رواية أنا داليدا الحلقة التاسعة والعشرون 29 كاملة - روايات نسمة مالك

رواية أنا داليدا الحلقة التاسعة والعشرون 29 كاملة - روايات نسمة مالك

رواية أنا داليدا الحلقة التاسعة والعشرون 29 كاملة - روايات نسمة مالك
لقراءة باقي حلقات رواية أنا داليدا : اضغط هنا 

رواية أنا داليدا الحلقة التاسعة والعشرون 29 كاملة - نسمة مالك 

انا داليدا💜
بقلم..نسمه مالك..
البارت ال29💜
..تكمله الفلاش باااااااااك..
أمامها..
يقف بجمود مصتنع..
عكس
الألم..
والوجع..
الذى يعتصر قلبه..
يدور بعينه بعيدا عنها..
حتى لا ينظر لعيونها التى تنظر له بدموع ورجاء..
رددت هى بصوت مبحوح من بين شهقاتها برجاء طلبها مره اخرى..
ناريمان:سليم علشان خاطرى خلينى أودعك..
صمتت قليلا واكملت بغصه..
كفايه هتحرمنى منك طول عمرى متحرمنيش من حضنك لأخر مره؟؟
تأوهت بشده بصوت مسموع واكملت بقهر..
حضنك يا سليم اللى هيكون لغيرى بكره..
بين ضلوعه..
يصرخ قلبه بعشقها حد الجنون..
مجهود جبار يبذله ليتحكم بضعفه و دموعه امامها..
لا يريدها تضعف اكثر بضعفه هو..
نظر لها نظره تحمل عشق يكفى لجميع عاشقين الارض..
بل ويفيض..
دموعها تهبط بغزاره..
طالت نظرتهم..
واخيرا حرك رأسه بالايجاب..
اقتربت هى بخطوات هادئه..
وضعت أطراف أصابعها على صدره..
وقفت على أطراف أصابعها..
أقتربت بوجهها من وجهه لكنها لم تصل سوى لأسفل لحيته..
اغمضت عينها لتسيل دموعها بغزاره أكثر وهى تستنشق رائحته تملاء بها قلبها قبل رأتيها..
بشفاه مرتعشه..
اقتربت من لحيته وقبلتها بعمق..
قبله تفتقد الخبره..
لكنها تحمل عشق أمراءه سوف تترك قلبها وترحل الأن..
ابتعدت بوجهها قليلا..
رفعت عينها تنظر له بعيون عاشقه..
تحفر ملامحه وتحفظها عن ظهر قلب..
وببطئ همست..
ناريمان:سليم بحبك؟؟
لهنا وكفى!!
انهارت جميع حصونه..
قبلتها وهمساتها اشعلت عشقها بقلبه أكثر..
بلحظه فقد..
كان لف يده حول خصرها..
حملها داخل احضانه بقوه..
اصبحت قدميها لا تلمس الأرض..
مال بوجهه..
بلهفه وانفاس ساخنه لاهثه..
وألتقط شفاتيها بقبله محمومه عاشقه..
لمرتهم الاولى والأخيره ايضا..
قبله تحمل عشق..
شغف..
وشوقا جارف..
ينهل من شفاتيها بعشق ودموع منهمره..
لف ذراعيه حول خصرها..
حملها باحكام..
وتحرك بها وما زال يقبلها بجنون..
دخل بها الاسانسير..
على مضض..
ابتعد أخيرا عن شفاتيها وهما يلهثان بشده..
رفعت يدها وامسكت وجهه بين كفيها..
وتحدث هو بانفاس مسروقه وغصه مريره..
سليم:عهد ووعد عليا..
بعمرى ما هعشق غيرك..
ولا هلمس حرمه بعدك يا حبه الجلب يا ناريمان يا عشق سليم..
نهى حديثه وانزلها برفق..
لتتمسك هى بقميصه..
لكنه ضغط عل احدى ازرار الاسانسير وخرج هو سريعا..
لتتهاوى هى بجسدها وتجلس ارضا..
واضعه يدها على قلبها..
تبكى بنحيب وتصرخ بصوت مسموع حتى يسمعها..
ناريمان:انا بحبببببببك يا سليم..
مستحيل قلبى يكون لغيرك يا سلييييييم..
خرج ادهم عندما وصله صراخها..
وجد سليم مستند بيده على باب الاسانسير بحاله يرثى لها..
اقترب منه وتحدث بقلق..
ادهم: انت كويس يا سليم..
سليم:بغصه..لاه مش اكويس..
نظر لأدهم واكمل بصرامته المعهوده..
عيزك تتجواز ناريمان يا ادهم وتاخدها معاك وانت مسافر..
نظر له بتفاجئ وصدمه وتحدث بزهول..
ادهم:انت بتقول ايه يا سليم؟؟!!
اكمل بتاكيد..
ناريمان انا بعتبرها زى اختى..
سليم:بجديه..وعلشان اكده طلبت منيك انت اللى تتجوزها يا ادهم..
مش هثق فى حد قدك انت يا صاحبى..
ادهم:مش فاهم قصدك يا ادهم..
سحبه سليم من يده وتحدث بستعجال..
