تحميل رواية ضحية عشق كاملة pdf - نسمة مالك

رواية ضحية عشق كاملة - نسمة مالك
لقراءة باقي روايات الكاتبة نسمة مالك : اضغط هنا 
رواية ضحية عشق نسوم - رواية ضحية عشق كاملة - رواية ضحية عشق البارت الأول - رواية ضحية عشق للكاتبة نسمة مالك - رواية ضحية عشق الحلقة الأولى 1 بقلم نسمة مالك - رواية ضحية عشق الفصل الأول للكاتبة نسمة مالك
رواية ضحية عشق كاملة - نسمة مالك

نُرشح لك هذه الموسيقى كي تسمتع إليها وأنت تقرأ رواية ضحية عشق لقلم نسووم نسمة مالك 

تحمميل رواية ضحية عشق كاملة مكتوبة بقلم نسمة مالك pdf

لتحميل الحلقة على جهازك بصيغة pdf : اضغط هنا 
البارت الاول..

..اغتصبتك..
كلمه القاها على سمعها اخترقت قلبها كسهم حارق مسموم قسمته شطرين وجعلته ينزف ألما..
تصنمت بمكانها..
انقطعت انفاسها..
نظرت حولها بزهول مقارب للجنون..
تتأمل هيأتها العاريه تماما الا من غطاء صغير بالكاد يستر جسدها..
تناست الكلمات..
بل تناست الحروف..وكانها فقدت النطق..
اخذت نفس عميق..
اغمضت عيونها بعنف وعدم تصديق لعلها بأحدى كوبيسها..
لكن؟!..
صدمت من جديد حين فتحت عيونها وجدته يقف امامها يغلق ازرار قميصه واحد تلو الاخر..
نظره مسلط عليها..
وابتسامه شامته..ونظره أستهزاء تظهر على وجهه ذو الملامح الوسيمه الخادعه..
بغزاره..
هبطت دموعها على وجناتيها..
تحرك راسها بنفى..
وتهمس لنفسها ببعض كلمات تبث بها الطمئنينه لقلبها قليلا..
مليكه:لا..مستحيل..أدم ميعملش فيكى كده..
لا يا مليكه..ادم بيحبك..
استمع هو همسمها بتمعن فدوت ضحكته الرجوليه بقوه داخل أرجاء الغرفه..
واقترب منها بخطوات بطيئه حتى أصبح امامها..
بل أصبح يتنفس انفاسها..
وهمس بفحيح أفاعى..
أدم:تؤ..حصل يا مليكه..اغمضت هى عينها بعنف..
سحبت الغطاء عليها وتمسكت به جيدا..
ورفعت يدها تغلق بها أذنها..
لكنه..اسرع وامسك معصميها بعدهم عن أذنها وهزها بعنف واكمل بعلو صوته..اغتصبتتتتتك يا مليكه..ابتسم بتساع..
مبقتيش بنت بنوت..
توقفت عن البكاء..
ورفعت نظرها تنظر له بعيون يغرقها الدمع والحسره وهمست بغصه مريره..
مليكه:انت مغلطش..نظر لها بستغراب فاكملت هى..
انا اللى غلطت..
صمتت قليلا..
ابتلعت ريقها بصعوبه وهمست بندم وأسف..
انا اللى عشقت واحد ملوش اى صله بكلمه راجل..
..نهايه الفلاش باااااك..
فاقت من شرودها على صوت زغاريط متتاليه..
نظرت لهيئتها بالمرأه..اصبحت احلى عروس..
بعيون حزينه لامعه بالدمع..تتأمل فستانها الابيض الرقيق للغايه..
شعرها المصفف بعنايه فائقه..مكياجها السمبل غايه الروعه..
اقتربت منها والدتها واحتضنتها بحب وتحدثت بفرحه عارمه..
هناء:الف مبروك يا حبيبتى..ربنا يكملك على الف خير يارب..
نهت جملتها واطلقت سيل من الزغاريط..
تنهدت هى بضيق وتحدثت برجاء..
مليكه:ماما ممكن تسبونى لوحدى شويه..
هناء:بغصه..يا حبيبتى انسى بقى وافرحى..ابتسمت بألم..
ربنا عوضك بأكرم راجل ابن حلال وهيصونك ويحطك جوه قلبه وعنيه..
مليكه:بتوسل..يا ماما ارجوكى محتاجه اكون لوحدى شويه..
هناء:بحب..حاضر يا حبيبتى حاضر..بس متتأخريش العريس على وصول..حركت رأسها بالايجاب..
واتجهت هى وكل من بالغرفه للخارج غالقين الباب خلفهم..
نظرت هى لنفسها بالمرأه مره اخرى..وبألم حاد وغصه مريره همست..
مليكه:انا ملك محمد..وبيدلعونى بمليكه..
حكايه جديده هتكتبها نسمه مالك على لسانى..
حكايتى مؤلمه وللاسف ممكن تقع فيها اى بنت..
علشان كده قررت احكيها يمكن اقدر افيدكم بأى معلومه..
انا للاسف وقعت..
#ضحيه عشق لراجل اعتبرته فى يوم كل حياتى ويمكن اغلى من حياتى..
رغم انى مش مراهقه ولا صغيره..
خلينى اعرفكم على نفسى..
عندى 24سنه..خريجه كليه سياسه واقتصاد من عائله مرموقه نوعا ما..حكايتى فيها عبره وعظه..
انا غلطت..لازم اعترف انى تهاونت..معملتش لنفسى حدود..
معظم اصحابى كانو شباب ودا غلط..
كنت بسهر وبخرج وارجع براحتى ودا برضو غلط..
لابسى كان ضيق وقصير ودا كان اكبر غلط..
شكلى وهيئتى تدى انطباع عنى انى..احححم..مش مؤدبه..
