القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت بنت البواب الحلقة الثالثة 3

رواية احببت بنت البواب الحلقة الثالثة 3
لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة الأولى : اضغط هنا 
لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة الثانية : اضغط هنا 
لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة الثالثة : اضغط هنا 
لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة الرابعة : اضغط هنا 
لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة الخامسة : اضغط هنا
 لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة السادسة : اضغط هنا
لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة السابعة : اضغط هنا 
لقراءة رواية أحببت بنت البواب الحلقة الثامنة : اضغط هنا 

رواية احببت بنت البواب الفصل الثالث كامل مكتوب 

رواية احببت بنت البواب الحلقة الثالثة 3 


رواية احببت بنت البواب الجزء الثالث  
-

فى صباح اليوم التالى ذهبت نبيلة مبكرة لحتى لا تتاخر على محاضراتها وبالمثل يوسف ذهب مبكرا ايضا لحتى يسال بعد المحضرات على اسباب تحول الدكتور عزت للتحقيق 
  
       

نبيلة: صباح الخير يا اية 
اية: صباح النور ايه يا بنتى خلتينى اجى بدرى 
نبيلة: انتى نسيتى انا مش قولتلك هنروح بدرى للدكتور عزت اكيد جه انهاردة علشان التحقيق 
اية: اه افتكرت طيب مستنية ايه يلا بينا نروح مكتبه 
فى نفس الوقت كان يوسف ذاهب الى مكتبه ايضا 
يوسف: صباح الخير يا دكتور 
دكتور عزت: اهلا يادكتور يوسف ادخل 
يوسف: دكتور ايه يا دكتور انا يوسف الطالب بتاعك ولا عمرى هتغير 

عزت: ايه الى جابك لحد عندى يا يوسف 
يوسف: انا خلونى امسك السيكشنات بتاعة حضرتك ممكن افهم ليه ومين الى اتهمتك يا دكتور انا هاعمل اى حاجة علشان اساعدك 
عزت: الموضوع عميق قوى يا يوسف انتا بزات مش هتقدر تحله بص قريب منك يابنى وخلى بالك من التعابين الى حواليك 
يوسف: انا مش فاهم حاجة يا دكتور وضح هو ليا علاقة بالموضوع 

عزت: لا يا بنى ومدخلش نفسك فى الموضوع علشان انا خايف عليك 
يوسف: خايف عليا من ايه يا دكتور عزت 
وقبل ان يرد دخلت نبيلة وايه وجريت نبيلة وارتمت بين ايدى الدكتور عزت لانها بتعتبره ابوها الثانى 
نبيلة: ازيك يا دكتور عزت 
عزت بضحك:هههه بخير طول ما انتى بخير ازيك يا نبيلة 
نبيلة: انا بخير طول ما انتا بخير ممكن اعرف يا دكتور مين البنت الى قالت عليك كدة وليه مدافعتش عن نفسك 
عزت:يا بنتى ادافع عن اى اوقات ناس لازم تبعد علشان غيرها يبقى كويس 
نبيلة:اى الكلام دة يا دكتور من امتى الاحباط والالم بيبقى فى وشك كدة انتا طول عمرك بتدافع عن غيرك ازاى بتتخلى عن حقك 
عزت:وانا ليا حق اصلا يا بنتى 
نبيلة:اه طبعا ليك حق وان كنت عاوز تسيبه انا هاخده 
عزت:ابعدى عن الموضوع بصولى انتوا الاتنين يوسف نبيلة انتوا اكتر من ولادى بجد انتوا من احسن تلمذتى وانا فخور انى درستلكم بعد ازنكم ابعدوا عن الموضوع دة يمكن دى اخر مرة تشوفونى فيها مه السلامة يا ولاد 
نبيلة بعدت عنه ومردتش تسلم عليه وقالتله 
نبيلة: لا انا مش هودعك لانك هترجع شغلك تانى حتى لو اطريت انى اسيب الجامعة وان كنت هتتنازل عن حقك انا هجيبه لو على حساب جامعتى وتعليمى ولحد اليوم دة ما يجى مش هتشوف وشى ابدا يا دكتور مع السلامة 
مشيت نبيلة وهى متعصبة من كلام الدكتور عزت وتخليه عن منصبه هكذا بدون ذكر اسباب على العكس يوسف مخه مليان مشاكل لانه الان متاكد ان له سبب فى تركه العمل لانه امسك مكانه اثار ريبته 
يوسف: ليه يا دكتور ليه 
عزت: قولتلك اوقات لازم حد يبعد علشان غيره يبقى كويس خلى بالك من نفسك ومتقربش من اى حد متعرفهوش واوعى تخلى سرك مع حد واوصيك وصية يا يوسف 
يوسف:قول يا دكتور 
عزت:نبيلة خلى بالك منها هى بنت طيبة بس مش بتسيب حقها اوعى تخليها تعمل الى فى دماغها ودور على الحقيقة هتتعب ابعدها يا بنى 
يوسف: حاضر يا دكتور بس انا معرفهاش ولا اعرف حاجة عنها 
عزت: هى تليمذتى فى سيكشن 5 اكيد هتاقبلها فى المحاضرة خلى بالك من تصرفاتها لانها هتعمل اى حاجة علشان ترجعنى الشغل الموضوع اكبر منكوا يا ولاد 
يوسف: ماشى يا دكتور انا هتصرف اشوف وشك بخير 
عزت:سلام يا بنى 
يوسف:سلام يا دكتور 
خرج يوسف ووجد مصطفى صديقه فى وشه 
مصطفى: مالك يا بنى قالب وشك ليه 
قص يوسف ما حدث فى مكتب الدكتور عزت خاصة تصرف نبيلة الذى يبدو غريبا بالنسبة لمعيدها وما سبب كل هذا الغضب منها 
يوسف:بنت غريبة خدت وعد انها هتجيبله حقه بس الاغرب الدكتور عزت بيوصينى عليها وخايف عليها قوى ايه السبب معرفش 
مصطفى:وانتا هتعمل ايه 
يوسف:انا وعدته انى هخلى بالى من البنت دى المشكلة انى بحاول افتكر شفتها فين بس مش فاكر 
مصطفى: بس ايه الى يخلى الدكتور عزت عاوز يبعدك ويبعدها عن موضوع شغله معنى كدة ان موضوع البنت دى مدبر 
يوسف:دة اكيد لو اعرف هى مين 
مصطفى: انتا مش قلت لكريم يسال
يوسف:لسة مردش قالى يومين ويعرفلى هى مين 
مصطفى:خلاص لحد ما تعرف خليك مركز فى شغلك ويلا محضرتك هتبدا 
يوسف:تمام اشوفك بعدين سلام 
ذهب يوسف الى اولى محضراته الى سيكشن 5 والذى يوجد به نبيلة ايضا 

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

لقراءة الرواية كاملة وتحميلها pdf قبل نزولها على المواقع انضم لمجموعتنا عـ الفيس بوك : من هنا