميل pdf - رانيا محمد السيد

رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الثانية عشر 12 للقراءة أو التحميل pdf - رانيا محمد السيد
لقراءة المزيد من الروايات المصرية : اضغط هنا 
لقراءة المزيد من روايات رانيا محمد السيد : اضغط هنا 


  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الأول بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثاني بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثالث بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الرابع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الخامس بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل السادس بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل السابع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثامن بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل التاسع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل العاشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الحادي عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا

  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثاني عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثالث عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الثانية عشر 12 - البارت 12 - الفصل الثاني عشر - البارت الثاني عشر - الجزء الثاني عشر - للتحميل - روايات رنوش - رواية رنوش - الحلقة 12 كاملة
    رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الثانية عشر 12 للقراءة أو التحميل pdf - رانيا محمد السيد


    رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثاني عشر 12 كاملة للقراءة و التحميل pdf الجزء الثاني من عصيان زوج بقلم رانيا محمد السيد

    لقراءة الحلقة السابقة : اضغط هنا
    -


    (الخذلان)

    تسجد وتبكي بخشوع تناجي ربها أن يغير حالها
    تبكي بعنف شديد تشكي لربها المها ووجعها
    كفت من الصلاه وجلست شارده في الفراغ


    فلاش بااااك
    تدور حول نفسها بعنف تكاد أن تحرق كل من أمامها شعور بالقهر يتملكها لا تشعر بأنها عروس ابسط حقوقها أن ترتدي فستان زفاف جديد ولكن هذا لا يتحقق تغاضت عن فرش بيتها المهلك ولكن هذا لا يمكن ان تتغاضه عنه أنه يوم بالعمر لا ترتديه تاني
    كسرت حاجز الصمت وهتفت بانفعال شديد لوالده
    -بابا كدا كتير هيا عشان عمتي تتساهلو معاها كدا فرش شقه وزي النيله وقالتلنا انا فارشه الشقه على سنجه عشره نروح ونلاقي حاجه زي الزفت وانتو وافقت لما عيطت وقالت معايش وكمان الفستان إلى أي بنت بتحلم بيه مش عاوزه تجيبه ليه تديني بتاع بنتها
    هتفت فوزيه بتعقل
    -نور ياحبيبتي عمتك ظروفها وحشه ومعهاش تجيب فستان
    هتفت بعصبيه
    -وانا ذنبي اي مفرحش ياتيته انا مش حاسه بجواز جواز اي دا الي ماشفتفش خطيبي ولا حتى كلمني طول ٣ سنين غير مره ولا مرتين
    الاب بحده
    -خلاص يانور مش هيجرا حاجه لو لبستي الفستان عديها ياحبيبتي
    -بلغت غصه مريره في حلقه ضحكت نور بوجع واردفت
    -فعلا خلاص خلاص يابابا
    تركتهم وذهبت لغرفتها تبكي هذا ماتفعله هذه الأيام البكاء
    باااااااك
    اعتدلت ومسحت دموعها وذهبت لشقه حماتها
    دلفت نور للداخل راسمه ابتسامه على وجهها
    -صباح الخير ياماما
    -اهلا نموسيتك كحلي يالا ياختي خلصي شغل البيت
    هتفت نور قائلا
    -طب ساره وسلمى فين عشان يساعدوني
    هتفت فوزيه
    -البنات في المدرسه يالا ياختي خلصي الشقه
    -حاضر ياماما

    بعد مرور ساعه من الوقت أنهت جميع شغلها كادت أن تجلس لتستريح هتفت فوزيه قائلا
    -نور قومي اعملي الاكل عشان البنات هيجو جعانين
    -طب استريح بس ياماما
    فوزيه بلويه فم
    -تستريحي من ايه ياختي دانا قدك كنت بعمل اكتر من كدا قومي يابت بنات آخر زمن