بس والله انا عمرى ما عملت حاجه عيب ولا حتى صاحبت ولد..انا كنت بتعامل معاهم انهم زى اخواتى..
وكنت برفض نهائى فكره الارتباط او اى حاجه من هذا القبيل..
لحد ما قبلت ادم..اللى من اول مره شوفته خطف قلبى وانفاسى..
شكله..شخصيته..صارمته..وجموده..شدونى ليه..
وحبيته بجنون..وبكل سزاجه أمنته على نفسى ووثقت فيه ثقه عمياء..
وسزاجتى دى كانت سبب دمارى..
فكرت فى الانتحار بعد ما خسرت اغلى حاجه بتملكها اى بنت على ايد اللى امنته وعشقته..
خت عربيتى وسوقت بسرعه مجنونه وعملت حادثه فعلا..
نتيجتها انى خسرت طفل نتيجه اغتصابى..
ومش بس كده انا كمان يعتبر خسرت فرصتى انى اكون ام مره تانيه..
ولولا الدكتور كان شاطر وقدر يسيطر على الوضع كنت هخسر الرحم خالص..
الدكتور دا..يبقى أكرم مختار..عريسى..اللى وافق يتجوزنى بعد كل حاجه حكتهالو..
وانهارده فرحى على الراجل اللى غيرلى فكرتى عن صنف الرجاله..وعرفت ان زى ما فى الوحش الخاين اللى زى ادم..
فى الشهم والجدع اللى زى اكرم..
بس انا خايفه..لا انا مرعوبه..لانى متأكده ان ادم مش هيسبنى فى حالى..ربنا يستر ويعدى اليوم دا على خير..
هبت واقفه واقتربت من المرأه تنظر بتمعن لعيونها وتحاول اخفاء أثار دموعها..انقبض قلبها بفزع حين استمعت صوت زغاريط يدل على وصول العريس..
أغمضت عيونها بعنف وأخذت نفس عميق وهمست بسرها برجاء وتوسل شديد..
يارب شيل حب ادم من قلبى..نظرت لنفسها بزهول..
لسه بعشقه رغم اللى عمله فيا..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..بمكان أخر..
هو..
أدم الصاوى..33سنه..خريج هندسه طيران..
صاحب مجموعه شريكات هندسيه على اعلى مستوى..
عنيف..عنيد..صارم..بل واحيانا قاسى لأبعد الحدود..
..بسيارته..
يجلس بوجه يبدو عليه الحزن والألم الشديد..
رغم جمود ملامحه وعدم بكائه..
الا ان قلبه يبكى..بل يصرخ بنحيب..
يتذكر ما فعله بمن عشقته..
..هى فتاه..
جعلت معاملتها مع الجميع بلا حدود..
اصدقائها معظمهم من الرجال..
كثيره المزاح والضحك والشقاوه..
كتله من الجمال والأغراء المتحركه..
طريقه حديثها..ثيابها..تجعل من يراها يظن بها السوء..
لكنها..لم تفرط بشرفها لأى مخلوق ولا حتى بمجرد قبله على يدها..
تثق بكل اصدقائها ثقه عمياء وللأسف هذا خطأ للغايه..
فقد ارتكبت جرم بحق نفسها حين وثقت بشخص قام بعمل رهان عليها وجعلها تقع..
#ضحيه عشق💔..
اغمض عينه بعنف وخبط بيده على المقود بكل قوته وتحدث بغضب عارم..
ادم:تتجوزى؟؟!!..تتجوزى يا مليكه..ابتسم بصتناع..
دا انا هولع فى الفرح والمعازيم وه**** العريس انهارده..
نهى جملته وقاد بأقصى سرعه..
..بأكبر قاعات الافراج..
خطت مليكه ممسكه بيد عريسها بزفه ولا اروع..
وبرغم جمال وروعه العرس..
الا انها منفصله عن واقعها بخوفها وفزعها بل وقلبها الذى يعتصر ألما وندما..
ألما بسبب جرحها من عشق قلبها..
وندما انها أوقعت نفسها بأفعالها الطائشه..
مر بعض الوقت بين عروض من الفرق الموسيقيه والرقص مع الاقارب والاصدقاء..
وحان موعد عقد القران..
بخطوات مرتعشه..وجسد ينتفض وقلب اوشك على التوقف..
سارت برفقه والدتها ووالدها وعريسها نحو المأذون..
بعيونها..تدور بعيونها عليه..
تشعر بوجوده..تشم رائحته..قلبها اخبرها انه هنا..
انقطعت انفاسها حين لمحته..
بكل هيبته ووقاره وشياكته..
خطى لداخل القاعه..وخلفه الحرس الخاص به..
يسير بخطوات واثقه..نظره مصوب عليها ببتسامه عابثه..
ابتلعت ريقها بصعوبه ورسمت الجمود والبرود على ملامحها..
اقترب هو منها ووقف امامها مباشرة يتاملها بتفحص وتمعن شديد..
نظرت هى له ببتسامه مصتنعه وتحدثت بحاجب مرفوع..
مليكه:ايه جابك..انت مش معزوم ولا مرحب بوجودك هنا..
بلهفه..هب العريس واقفا واقترب منها وقف جوارها وتحدث بغضب موجه حديثه لأدم..
اكرم:انت جاى هنا ليه يا جدع انت؟؟!!..اشار على حرسه..
خد العصابه اللى انت داخل بيها دى وامشى بدل ما اطلبلك البوليس..
جز أدم على اسنانه بغيظ..
وبتساع..ابتسم لأكرم حتى ظهرت جميع اسنانه..
وتحدث بهدوء مريب..هدوء ما قبل العاصفه..
ادم:جاى أباركلك يا عريس..نهى جملته وبكل ما يحمل من قوه لكمه برأسه جعله سقط ارضا فاقد الوعى..
