القائمة الرئيسية

الصفحات

تحميل رواية حبيبي المجنون كاملة pdf - بقلم رانيا محمد السيد

تحميل رواية حبيبي المجنون كاملة pdf - بقلم رانيا محمد السيد download 
لقراءة باقي حلقات روايات الكاتبة رانيا محمد السيد : اضغط هنا
رواية حبيبي المجنون كاملة - تحميل رواية حبيبي المجنون pdf - رواية رواية حبيبي المجنون للتحميل - رواية حبيبي المجنون للتحميل pdf - تنزيل رواية حبيبي المجنون على الهاتف - رواية حبيبي المجنون بقلم رانيا محمد السيد
تحميل رواية حبيبي المجنون كاملة pdf - بقلم رانيا محمد السيد

تحميل رواية حبيبي المجنون pdf للكاتبة رانيا محمد السيد download

 لتحميل الرواية pdf : اضغط هنا

رواية حبيبي المجنون كاملة مكتوبة بقلم رانيا محمد السيد 

يصدع صوت الاغاني بشده واقفه تتمايل بخصرها وهيا بتغسل الأواني وبتغني مع الاغنيه بصوتها الرائع
ياحلو صبح ياحلو طل
ياحلو صبح نهارنا فل
ياحلو صبح ياحلو طل
ياحلو صبح نهارنا فل
من اد ايه انا بستنااك وعيني عالباب والشباك عشان اقولك واترجااك
عشان اقولك واترجاك يااااحلو صبح

جات من وراها الله عليكي يابت ياشاهي صوتك جميل اووي
شاهي بابتسامه متسعه
تسلميلي ياميار ياقمر انتي اي إلى صاحكي انتي انهارده عروسه ياحبيبتي لازم تستريحي عشان تبقى موزه انهارده وسامر يتجنن عليكي يابت

ميار؛ انتي مش زعلانه اني هتخطب قبلك ياشاهي
شاهي بعبوس
انتي هبله يابت لا طبعا وبعدين انا مش عاوزه اترتبط دلوقتي
ميار حبيبتي ياشاهي خودي بوسه يابت امووه

شاهي؛ ههههه طب روحي يالا اجهزي عشان انا خلصت وننزل نروح الكوافير
ميار؛ هوا يا اختي

تعريف ببطلتنا
شاهي عندي ٢٣ سنه متخرجه من .. كليه هندسه قسم اعلام-مونتاج .. بحب الاغاني جدا .. وكتير من أصحابي بيقولي اني صوتي حلو طويله عينيها ازرق لون السماء شعرها كستنائي لامع محترمه جدا .. عنيده جدا صوتها من دماغها وشقيه جدا بتحب المرح والهزار
ميار؛ يالا ياشاهي انا جهزت
شاهي؛ حاضر ياميرو

سمر والدتهم؛ شاهي انا مش عاوزه نصايب انهارده دي خطوبه اختك ياحبيبتي اتعاملي مع الناس بأدب
شاهي بلويه فم
اي ياماما هو انا بعمل حاجه في حد
سمر بلويه فم
انتي دانتي برئيه اووي
شاهي تبكي باصتناع
والله انا مظلومه معاكم في البيت دا ومافيش حد بينصفني الا بابا يابابا بابا

منصور :اي ياشاهي عامله غاره عالصبح ليه ياحبيبتي
شاهي ببكاء مصتنع
كدا بردو يابابا تتخلى عني طب انا هفتن عليك ياماما
منصور؛ بس اكتمي يخربيتك عاوزه ايه خلصيني
شاهي بابتسامه
فاهمني انت ياحاج هههه عاوزه فلوس جبت لماما هديه ومعبرتنيش حتى بسلسله فضه لا وعملها مفجاءه كمان ياعيني عالحب
منصور؛ عليا النعمه طول مانتي حاطه عينك فيها المفجاءه مش هتكمل
شاهي؛ متقلقش يابابا انا ظبطلك الدنيا كلها حجزتلك في اوتيل عالنيل عشان تسهرو سوا ياموز قلبي انت
منصور؛ هههههه بتتريقي ياشاهي ماشي بكرا تقعي على بوزك وافرح فيكي
شاهي انا لا لا مش هحب يابابا لأن انت مافيش منك اتنين ابدا ياولدي ياموز ماتجيب بوسه