سليم:تعالى معاى وانا هفهمك..
بس اطمن لاول عليها ..
سارو خلفها فى الخفاء..
لكنها تعلم جيدا معشوقها وافعاله..
وصلت اخيرا منزلها..
ووقفو هما بعيد قليلا..
ادهم:بفضول..تقصد ايه بقى باللى قولته..
سليم:بغصه وصرامه ايضا..
ناريمان لازم ابعدها عنى الفتره دى..
طول ما هى اهنه مش هقدر امنع نفسى عنيها..
ولا هى كمان..
نظر لادهم واكمل بثقه..
انت هتحافظ عليها لحد ما اقدر اقنع ابوى علشان يوافق على جوازنا..
وكمان علشان مظلمش بت عمى هسبها على زمتى 6 شهور وهطلجها..
ادهم:بس هى مش هتوافق عليا يا ادهم..
اكمل بتاكيد..
دى بتموت فيك وبتعشقك ازاى بس هترضى تتجوزنى وتسافر معايا..
سليم:هى كانت ناويه على السفر لكن مهينفعش تسافر لحالها..
اهلها مش موافقين ولما عشقتنى غيرت رايها ورجعت فى قرارها..
انت هتكون فرصتها للسفر..
صمت قليلا واكمل بالم يعتصر قلبه..
اقصد هتكون فرصتها للهروب من وجع جلبها..
نظر له واكمل بتسائل..
ايه جولك يا صاحبى..
ادهم:باسف..هقول ايه يا سليم..
اللى انت عيزه هعمله..
واوعدك انى هحافظ عليها لحد ما انت تقنع والدك..
نهايه الفلاش بااااااااااك..
فاق من شروده على صوت ادهم النادم..
يحكى ويحكى له ما كان يدور بينهم طيله سنوات غربتهم..
قص له كافه شئ..
تحدث بالكثير والكثير..
مر وقت طويل..
وهو فقد مكتفى بالاستماع اليه..
يستمع كم عانت معشوقه قلبه..
كم مره بكت شوقا اليه..
كم مره صرخت باسمه..
اخبره انها كانت تعيش بلحظاتهم المعدوده معا..
أخبره بكل ما يحمله قلبه..
واخيرا تنهد براحه..
واكمل بندم واسف.
ادهم:سامحنى يا صاحبى..
وضع يده على كتفه واكمل بتوسل..
أرجوك..
نهى حديثه وهب واقفا..
اخرج من جيبه ورقه وقلم وكتب لها شئ ووضعها على المنضده وتحدث بستعجال..
انا لازم امشى دلوقتى..
اكمل بفرحه فشل فى اخفاءها رغم حزنه الشديد..
فرح بنتى انهارده يا سليم..
نظر له بصدمه وتفاجئ وزهول ايضا..
ابتسم ادهم له واكمل برجاء..
انا كتبتلك عنوان بيت جوز بنتى الفرح هيكون عنده..
هم بالرحيل لكنه توقف ونظر لسليم ثانيا وتحدث بتمنى..
اتمنى انك تيجى الفرح يا صاحبى..
////////////////////
..بمنزل العريس..
بالمطبخ..
دولت وداليا وعاليا ايصا..
على قدم وساق..
وبفرحه عارمه..
وسط صوت الاغانى المخصوصه للافراح..
وسيل زغاريطهم ومزحاتهم وضحكاتهم..
انهو كميه كبيره جدا من اطيب الاكلات والحلويات..
تنهدت براحه وفخر وهى تنظر لما فعلو برضا..
وتحدثت بأمر..
دولت:يله يا وليه منك ليها علشان نجهز..
داليا:طيب يله بينا على البيت عندى علشان ولادك بيلبسو هنا يا دولت..
عاليا:احنا اتاخرنا ولا ببتهيألى..
دولت:لا متاخرناش ولا حاجه..
هنلبس اوام..
كل واحده تاخد دش سريع ونشمط العبايه بطرحتها ونبقى جهزنا..
نظرت لهم بثقه..
الصلاه على النبى مش محتاجين مكياج ياختى انتى وهى..
جمالنا ربانى..
همو بالخروج ليتسمرو بمكانهم مره أخرى..
وبدأو يسمو ويصلو على الحبيب بصوت مسموع..
وبداو بوصله من الزغاريط بفرحه عارمه..
فلما لا..
فأمامهم 5 شباب يرتدون اروع البدل..
اظهرت وسامتهم واناقتهم ورجولتهم الصارخه..
احمد..مصطفى..محمد..محمود..وعبد الرحمن ايضا..
تضع يدها على قلبها وتنظر لهم بحب وفرحه شديده..
ابنائها الاربعه رجال يشرحون القلب بهيئتهم..
بقلبها.
تقرأء كل ما تحفظه من القران الكريم..
لتسحبها داليا من يدها ويتجهو جميعا للخارج وتتحدث بمزاح..
داليا:انتى اتخشبتى كده ليه يا وليه..
نظر لها احمد وتحدث بفرحه عارمه وتوتر ومشاعر كثيره مختلطه..
احمد:ايه رايك فى ولادك يا امه؟؟!!