    قامت نور وتحركت عالمطبخ لتبدأ في إعداد الطعام

    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    في المستشفى
    يراقوبهم بشده ينظرون لهم باعين متسعه على آخرها يتمنو أن يرزقهم بزوج مثله انتفضو على صوت من ورائهم
    -بتعملي اي انتي وهيا بتتفرج على ايه
    هتفت الممرضه بقلق
    -ابدا يادكتور داحنا بنطمن عليها
    هتفت الممرضه التانيه بهيام غير مدركه لوجود الطبيب
    -شكله يجنن هو في كدا انا هدخل احضنه بجد محظوظه بيه اووي حلوييين اوي مع بعض العصافير دول مش زي البغل إلى انا متجوزاه

    نظر الطبيب والممرضه لها وانفجرو ضاحكين عليها
    انتبهت على ضحكهم لفت لهم هتف الطبيب
    -بغل انتي متجوزه بغل ياسميه
    سميه بحرج؛ اه والله يادكتور بغل
    أحمد؛ طب يالا على شغلكم انتي وهيا

    دقات على الباب افاقتهم سمح فهد لدخول
    دلف أحمد للداخل وعلى وجه ابتسامه رائعه
    -حمدالله على سلامتك يامدام
    هتفت لمار
    -الله يسلمك يادكتور

    - اردف فهد قائلا
    -دكتور ينفع اخدها البيت
    -ايوا طبعا تكمل علاجها مع التدليك لرجليها يوميا وهحددلها جلسات للعلاج الطبيعي وبإذن الله مع الحاله النفسيه هتخف بسرعه ودا انا متأكد منه
    لأن حبك بيقويها
    -شكرا يادكتور
    -العفو هروح اكتب على خروج وابعت ممرضه معاكم عشان التدليك
    هتف فهد
    -لا انا الي هعملها كل حاجه مش هخلي حد يلمسها
    -تمام هكتبلك على الحاجه الي هنستخدمها

    فهد بخبث
    -أي رايك بقى هظبطك انهارده هعملك احلى مساج لاحلى لمار في الدنيا كلها
    لمار بخجل
    -لا مش عاوزه اتعبك خلي الممرضه تيجي
    -لا مافيش حد هيساعدك غيري انتي روحي وبس
    هم باحتضانها دلف فارس إليهم وهتف
    -في المستشفى ارحمو
    هتف فهد بغيظ
    -عليا النعمه انت واد تلم ياابني شيل عينك دي من علينا
    راقص حاجبه له وهتف بمرح
    -لا دانا قتيلك انت وهيا وباقي العيال جايه ورايا وقاعدين معاكم للصبح
    فهد بغيظ
    -لا احنا مروحين مش هنقعد

    بعد مرور اسبوعين

    يدللها بحب شديد يهتم بأدق التفاصيل لها ولراحتها
    يعاملها اكنها طفلته وليست مراته يبدل لها ملابسها بعد جلسه المساج لا يسمح لأحد أن يساعدها غيره هو فقط همس باذنها بانفاس لاهثه
    -تسمحلي اميرتي اسرحلها شعر
    -لا يافهد انا هعمله ارتاح انت
    -انتي راحتي يالمار
    اخذ يمشط شعرها بعنايه وراحه جدا تشعر أنها فراشه طائره في الهوا يغرقها بحبه وحنانه لا يتركها لحظه واحده بعيد عنه وهيا تتحسن بسرعه بفضل عنايه زوجها لها ارتمت باحضانه تبكي
    انتفض فزعا ورعب عليها
    -لمار بتعيطي ليه ياروحي انا زعلتك
    -لا انا بعيط من حنيتك انت بتهتم بيا جامد وبتحبني انا بحبك ربنا يخليك ليا ياقلبي
    -شششش اهدي لمار انتي روحي صدقيني لو عملت اي عمري ماهوفيلك حقك ابدا انا فخور انك مراتي