اتسعت اعين مليكه بصدمه وهمت بالصراخ..
لكنها شهقت بعنف..حين وجدت نفسها باقل من لحظه..
محموله رأسا على عقب فوق كتف أدم..وبخطوات هادئه سار بها للخارج..
وكلا من حاول أيقافه كان نصيبه لكمه قويه من يده الأخرى..
وحرسه الخاص لم يتركو فردا من المعازيم الا واخذ لكمه تترك اثر واضح بوجهه سواء من النساء او الرجال..
تتحرك هى بين يديه بهستريه..وتضربه على ظهره بكلتا يدها عله يتركها..
لكنه محكم السيطره جيدا عليها..
وبستمتاع شديد..صفعها على أخر ظهرها وتحدث بأمر..
اهدى يا ملكتى..
وصل الى سيارته وفتح احدى الحرس الباب له سريعا..
ادخلها وجلس جوارها..وأمر السائق..اتحرك بسرعه..
نظر لها ببتسامه خبيثه..على بتنا المأذون مستنينا هناك..
مليكه:بغضب عارم..انت بتحلم..انا مستحيل اتجوز واحد حقير زيك..
أدم:ببرود..هنشوف..
مليكه:بغيظ..انت فاكر نفسك اييييييه..نظرت له بتمعن..
فاكرنى هاسمحك وانسى واوافق اتجوزك..
حركت راسها بالنفى وابتسمت بصتناع..الكلام دا فى اى روايه تانيه..اقتربت بوجهها منه..لكن فى روايه نسوووم لاء..
(ميرسيى يا ملوكه)..
نظر هو لها بخبث وتحدث بعبث واستمتاع..
ادم:انتى ونسوووم بتاعتك مش هتقدرو تمنعونى انى اتجوزك..(هنشوف😒)..
همت هى بالرد عليه..لكن صوت السائق قطع حديثها..
السائق:بحترام..وصلنا ادم باشا..
فتح الباب..وجذبها من خصرها واتجه بها للخارج رغم اعتراضها وضربها وعضها له بكل بعنف..
مليكه:بصراخ..سبنى يا حيوان..ابعد ايدك عنى يا زباله..
صرخت بعلو صوتها..حد يلحقنى..الراجل دا خاطفنى..
ولكن لم ينقذها منه احد..فهى بعرين الأسد..
وبكل غضب القت جمله ايقظت بها وحشه الكامن..
هتوقع منك ايه ما انت اصلا مش راجل علشان تخطفنى و؟؟!!..
قطعت حديثها من نظرته الحارقه..
ينظر لها بكل غضب وعيون اشتعلت بنيران الغيظ..
ولاقرب غرفه..خطى بها للداخل غالقا الباب خلفه..
اسندها على الباب لتصرخ هى بوجهه..
انت فاكرنى هخا؟؟!!..
قطع هو حديثها بشفاتيه..
..يقبلها..
بجنون..بل بعنف ايضا..
تأن هى بألم حاد ودموعها تهبط بغزاره على وجناتيها..
بدات تخبطه بقبضه يدها على صدره لعله يتركها ويبتعد عنها..
لكنه احكم سيطرته عليها اكثر وخلل اصابعه بخصيلات شعرها قيدها منها بعنف..
ويده الأخرى أمسكت كلتا يدها بقوه..
قبلته العنيفه هذه..يحاول الاثبات بها انها تخصه وحده..
ملكه..تحق له..
بصعوبه..ابتعد عنها بعدما تذوق دمائها التى سالت بغزاره اثر عنفه معها..
نظر لها بعيون تشتعل بالغضب وهمس بأنفاس ساخنه تلفح بشرتها..
ادم:انتى بتاعتى..لصقها به اكثر..بتاعتى لوحدى يا مليكه..
اقترب من أذنها اكثر..مافيش حاجه بعد كده اسمها دا صاحبى..على صوته فجأه..مافيش صحوبيه بين بنت وولد..
نظر بعمق داخل عيونها واكمل بتأكيد..
البنت بنت..والولد ولد..لازم يكون فى بنهم حدود..
ومينفعش يبقى فى بنهم اى نوع من انواع الصحوبيه..
ابتسم بصتناع..واكرم صاحبك اللى عاملك فيها حامى الحمى..مش هتتجوزيه الا على جثتى او جثته..
مليكه:ببكاء..بل بصراخ..انت عايز منى ايه يا حقير بعد اللى عملته معايا..اغمضت عيونها بعنف لتسيل دموعها بغزاره اكثر وهمست بغصه مريره..مش كفايه انك اغتصبتنى..
تحركت بهستريه بين يديه..ابعد عنى انا بكرهك..
بكل قوته جذبها داخل حضنه واحتضانها غصبا عنها ظهرها مقابل لصدره..
بوهن..تراخى جسدها بين يديه..فرفعها هو سريعا داخل حضنه عن الارض..همست هى بضعف من بين شهقاتها..
ابعد عنى وسبنى فى حالى بقى..بكت بقوه اكبر..
انت مش خت اللى انت عيزه..استندت برأسها على كتفه..
عايز منى ايه تانى..نهت جملتها واذدات حده بكائها اكثر..
انا بكرهك يا ادم..
دفن وجهه بعنقها يقبله بنهم لتشعر هى بدموعه المتساقطه بغزاره على بشرتها..ومن بين شهقاته همس بندم..
ادم:انتى السبب..قبلها برقه مرات متتاليه..
انتى اللى خلتينى اعمل كده..
مكنش ينفع تثقى فى اى حد..
كان لازم تكونى حريصه وتخافى على نفسك اكتر من كده..
مكنش ينفع تسهرى وتخرجى لنص الليل ويبقى معظم صحابك شباب..
رغم انك بريئه وعمرك ما غلطى يا مليكه وانا متأكد انى اول راجل يلمس ايدك حتى..
