تحميل رواية حبيبي المجنون الحلقة الرابعة pdf - بقلم رانيا محمد السيد

تحميل رواية حبيبي المجنون الحلقة الرابعة pdf - بقلم رانيا محمد السيد
لقراءة باقي حلقات روايات الكاتبة رانيا محمد السيد : اضغط هنا
رواية حبيبي المجنون الحلقة الرابعة 4 - رواية حبيبي المجنون الفصل الرابع 4 - رواية حبيبي المجنون الجزء الرابع 4 - رواية حبيبي المجنون البارت الرابع - رواية حبيبي المجنون للكاتبة رانيا محمد السيد - رواية حبيبي المجنون روايات رانيا محمد السيد
تحميل رواية حبيبي المجنون الحلقة الرابعة pdf - بقلم رانيا محمد السيد

تحميل رواية حبيبي المجنون الحلقة الرابعة pdf للكاتبة رانيا محمد السيد download

لتحميل الحلقة pdf : اضغط هنا
-
البارت الرابع

واقف مذهول منها معقول خوفها منه رعبها لدرجه انها اغمى سب نفسه ولعنها انه خوفها بالشكل دا مال عليها شالها وراح بيها عند الكنبه حطها عليه بكل رقه وجاب عطره ونثره على يده ومررها على وجهها وانفها بدأت تفوق اتنفس براحه واتكلم بهدوء
شاهي انتي كويسه حاجه بتوجعك ردي

شاهي بتفوق قامت جلست وحاطه ايدها على رأسها ومره واحده وقفت افتكرت إلى حصل نظرت ليه واتكلمت بعصبيه
انت ازاي تضربني كدا يامجنون انت دا بابا عمره معملها
زيدان؛ يبقى انا اللي هعملها وكل ماتغلطي هتتعاقبي ياشاهي
شاهي؛ ليه أن شاء الله هتعاقبني ليه كنت ابويا
زيدان بثقه؛ مال على اذنها وهمس ليها
جوزك المستقبلي ياقطه

شاهي متنحه مش مستوعبه إلى قاله ردت عليه
ومين قالك اني هتجوز واحد ز
ابتلعت باقي جملتها من نظرته الحارقه لها
اقصد اتجوزك
زيدان بيقرب منها ابعد عني وبترجع لورا لغايه ماصدمت بالحائط ماشيه حاوطها بذراعه ونظر لعيونها وانفاسه تلفح بشرتها همس لها
هتوافقي وهتجوزك بس قبل كل دا لازم اغيرك للأحسن لأن بطريقتك دي هتجنينيني اكتر مانا مجنون

شاهي واقفه مرتبكه بقربه الزايد نطقت بارتباك وتقطع في الكلام
أن انت فعلا مجنون انا مش هتجوزك ولا هغير نفسي انا كدا عاجبه نفسي وابعد بقى لأحسن اصوت والم الموظفين عليك
زيدان؛ هتوافقي وأول حاجه هتعمليها هتغيري طريقه لبسك دي

شاهي بعدته عنها بعنف انت فاكر نفسك مين عشان تتحكم فيا كدا فوق إلى انت بتقوله دا استحاله يحصل فاهم ولبسي بقى انت ملكش دخل بيه دا لبسي ومش هغيره

زيدان باستهزاء وغيره ميعرفش سببها مسك دراعها بعنف انتي عاجبك لبسك العريان دا الي جسمك باين منه عجبك الشباب الي بتاكلك بعينها دا منظر لبس بنت محترمه خارجه من بيت محترم دي اختك إلى أصغر منك مش كدا لبسها محتشم ومحترم ومحجبه انتي بقى إلى فرحانه بنظرات الشباب ليكي صح

شاهي بوجع ااه سيب ايدي بتوجعني ومالك دعوه بيا اعمل إلى عاوزاه انت مالك وانا محترمه غصب عنك
ضغط بقوه على دراعها لسانك الطويل دا مايعلاش عليا بعد عنها ونظر لها نظره على كامل جسدها واتكلم باستهزاء فعلا محترمه شاور عليها صاح بغضب دا شكل واحده محترمه
قرب منها والغضب يتطاير من عينه قسما بالله ياشاهي لو جيتي بمنظرك دا الشركه بكرا لهتصرف معاكي تصرف مش هيعجبك ابدا اتفضلي على مكتبك
تنفس بغضب بعد ماخرجت مسك شعره بعصبيه شديده اي إلى بيحصل دا انا ليه عملت كدا بس هيا نرفزتني كلام بين القلب والعقل بس انت حبتها
لا محبتها انا مشفتهاش غير مرتين حب اي لا
انت بتضحك على نفسك اعترف انك حبيتها غيران عليها مش عاوز حد يشوفها عريانه بعد صراع طويل مع عقله وقلبه اتنهد فعلا شكلي حبتها بس بردو هغيرك ياشاهي يامجنونه قلبي

