القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت بنت البواب الثالثة عشر 13

رواية احببت بنت البواب الثالثة عشر 13
رواية احببت بنت البواب الثالثة عشر 13

فلاش بااااك

روان:  انت لزم تسمعني لو انت فعلا عايز تنتقم من صلاح يا ادهم
ادهم:  وانت ال هتقوليلي بقا ...انتي وحده خاينه
روان:  اسمع مني وانا راضيه ذمتك يا ادهم
ادهم:  قولي ال عندك يلا
روان:  صلاح السبب في كل ال حصل وانا مخنتش ابوك ولا حاجه يا ادهم صلاح كان صاحب ابوك قوي ابوك الله يرحمه كان بيثق فيه جداا لدرجه كان يقول ليه اسرار شغله وبيته


كل لما صلاح كان يجي عندنا البيت كونت بحس ان نظراتو مش لطيفه خالص ليا بس كونت بطنش عشان المشاكل
وفيوم ابوك قال مسافر الواحت لي ناس معرفه هناك
عدا تلات ايام علي سفر ابوك واليوم ال ابوك هيجي فيه كاان حصل الحدثه دي



لقيت صلاح قبل ابوك ما يوصل بي سعتين جالي البيت وقال ودي العيال النادي
انا استغرب وقولت اشمعنا يعني
قالي اصل ابوهم ال قالي كده عشان محضرلك مفأه وبي الفعل اخدك انت وي ادم اخوك وداك ولقيتو حالي تاني


قالي عايز عصير عملت اتنين عصير ليا وليه وطلب مني كوب مايه دخلت جبتلو وطلعت شربت العصير ويارتني ما شربت
ابتديت اهلوس ومعرفش اي حصل غير لما فوقت لقيت نفسي في اوضه نوم وابوك مرمي علي الارض
اتخضيت وقومت افوق في ابوك مفقش
لقيتك دخلت انت واخوك تعيطو وتقول في اي يا ماما قومت لبست هدومي وكلمت خالك عبده وجالي وعرف ان ابوك مات مقتول لقيت في نفس الوقت صلاح جاي وقال يا تضارو الموضوع ده يا تقولي علي عيالك الله يرخمهم مع ابوهم


انا خوفت عليك انت واخوك قولت يعني هخسر كل حاجه في وقت واحد عبده قالي وافقي عشان العيال دول وانت كبرت وبقيت ديما تشوفني وانا بروح ليه الاوضه وانت كرهتني انا ال اقنعت أدم اخوك يسافر ويبعد اما انت كونت ديما بتعملني معمله قسوه استحملت عشانك لغايت لنت ما كبرت وبعت عننا

انا مش خاينه يا أدهم ونفسي انتقم من صلاح دوت واخد حقي وحق ابوك

أدهم:  واي دليلك عشان اصدق الكلام ده
روان:  ابوك ايمها كان مركب كمرات في الطابق الاسفل ممكن تشوف صلاح وهو بيحط لياا دوا هستريه انا معايه التسجيل ده سعدني يا ادهم انتقم ال سكتني السنين ال فاتت دي انت واخوك خوفت عليكم كان ديما بيهددني بيكم



عوده لي الواقع ...........

أدهم:  اي رئيك يا صلاح ...استنا والله ما انت متكلم
انت كل حاجه عملته معاه دليل وبعدين سفقت الصلاح ال دخلت مصر الاسبوع ال فات انا عارف بيه ومتصوره صوت وصوره
وبعدين امي وابويا ال عملتو معاهم ده هيتعمل فيك
وقتل ابويا هتتعاقب عليه يا نجس يا واطي

صلاح واقف مصدوم ومش مصدق ومش عارف يتكلم
إدهم مسك ايد روان امه وقال:  سلام بقاا اصل انا عريس وعايز اجهز ومتستعجلش هتاخد جزاتك يا صلوح


ومشي ادهم

وبعد ساعه وصل رؤوف ومعاه قوه من الشرطه وتم القبض علي صلاح الاسيوطي

عدا اسبوع ولا احداث تذكر.

في شقت تقي .......