ابتسمت وهى تجاهد لكبت دموع فرحتها وتحدثت بفخر..
دولت:عينى علبكو بارده يا ضنايا..
ربنا يحفظكم ويحميكم قادر يا كريم..
نظر احمد لاشقائه وتحركو سويا تجاهها..
لتشهق هى بتفاجئ وتنهمر دموعها بغزاره..
عندما هبطو اولادها جميعا تحت قدمها يقبولها..
مالت لهم تربط على ظهرهم وتجذبهم من ذراعهم لتوقفهم وهى تتحدث ببكاء شديد وضحك ايضا..
دولت:انت ياواد انتو هو بتعملو ايه بس..
اكملت بمزاح..
انا بغير من رجلى واد..
هبهو جميعا واقفون وحملوها واحتضنوها وكانها ابنتهم..
ينقلوها من بين ايدهم وهم حاملنها وهى تضحك من صميم قلبها..
حتى وصلت لابنها الصغير..
فصرخت بخوف..
لا محمود هيوقعنى..
حملها محمود ايضا وتحدث بفخر..
محمود:ايه يا امه اوقعك دى..
هو انا كوارك ولا ايه..
اكمل بفرحه..
انا عندى 15سنه..
دولت:صمالله عليك ياغتى عين امك انت..
اكملت بغضب مفاجئ..
نزلنى يا واد..
نظرت لهم ووجهت نظرها لشقيقتها..
ليتجهو هم تجاههما وحملوها ايضا محتضنها..
ليتحدث عبد الرحمن بعبوس..
عبد الرحمن:وانا هشيلك امتى بقى يا ماما..
حضنته داليا بحب وتحدثت بحنان..
داليا:بكره تكبر يا نور عينى وتبقى زيهم وتقدر تشيلنى..
اتجهو لعاليا وسلمو عليها وقبلوها من راسها..
وتحدث احمد بستعجال..
احمد:يله اجهزو علشان عربيات الزفه على وصول..
دولت:ياواد لسه بدرى..
احمد:لا يا امه علشان عايزين نتصور قبل الشمس ما تروح..
اكمل بستعجال..
يله اجهزو علشان اول ما تخلصو هنتحرك..
/////////////////
عمار&داليدا💜
غضب..
غيره..
عشق مجنون..
ينظر لها مصتنع الغيظ..
فهى أصرت ان يرتدى قميص بلون فستانها النبيتى..
فستانها..
واه من فستانها..
فبرغم انه محتشم للغايه..
لكن اللون عليها جعلها ايقونه من الجمال..
بحجابها النبيتى ايضا الذى اظهر لون بشرتها الحلبيه..
وعكس لون العسل بعينها..
جعلها كحبه فاكهه طازجه قابله للالتهام..
تقف امام المرأه تضع لماستها الاخيره على حجابها..
اقترب منها ووقف خلفها محتضنها من ظهرها بقوه..
وتحدث بهيام..
عمار:تجننى..
قمر يا قلب عمار..
نهى كلامه وقبل وجنتها اليمنى بعمق..
استدارت هى ونظرت له بعبوس وتحدثت برجاء وهى تعدل له الكارفت السوداء التى يرتديها..
داليدا:طيب علشان خاطرى يا ظبوتى هحط كحل بس..
عمار:خاطرك على عينى وعلى قلبى..
لكن لا يا داليدا..
علشان خاطرى انا لا..
كفايا انى وافقتك على اللون دا اصلا..
امسك وجهها بين يديه وتحدث بجديه ممتزجه بحنان..
حبيبتى حطى اللى انتى عيزاه بس وانتى فى بيتك..
مش من حق حد يشوف جمالك وجمال عيونك غيرى..
صمت قليلا واكمل برجاء..
حبيبتى بالله ماتحوليش تختبرى غيرتى عليكى..
اقترب بوجهه منها واكمل وهو على وشك تقبيلها..
اخاف عليكى من نفسى..
نهى جملته وقبلها بعمق وجنون وعشق ولهفه..
ابتعد عنها بعدما شعر بحاجتهما للهواء..
نظر لها واكمل بفرحه وعبث وانفاس لاهثه..
كلها بكره بس وبعد كده مش هيبقى فى حدود فى معاملتى معاكى..
غمز لها باحدى عيناه واكمل بوقاحه..
هعدى كل الحدود الحمر والنبيتى و؟؟
همس لها باحدى كلماته الوقحه لتشهق هى بخجل وتتورد وجنتيها بشده..
جذبها من خصرها لاصقها به اكثر وسار بها متوجه للخارج..
وتحدث من بين ضحكاته..
خلينا نتحرك دلوقتى..
ولما نرجع ابقى اشوف حل لكسوفك دا علشان مش هينفع كده..
دفنت وجهها بكتفه وتحدثت بصوت مبحوح..
داليدا:دلع..امال ايه اللى ينفع..
عمار:بعبث..تلغينى..
مسك يدها مخلل اصابعه باصابعها وتوجهم للاسانسير وأكمل بعبث..
انا هعلمك وهعرفك ازاى تلغينى يا قلب عمار💜
////////////////////
قاسم&لمار
عشق..