_________________________

انا خوفت منه ليه انا مش لازم أضعف قدامه كدا اتنهدت تنهيده طويله يخربيت جنانك حمش كدا بس وربنا مهسيب القلم يعدي بالساهل كدا هاخد تاري يابن المسيري بس موز ابن الايه انا شكلي اتهبلت يالهوووي اطلع من دماغي بقى
ماهي لقتها بتكلم نفسها خبطت على كتفها اتفزعت
شاهي؛ في اي يابنتي حد يخض حد كدا
ماهي؛ شوفتك بتكلمي نفسك قولت اشوفك مالك واتاخرتي جوا كدا ليه

شاهي ؛ مافيش كان بيستفسر عالشغل يالا عشان نشوف ورانا اي
ماهي؛ ماشي

________________________________

في مكان ما

يدور حول نفسه بغضب وجنون مكالمه متوقف عليها حياته مكالمه واحده هتكون مصير حياته
وينتقم من الي كان السبب في حاله اخته الوحيده
بل بنته وحياته بسببه فقدت عقلها وفقدت شرفها
وفقدت ابنها مسك كأس العصير في ايده يضغط عليه بقوه لحد ماتكسر في ايده ونزفت ايده لمح ايده بتنزف ركض عليه واتكلم بعصبيه زائفه

زياد؛ انت اتجننت يارائف ايدك بتنزف

رائف بغضب؛ ابعد عني سبها تنزف خليها تنزف يمكن النار إلى في قلبي تهدأ انا معرفتش احمي اختي معرفتش احميها من الحيوان الي عمل فيها كدا مكنتش جمبها بس قسما بالله هقتله وهخليه يندم عاليوم إلى فكر يلمس بنت المنوفي
زياد؛برعب؛ اهدا بس وان شاء الله هنلقيه متقلقيش

قطع كلامه رن التليفون جاوب بسرعه
الشخص؛ لقيته ياباشا موجود مع عيلته في القاهره
رائف؛ ابعت المعلومات عالفاكس بسرعه
الشخص؛ تمام ياباشا
رائف والشر يتطاير من عينه جهز الطياره يازياد هتنزل مصر

__________________________
في الشركه

ماهي؛ انا خلصت هعمل نسكافيه اعملك معايا يااحمد
أحمد بضيق؛ مش عاوز حاجه
ماهي باستغراب من لهجته
بتكلمني كدا ليه انت زعلان مني

ترك اللاب ونظر لها واتكلم ببرود
هوانتي عملتي حاجه تزعلني متضايقه ليه انا خلصت شغل انا مروح مع السلامه
ماهي بضيق مسكته من دراعه مالك يااحمد
أحمد بعصبيه شد دراعه منها بعنف
ماليش عن اذنك
ماهي اسلوبه زعجها جدا دموعها نزلت من غير سبب اخدت حاجتها وروحت

عند شاهي

شاهي بملل اووف كل دا شغل اي الافترا دا منك لله ياز يدان الزفت
رن الهاتف بتاعها جاوبت بحنق
ايو ياميار
ميار؛ انتي فين يازفته انا مش قيلالك اني هجيب حجات من المول وعاوزاكي معايا
شاهي؛ اوبس نسيت والله كلو من اخو خطيبك الزفت دا

ميار؛مين زيدان عملك ايه
شاهي؛ لا دا موال طويل احكيله عليه بعدين يالا نص ساعه وابقى عندك ياحبيبتي

ميار اوكيه

قفلت مع اختها ولمت حجتها واخدت الملف ودخلت عند زيدان
اتفضل يافندم دا ملف إلى حضرتك طلبت اعمله خلصته وطبعا منه كمان نسختين

زيدان بانبهار من طريقه شغله اخده منها ونظر فيه
برافو عليكي ياشاهي معرفش انك شاطره اووي كدا في شغلك
شاهي؛ شاطره جدا في شغلي وفي حجات تانيه كمان انا خلصت شغلي انا مروحه عن اذنك

زيدان؛ لحظه قرب منها وأكمل كلامه
لسه في شغل يانسه
شاهي بضيق؛ شغل اي حضرتك احنا خلصنا معاد الشغل والمفروض امشي وبعدين اختي منتظراني عشان نخرج
زيدان امممممم
يعني اي اممم دي فهمت منها ايه دي أن شاء الله