تقي:  يا حماتي يا قمر اقنعي الاستاذذ أدهم عشان اروح الامتخنات مينفعش السنه تروح وانا تعبت والله
روان:  انتي عرفه يا تقي ان أدهم مش هيقتنع ودماغه ناشفه
حميده:  مطبطلي زن يا بت
تقي:  يووووه يا ماما ديما ضضي في اي حاجه
جابر:  استني لما يجي وانا هكلمه يا تقي مش عايز اشوك زعلانه ابدا

تقي:  يا احلا بوب في الدنيا كله

أدهم:  السلام عليكم
الكل:  وعليكم السلام
تقي بصوت واطي:  ايجا اهو يا بابا قوله بقا
جابر:  طيب اهدي بقاا
أدهم:  خير في حاجه
جابر:  يعني يا ابني تقي كانت عايزه تروح الامتحان
أدهم:  طب وقت امتحانه هنكون في شهر العسل
تقي:  انا يا عم مستغنيه عن الشهر ده بس اخلص السنادي وارتاح
أدهم:  ربنا يسهل
جاهزو نفسكو عشان ناخد تقي تختار فستان واي حاجه نقصاه
تقي:  هييييي. هلبس فستان

في الاتليه
تقي:  اي رئيكو
روان:  جميل جذاا
خميده:  شكلك زين في الفستان يا تقي يا بنتي والله وكبرتي وبقيتي عروسه
أدهم : بس الفستان مش عجبني
تقي حطت ايده في وسطه:  ليه بقا ان شاء الله ما كلو قال حلو اشمعنا انت مش عجبك
أدهم:  اتظبطي واتكلمي عدل ونزلي ايدك دي بدل مكسرهالك
تقي:  بقولك اي يا عم انت اطلع من دماغي والفستان عجبني وهلبسه

أدهم:  مش بمزاجك ومش هيتلبس
تقي:  هيتلبس
ادهم:  مش هيتلبس
تقي:  هيتلبس
ادهم:  مش هيتلبس
روؤف:  بااااس اي الدوشه دي خلاص هلبسو انا ولا تزعلو نفسكو

الكل ضحك وقال ادهم:  تقي الفستان عريان من عند الصدر وانا مبحبش كده
تقي اتحرجت وقالت:  وانت بتبص ليه
أدهم بعصبيه:  انتي غبيه هو انا لو مبصتش غيري مش هيبس انتي كمان
روان : خلاص يا ادهم اهدا مش كده
ادهم:  منا زهقت الصراحه
حميده بصوت واطي لي بنته:  لمي الدور يا تقي وارديه.
تقي:  خلاص يا سي ادهم قول اي عجبك

أدهم بغرور وضحكه:  ما كان من اول .....علي العموم انا عجبني ال هناك ده
تقي:  بس ده بكم
أدهم حط ايدو في جيبو وبضحكه مستفزه:  عجبني
تقي:  اوووف حاضر حاضر

وبتعدي الايام وادهم وتقي مش بيخلصو نقار ذي توم وجيري

وجاء اليوم الموعود يوم فرح تقي وادهم

تقي في البيوتي سنتر هي واصحابه وحميده وروان

تقي لبست الفستان وكانت ملكه فيه

أدهم:  بسم الله. ماشاء الله ....وباس جبينه وحضنه
وتصور فتسيشن

ودخلو القاعه وادم اخو ادهم ايجا وبارك ليهم

وتقي فضلت ترقص وماعدتش وادهم كان مضايق منه
والفرح خلص وعدا علي خير
وراحو شقتهم
وعاشو حياه سعيده ولزيزه

..........................................

نهايه الموضوع مش كل حاجه تحصل لينا نكتئب عندكو تقي كده اتخطفت وبترجع تتكلم عادي ولا كان حاجه حصلت
1-بنت بواب بس بميت راجل
2-فقيره بس راضيه
3-حبيت حياتي وراضيه بيها جداا
4-اضحكي اصل لو بوزتي مش هتخدي ال علي دماغك
5-اهم حاجه اني كونت واثقه من نفسي جداا

1-غلط جداا انك متسمعش لي اي حد
2-العصبيه الذايده هتكره فيك الناس
3-جو العيله ال اتحرمت منو متحرمش نفسك منو عشان مرضي تسمع ومكتنع بي ال فدماغك
4-ربنا بعتلي حد جميل نورلي حياتي
لقيته مختلفه واي حاجه تحصل ليه بلقيه تضحك ولاكان في حاجه

تقي:  يا ابني مش هتلاقي مني اتنين
أدهم:  انا مش عايز اتنين انا راضي بيك وعايزك انتي بس

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

لقراءة الرواية كاملة وتحميلها pdf قبل نزولها على المواقع انضم لمجموعتنا عـ الفيس بوك : من هنا