لكن الناس بتحكم بالظاهر..بكى بعنف..
وانا كنت من الناس اللى حكمت عليكى بالباطل..
اعتصر خصرها دون ارادته من شده غضبه..
وخلتينى فى لحظه غضب اغتصبتك ووقعتى
#ضحيه لعشقى..
نوفيلا #ضحيه عشق بقلمى نسمه مالك..
رايكم وتوقعتكم..
نزلتها بناء على طلب واحده حبيبتى بالحاح..
وفضلا تفاعل قوى جدا يا بنوتات..
وبارت زوجه مغترب بأمر الله بكره الظهر..
هتنزل حد وتلات وخميس الساعه1 بأمر الله..

الحلقة الثانية

البارت التانى..
..اكرم..
رجل والرجال أصبحو قليلون..
بل..يكادو منعدمون..
برعب وفرع وبكاء ايضا..
تحدثت وفاء..
يا اكرم ابوس ايدك يا ابنى متروحلهم لوحدك..
اقتربت منه وامسكت يده سريعا تمنعه من الخروج..
بلغ البوليس..الراجل اللى خد مليكه شكله مش سهل..
اكرم:بغضب عارم..يا امى ارجوكى سبينى..أمسك يدها..
هو فعلا مش سهل و لو روحتلو بالبوليس مش هرجع بمليكه..
تحولت نظرته لشرار واكمل بتأكيد..وانا مش هسيب مليكه معاه الا على جثتى..
وفاء:بنحيب..لا يا بنى..انا مليش غيرك..
اكرم:بزهول..ايه يا امى..دا انتى اللى مربيانى..عيزانى اطلع ندل واتخلى عن مراتى..
وفاء:بعلو صوتها..لسه مبقتش مراتك..انا مستغناش عنك..
والراجل اللى خدها دا شكله بيحبها..لا دا بيعشقها..ومش هيسبهالك..
اكرم:ومليكه مش عيزاه ولجأتلى..وانا هفضل فى ضهرها ومش هسيبه يجبرها تعيش معاه..
قبل يدها ورأسها واكمل برجاء..
دعواتك يا امى..نهى جملته وسار للخارج بخطوات شبه راكضه..
ركض خلفه والد مليكه وتحدث بمتنان..
محمد:انا مش عارف اشكرك ازاى يا اكرم يا ابنى..
اكرم:متشكرنيش يا عمى..مليكه انا افديها برقبتى..
سار محمد معه للخارج وتحدث بنبره مقاربه للبكاء..
محمد:انا هاجى معاك..صمت قليلا واكمل بندم..
مش هسيب بنتى تغيب عن عينى تانى..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..بفيلا ادم الصاوى..
بأحدى الغرف..
وتعتبر من اروع وافخم الغرف داخل الفيلا..
تقف مليكه بشرود امام الشباك المطل على جنينه الفيلا.. بفستان زفافها..شعرها منسدل على ظهرها..
تتذكر اول لقاء لها بهذا الأدم وتهمس بداخلها بندم..
مليكه:اخطأت..
اعترف..ولكن العقاب كان قاسى للغايه..
فلاش بااااااك..
..بأحدى المطاعم الفاخمه..
بوقت متأخر من الليل..
تجلس فتاه برفقه اكثر من شاب..
يضحكون بعلو صوتهم من صميم قلوبهم..
بخطوات واثقه..خطى هو لداخل المطعم ليسرع العاملين بركض نحوه ليرحبو به بحراره..
نظر حوله بستغراب وتحدث بصرامته المعتاده..
ادم:الشباب دول صوتهم عالى ليه كده؟؟!!..تمعن النظر جيدا لتقع عيناه على فتاه جالسه بينهم ذات جمال هادئ جذاب بفستان اسود ذات حمالات رفيعه وشعرها منساب على كتفها بشكلا يخطف الانفاس..تضحك برقه ونعومه..
تحولت ملامحه لأخرى غاضبه مرعبه وتحدث بعلو صوته..
ايه اللى بيحصل هنا بالظبط؟؟!!..
أسرع مدير المكان اليه..
صوته ذو البحه المميزه اخترق سمعها..
ببطئ التفتت تنظر لمصدر الصوت..لتنصدم بعيناه الغاضبه الناظره لها بتفحص..
بخجل..وتوتر لا تعلم سببه.. ابتعدت بعيونها عن عيناه..
ليجز هو على أسنانه بغيظ وتحدث لمدير المكان بتأكيد..
المطعم هنا مبيدخلهوش غير الناس المحترمه والمنظر اللى انا شايفه دا يسئ لسمعه المكان ودا انا مسمحش بيه..
المدير:يا فندم دول زباين المكان وفعلا ناس محترمين جدا وتقدر حضرتك تسأل حسام باشا هو عارفهم وكان بيسهر معاهم كمان..
اثناء حديثهم دخل حسام واقترب منهم والقى السلام عليهم..
حسام:الباشا ادم اللى واحشنى..احتضنه..
ادم:اهلا يا حسام..أشار بعيناه على الشباب واكمل بغضب واضح..فهمنى كده ايه المنظر دا؟!..
نظر حسام تجاههم واشار لهم بالسلام وتحدث بستغراب..
حسام:منظر ايه يا ادم؟؟..
ادم:بصرامه..انت بتستعبط يا حسام..البت اللى قاعده وسط الشباب وهاتك يا ضحك..
حسام:قصدك مليكه..فهم مقصده..لا لا اطمن دول اصدقاء وكل اسبوع بيجو يسهرو هنا وولاد ناس ومحترمين جدا انا عارفهم وعارف اهليهم متقلقش..
ادم:ببتسامه مصتنعه..امممم..ولاد ناس ومحترمين!!؟؟..