حب..
شوق..
والكثير من القبلات الساخنه..
تساعده لارتداء بدلته..
بعدما البسها فستانها وحتى ما اسفل فستانها بيده..
هو فقد الان يغمرها بعشقه..
يبث لها بما يحمله قلبه من خلال افعاله معها..
وقفت على أطراف أصابعها رغم انها ترتدى حذاء ذو كعب عالى..
لكن يظل هناك فرق طول بينهم نظرا لطول قامته هو..
تغلق له البيبيونه النبيتى لون فستانها المماثل لفستان داليدا..
يقبل هو وجنتها بعمق مرات متتاليه ويده تعبث بخصرها..
قربها له لاصقها به وتحدث بعبوس..
قاسم:جايه متاخره علشان نلبس بسرعه وننزل على طول..
لمار:بخجل..على اساس انك سبتنا نلبس على طول..
قبل شفاتيها بنهم..
وتحدث من بين قبلتهم بوقاحه..
قاسم:لازم اطمن على ممتلكاتى..
نهى جملته قبلها مره اخرى بعمق اكبر ويده بدأت تشق طريقها لمنحنياتها..
همست هى من بين قبلتهم..
لمار:قاسم..
وبعدين معاك..
هنتأخر كده..
ابتعد عنها على مضض وتحدث بجديه..
قاسم:لا انهارده مينفعش نتأخر..
قبل باطن يدها واكمل ببتسامه عاشقه..
قاسم:فى مفاجأه مستنيه مدام قاسم..
نظرت له بفرحه وقفزت بين يديه كطفله صغيره وتحدثت بألحاح..
لمار:مفاجأه ايه يا قاسومى..
قولى بليييييز..
عااااااا انا بحب المفاجأت اوى..
ابتسم بفرحه لفرحتها هى وتحدث وهى يسير بها للخارج..
قاسم:لو قولتلك مش هتبقى مفاجأه يا قلب قاسم..
عبست بملامحها..
لف يده حول خصرها و مال على وجنتيها قبلها بعمق واكمل بعشق..
اصبرى شويه صغيرين بس وهتعرفى يا عشق قاسم
نهى حديثه واتجه بها لسيارته المزينه لتناسب الزفه..
//////////////////////
..الفرح💞..
..قلبها النازف..
يتراقص فرحا الأن..
اخيرا..
انتهت ناريمان من لمساتها الاخيره لمكياج صغيرتها..
بجمودها المصتنع المعتاد..
أصرت ان تلبسها هى فستانها..
وان تجهزها بنفسها..
ساعدوها كلا من داليدا ولمار قليلا وذهبت كلا منهم لزوجها كى يجهزو ايضا..
أصبحت جيسى عروس رائعه الجمال بكل ما تحمل الكلمه من معنى..
بمكياجها السيمبل الهادئ للغايه..
لكنه يظهر جمال ورقه ملامحها..
تنظر هى لوالدتها ببتسامه من بين لمعه دموعها بعيونها..
هى لم تعتاد منها على كل ما تفعله معها..
رغم ان ناريمان صامته طيله الوقت..
لكن نظرتها لها وابتسامتها تحكى بالكثير..
نظرتها لابنتها تخبرها كم هى تحبها..
كم هى اسفه..
كم هى مقصره بحقها..
وايضا كم هى سعيده لاجلها..
همت بالابتعاد عنها وتحدثت برقتها المعهوده وجمودها ايضا..
ناريمان:تقدرى دلوقتى تبصى فى المرايه..
همت بالابتعاد من امامها..
لكن جيسى امسكت يدها سريعا وانحنت قليلا وقبلتها بعمق لاول مره بحياتها..
صدمه لها..
اتسعت عيونها بزهول من فعلتها..
رفعت راسها ونظرت لها ببتسامه ودموعها تهبط ببطئ..
وتحدثت بفهم..
جيسى: وانا كمان بحبك يا مامى..
صمتت قليلا واكملت بصدق..
ومش زعلانه منك يا حبيبتى..
اغمضت عيونها بعنف كمحاوله منها للتحكم بدموعها..
اقتربت منها جيسى ووضعت كفها على وجنتيها واكملت وكانها تحدث ابنتها وليست والدتها..
انا اسفه انى كنت بعيده عنك الفتره اللى فاتت دى..
بس اوعدك انى مش هبعد عنك تانى خالص خالص..
اكملت بأصرار..
مستحيل ابعد عنك..
حتى لو انتى اللى قولتيلى ابعدى..
لهنا واطلقت لدموعها حريه الهبوط..
وتحدثت بزهول..
ناريمان:انتى اللى بتتأسفى يا جيسى؟؟!!
دا انا اللى؟؟
وضعت يدها على فمها تمنعها من الكلام وتحدثت بحب..
جيسى:انتى ايه..
انتى امى..
ناريمان:بألم..مكنتش ليكى الام اللى اى بنت تتمناها..
جيسى:بدموع..وانا كمان مكنتش البنت اللى اى ام تتمناها..
حركت رأسها بلا وتحدثت بتاكيد..
ناريمان:انتى احسن بنت فى الدنيا..
نظرت لها بطفوله وتحدثت بحب..
جيسى:طيب ممكن تحضنينى يا مامى..
ابتسمت من بين دموعها و فتحت زراعيها لها وحركت راسها بالايجاب..
اترمت جيسى بحضنها واغمضت عينها وتنهدت اخيرا براحه..
ربطت ناريمان على ظهرها بحنان وتحدثت بحب حقيقى وفرحه عارمه..
ناريمان:مبروك يا بنتى..
انتبهو على بوق سيارات كثيره للغايه..
والعاب ناريه بدات تنطلق اسفل منزلهم..
قفزت جيسى بفرحه عارمه وتحدثت لوالدتها بستعجال..
يله يامامى اجهزى بسرعه مودى وصل..
نظرت والدتها لمكياجها واعادت تظبيطه سريعا..
لتسرع جيسى بتجاها المرأه تنظر لهيئتها..
شهقت بصدمه من شكلها الاروع على الاطلاق..
اقتربت منها والدتها وجذبت طرف طرحتها وضعتها على وجهها وتحدثت بجديه..
ناريمان:اقرى قرأن فى سرك شويه وانا هلبس واجيلك على طول..
نهت حديثها وتوجهت للحمام على عجل..
وقفت جيسى ظهرها لباب الغرفه..
اخذت اكثر من نفس عميق..
وبدات بترديد بعض الايات القرانيه..
انتفضت حين استمعت لخبط الباب..
بسيل من الزغاريط..
دخلت كلا من داليدا ولمار ودولت وداليا وعاليا ايضا..
تحدثت دولت بستعجال موجه حديثها لجيسى..
دولت:زى ما انتى اوعى تلفى يا حبيبه..
اكملت بتأكيد..
خلى جوزك يشوفك الاول يا بت..
بقلب يكاد يخرج من ضلوعه من شده دقاته..
يقف امام الغرفه..
ممسك ببوكيه ورد ولا اروع..
تشنج جسده قليلا وارتعش بدنه عندما سمعهم يأذنو له بالدخول..
بخطى هادئه خطى لداخل الغرفه..
اقتربت داليدا من الكاسات وشغلته على اغنيه حبيتك بالتلاته كما اخبرتها جيسى..
وقف خلفها واضعا يده على فمه كمحاوله منه لكبت دموعه..
تقف هى امامه ترقص برشاقه على الاغنيه..
تتمايل يمينا تارا..
وتلف بخصرها تارا..
وتقفز تارا..
وتصرخ بأسمه تارا اخرى..
جيسى:يا مودى يلا ادخل بقى..
اعطى بوكيه الورد لخالتها..
ولف حولها وقف امامها..
لتشهقهى بخضه..
واقتربت منه كعادتها وهمت باحتضانه..
لكن امسك ذراعيها واوقفها امامه يتأملها بعيون عاشقه..
مد يده و رفع حجابها عن وجهها وتحدث بنبهار..
احمد:بسم الله ماشاء الله..
جيسى:بخجل..عجبتك يا احمد..
اجابها بقبله عاشقه من شفاتيها و حملها داخل حضنه ودار بها اكثر من مره وهو يصرخ بعشق..
احمد:بحباااااااااااااااااااك..
علت الزغاريط والتصفيق اكثر واكثر..
انزلها برفق وهمو بالتحرك لكنها اوقفتهم..
جيسى:استنى مامى يا مودى..
الجمله وصلت مسامع عاليا..
نظرت لجيسى وتحدثت بستغراب..
عاليا:تستنى مامى في؟؟
وقبل ان تكمل كلامها كانت خرجت ناريمان بفستان اسود راقى جدا ومحتشم للغايه..
رفعت شعرها كله وجمعته بتسريحه رقيقه تظهر وجهها وجمال ملامحها..
وضعت عاليا يدها على فمها بصدمه..
ودموعها هبطت بغزاره..
وبلحظه كانت ركضتت نحو شقيقتها تحتضنها بقوه وحب وفرحه رغم كل شئ..
الا انها بالخير ستظل شقيقتها الصغرى..
بدلتها ناريمان الحضن بحب ايضا..
وتبادلت السلام مع الجميع..
واتجهت جيسى للخارج بيد والدها وزجها..
وقد اكتملت الفرحه اخيرا..
اتجهو للأسفل..
لتنصدم جيسى بسرب مهول من السيارات..
جميعها مزين بأضاءه حمراء..
وسيارتها هى مزينه باضاءه وورود ايضا بيضاء..
اقترب احمد من والدته ووالده جيسى ايضا واجلسهم بسياره العروس من الخلف..
وعاد مره لزوجته واسنلمها من يدها والدها واركبها بجواره
واتجه هو لكرسيى السائق وبدأ بالقياده وخلفه جميع السيارات والتكسيات ايضا..
وامامه الكثير من الموتوسيكلات..
وكلا من عمار وزوجته ووالدته ووالدتها وشقيقها بسيارتهم..
قاسم وزوجته بسيارتهم ايضا..
ادهم واشقاء احمد بسياره..
أمسك يد زوجته قبلها بعشق اثناء قيادته وتحدث بهدوء..
احمد:ايه رايك فى العربيه..
جيسى:بفرحه عارمه..تجنن يا مودى..
احمد:بعبث..تجنن زى صحبتها..
جيسى:بعبوس..نعم؟؟
اكملت بغيره..
ومين بقى صحبتى دى..
نظر لها بعشق شديد..
احمد:مراتى صحبتها..
اتسعت عيونها بصدمه..
ونظرت للسياره مره اخرى من حولها..
سياره حديثه جديده تدل على ارتفاع سعرها..
نظرت له بستفهام وتحدثت بتسائل..
جيسى:احمد العربيه دى غاليه اوى..
احمد:بعشق..مافيش حاجه تغلى عليكى..
نظرت له تساله من اين لك هذا..
ابتسم هو واجابها بهدوء..
انا بعت التاكس وقسطت باقى تمنها..
اكمل بمزاح..
هبقى استلفها منك كام ساعه كده فى اليوم اشتغل عليها أوبر..
امسكت يده ضمتها لقلبها بشده وعيونها تنظر له بعشق وهيام..
خلفهم دولت وناريمان اللتان مندمحان مع بعضهم بالحديث والتعارف غافلين عنهم..
خرج قاسم عن الصف وأسرع قليلا واشار لاحمد ان يتبعه..
سارو طويلا حتى اخيرا وصلو..
توقفو امام ياخت مزين على أكمل وجه ليناسب حفل زفاف ضخم ينتظرهم..
أتسعت عيون لمار بصدمه عندما وقعت عينها على أسم اليخت..
اللمار💓
قبل يدها وتحدث بعشق..
قاسم:هديتك يا قلب وروح قاسم..
لمار:بدموع..قاسم بس دا كتير اوى..
قاسم:مافيش حاجه تغلى عليكى..
امسك يدها واتجه بها نحو احمد وتحدث بفرحه..
يله يا ابو الصحاب انزل اعملو السيشن هنا..
ابتسم له احمد وتحدث بمتنان..
احمد:تسلم يا ابو عمه..
كلك رجوله..
اتجه الجميع لداخل اليخت..
التقطو الكثير والكثير من الصور والفيديوهات ايضا..
بدأت اغنيه هادئه تحبها جيسى كثيرا..
نظرت لاحمد الذى فهم نظرتها..
وبلحظه كان جذبها لحضنه وبداو رقصتهم الهادئه..
على كلمات الاغنيه..
انضم لهم كلا من عمار وزوجته وقاسم وزوجته ايضا..
..ماتسبنيش..
لحظه اعيش..
غير وانا جنبك.. جوه فى قلبك..
ماتسبنيش..
بس احضنى.. وقرب منى..
ماتسبنيش..
خلينى اعيش..
فى زمان.. غير الزمان..
ودينى لدنيا تانيه.. أعيش معاك..
خدنى بهواك..ابعد مكان..
خلينى أعيش..
مش عايزة أشوف بعيونى.. إلا انت بس..
علشان دايما بحس.. فى وجودك بالأمان..
خلينى أعيش..
ماتسبنيش..
تعرف ايه.. انا حاسه بيه..
حاسه كأنى دى اول مره حبيبى أعيش..
وهقول أيه.. وهقول ليه..
ما انا لو حتى مقولتش.. عينى مابتخبيش..
..ماتسبنيش..
انهو الرقصه وتوجه بهم قاسم لغرفه مخصص للعرسان مجهزه بعشاء فاخر..
دخل احمد وجيسى وتحدث قاسم بأذن احمد بمزاح ..
قاسم:دوس ياض فى الجمبرى عيزك تنور النهارده..
احمد:بثقه..متقلقش يا اسطا انا بعون الله بنور من غير جمبرى..
قاسم:وانا بكهرب ..
انفجرو بالضحك سويا تحت انظار جيسى ولمار الفضوليه..
جذب قاسم زوجته وتركو العرسان بمفردهم وتحدث قبل مغادرته..
خدو راحتكم يا ابو حميد محدش يقدر يدخل عليكم من غير استاذان..
خلع احمد جاكت بدلته..
وجذب كرسيى وجلس مقابل زوجته..
ومد يده أسفل كرسيى زوجته جذبها عليه حتى اصبحت تخلس داخل حضنه..
وبدأ ياكلها ويأكل من شفاتيها الأكل بستمتاع وفرحه شديده..
جيسى:بخجل..حلو فستانى يا مودى..
احمد:حلو بس؟؟!!
دا يجنن عليكى يا حبيبه احمد..
واكتر حاجه عجبانى انه محتشم..
ابتسمت له بعشق وتحدثت بهدوء..
جيسى:طيب ينفع اقلع الطرحه على ما نخلص اكل..
احمد:احنا قربنا نخلص أكل..
جيسى:بدلع..بس انا لسه جعانه..
وخايفه يقع عليه حاجه..
احمد:بهيام..ينفع يا حبيبه احمد..
هبت واقفه واقتربت من مرأه كبيره..
ظهرها مواجه لزوجها..
وبدأت بخلع حجابها..
ينتظرها..
توقف عن الطعام..
ينظر اليها ببتسامه عاشقه..
أختفت من على وجهه وحل مكانها الزهول واتسعت عيناه على أخرها حينما بعدت حجابها عن شعرها وجسدها ايضا..
فكت مشبك شعرها وخللت أصابعها به وتركته منسدل على ظهرها العارى..
والتفت برأسها تنظر له من فوق كتفها وتحدثت باغراء..
جيسى:طيب وكده حلو برضه يا مودى..
أصبح فستان أخر..
ملتصق عليها بشده..
يظهر منحنيتها بسخاء واغراء..
ظهرها لأخره مكشوف..
التفتت له بجسدها..
واقتربت منه ومالت قليلا وجلست امامه ثانيا..
ابتلع ريقه بصعوبه من روعه الفستان على جسدها..
او عذرا من روعه جسدها بالفستان..
نظرت لعينه بعمق وتحدثت بهمس..
جيسى:انا شبعت..
بس حبيت اوريك شكل الفستان..
نظر لها طويلا..
يتأملها بصمت..
بهدوء..
هب واقفا متجه للحمام غسل يده..
وخرج لها بخطى أقرب للركض..
وبلحظه كان رفعا داخل حضنه وتحدث بأمر وانفاس مسروقه..
احمد:حالا تلبسى حجابك..
نقل نظره لهيئتها واكمل بتحذير..
بدل ما ادخل عليكى هنا احسنلك..
اقتربت من وجهه هى وهمت بتقبيله..
ابتعد بوجهه سريعا وتحدث بعيون تملأها الرغبه..
لو قربتى مش هتعرفى تبعدينى..
جيسى:برجاء..مودى بوسه واحده بس..
أغمض عينه بعنف وحرك راسه بلا بسرعه مجنونه..
وفتحها مره أخرى ونظر لها وتحدث بصرامه..
احمد:هدخل عليكى فى بتنا..
أتجه بها نحو المرأه وانزلها برفق وجذب حجابها ووضعه بيدها واكمل بعشق..
البسى يا حبيبه احمد..
وقفت هى أمام المرأه وارتدت حجابها مره أخرى امام انظاره العاشقه حتى انتهت..
أمسك يدها وتحدث ببتسامه..
مستعده نروح بتنا..
جيسى:بعشق..انا مستعده لأى حاجه المهم اكون معاك وفى حضنك يا احمد..
خرجو واتجهو مره أخرى بسيارات الزفه لمنزل احمد..
لتصرخ جيسى بفرحه وصدمه من جمال البوابه الورديه وشكلها الرائع..
وبدات الرقص بكتفاها على انغام الموسيقى الشعبيه..
اقترب احمد من أذنها وتحدث بهدوء..
احمد:عايزه تتفرجى على المهرجان اللى هيحصل..
جيسى:اه يا مودى عايزه اوى اوى..
اكمل هو بتحذير..
احمد:يبقى مترقصيش خالص..
ولا حتى بكتفك..
لو لمحتك بتهزى كتفك بس هشيلك وقتى واطلع بيكى..
جيسى:بعبوس..ولا حتى بكتفى؟؟
امال هعمل ايه..
احمد:ببرود..سقفى يا روحى..
بدات الالعاب الناريه مره اخرى..
والسماعات مكبره للصوت اعلنت عن وصول العروسين..
واتفتحت البوابه الورديه..
تقدم احمد بسيارته للداخل بعدما كشف سقفها..
ليظهر فرق من الفنون الشعبيه..
والتنوره..
يرقصون امام سيارتهم..
ومن الجانبين يسير جميع اهلهم..
توقف قليلا بالسياره..
ينظرون لعروض الفرق امامهم..
حتى اتت فرقه ترقص على المزمار الصعيدى..
تفاجئ الجميع بأدهم والد جيسى يرتدى جلباب وعمه ويمسك بيده نبوت وبدأ الرقص..
تقف تتابع ما يحدث بصمت..
عيونها على أبنتها..
لا تبالى بعروض الفرق..
لكن!!
فاجئه انقبض قلبها بنبضه عنيفه..
وذادت سرعه نبضاته حين أستنشقت رائحه تحفظها عن ظهر قلب..
وضعت يدها على قلبها كمحاوله منها لتهدئته قليلا..
وبتلقائيه..
بدات تبحث بعينها عنه..
صدمت قليلا حينما وجدت والد ابنتها يرقص بهيئته هذه..
لم تكن منتبها لما يحدث..
صوت المزمار..
وتصفيق الحضور بحراره..
كان قلبها صوته يفوقهم من عنف نبضاته..
خاصتا حينما ظهر رجل يرتدى ايضا جلباب صعيدى وعمه اخفى بطرفها وجهه لم يظهر سوى عيناه..
وبدأ يرقص مقابل أدهم بمهاره عاليه..
تنظر هى بلهفه تود فقط لمح عيناه..
لكنه لم يلتفت للمكانها اطلاقا..
ايقنت وقتها انه هو..
أخبرها قلبها..
حتى لو لم ترى عيناه..
لم تخطئ بهيئته ورائحته..
لم يخطئ قلبها..
خلع احمد جاكت بدلته واعطاه لزوجته وتحدث بفخر..