سمر بشهقه؛ ياقليله الأدب انا معرفتش اربيكي
شاهي في اي ياماما ماهو ابويا زي ماهو جوزك وليا الحق اني ابوسه انا كمان اشمعنا انتي
سميره بخجل بت ياشاهي عرفتي الحاجات دي منين

شاهي؛ لا دا موضوع طويل وانا من موقعي هذا مش مسئوله عن أي حاجه الحاج هو الي عرفني
يالا ياميار

شدت اختها من ايدها ونزلو عالدرج تركتهم مذهوليين من أفعالها
____________________________________
في بيت يتصف بالجمال مبهج بحب عائلته المحبه لبعضهم البعض
عائله زيدان المسيري

زيدان الابن الأكبر ٣٠ سنه وهو المسؤل عن أخيه بعد وفاه والده ووالدته شخص صارم وجاد وعنيد عيونه عسلي غامق وشعره فحمي اللون طويل جسمه رياضي وسيم جدا بشرته قمحي البنات بتتمني نظره منه بس لغايه دلوقتي مافيش واحده خطفت قلبه صاحب أكبر إمبراطورية في الشرق الأوسط والكل يهابه
لبس بدلته الكلاسكيه ومشط شعره بعنايه وحط من عطره المفضل فاليوم هو يوم سعده فرح شقيقه على البنت الي اختارها قلبه
نظر لنفسه بثقه في المرايه وخطي لخارج الغرفه متجه لغرفه شقيقه سامر

سامر المسيري ٢٦ سنه شخص هادي طباعه هاديه على عكس شقيقه
سامر بيجهز سمع خبط عالباب سمع بالدخول
دخل زيدان بطلته ومظهره الوسيم
خلصت ياسامر
لف سامر ليه واقف ينظر له بإعجاب شديد واتكلم
هو مين فينا العريس
ضحك زيدان بشده علي شقيقه
مالك يابني مانت العريس
سامر؛ لا وربنا إلى يشوفك هيقول عليك انك العريس زيدان متجيش البت ميار هتغير رأيها لما تشوفك

ضحك زيدان بشده
يخرب عقلك دانت مش مسيطر بقى لا كدا ازعل واجيب ناس تزعل مسيطر ولا لاء يالا

سامر؛ طبعا مسيطر بس انت طالع موز الموزز دانا اخوك وبعاكسك امال البنات هتعمل ايه انهارده
زيدان بغرور وثقه
دي أقل حاجه عندي
دخلت جيهان عليهم خالتهم والي اهتمت بيهم بعد وفاه أهلهم وقفت متامله جمالهم الاخد
جيهان؛ ماشاء الله طالعين تاخدو العقل ياحبايبي يالا عشان متأخرين

_________________________________
حل المساء على الجميع كان الحضور موجود في أبهى قاعات الافراح نزل من العربيه هو وعروسته ودخل بها لقاعه الافراح كانت تنظر للمكان بفرحه شديده وانبهار خطي بها للداخل تحت أنظار الجميع عليهم فكانت في اجمل طله ليهم ببدلته الشيك الرائعه وفستانها الدهبي المنفوش من الخصر وضيق من الصدر
الاهل والأقارب يهنون ويباركون للعرسان
اتقدمت شاهي من اختها باركتلها وبارك لعريسها
وراحت وقفت مع صديقاتها
إحدى صديقاتها بانبهار
واوو ياشاهي شكله جميل جدا
شاهي بابتسامه
شكرا يامها
لابسه فستان كحلي مع ورد بيضاء صغيره بحمالات عريضه مقفول من ناحيه الصدر ونازل سك على جسمها مبين قوامها الممشوق فيه بسخاء مع تسريحه شعر سمبل وميكب رقيق كانت في غايه الجمال