نظر بساعته واكمل بسخريه..وبنت المحترمين دى قاعده مع 3شباب والساعه داخله على 2 بعد نص الليل بفستانها العريان اللى ملوش اى علاقه بالاحترام عادى كده؟؟!!..
حسام:ما فى اتنين منهم يقربولها تقريبا..وساعات بابها بيجى ياخدها بنفسه..اصلها ساكنه فى العماره اللى قصاد المطعم..
جذبه من يده..تعالى نقعد معاهم واعرفك عليهم واحكم بنفسك..
كاد ادم ان يعترض ولكن حديث حسام المتناقض على اخلاق تلك الفتاه عكس الظاهر عليها جعله يتحدث بفضول..
ادم:تعالى عرفنى على المحترمه بزياده..
نهى حديثه وسار امامه فركض حسام خلفه وتحدث بتسائل..
حسام:ادم انت ناوى على ايه بالظبط؟!..اوقفه ونظر له بشك..
مش ادم الصاوى اللى يروح يعرف نفسه على حد الا اذا فى حاجه فى دماغه..
نظر له ادم وابتسم بخبث وتحدث برزانته المعهوده..
ادم:اتعرف على..نظر تجاهها وبستمتاع نطق اسمها..مليكه..
وبعدين اقولك ناوى على ايه..
سارو مره اخرى بتجاههم واقتربو منهم فهب الشباب واقفين والقو السلام على حسام..
حسام:بترحاب..يا مرحب باحلى شباب..منورين يا رجاله..
نظر لأدم الذى نظره مثبت على مليكه يتأملها بتفحص..
اعرفكم المهندس ادم الصاوى صاحب المطعم..
مد ادم يده وسلم على الجميع واحد تلو الاخر..
حتى وصل لمليكه..
رفعت عيونها ونظرت له بخجل وبصوتا خافض رقيق همست..
مليكه:سورى..مش بسلم على رجاله..
اتسعت عيناه بزهول..ونظر لها نظره شامله وابتسم بصتناع وتحدث بغضب عارم نجح فى اخفاءه..
ادم:امممم..مبتسلميش على رجاله..نظر للشباب حولها..
لكن بتسهرى معاهم!!!!؟؟؟..
مليكه:بستفزاز..اممم بالظبط كده وبعدين حضرتك ملكش فيه..نظرت له بحاجب مرفوع..خالص..
حسام:بقلق..ايه بس يا جماعه..نظر لمليكه..اهدى يا مليكه ادم ميقصد؟؟!!..
قطع حديثه وانتفض بفزع من صوت ادم الصارم..
ادم:بعلو صوته..ااااقصد..ببتسامه بارده عكس كم غضبه نظر لها واكمل..فرصه سعيده يا مدام مليكه..
مليكه:بغضب..انسه ملك..مش اى حد يقولى مليكه..ابتعدت بنظرها عنه ونظرت للشباب ببتسامه وحب ظاهر بعيونها..
صحابى الانتيم بس اللى يقولولى مليكه..
بغيظ جز على اسنانه..وببتسامته المصتنعه تحدث..
ادم:انسسسسه ملك..مبسوط بمعرفتك..نظر لعيونها بعمق..
وهتتبسطى جدا بمعرفتى..نهى حديثه وسار بخطوات واثقه من امامهم وهو يسب ويلعن بداخله..
اسرع حسام خلفه وتحدث بتأكيد..
حسام:لا والله هدوك وبرودك دا بيقولو انك ناوى على حاجه..
ادم:بغيظ..هى دى المحترمه؟؟!!..
حسام:والله يا ادم دى محترمه جدا؟؟!!..
نظر له ادم نظره حارقه وتحدث بغضب عارم..
ادم:قاعده وحاطه رجل على رجل والفستان فوق ركبتها و؟؟!!..صمت قليلا يحاول التقاط انفاسه المسروقه التى سرقتها هى بهيئتها الفاتنه..
بعنف..مسح بكف يده على وجهه واخذ نفس عميق واكمل بوعيد..
طيب انا هعرفك هى محترمه ولا لاء بطرقتى..
..نهايه الفلاش بااااااااااك..
فاقت من شرودها على يد عريضه التفت حول خصرها..
جذبتها لداخل حضنه بقوه دافنا رأسه بعنقها يقبله بنهم..
التفت له سريعا ودفعته بكلتا يدها بصدره..
لكنه كالصخر لم يبتعد ولو انش واحد عنها..
جزت على أسنانها وتحدثت بغيظ..
مليكه:انت سافل..
التصق بها اكثر ومال على أذنها وهمس بعبث..
ادم:جدا..
ابتلعت ريقها بصعوبه وبتوتر همست..
مليكه:ووقح..
قبل كتفها برقه شديده وهمس بأنفاس ساخنه تلفح بشرتها..
ادم:فعلا..
بضعف رفعت يدها تدفعه بصدره لتبعده عنها وبصوتا مبحوح همست..
مليكه:ومبتجيش بالعنف..
سار بأحدى أصابعه ببطئ على وجهها يرسم ملامحها وهمس بهيام وعيون عاشقه..
ادم:خالص..
اخذت هى نفس عميق تحاول السيطره به على توترها وارتعاش بدنها بين يديه وبصعوبه همست..
مليكه:انت عايزنى اسامحك صح..
قبل وجناتيها بعمق شديد وهمس..
ادم:اممممم..صح..قبل أسفل شفاتيها..صح جدا..
مليكه:بصوتا مهزوز متقطع..ازاى؟؟!!..
نظرت لعيناه بعيون تلتمع بالدمع..اسامحك ازاى بعد ما دمرتنى وخلتنى اكره نفسى واليوم اللى شوفتك فيه..
أدم:برجاء..سامحينى وانا هعمل المستحيل علشان ارضيكى واخليكى تنسى..أمسك يدها قبلها مرات متتاليه..
انا بحبك يا مليكه..وبعترف انى غلطت فى حقك واتسرعت فى اللى عملته معاكى..
مليكه:بغصه مريره..مينفعش..والله ماينفع..صمتت قليلا وابتعدت بعيونها عنه وهمست بألم..انت مش عارف انا حاسه بأيه..نظرت له ببراءه..انت تقدر تسامحنى لو انا اغتصبتك..
نظر لها بعيون متسعه مزهوله من كلماتها العفويه التى اطلقتها على سمعه..ووببتسامه متسعه ونظره عابثه خبيثه همس..
ادم:جربى تغتصبينى كده وانا هسامحك حالا..
التصق بها اكثر..انا اتمنى اصلا يا مليكتى..
اتسعت عيونها على أخرهم وبغيظ وغضب تحدثت..
مليكه:احترم نفسك بقى وابعد عنى..
انت ايه يا اخى مبتخفش من ربنا..
امسكت ياقه قميصه وهزته منها بعنف واكملت بغضب طفولى..
انا مش هسامحك..ومش هعمل زيك واغتصبك..
انا هبعد عنك واتجوز اكرم وامحيك من ذاكرتى خااالص..
بشرار..نظر هو لها قليلا..
دفعته هى بكل قوتها بعيدا عنها وهمت بالسير من امامه..
لكن؟!!..شهقت بعنف حين انتشالها داخل حضنه رافعها عن الارض وهمس امام شفاتيها بأمر..
ادم:لما تبقى مع جوزك مينفعش تجيبى سيره راجل تانى على لسانك..ابتسم بصتناع..مفهوم يا مدام ادم الصاوى..
نهى جملته وبعشق وشوقا جارف التقت شفاتيها بقبله عنيفه متمكنه لأقصى درجه..
كادت ان تنسى نفسها وتتجاوب معه قلبا وقالبا..
لكنها فاقت سريعا..وبكل قوتها دفعته بعيدا عنها..
وتحدثت بانفاس لاهثه بعلو صوتها..
مليكه:احترم نفسك بقى يا اخى..انت ايييييه شيطان..
انا مش مراتك علشان تفضل تلمسنى كده كل شويه..
نظر لها ببتسامه بارده وهم بالرد عليها..
لكن صوت اكرام العالى جدا بأسمه جعل ابتسامته تختفى ويحل مكانها الغضب الشديد..
اكرم:بعلو صوته..انا عايز مراتى يا ادم يا صاوى..
لو راجل اخرج واجهنى يلى بتتحامى فى رجلتك..
بخطوات شبه راكضه..اتجه ادم للخارج..
وخلفه مليكه تركض بكل سرعتها بجسد يرتجف من شده قلقها وفزعها تحاول الوصول له..
هبط هو الدرج سريعا واتجه نحو الخارج وتحدث بأمر بعلو صوته موجه حديثه لحرسه..
ادم:سبوووه..
ركض نحوه اكرم..ونشب بينهم عراك حاد..
كل منهم يضرب الأخر بعنف..
اكرم:بغضب..انت ايه حيوان..لكمه..معندكش نخوه..لكمه..
مش كفايه اللى عملته فيها..لكمه..
ادم:وانت مال امك..لكمه..انا جوزها يله..لكمه..مليكه مراتى وهتفضل مراتى غصب عن عين امك..لكمه..
انفد بجلدك بدل ما اخلص عليك..اكثر من لكمه..
مليكه:تبكى وتصرخ برجاء..كفايه..حرام عليك يا ادم..
بقوه وعنف حاد..يضربون بعضهم..
كادت هى ان تفقد وعيها من شده رعبها وفزعها..
ولكن!؟؟..خبطه عصى قويه..وصوت صارم قوى تحدث من خلفها جعلها تلتفت سريعا تنظر بلهفه لمصدر الصوت..
فريده:بأمر..ادم..كفااااايه..
على الفور..نفذ ادم الامر..وابتعد عن اكرم الممد أرضا غارقا بدمائه..
هب واقفا ونظر لها بأسف وتحدث بأحترام..
ادم:انا اسف يا امى..ازعجتك..
اتسعت اعين مليكه بزهول من طريقه حديثه مع تلك المرأه..
وببريق امل بعيونها اقتربت منها وامسكت يدها وتحدثت ببكاء حاد ورجاء..
مليكه:ارجوكى خليه يسبنى انا وخطيبى نمشى..
بكت بنحيب اكبر..ارجوكى خليه يبعد عننا وكفايه لحد كده..
فريده:بستغراب..خطيبك؟؟!!..نظرت لأكرم الذى يجاهد حتى يقف واشارت عليه باحدى اصابعها..دا خطيبك!؟؟..
مليكه:ايوه..اشارت على فستانها..وانهارده كان فرحنا بس ابنك خطفنى..
فريده:ببتسامه مصتنعه..وانتى كنتى هتتجوزيه كمان!!؟؟..
صمتت لوهله واكملت بسخريه..امممم..وهتعرفى تعدلى بين زوجين؟؟!..
مليكه:بعدم فهم..قصدك ايه؟!..
فريده:ببرود..قصدى انك مرات ابنى..نظرت لعيونها بعمق..
مرات ادم الصاوى..
مليكه:؟!!..

الحلقة الثالثة

البارت التالت..
..جبروت..
بزهول..تتنقل مليكه بنظرها بين ادم ووالدته..
وبعدم فهم وعدم تصديق تحدثت..
مليكه:مراته؟؟!!..نظرت لادم..مراتك ازاى؟؟..وامتى؟؟..
اخذ ادم نفس عميق ورفع يده يمسح شفاتيه من الدماء وتحدث ببرود حاد..
ادم:ايوه مراتى..ابتسم بغرور ونظر لاكرم واكمل..
وشرعى كمان..
مليكه:بغضب..انت كداااااب..
فريده:بنفاذ صبر..وريها يا ادم القسيمه..
اقترب منها بخطوات بطيئه واخرج من جيب سرواله ورقه واعطاها لها واقترب تجاه والدته وامسك يدها وسار بها لاقرب مقعد اجلسها وجلس بجوارها واضعا قدم فوق الاخرى..
بأصابعه مرتعشه..بل بجسد ينتفض بعنف..
فتحت مليكه الورقه لتتسع عيونها حين وجدت صوره لها وصوره لأدم بأول الورقه..
بدموع منهمره بغزاره بدات تقرأ الوقه حتى وصلت لأمضتها..
اتسعت عيونها بزهول مقارب للجنون وبصراخ تحدثت..
مليكه:انت حيووووووان..
ادم:بجمود..هعقبك على غلطك دا بعدين..ابتسم بستفزاز..
ها..صورتك دى وامضتك ورقم بطاقتك ولا لاء..
مليكه:بندم..انا كنت واثقه فيك ومخونتكش وامنتك..
أقتربت منه وامسكت ياقه قميصه تهزه منها بعنف..
معرفش انك حقير اوى كده..
هب واقفا وامسك يدها وتحدث بغضب عارم من اسفل اسنانه..
ادم:مطلعيش اوحش ما فيا يا ملك..انا لحد دلوقتى عمرى ما مديت ايدى على بنت..
مليكه:بصراخ..امال اللى عملته فيا كان ايه يا حيوان..
لكمته بصدره بكل قوتها..انت مش بس مديت ايدك..
دا انت اغتصبتنى كلى..
ابتلعت ريقها بصعوبه وهبطت دموعها بنحيب اكبر..
استغليت هبلى وسزاجتى لصلحك ضدى..
اقترب اكرم منها خطوه وتحدث بتاكيد..
اكرم:مليكه..اهدى ارجوكى..نظر لادم بشجاعه..
انا مستحيل اسيبك تفضلى هنا غصب عنك وامشى..
ادم:بتحذير..احسنلك تمشى..ومتحاولش تنطق اسم مراتى تانى على لسانك بدل ما ادفنك مكانك..نظر لمليكه..
مليكه عاقله وهتفضل فى بيت جوزها..
مسحت دموعها بعنف..وابتسمت بصتناع..وبلحظه كانت مزقت الورقه التى بيدها اكثر من مره والقتها بوجهه وتحدثت بعلو صوتها..
مليكه:طلقنى..انا مش هعيش معاك ولا لحظه واحده..
ومش هتقدر تغصبنى انى افضل على زمتك..
فريده:ببرود..ومين قالك ان ادم الصاوى يقبل انه يجبر واحده على حاجه..نظرت لها بتمعن..زى ما انا متأكده وواثقه ان ابنى مغتصبكيش بالاجبار..
اغمضت مليكه عيونها بعنف وبصعوبه تحدث من بين شهقتها..
مليكه:عندك حق..انا اللى غلطت..فى حق نفسى..
ودلوقتى هصلح غلطى دا..نظرت لادم بعيون متوسله..
ارجوك طلقنى..انا لو فضلت معاك بالغصب هموت نفسى وانا مش عايزه اعمل كده..بكت بنحيب اكبر..بحلفك بأى حاجه حلوه كانت بنا فى يوم..صمتت قليلا تحاول السيطره بكائها..
ومن ثم نظرت لعيناه بعمق وهمست بوهن..
ادم..لو ليا ذره حب واحده فى قلبك طلقنى..
ينظر لها بجمود..وملامح خاليه من اى تعبير..
ساد الصمت بالمكان يقطعه فقط شهقات مليكه التى تدمى القلوب..
ينظر ادم لها بقلب يعتصر الما وندما..
وبخطوات بطئيه مجهده..اقترب منها وامسك وجهها بين يديه..يمسح دموعها بأصابعه بحنان بالغ..
وبتعقل وجديه تحدث..
ادم:انا عارف ان اللى عملته معاكى غلط..
بس انتى اللى دفعتينى للغلط دا..تنهد بصوتا مسموع..
وانا مش هصلح الغلط بغلط اكبر..مش هغصبك يا مليكه انك تفضلى مراتى..وهديكى حريتك..وهستناكى ترجعيلى بأراتك ونبدا من جديد..
اقترب بوجهه منها اكثر..ولازم تعرفى انى مش بس بحبك..
تأمل ملامحها بهيام حتى توقف بنظره على شفاتيها..
انا بعشقك..نهى جملته وبشوقا جارف..التقط شفاتيها بقبله عميقه متمكنه لأقصى درجه..
وهى فقط تبكى بصمت وانفاس مسلوبه سرقها هو بقبلته العاشقه لها..
صوت خبط والدته بالعصى..جعله يبتعد عنها على مضض..
وبغصه مريره تحدث..انتى طالق يا ملك..
ابتعدت هى خطوه للخلف ونظرت له بدموع اغرقت وجهها وقلبا ينزف الما..
وبصوتا مهزوز مرتعش تحدثت..
مليكه:اوعى تستنانى..انا مستحيل ارجعلك يا ادم..
نهت جملتها ونظرت لوالدته بأسف..
واقتربت من اكرم وهمت بالحديث..
قطعها اكرم ببتسامه مطمئنه..
اكرم:هستنى يا مليكه..هستنى لحد ما عدتك تخلص..
من بين كم دموعها ابتسمت له بمتنان..
وسارت معه للخارج..
تاركه قلبا يحترق ويبكى بنحيب من شده المه وشوقه لها الذى بدا يزداد قبل ان تغيب عن عيناه..
واخيرا خرجت من عرين ادم الصاوى..
لمحها والدها الواقف بالخارج..فركض تجاهها سريعا وجذبها داخل حضنه..
لم تبادله حضنه هذا..
فقط صامته..جامده..تنظر للفراغ بشرود..
أمسك والدها يدها يحثها على السير..
كالأله سارت نحو السياره وصعدت بالخلف..
نظر محمد لاكرم وتحدث باحراج..
محمد:والله ما عارف اقولك ايه يا ابنى..والله الحرس منعونى ادخل خالص..
اكرم:متقولش حاجه يا عمى..بس بعد اذنك تسوق انت لان شكل ايدى فيها شرخ و مش هقدر..
محمد:عنيا حاضر يا ابنى..
صعد محمد بمكان السائق وبجواره صعد اكرم..
بدات السياره تتحرك..فستندت مليكه على الزجاج تنظر للفيلا بعيون تحمل الكثير..ولكن القلب يحمل اكثر..
واستعادت بعض من ذكرايتها مع حبها الأول ادم الصاوى..
..فلاش باااااااااااااك..
بدلع واغراء..
تدوى ضحكتها..وتتحدث بصعوبه من شده ضحكها الهستيرى..
مليكه:انت معقد اوى يا ادم..فكها شويه..ضحكت بقوه..
عليك عفريت اسمه عيب..وميصحش..
خليك فرش كده يا اخى متكلكعهاش..
ادم:بغضب..يا مليكه وطى صوتك..مينفعش صوت ضحكتك دى..حبيبتى انتى بنت والبنت جمالها فى حيائها..
نظر لثيابها بأسف..لبسك دا مينفعش خالص يا حبيبتى..
مليكه:بعبوس..لا بقى انت فعلا معقد..انا قاعده معاك فى البيت ومحدش معانا يعنى اضحك براحتى..ولبسى هلبس فوقه البالتو وانا ماشيه..
حرك ادم راسه بيأس وتحدث بهدوء عكس كم غضبه..
ادم:انا لحد دلوقتى مش مصدق انك عندى فى البيت اصلا..
مليكه:بحب..مقدرتش اعرف انك تعبان ومجيش اطمن عليك..وبعدين انا مكنتش هاجى لو انا مش واثقه فيك..
ادم:بغضب..غلط..ثقتك فيا او فى اى حد غلط واكبر غلط كمان..لازم تخافى على نفسك اكتر من كده..تصرفاتك دى هتوديكى فى نصيبه..صمت قليلا واغمض عينه بعنف وتحدث بغضب اكبر..انا شاب ومش معصوم من الخطأ..
لما حبيبتى تجيلى لحد البيت عندى وانا لوحدى وتقلع البالتو اللى لابسه وتفضل بفستان احمر قصير ويجنن عليها كده يبقى غصب عنى ممكن اضعف وازعلك منى باللى هعمله..
نظرت له مليكه بعيون تلتمع بالدمع..فصمت هو لثوانى يحاول السيطره على غضبه وتحدث بهدوء..
مليكه..انا عايز اتجوزك..بس مش هينفع طول ما لبسك وتفكيرك كده..لازم كل دا يتغير..سبينى اساعدك..
مليكه:بحب..انا كمان عايزه اتجوزك يا ادم..بس انا مبسوطه كده..واللى بيحب حد بيحبه زى ما هو..ومدام مبعملش حاجه غلط يبقى خلاص..
ادم:بجنون..مبتعمليش ايه؟؟!!..انت كل حاجه بتعمليها غلط..
واللى بيحب حد بيشوف ايه اللى يريحه ويعمله..نظر لها باسف..لكن واضح ان انتى اللى مش بتحبينى ولا عايزانا نتجوز..
نظرت له بزهول وتحدثت بغضب طفولى..
مليكه:انا مش عايزه اتجوزك يا ادم..نظرت له بوعيد..طيب انا هوريك انا عايزه اتجوزك ولا لاء..
هبت واقفه تبحث هنا وهناك على شيئا ما وعادت جلست بجواره ممسكه بورقه وقلم ودونت أسمها ورقم بطاقتها وأحضرت كاميرته الخاصه والتقطت صوره لها بمفردها خرجت من الكاميرا فى الحال..
ومن ثم التقطت صوره له..وامسكت الورقه والصورتين اعطتهم له وتحدثت بعتاب..اتفضل علشان تعرف انى على اتم الاستعداد انى اتجوزك وانت اللى بتتلكك بلبسى وطريقتى يا ادم باشا..
ادم:بغضب اكبر..يابنتى انتى ايييييه..دماغك دى اييييه..
انتى هتضيعى نفسك بطريقه تفكيرك دى وهترجعى تندمى..
لكمته بعنف بكتفه وهبت واقفه وجذبت البالتو الخاص بها ارتدته على عجل وتحدثت ببكاء..
مليكه:لما دماغى وطريقه تفكيرى مش عجباك حبتنى ليه..نهت جملتها وركضت للخارج وصوت شهقاتها تتعالى..
نظر هو للورقه المدون عليها امضتها ولصورهم وأمسكم بين يديه وتحدث باصرار..
ادم:انا وراكى لحد ما تتغيرى يا مليكه بمزاجك..التمعت عيناه بشرار..او غصب عنك..
نهايه الفلاش باااااااااااك..
دمعه حارقه هبطت على وجناتيها مسحتها سريعا وهمست لنفسها بغصه مريره..
مليكه:ندمت..اشد الندم..كنت لازم اكون حريصه عن كده..
اخذت نفس عميق واكملت بأصرار..اللى عملته معايا فوقنى يا ادم وقوانى..وهبقى مليكه جديده وهتشوف..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..ادم..
ضائع..تائه..قلبه يبكى..
بل يصرخ..ولكن ملامحه جامده..صلبه..
وبتاكيد همس..
ادم:هترجعلك..مليكه هترجعلك يا ادم..ولو مرجعتش..
انا هعرف ازاى ارجعها..

رايكم وتوقعتكم..
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-