احمد:اتفرجى بقى على جوزك وهو بيرقص..
صفقت له بحراره و فرحه طفوليه..
نزل هو من سيارته ليصفق الجميع بتشجيع وحماس اكبر..
جلب نبوتين والقاهم لعمار وقاسم..
فخلع كلا منهم جاكت بدلته واعطوه لزوجاتهم ايضا..
وبدأو جميعهم الرقص برشاقه ومهاره وفرحه عارمه.
أقترب مصطفى وحمل احمد على كتفه وبدأ يرقص به ومعهم..
رقصو كثيرا..
وبدات دولت وعاليا وداليا بتوزيع الطعام على الحضور من الحريم..
والشباب توزع على الرجال..
عمت فرحه حقيقه جميع القلوب..
واخيرا..
اقترب احمد من جيسى وبلحظه كان حملها وركض بها داخل منزلهم..
واتجهت دولت بجميع الاقارب لتناول العشاء برفقه بعضهم..
جيسى:بزهول..مودى سيبنى اسلم عليهم طيب..
احمد:لا يا حبيبه احمد..
هتعيطى وانا عيزك مفرفشه..
هما هيجولنا بكره اطمنى..
توقف بها امام باب شقتهم الجديده..
أنزلها برفق وتحدث بهمس..
غمضى عنيكى..
اغلقت عينها سريعا..
فتح هو الباب وحملها مره أخرى ودخل بها واغلق الباب بقدمه..
جيسى:بحماس..افتح يا مودى..
قبلها من اسفل شفاتيها بعمق وهمس..
احمد:فتحى يا حبيبه مودى يا للى هتتقطعى انهارده..
فتحت عيونها لتشهق بتفاجئ من كميه الورود والشكولاته الموضوعه بكل انش بشقتها...
وجمال وروعه وبساطه شقتها..
سار بها وهى بين يديه داخل حضنه متجها بها لجميع انحاء الشقه..
واخيرا وصلا بها لغرفتهم..
أنزلها بهدوء..
لتركض هى للداخل تشاهد كل انش بها..
فتحت دولابها ترى ثيابها وثيابه المرتبه بطريقه رائعه...
مفارشها..
قمصان نومها..
تحسستهم بفرحه..
وتحدثت بعدم تصديق..
جيسى:احنا فى بيتنا يا مودى..
لم ياتيها رد..
ألتفتت تبحث عنه وجدته يخرج من الحمام يمسك بيده منشفه ينشف بها وجهه ويرتدى بوكسره فقد..
وضعت يدها على وجهها وصرخت بخضه وتحدثت خجل..
عاااااااااا ايه دا يا متوحش..
اقترب منها ونزع يدها وتحدث بأمر..
احمد:انا أتوضيت..
ادخلى اتوضى وتعاليلى..
همت بالحديث لكنه اوقفها بصرامه..
يله أتوضى وتعالى بسرعه..
اتجه نحو الدولاب وارتدى ترنج ابيض فى اسود..
وبدأ هو بالصلاه أمامها..
جلبت هى احدى البجامات الستان البيضاء بهوت شورت وبدى حمالات..
وأسدال للصلاه..
بيد مرتعشه بدأت تخلع فستانها..
حتى تخلصت منه..
وركضت للحمام سريعا قبل ان ينهى صلاته..
توضات وأرتدت بجامتها واسدالها واتجهت للخارج..
نظر لها بفرحه تتراقص بقلبه وعيونه..
وبدأو يصلون سويا فردهم..
حتى انتهو..
التفت لها ووضع يده على رأسها وردد بعض الأدعيه..
وهى تنظر له ببلاهه وعشق ظاهر بعيونها..
وقف وأوقفها معه ونظر لها طويلا..
ابتسمت له وتحدثت بعشق..
جيسى:انا ملكك..
اقتربت منه ولمست وجهه بأناملها ببطئ واكملت..
ملكك لوحدك يا متوحش..
هجم على شفتيها وأكتسحهم بقبله عاشقه..
طالت وطالت وهو يبعد عنها طرحه أسدالها..
ويهبط لعنقها يصك ملكيته عليه..
وبهدوء ابعد اسدالها ورفع راسه ينظر لبجامتها بعيون تشتعل بها الرغبه وتحدث بانفاس لاهثه وهو يتخلص من ترنجه..
احمد:عايز اسمع كلمه متوحش من شفايفك للصبح..
نهى حديثه وجذبها من خصرها داخل حضنه ملتهم شفاتيها بنهم متجه بها لسريرهم..
لتبدأ قصه عشقهم بأخذ منحنى أخر..
وتصبح هى حبيبه قلبه وزوجته قولا وفعلا
وها قد اتى موعد العروس المنتظر..
💜💜داليدا💜💜
رأيكم وتوقعتكم..
دمتم بالف خير احلى قمرات💜
تنويه..البارت دا غالى عندى جدا بنوتاتى رايكم يهمنى فى الاحداث بريفيوات لو سمحتهم..
..و بأمر الله البارت هيكون يوم ويوم وهيبقى فى السهره..
بحبكم فى الله💜💜

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-