    ضمها لصدره بقوه وهتف لها بكل عشق
    -بحبك يالمار بحبك
    غافلين عن أعين من يراقبهم والسعاده ماليه وجه غصب عنه هبطت دمعه حارقه على وجنته
    مسحتها له معشوقه قلبه هتفت سمر
    -مش قولتلك فهد بيحبها دا بيعشقها يامولي. والديك شوفت بعينك رغم كلامك الجارح ليه والي هيا فيه متخلاش عنها الاتنين دول استحاله حد يفرقهم
    بدموع فرحه شديده هتف
    -عندك حق ياسمر انا غلطت بس كان لازم اشوف هيستحقها ولا لاء وانا فخور بيهم صدقيني اول لما لمار تخف وتقف على رجليها هعملهم احلى حفله ليهم
    سمر بود
    -ربنا يخليك لينا يامتولي
    ^^^^^^^<<<<<<<<<<

    يقف تحت عماره والدها لا ترد على اتصالاته ولا ترد على أي مسدح يشتاق لها كثير يلعن نفسه وغباءه على تضيعها من بين ايده
    اشتاقك حد الجحيم قلبي يحترق شوقا لاخذك في احضاني تعالى يكفي عذاب قلبي
    قرر أن يطلع لها ويحاول معها لا يكل ابدا
    ترجل من سيارته بطلته الرائعه ودلف العماره
    دق علي باب شقتها ويتمنى أن تفتح هيا ليضمها بصدره
    فتح والدها وخاب ظنه دلف للداخل وجلس
    -ازيك ياعمي عامل اي
    -الحمد لله يابني
    -هيا دعاء فين ياعمي
    -دعاء في اوضتها بص يابني انتو الاتنين غلطانين وانا مش عاوز خراب لبنتي متزعليش منها وحاول تراضيها
    -والله انا عارف اني غلط. ومش هيأس لغايه ماتحن عليا ممكن ادخلها
    -ادخل ياحبيبي واتصافو سوا انا نازل. اجيب حجات والحاجه والولاء مش هنا خد راحتك وياريت تنجح وتتصافو
    ضحك سامح على تفكير الراجل الطيب
    -ادعيلي ياعمي
    حاضر سلام

    دلف لغرفتها لا يوجد فيها أحد كاد أن يخرج حين لمحها خارجه من الحمام ويبدو التعب على وجهها بشده كادت أن تقع ركض عليها وانتشالها داخل حضنه وهتف برعب
    -دعاء انتي كويسه
    بصوت ضعيف همست له
    -انت هنا بتعمل اي
    حملها على يده ووضعها عالفراش ودثرها جيدا لمس جبينها وجد حرارتها مرتفعه
    جلب كمادات لانخفاض الحراره
    همست له بين الوعي ولا وعي
    -سامح انت خونتني انا بكرهك
    كلامها وجع قلبه بشده شعر انه خسيس ندل لا تستاهل منه المعامله البشعه إلى كان بيستخدمها معها هتف لنفسه بوعيد أن يعوضها عما بدر منه
    -انا بحبك ياسامح متسبنيش
    - وانا مش هسيبك يانور عيني اطمني هترجع لحضني وبارادتك بادعاء وهعوضك عن كل لحظه اذيت مشاعرك فيها

    ^^^^^^^^^^^^

    جالسه بغرفتها تنتظره تخاف أن والدها يزعله تكاد تموت من القلق عليه طمئنت نفسها أن زوجها سيتعامل مع والدها لمحت ظل من الشرفه قلبها وقع في رجليها خافت بشده عندما اقترب إليها شخص مقنع يرتدي اسود في اسود يقترب منها وفي يده سكين حاد نصله يلمع بشده اترعبت للغايه وكأنها فقدت النطق لا تستطيع أن تركض ولا حتى تصرخ الصدمه شلتها للغايه من الواقف أمامها ينظر لها بشر هتف بها بحده
    -اخيرا هقتلك وارتاح منك للأبد وهحرق قلبك وقلبه لاني هقتله جوزك كمان
    مع السلامه يالمار؛؛؛؛؛
    خلص البارت
    تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -