رواية المجموعة النسوية الممنوعة كاملة تحميل pdf

رواية المجموعة النسوية الممنوعة كاملة تحميل pdf
لقراءة المزيد من روايات الكاتب مصطفى مجدي : اضغط هنا
رواية المجموعة النسوية الممنوعة الحلقة - البارت - الجزء - الفصل - روايات مصطفى مجدي - تحميل - pdf - تحميل رواية المجموعة النسوية الممنوعة كاملة pdf للكاتب مصطفى مجدي واحد من ابرز الكتاب الشباب في الفترة الأخيرة.
رواية المجموعة النسوية الممنوعة كاملة تحميل pdf 

رواية المجموعة النسوية الممنوعة كاملة للقراءة والتحميل pdf

لتحميل الرواية pdf : اضغط هنا
-
زى مافى المجموعة الشمسية ، فى كمان المجموعة الجنسية ، رغم انى بنت وممكن اقول ان الكلام ده بينطبق على البنات اكتر ، لكن برضو بينطبق على الرجالة ، يعنى الناس اللى بتقول ان الرجالة كلهم فى اوضة النوم بيكونوا بشكل واحد وبطريقة واحدة فهما ناس للاسف مبتفهمش .
وبرضو اللى بيقولوا ان الستات زى بعض فى اوضة النوم اكيد مبيفهموش ، والموضوع ده متأكدتش منه عن طريق النت والسوشيال ميديا ، القصة للكاتب مصطفى مجدى، لكن عرفته عن طريق الواقع ، البنات اصحابى اللى لسه متجوزين ، علشان قعدتنا كلها سفالة ومتستغربوش ، احنا سفالتنا بتكون اكتر من الرجالة ، لان معظمهم بيتكسف يتكلم فى الحاجات دى بحجة ان عيب ومينفعش يقول لراجل زيه على اللى بيعمله واللى بيحصل معاه بالظبط.
لكن احنا بقى لا ، احنا بنقول وبنحكى اي حاجة وتحت مسمى بنات زى بعض ، وده طبعًا بيخلق مشاكل كتير جدًا وسببلى انا بالذات مشكلة شخصية كبيرة .
الموضوع بدأ لما ياراا اتجوزت ، وطبعًا زى اى اصحاب ، روحنلها يوم سبوع جوازها يعنى كان يادوب فات بالظبط 9 ايام ، وزى اى اصحاب روحنالهم الصبح بدرى ، مكنتش لوحدى كان معايا عايدة وسمر اصحابي ، اول ماخبطنا فتحت الباب وكانت لابسة ترنج بس مفتوح شويتين وقصير من تحت يعنى يادوب مغطى الركبة وقالتلى بفرحة :
= مشيرة حبيبتى واحشانى ، عاملة ايه ، انا قولت هتيجوا بدرى شوية
رديت عليها وقولتلها :
.. مرضيناش نقلقك وكمان سمر وعايدة كانوا فى رحلة الساحل اللى بتطلعها الشركة ولسه راجعين وحلفونى انى مجلكيش لوحدك
= اتفضلوا اتفضلوا
دخلنا وقدمتلنا حاجة نشربها ، وطبعًا هزرت معاها وقولتلها :
= شرفتينا ولا كسفتينا والعريس هيفكر يتجوز عليكي
.. فشر يتجوز على مين ، هو عارف يتنفس ، ده مش قادر يقوم من مكانه من اللى بعمله معاه
اول ماسمعت الجملة سهمت شوية وقولتلها بفضول :
= ليه انتى بتعمليله ايه ؟
ضحكت ضحكة مايعة وقالتلى :
.. لما تكبرى شوية هبقى اقولك
سمر وعايدة مسابوهاش ، وفضلوا يزنوا عليها علشان تحكى وهي مرضيتش فى الاول ، لحد ماسمر قالتلها :
= يارا ياحبيبتى ، انا هتجوز كمان شهرين ، يعنى لازم ينوبك فيا ثوات وتعلمينى كل حاجة ، انا ميح ومش عايزة الراجل يطير منى
ردت بكل ثقة وقالتلها :
.. يابنتى مش كل البنات زى بعض ، يعنى اللى انا بعمله انتى ممكن متقدريش تعمليه
ردت سمر وهي متضايقة :
= ليه ان شاء الله ناقصة ايد ولا رجل ، انتى بس قوليلي بتعملى ايه وانا هحاول انفذه بالحرف مادام جايب نتيجة معاكى .
المهم جوزها قطع كلامنا طلع سلم علينا وكان لابس ترنج حلو وشيك ، وقالنا بإبتسامة :
= خدوا راحتكم انا هنزل تحت عند والدتى وهسيبكم علشان تدردشوا براحتكم
دخل اوضة النوم علشان يكمل لبسه وينزل ، ويارا قدمتلنا الاكل و العصير والحلويات والفاكهة ، وطبعًا عايدة الطفسة قعدت تاكل وقطعت علينا الحوار بتاعنا .
واحنا بناكل جوز يارا نده عليها وقالها :
= يارا تعالى حضرى معايا الحاجات اللى هنزلها تحت
ضحكت ضحكة عالية وقالتلنا :
.. كملوا اكلكوا واشربوا العصير عقبال مااحضر معاه الحاجات وارجعلكوا
دخلت الاوضة وغابت كنت سامعه همساتهم لكن مش مفسرة اوى هما بيقولوا ايه لان اوضة النوم بعيدة عن الريسيبشن ، بعد شوية كتير خرجت لكن مش على بعضها دخلت الحمام وبعد كده جت قعدت معانا ومفيش دقيقتين لقيت جوزها نازل ، لكن اللى استغربتله ان مفيش فى ايده حاجة ، فسألتها :
= يعنى سبتينا وقعدتى ساعة جوه وفى الاخر جوزك نازل ايده فاضية
ضحكت ضحكة عالية وقالتلى :
.. عارفة هو نده عليا ليه ؟
التفاعل هيحدد استكمال القصة من عدمه..
يتبع
شوف اول كومنت.... الشير مهم جدا، لايك وكومنت علشان يوصلك الجزء التالى بكرة ان شاءالله
أحدث اعمالى روايتى الجديدة "ضريح الفتاة المجمدة"، وفى حضرة آباجيل، حاليا بالمكتبات
تقدر تتابع قصص جديدة مسموعة على قناة اليوتيوب ان شاء الله قبل ماتنزل على الفيس بوك من خلال اللينك اول كومنت 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-