دخل بطله ولا اروع خطف قلوب البنات الكل يتهامس على الأمير الفارس وهو لا يعيرهم انتباه
مها؛ يخربيت الجمال هو في كدا المز دا مصري ولا تركي

ساره بانبهار؛ لا لا مستحيل يكون حقيقي اي الجمال دا هو لو مسك ايدي وربنا لهيغمي عليا
شاهي؛ مالك يابت انتي وهيا اتلمو عييب إلى بتعملوه دا وانتي ياست ساره انتي مش متجوزه اتلمي
ساره وماله مايمنعش اني اكراش عليه ههههه دا من كوكب تاني
مها؛ انا مش متجوزه هروح اتعرف عليه وماشيه شاهي مسكتها انتي اتجننتي هتروحي فين
مها؛ والنبي ياشاهي سيبيني اتعرف عليه
شاهي بغضب من أفعالها
اتلمي يامها احسلك اترزعي هنا لغايه ماجي

شاهي ماشيه بتكلم نفسها من غيظها من صاحبتها
كتكم نيله عيال هبله قال موز والنبي مانتو نافعين غير في قله الادب وفجاءه خبطت في جسم صلب
ااه انت مش شايف يامجنون انت
زيدان تنح من جمالها واقف يتأمل ملامحها عيونها الزرقاء بلون البحر شفايفها المزمومه وعنقها الأبيض فاق من شروده علي صوتها

انت ياستاذ يابشمهندس
زيدان بعصبيه بطلي لك كتير اعتذري
شاهي؛ نعم اعتذر ليه أن شاء الله
اولا لأنك خبطيني وغلطي فيا فلازم تعتذري
شاهي؛ انت مجنون مش شاهي المنصوري إلى تعتذر لواحد زيك
ماشيه بس هو جذبها بعنف من زراعها خبطت في صدره ونظر لعيونها
هيا اتوترت من قربه دا رفعت عيونها ونظرت ليه
فكان ووسيم للغايه يخربيتك اي الحلاوه دي انت مامتك كانت بترضعك زبادي لا دي قشطه
يالهوووي عليا هو بيبصلي كدا ليه شكله هيتحرش بيا وهخلي وقعته سودا وبسرعه شديده رفعت رجليها وضربته في رجله
زيدان بغضب؛ انت عملتي اي انتي عارفه انا مين
شاهي باستهزاء
يعني هتكون مين دراكولا زيك زي غيرك اوعي من سكتي عطلتني

ميار؛ شاهي بتخانق مع مين
سامر دا زيدان اخويا تعالى نشوفهم
راحو عندهم

زيدان بغضب دي اول مره حد يقف قصاده لا وبنت كمان
عارفه لو مكنتيش بنت كنت عرفتك قيمتك حالا فالاحسن تعتذري

شاهي بعند؛ انت مغرور اووي فوق يابابا انا مبعتذرش لاني مغلطش
سامر؛ في اي ياجماعه
شاهي؛ المجنون دا يطلع برا القاعه وبعد كدا ياسامر ابقى اعزم ناس محترمين

صدم كل من سامر وميار وزيدان
هانته قدامهم زيدان المسيري إلى الكل بيخاف منه واحده هانته
زيدان بغضب دانتي ليلتك سودا معايا مين البنت الزباله دي
شاهي بغضب شديد من اهانتها
انا مش زباله ياحيوان

صوت صفعه قويه هزت إرجاء المكان و؛؛؛؛؛؛
يتبع

انتهى البارت ياقمرات يارب تعجبكم هتنزل يوميا

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات