رواية أنا داليدا الحلقة الرابعة كاملة 4 - روايات نسمة مالك

رواية أنا داليدا الحلقة الرابعة كاملة 4 - روايات نسمة مالك

رواية أنا داليدا الحلقة الرابعة كاملة 4 - روايات نسمة مالك

لقراءة باقي حلقات رواية أنا داليدا : اضغط هنا 

رواية أنا داليدا الحلقة الرابعة 4 كاملة - نسمة مالك 

بعتذر على التأخير
البارت الرابع
..هائم عائم بل ضائع.. بين شفتيها..يتنقل من شفتيها الكرزيه بقبلات صغيره متفرقه على كافه وجهها...جانب شفتيها ووجنتيها وعينها واه والف اه من بحور العسل بعينها..ليعود بشوق ولهفه اشد لشفتيها ينهال عليهم بقبله محمومه اعصفت بكيانه ووجدانه...لتتحرك يداه دون ارادته وتلتف حول خصرها مقربها من صدره اكثر حتى اصبحت قدمها لا تلمس الارض...ليعمق قبلته اكثر واكثر ويميل بها على سطح مكتبه..مكتبه!!!صوت خبط قوى على سطح مكتبه افاقه من تخيلاته الوقحه!!
داليدا:وهى تخبط بيدها فوق المكتب بعنف وتتحدث بعلو صوتها...باااااااشا بااااااااشا..لتخفض صوتها وتحدث نفسها بقلق...هو تنح ومبرق كده ليه ليكون مات...لتقترب قليلا بحذر وتنزل بوجهها لمستوى رأسه وهو جالس وتحرك كف يدها مقابل وجه وتتحدث بستغراب...انت شايفنى يا باشا طيب سمعنى اعمل اى رد فعل يدل انك عايش رقص حواجبك حتى؟؟
...هو فقط اكثر من مستمتع بقربها يتمعن ويدقق النظر فى ملامحها الاكثر من رائعه حتى رائحه البنزين المنبعثه من ملابسها تسعده بشده يكاد يجزم انه اصبح الان مدمن رائحه البنزين..يسأل نفسه ماذا لو اقتنص قبله واحده فقط يتزوق بها هاتين الشفاتين المكتنزه المزمومه؟؟هل ستغضب ستثور وتكسر عظام فكه كما كسرت يد المخبر؟؟
..لينتشله من توهانه بملامحها المهلكه نظرتها المندهشه التى جعلتها بغايه اللطافه جعلته يبتسم بأعجاب فشل فى اخفاء...لتبتعد هى واضعه يدها على قلبها وتتحدث برتياح وصوت حاولت جعله ذكورى..
داليدا:الحمد لله طلع عايش..ها يا باشا شكلى كدا زى البطاقه؟؟
..اخذ نفس عميق..لحظه.اثنان.ثلاثه..اعتدل بجلسته واضعا كلتا يداه على وجه محاولا استعاده توازنه..ليهب فجأه واقفا واقترب منها بشده حتى اصبح يتنفس انفاسها..لتتحدث داليدا بزهول من شده قربه لها..
داليدا:ايه يا باشا هو الشيطان عمل معاك شغل ولا ايه؟؟
..ليحاول كبت ضحكاته ويتحدث بغضب مصتنع..
عمار:من غير كدب..انتى اللى كنتى سايقه موتوسيكل احمد عوف البحيرى؟؟؟لتبتعد عنه بتوتر من قربه المفاجئ..
داليدا:بشجاعه..ايوه انا..دى ماكنتى بس الرخصه والورق بأسم احمد ابن عمى..
عمار:بأمر..اتكلمى عدل متحوليش تتخنى صوتك مش لايق عليكى..
داليدا:هو صوتى كده ياباشا..
عمار:ببرود واستفزاز..لو صوتك متعدلش هدخلك حجز الرجاله وساعتها نشوف دا فعلا صوتك ولا هتسرسعى زى العرسه؟؟ليجلس على مكتبه ويسألها بعمليه..اسمك وسنك وعنوانك؟؟؟
داليدا:بصوتها الانثوى ذو البحه المهلك..انا داليدا عامر البحيرى..
//////////
عاليا:اخوكى صعبان عليا اوى يا لامار..انا السبب انا اللى جبرته على الجوازه دى وهو حبيبى خاف على زعلى وتعبى ووافق يتجوزها بس والله يا بنتى ما كنت اعرف انها بالاخلاق دى..
لامار:اهدى يا مامى عمار محدش يقدر يغصبه على حاجه هو كان عارف بكل تصرفتها واتجوزها علشان يساعدها هى برضة ضحيه يا مامى وبنت خالتنا ومينفعش نتخلى عنها..
عاليا:عارفه انها بنت اختى بس دا ابنى مش هتكون اغلى عندى من ابنى يا لامار...انا ام اتمنى لابنى كل اللى يسعده اتمناله زوجه تفرح قلبه مش تزعله وتحزنه...احنا اه هنساعدها وهنقف جنبها بس جوازها من ابنى دا غلطه ولازم اصلحها..
لامار:استنى شويه يا مامى هى حكتلك كل حاجه ومخبتش عنك علشان تساعديها مش علشان تخلى عمار يطلقها..
عاليا:بنت اختى دى عايزه واحد يمسيها بعلقه ويصبحها بعلقه واخوكى مش من نوعيه الرجاله دى عمره ما يمد ايده على واحده مهما حصل..
لامار:بزهول..معقول يا مامى فى رجاله متوحشه كده..
عاليا:مع بنت خالتك دى هدعلها براجل يكون كده علشان هى من البنات اللى مش هتتعدل غير بالضرب.لتدعى من صميم قلبها ربنا يرزقك يا جيسى يابنت نريمان براجل يمشيكى على العجين متلغبطوش..
/////////////
داليا:ببكاء:الو ايوه يا احمد وصلت ولا لسه طمنى يابنى بالله عليك هموت من القلق..
احمد:اطمنى يا خالتى انا سايق ورايحلها على القسم وعزت المحامى هيحصلنى على هناك..داليدا هتخرج انهارده حتى لو حبسونى مكانها..
داليا:بعيد الشر عنك وعنها ياحبيبى ربنا يحفظكم وميوجعش قلبنا على حد فيكم يارب طمنى اول باول يااحمد..
احمد:حاضر ياخالتى متخفيش ومتتحركيش من البيت زى ما داليدا قالتلك ولو الواد محمود عندك ادهولى..
داليا:حاضر يابنى مش هتحرك بس انتو متتاخروش عليا..وخد محمود معاك اهو..
احمد:ايوه ياحوده اسمعنى ياض خلى بالك من خالتك ولو اى حاجه حصلت كلمنى على طول واخواتك تحت قدام البيت عندكم لو احتجتو حاجه انده عليهم لكن انت متسبش خالتك فاهم ياض..
محمود:فاهم يا ابيه بس خلى بالك امك هتنفخنى علشان فتنت عليها وشكلى كده هطول فى القعده عند خالتك مش هروح غير لما انت تبقى معايا..
احمد:طيب اعمل بس زى ما قولتلك يله سلام دلوقتى..ليغلق الهاتف ويسرع بسيارته لتوقفه سياره حمراء تسير ببطئ يصدر منها صوت غناء اجنبى بصوت عالى للغايه...ليحدث نفسه بغيظ...وبعدين بقى فى ام العطله دى...سواقه حريمى دى مستحيل يكون راجل اللى سايق..ليحاول تخطيها وهو يضغط على بوق السياره بعنف عده مرات..حتى استطاع الوصول بجانبها وفتح زجاج سيارته وخبط بيده بشده على جانب السياره المفيمه ولا يستطيع رؤيه سائقها وتحدث بغضب..اتحرك يابنى ولا يابنتى ياللى سايق انت ايييييه سايق بطه؟؟
..لينزل الزجاج ويرى انثى رائعه الجمال بخصلات شعرها الكارلى القصيره ولونها الخمرى الرائع وملامحها الرقيقه لينتبه من تأملها على صوتها المسرسع وهى تصرخ به...
البنت:هاااا انت يا مجنون يا متخلف بتخبط ازاى كده على عربيتى هتوسخها يا همجى انت..
احمد:بزهول وجنون وهو يقف محرك سيارته..مجنون ومتخلف وهمجى كمان طيب انا هوريكى الهمجى هيعمل فيكى ايه يابنت الجزمه انتى..لينزل من سيارته وبلحظه كان داخل سيارتها لا تعلم كيف ومتى اصبح بجوارها وقاد هو سيارتها وتوقف بجانب الطريق..
البنت:بخوف ورعب وزهول ايضا..عاااا انت يا حيوان انزل من عربيتى ناااو عاااااا...قطع صراخها يده الذى شدت شعرها بعنف وتحدث من بين اسنانه..
احمد:لسان اهلك دا لو طول تانى هنولك بالبوكس اوقعلك صف سنانك...ليتركها بعنف بعدما رمقها بنظره حارقه وتركها وغادر سيارتها تحت انظارها المزهوله..ليتحرك بسيارته وهو ينظر لها بستهزاء لتفيق هى من زهولها وتسرع بسيارتها خلفه وتتحدث بغيظ وغضب..
البنت:والله ما انا سيباك يا همجى يا متوحش انت..اما هو يراها بمرأه سيارته وهى تسير خلفه تحاول الوصول اليه وعلى وجه ابتسامه لا يعرف سببها ولكنه مستمتع بمطارتها له وبشده..
///////////
...حقد...كره...غل...نار بقلبها تود اطفاءها قبل ان تأكل روحها...فالنيران ان لم تجد ما تأكله تأكل نفسها...وهى كذلك ستصاب بجلطه او سكته قلبيه ان لم تهدأ نار غيرتها وحقدها غافله عن ان التى تحقد عليها وتتمنى لها الأذى هى اختها شقيقتها..فأصبح كل ما يشغل فكرها الأن هو الانتقام من شقيقتها وابنه شقيقتها حتى أخيرا وصلت لفكره قد تكسر بها قلب شقيقتها..
دولت:بخبث لأجدى ابنائها:واد يا مصطفى انت قاعد فى الشارع كده ليه تعالى ياضنايا عملتلك السجق اللى بتحبه..
مصطفى:بفرحه وشك ايضا..ضنايا وسجق امممم عايزه ايه يا امه؟؟
دولت:عيزاك فى مصلحه وهديك 5000ج..
مصطفى:بزهول..5000ج دى مصلحه ايه دى يا امه انتى عايزه تقتلى حد ولا ايه؟؟
دولت:هو انا نفسى بصراحه اقتلهم بس لا شويه كده عيزاك تغتصب واحده يا واد؟؟؟
//////////
...داليدا:أظن كل ورقى سليم ياباشا وسيادتك اتأكدت ان البلاغ كيدى ممكن امشى دلوقتى ولا لسه فى حاجه تانيه...
عمار:بهدوء وابتسامه اكثر من رائعه..اقعدى يا داليدا..لتجلس بخجل لم تعتاد هى عليه جعل وجنتيها تتورد بشده فأصبحت قابله للالتهام لا عفوا قابله للعض والابتلاع ايضا ليبتلع ريقه بصعوبه ويتنحنح محاولا اخراج صوته..
احححم شوفى يا داليدا انا اولا بعتذرلك عن اليوم اللى كنا هنعمل فى حادثه لانى مديونلك بالاعتذار انا كنت ماشى فى المخالف فاانا اسف..
داليدا:ببتسامه فشلت فى اخفاءها..اححم حصل خير ياباشا والحمد لله جت سليمه..
عمار:وهو يهب واقفا يجلس بالكرسى المقابل لها ويتحدث بجديه...ثانيا بكلمك من ظابط لمهندس..لو احتاجتى اى حاجه متترديش ابدا هتلاقينى جنبك هعتبرك زى لامار اختى الصغيره هى فى هندسه برضو بس فى سنه رابعه..
داليدا:احححم شكرا يا باشا..ليقترب عمار بوجه ساند بمرفقيه على ركبتيه وينظر بعمق داخل عينها ويتحدث بهمس...
عمار:عمار اسمى عمار وبس..لينطق اسمها ببطئ واستمتاع...فاهمه يا د ا ل ي د ا..
ليقطع نظرتهم صوت خبط الباب...ليتراجع عمار بظهره للكرسى ويتحدث بصوت صارم...أدخل..
العسكرى:عمار باشا مدام حضرتك بره؟؟؟
رايكم وتوقعتكم..
دمتم مزز ميوصات

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-