قههه بشده عليها
اتغاظت منه شاهي ممكن افهم بتضحك على ايه ياستاذ

زيدان؛ بضحك عليكي شكلك بيضحك اووي وانتي متعصبه بتبقى حلوه جدا وهتبقي احلى كدا

قرب منها وهو بيخلع جاكيت بدلته
شاهي اترعبت منه انت بتعمل ايه أعقل يازيدان لأحسن ابهدلك
قرب منها بشده الصقها في الباب لف الجاكيت على دراعتها العريانه وهمس باذنها كدا بقيتي احلى مش عاوز حد يشوف مراتي كدا نظر لها أنفاسها بتلقطها بصعوبه صدرها يعلو ويهبط بشده إثر قربه لها تنفست رائحه برفانه بعمق شديد وهيا مغمضه العينين كمل همسه لها وانفاسه بتلفح بشرتها
شكلك يجنن ياشاهي يجاهد نفسه ويمنعها من تقبيلها رفع ايده لوجهها يرجع لها خصلات شعرها المتناثرة يتأمل وجهها بهيام هم بتقبيلها فجاته بلكمه في بطنه بعدت عنه تلتقط أنفاسها وجمعت قواها
انت واحد مجنون ومتخلف انت زودتها اووي معايا اسمعني بقى عشان نخلص من ام الحوار دا انا بنت محترمه ماليش في الكلام بتاع البنات المايعه دي انا مش بتاعه بوسه ولا حضن ولا واحده شاقطها لا فوووق انا محترمه غصب عنك وعن عيلتك قلعت الجاكيت ورمته عليه وماشيه جذبها من دراعها بقوه ارتطمت بصدره العريض حاوطها بتملك انتي اتجراتي وغلطتي تاني وانا قولتلك قبل كدا هتغلطي هتتعاقبي ياشاهي وانتي غلطي فيا جامد وايدك طولت كمان عليا عشان كدا عقابك هيزيد
شاهي؛ ابعد عني ياحي
لكنه ابتلع باقي جملتها في قبله عميقه قويه شديده متالمه تاوه منه زاد من قوه قبلته بسبب غضبه واشتياقه لشفايفها إلى جننته من اول مره مشتاق لشفتيها بشده سرعان ما حول قبلته لرقه قبلها بنهم شديد بعد عنها بانفاس لاهثه رفعت ايدها تضربه مسك ايده بسرعه لفها حولين ظهرها وهمس لها شكلك حبيتي البوس عشان تضربيني قولتلك هتغلطي هتتعاقبي والظاهر انك حابه اني ابوسك لفها ليه وضعت ايدها على شفايفها
مخبيه شفايفك ليه ماتخافيش هبوسك براحه وبصراحه شفايفك عجباني اووي غمز لها
شاهي زقته وبعدت انت قليل الادب ومش محترم وهقول لاخوك عليك

قهههقه بشده عليها وياتري بقى هتقوليله ايه اخوك باسني
شاهي بكسوف احمرار وجهها زاد أضعاف عن قبل
انا همشى
مسكها زيدان بسرعه قولتلك مش هتخرجي كدا انا جاي معاكي
شاهي؛ وانت جاي ليه احنا بنات رايحين سوا
زيدان؛ انا رايح لأن سامر هيجيب حجات وكلمني وقالي اجيبك معايا
شاهي؛ وانا مش هروح معاك دانت بارد
زيدان؛ يابت بطلي طوله لسانك دا

بت اما تبتك يابعيد اوعي من سكتي

هوانا ماسك فيكي عدي ياختي اما اشوف اخرتها معاكي ايه
اخرتها سوءا على دماغك أن شاء الله سبته وجريت من قدامه
خدي يابت ياشاهي يامجنونه

حصلها عند المصعد بطلي بقى لعب العيال دا واقفى
اتنيلي ادخلي
ماتزقش

تاكسي
بتوقفي تاكسي ليه هتيجي معايا
لا مش هاجي معاك
نظر لها نظره اسكتتها على الفور.
وربنا لو ماركبتي العربيه خلال ثانيتين لكون بايسك في الشارع ومش هيهمني حد
بدون كلام جريت على العربيه وجلست فيها
ضحك عليها وركب وانطلقو للمول

يجاهد لكتم ضحكاته عليها الجاكيت مغرقها مش باينه منه فلتت منه ضحكه ومقدرش يمسك نفسه من الضحك ضحك بقوه عليها
سرحت في ضحكته ووسيم ضحكته تجنن تتأمل ملامحه بهيام فاقت من شرودها على صوت ضحكه

ممكن افهم بتضحك ليه
بضحك عليكي شكلك يضحك في جاكيت البدله وانفجر ضاحكا مره اخرى
شاهي نظرت لنفسها وكان فعلا شكلها يضحك الجاكيت مغرقها اتكلمت بعصبيه
مش حضرتك إلى لبستهولي همت بخلعه لكنها أتراجعت
نظر لها نظره غاضبه اياكي تقلعيه هتشوفي مني وش مش هيعجبك ابدا

وصلو المول

نزلو سامر وميار شافو هياتها وانفجرو في الضحك عليها نظرت شاهي لزيدان بغيظ
واتكلمت بعصبيه
بس اخرسو بقى انا مش ارجوز قدامكم
سكتو و خلو عالمول

_________

في مطار القاهر هبطت الطائره بسلام

نزل منها بطلته المهلكه والمخيفه نظرته كلها رعب

خلص أوراقه وخرج برا المطار ج
اخيرا لقيتك هدفعك التمن غالي اووي انبسط وافرح لك يومين لاني هعذبك هخليك تصرخ من الوجع والألم هتموت في اليوم اكتر من مره وهحرمك منها هنتقم منك أشد انتقام
رفع هاتفه وكلم الشخص

نفذ مش عاوز غلط فاهم عاوزها تموت قدامه وتجبهولي
قرب حسابنا وهنهيك ؛؛؛؛؛

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-